IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Hei. Kiitos vastauksista. 🙂 huh. Säikähdin että mennään samalla tavalla kun lyhyessä kaavassa että menkkojen ekoista päivistä aloitetaan pistokset. Että kun päivät eivät osu nyt ollenkaan kohdalleen.
Mutta tämä selvensi kummasti. Olisin kyllä polille soittanut jos en olisi vastausta saanut.
Netistä löytyi niin vähän mitään tästä pitkästä kaavasta.
 
Vieläkin on haalea testi. Pp11 ja kp27/27 (en tiedä miten pätee hoidossa tämä kierto?) ja jos tämä ei onnistukaan, niin koska kierto sitten alkaa… En heitä vielä kirvestä kaivoon, sillä testipäivä on perjantaina…
 

Liitteet

  • IMG_7343.jpeg
    IMG_7343.jpeg
    381.3 KB · Katsottu: 164
Sit vielä semmoista kysyisin että monenko aikaan olette suihkautelleet nenäsumutteen? Eikös se ole aika tarkka se 12h välein?
Ja oletteko silloin ekan ultran päivänä niin aamulla ottaneet sen 2 vai 1 suihkautusta? Varmaankin 2(?)
Jännittää kovasti taas tämä homma aloitella. Kuinka saisi taas voimia tähän.
 
Sit vielä semmoista kysyisin että monenko aikaan olette suihkautelleet nenäsumutteen? Eikös se ole aika tarkka se 12h välein?
Ja oletteko silloin ekan ultran päivänä niin aamulla ottaneet sen 2 vai 1 suihkautusta? Varmaankin 2(?)
Jännittää kovasti taas tämä homma aloitella. Kuinka saisi taas voimia tähän.
Mulla pahimmillaan heitti suihkuttelut useamman tunnin. Jokunen päivä ennen punktioa oli tosi vahvoja ovulaatio tuntemuksia ja sitten kivut väheni. Vika yön ennen punktioa hyvä et sain unta, kun mua ärsytti niin paljon etten ollut tarkempi ajoista ja pelkäsin et kaikki vaiva ja raha valui hukkaan. Kaikki oli kuitenkin kunnossa. Välillä suihkuttelut sujui paremmin ja välillä huonommin, mutta mulla ainakaan ei vaikuttanut lopputulokseen. Olisin silti mieluummin tarkka 12 tunnista. Itse otin nukkumaan mennessä ja sitten aamulla samoihin aikoihin. Eka ultrapäivänä otin kaksi. Ohjeistukset kyllä tosiaan annetaan tarkasti eli riittää, kun niitä vaan seuraa.
 
Sit vielä semmoista kysyisin että monenko aikaan olette suihkautelleet nenäsumutteen? Eikös se ole aika tarkka se 12h välein?
Ja oletteko silloin ekan ultran päivänä niin aamulla ottaneet sen 2 vai 1 suihkautusta? Varmaankin 2(?)
Jännittää kovasti taas tämä homma aloitella. Kuinka saisi taas voimia tähän.

Sanottiin polilla että tarkasti 12h välein. Itse laitoin 7 ja 19.

Ja 2 suihkausta sinne asti kunnes toisin neuvotaan eli jos sulla ohjeissa tuo 2 niin toimit niin. Polilla sitten antavat uudet ohjeet.
 
Kiinnostaisi kuulla minkälaisia määriä on porukalta saatu punktiossa? Mulla oli nyt eka ultra kp8 ja molemmissa näkyi hieman vastetta, mutta ei nyt mitään tajunnanräjäyttävää. 5 rakkulasta lääkäri nyt puheli… perjantaille varattiin uusi ultra ja nyt aloitin myös fyremadelin pistelyn.
 
Kiinnostaisi kuulla minkälaisia määriä on porukalta saatu punktiossa? Mulla oli nyt eka ultra kp8 ja molemmissa näkyi hieman vastetta, mutta ei nyt mitään tajunnanräjäyttävää. 5 rakkulasta lääkäri nyt puheli… perjantaille varattiin uusi ultra ja nyt aloitin myös fyremadelin pistelyn.
Täällä on 1punktio takana: 13 tyhjennettiin, 8 kerättiin, 5 kypsää ja 4 hedelmöittyi.
 
Kiinnostaisi kuulla minkälaisia määriä on porukalta saatu punktiossa? Mulla oli nyt eka ultra kp8 ja molemmissa näkyi hieman vastetta, mutta ei nyt mitään tajunnanräjäyttävää. 5 rakkulasta lääkäri nyt puheli… perjantaille varattiin uusi ultra ja nyt aloitin myös fyremadelin pistelyn.
Tämmöinen ketju löytyy:

 
Kiinnostaisi kuulla minkälaisia määriä on porukalta saatu punktiossa? Mulla oli nyt eka ultra kp8 ja molemmissa näkyi hieman vastetta, mutta ei nyt mitään tajunnanräjäyttävää. 5 rakkulasta lääkäri nyt puheli… perjantaille varattiin uusi ultra ja nyt aloitin myös fyremadelin pistelyn.
Mulla on punktioissa saatu 6-13 munasolua. Aika hyvin on ne edeltävän ultran tulokset pitäneet paikkansa ja aikalailla kaikista tyhjennetyistä rakkuloista saatu munasolu. Kerran kuitenkin ultrassa laskettiin että 5 hyvän kokoista rakkulaa ja yksi pienempi joka ei varmaan ehdi kasvaa tarpeeksi. Kypsiä munasoluja kerättiin kuitenkin 8.
 
Oletteko minkälaista ruokavaliota noudattaneet kun olette olleet ivf hoidoissa?
Ja minkälaisia vitamiineja olette syöneet?
Minä olen noudattanut aivan normaalia ruokavaliota, tosin alkoholia vältellyt etenkin lähempänä punktioita ja sen jälkeen kun muutenkin kroppa kovilla. Alkionsiirron jälkeen en myöskään käytä alkoholia. Toisaalta käytän alkoa muutenkin maltillisesti urheilun vuoksi.

Liikunnassa olenkin joutunut tekemään paljon enemmän joustoa - minulle on suositeltu vähentämään erittäin raskasta liikuntaa, mutta normaali tekemiseni tanssin parissa onkin lähempänä maratonia kun tavanomaista lenkkeilyä joten tämäkään tilanne tuskin koskee kovinkaan monia.

Tässä show’ssa riittää muistettavaa, huolta ja stressiä ilman että hankkiutuu vielä jollekin itselle uudelle -ton-ton ruokavaliolle.

Olen normaalipainoinen, joten toki jos on BMI:n kanssa ongelmia ja hoidoissa, voi olla että omat neuvoni eivät ole parasta vaan ruokailuun on syytä kiinnittää enemmän huomiota.

Syön magnesiumia (kuten aina), D-vitamiinia ja foolihappoa.
 
Punktiossa tänään käyty. Astetta pahemmilla menkkajomotuksilla selvisin kipulääkkeiden turvin. Lisäksi vuotoa hieman runsaammin, pulputtamisen oikein tunsi.. 🙈
6 kpl kerättiin munasoluja. Siirto maanantaina eikä väliajan tietoja hedelmöittyneistä saa.. Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy onnistuneesti 🙏
 
Mä tein Normalin testin aamulla ja nyt Rfsun (kaupas oli ostettu pc:t loppuun!) testin… Molemmat negaa. Oikee lääkörin määräämä testipäivä on perjantai. Kierto ei ole vielä alkanut vaikka oikeasti alkaisi nyt juuri…(? Yleensä) Onkohan mulla mitään mahkuja…?

Jos plussa jo hiipumassa pois niin varmaan valitettavasti oli kemiallinen 😪❤️
 
Tuntui pahalta, kun toivo oli menetetty jo ennen testiä täällä foorumilla. Mä en menettänyt toivoa kun vasta nyt kun tein testin testipäivänä. Se oli todellakin negatiivinen. Muistetaan, että jokaisella näkyy testit eri aikaan ja tää on herkkää shittii. Mua sattui ennakointi, vaikka aavistin tän. Mä kaipasin tukea.
 
Tuntui pahalta, kun toivo oli menetetty jo ennen testiä täällä foorumilla. Mä en menettänyt toivoa kun vasta nyt kun tein testin testipäivänä. Se oli todellakin negatiivinen. Muistetaan, että jokaisella näkyy testit eri aikaan ja tää on herkkää shittii. Mua sattui ennakointi, vaikka aavistin tän. Mä kaipasin tukea.
Tsemppiä ja halaus @Sandra84 💕 Raastavia on nämä menetykset, kemialliset, negakierrot ja toivon hiipuminen. Herkkiä aiheita jokaiselle. Toivottavasti pääset pian uuteen ivf-kierrokseen ja pysyvään lopputulokseen. Pidän peukkuja onnistumiselle 🤗

Kellään aiemmin kommentoijalla ei varmasti ollut tarkoitus sinua satuttaa vastauksellaan, vaan vastata realistisesti kysymykseen jonka kysyit 😕 Harmi että sinulla tuli niistä kurja fiilis. Vaikka itse en vastannut mitään, niin ainakin omalla kohdallani jokainen testin hiipuminen on ennakoinut huonoa lopputulosta. Valitettavasti 💔
 
Tuntui pahalta, kun toivo oli menetetty jo ennen testiä täällä foorumilla. Mä en menettänyt toivoa kun vasta nyt kun tein testin testipäivänä. Se oli todellakin negatiivinen. Muistetaan, että jokaisella näkyy testit eri aikaan ja tää on herkkää shittii. Mua sattui ennakointi, vaikka aavistin tän. Mä kaipasin tukea.

Tuskin kukaan tahallaan sun mieltä on yrittänyt pahoittaa! Tottakai tämä on herkkä asia! Ja olen pahoillani että haalea viiva hiipui pois. Kuitenkin kysyit onko mahdollisuutta kun on testissä ollut haalea viiva ja se on hiipunut pois, siihen on mielestäni asiallisesti vastattu.
En tiedä yhtään tilannetta missä plussa olisi uudestaan alkanut vahvistumaan kun on jo lähtenyt haalistumaan.

Tsemppiä sulle uuteen siirtoon/hoitoon kumpi onkaan edessä ❤️
 
Takaisin
Top