IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mietin myös pitääkö meidän siirtyä höpöttelemään näitä jo johonkin muuhun ketjuun? 😅 Ei kyllä uskaltais vielä lokakuisiin liittyä 😅
Onnea 🥰 tuolla lapsettomien salaisen ryhmän puolella on ryhmät sekä hoidoissa plussanneille, että jo vauvan saaneille. Molemmat on aktiivisia. ☺️
 
Hyvä tietää, täytyy liittyä sinne 😊

Mitenköhän tuonne salaiseen liitytään?😅 Itse en uskalla lokakuisiin ainakaan ennen kuin eka kolmannes on ohi. Sen verran on itsesuojeluvaisto tässä matkan varrella noussut.

Itselläni tuntuu vatsatuntemukset tasoittuneen tässä tällä viikolla ja aina kun on oireettomuutta vähintää puolisen päivää niin olen varma, että se oli siinä. Esim eilen lähes oireeton päivä ja tänään ainoa oire vain arat nännit. Mutta toki testi ei jättänyt kyllä mitään arvailujen varaan😇
 
Mitenköhän tuonne salaiseen liitytään?😅 Itse en uskalla lokakuisiin ainakaan ennen kuin eka kolmannes on ohi. Sen verran on itsesuojeluvaisto tässä matkan varrella noussut.

Itselläni tuntuu vatsatuntemukset tasoittuneen tässä tällä viikolla ja aina kun on oireettomuutta vähintää puolisen päivää niin olen varma, että se oli siinä. Esim eilen lähes oireeton päivä ja tänään ainoa oire vain arat nännit. Mutta toki testi ei jättänyt kyllä mitään arvailujen varaan😇
Laitat adminille eli Vargynjalle yksityisviestiä että toivot pääsyä sinne ryhmään 😊
 
Mihin aikaan päivästä alkionsiirto tehdään? Tuoresiirto siis. Ja kauanko siihen täytyy varata aikaa? 🤔

Ne on ehkä useimmiten noin klo 12-13? Ja kymmenisen minuuttia menee. Toki polit voi olla myöhässä aikataulusta hieman 🤔
 
Mulla kävi oudosti kun lääkäri sanoi että 2 pakettia lugeja riittäisi, mutta silloin ne loppuisi 3 päivää ennen mitä ohjeistuksessa luki. Taidan ostaa yhden paketin vielä ja käyttää siitä ainakin osan.. Tai loppuun asti.
Vaikuttaa tosi hyvälle toi sun päätös jatkamisesta!
Omanapaisesti totean että mulla oli ne käytössä tosi pitkälle viime raskaudessa. Ihmettelen miksei niitä kuten myös MiniAsaa määrätä herkemmin keskenmenoja Itse reseptit sain luottogyneltä ja kerroin niistä neuvolassa sekä neuvolalääkörille, joka asian hyväksyi, vaikkakin piti ehkä turhana varotoimena. Niistähän ei siis ole haittaa sikiölle/ vauvalle.
Mulla taustalla selittämätön keskenmeno, jossa yhteydessä ilmeisesti kohdunkaula "suli" ennen aikojaan.
Voimia sun raskausmaratoonille!
 
Ne on ehkä useimmiten noin klo 12-13? Ja kymmenisen minuuttia menee. Toki polit voi olla myöhässä aikataulusta hieman 🤔
Alkion siirtoon kannattaa varata kyllä hieman enemmän aikaa kuin 10-15min! Ainakin jos jättää auton ennakkomaksulliseen parkkiin!
Mikäli esim kohdunkaula on kierteellä/ rakenteeltaan ahdas tai kohtu on takakenossa kuten minulla sellsinen siirto voi kestää ... Omanapaisesti gyne totesi rakenteeni olevan todella haastava tehdessään polyypin tms poistoa kohdun limakalvolla. Kuulemma ultraamista ei haittaa mutta kaikkea operointia tuollaiset hankaloittaa ja hidastaa.
 
Alkion siirtoon kannattaa varata kyllä hieman enemmän aikaa kuin 10-15min! Ainakin jos jättää auton ennakkomaksulliseen parkkiin!
Mikäli esim kohdunkaula on kierteellä/ rakenteeltaan ahdas tai kohtu on takakenossa kuten minulla sellsinen siirto voi kestää ... Omanapaisesti gyne totesi rakenteeni olevan todella haastava tehdessään polyypin tms poistoa kohdun limakalvolla. Kuulemma ultraamista ei haittaa mutta kaikkea operointia tuollaiset hankaloittaa ja hidastaa.

Juu toki tuommoisia voi tulla, ajanvarauksessa lukee 10 min 😊
 
Meillä on ensin siirtoa juttelu lääkärin kanssa, missä käydään läpi sulatus ja miten alkiolla menee. Lääkitys ja milloin testi. Siitä sitten toiminpidehuoneeseen missä menee se 10min toimenpiteeseen. Ajat ovat vaihdelleet 10 ja 13.30 välillä. Ensi viikon siirto on vielä kysymysmerkki, tarkoitus on viljellä 3.päiväiset blastoiksi. Voi olla, ettei siirtoja enää tule. Toivotaan ettei kumpikaan luovuta 🫶🏻
 
Mä nyt tein sen testin, vaikka niin vannoin, että testaan vasta oikeena päivänä (ens pe). Pp9
Haalea viiva tuli, mutta testaan uudestaan ylihuomenna. Mies ei kans usko, ennenkun viiva vahvistuu. Edellinen haalea viiva oli ennen hoitoa, mutta se ei lähtenyt vahvistumaan.
 

Liitteet

  • IMG_7315.jpeg
    IMG_7315.jpeg
    347.7 KB · Katsottu: 87
Mä nyt tein sen testin, vaikka niin vannoin, että testaan vasta oikeena päivänä (ens pe). Pp9
Haalea viiva tuli, mutta testaan uudestaan ylihuomenna. Mies ei kans usko, ennenkun viiva vahvistuu. Edellinen haalea viiva oli ennen hoitoa, mutta se ei lähtenyt vahvistumaan.

Toivotaan nyt vahvistumista ja tarrasukkia 😍🌈😍
 
Heippa.

Kiinnostaisi tietää miten muilla pitkän kaavan ivf hoito on mennyt. Postissa tuli ohjeita paljon.
Elikkäs alotan sen nenäsuihkeen silloin kiertopäivä 21. Ok. Milloin te olette ne pistämiset aloittaneet. Silloin kun menkat alkaa vai sitten kun menkat loppuu?
Kun mulla näyttäis tuon flo:n kautta että kun eka ultra on niin mulla jo menkat loppumassa. Netistä en löytäny vastausta.
Vai onko lääkäri kohtaista. (?)
 
Heippa.

Kiinnostaisi tietää miten muilla pitkän kaavan ivf hoito on mennyt. Postissa tuli ohjeita paljon.
Elikkäs alotan sen nenäsuihkeen silloin kiertopäivä 21. Ok. Milloin te olette ne pistämiset aloittaneet. Silloin kun menkat alkaa vai sitten kun menkat loppuu?
Kun mulla näyttäis tuon flo:n kautta että kun eka ultra on niin mulla jo menkat loppumassa. Netistä en löytäny vastausta.
Vai onko lääkäri kohtaista. (?)

Heippa, omalla kohdalla alkuun sumuttelin 2 viikon ajan alkaen kieropäivästä 21. Ja tämän jälkeen vasta alkoi pistelyt, joka oli vasta kuukautisten loppumisen jälkeen.
 
Heippa.

Kiinnostaisi tietää miten muilla pitkän kaavan ivf hoito on mennyt. Postissa tuli ohjeita paljon.
Elikkäs alotan sen nenäsuihkeen silloin kiertopäivä 21. Ok. Milloin te olette ne pistämiset aloittaneet. Silloin kun menkat alkaa vai sitten kun menkat loppuu?
Kun mulla näyttäis tuon flo:n kautta että kun eka ultra on niin mulla jo menkat loppumassa. Netistä en löytäny vastausta.
Vai onko lääkäri kohtaista. (?)
Moi!

Omissa pitkissä hoidoissa sumujen aloittamisen jälkeen on tullut ns tyhjennysvuoto, ja seuraava lääkärikäynti (ultra) on osunut suurin piirtein vuodon loppumisen jälkeisille päiville (näyttäisi olleen sen kaksi viikkoa sumujen aloituksesta). Käynnillä on tarkistettu, että munasarjat ovat unessa ja samana iltana on aloitettu pistokset ja sumut ovat puolittuneet. Saat siis aivan varmasti ohjeet lääkäriltä, ei tarvitse (eikä pidä) itse arvailla, milloin lääkkeet aloitetaan ❤️ tsemppiä hoitoon!
 
Heippa.

Kiinnostaisi tietää miten muilla pitkän kaavan ivf hoito on mennyt. Postissa tuli ohjeita paljon.
Elikkäs alotan sen nenäsuihkeen silloin kiertopäivä 21. Ok. Milloin te olette ne pistämiset aloittaneet. Silloin kun menkat alkaa vai sitten kun menkat loppuu?
Kun mulla näyttäis tuon flo:n kautta että kun eka ultra on niin mulla jo menkat loppumassa. Netistä en löytäny vastausta.
Vai onko lääkäri kohtaista. (?)

Ohje jonka sain oli, että nenäsuihkeen aloittamisen jälkeen tulee vielä yhdet kuukautiset. Jos eivät ole alkaneet kontrollikäynnin aamuun mennessä, silloin aamulla pitää heti ilmoittaa asiasta. Molemmilla kerroilla kuukautiset ovat jo mulla siihen mennessä loppuneet. Kontrollikäynnillä on tehty jatkosuunnitelmat ja muistaakseni molemmilla kerroilla pistokset alkaneet vielä samana iltana.
 
Heippa.

Kiinnostaisi tietää miten muilla pitkän kaavan ivf hoito on mennyt. Postissa tuli ohjeita paljon.
Elikkäs alotan sen nenäsuihkeen silloin kiertopäivä 21. Ok. Milloin te olette ne pistämiset aloittaneet. Silloin kun menkat alkaa vai sitten kun menkat loppuu?
Kun mulla näyttäis tuon flo:n kautta että kun eka ultra on niin mulla jo menkat loppumassa. Netistä en löytäny vastausta.
Vai onko lääkäri kohtaista. (?)

Mulla oli vasta tiputteluvuotoa ekassa ultrassa joten jatkettiin vielä viikon verran sumuttelua. Alkoivat onneksi sitten kuitenkin kunnolla. 3vkoa melkein nenäsumutetta ja sitten kun oli vuoto alkanut ja oli se toinen nollaultra alkoi pistelyt. Muistaakseni nollaultra oli ti ja to pistin ekan elonvan. Sen vaikutus on noin viikon.
 
Takaisin
Top