IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko teille kellekään tehty pas ovulaation induktiolla? Kuinka hyvin siinä pystyttiin ajoittamaan siirto?
Minulla tehtiin. Kävin ultrassa kp12 ja sitten vain positiivisen ovulaatiotestin mukaan siirto. Koitin pyytää irrotuspiikkiä, mutta en saanut. Onneksi ei osunut siirto viikonlopulle. Tällä hetkellä plussa, mutta dpo 10 vaiko 11 menossa, eli mitä vaan voi käydä vielä.
 
Meidän ensimmäinen plussa ikinä kaikkien täysin epäonnistuneiden hoitojen jälkeen muuttui nyt keskeytyneeksi keskenmenoksi, kohtu täynnä verihyytymiä tms ja alkiota ei näy :crying-face: Ei ole ollut vuotoa pientä satunnaista hentoa tihrua lukuunottamatta, ei mitään ulkoisia merkkejä joista olisi osannut tätä epäillä. Pari päivää sitten neuvolassa ultratessa hoitaja sanoi, että kaikki hyvin ja alkio sekä syke näkyy, luuli näkevänsä jopa 2 alkiota. Käytiin vielä yksityisellä ultrassa eilen, koska jäi tosi outo ja epäluottavainen olo neuvolasta (näin jo itse neuvolan ultrassa ettei hoitajan puhe ja kuva nyt täsmää, sanoin hoitajallekin että ultralla on liian helppo kehittää näkymiä jotka eivät pidä paikkaansa ja hän vain pää kenossa huokaillen onnitteli ansaitusta raskaudesta). Miehen puolesta harmittaa, sillä hän uskoi hoitajaa eikä halunnut tai osannut ajatella, että jotain olisi pielessä. Yksityisen klinikan erikoislääkäri taas sanoi heti, ettei kohdussa ole mitenkään voinut näkyä minkäänlaista alkiota saati sykettä, sillä raskauspussi on tyhjä ja kirjoitti päivystyslähetteen tyhjennykseen, mutta ultra pitää vielä tarkistaa sairaalassa kertaalleen ennen tätä. Tämä on ihan kamalaa, en tiedä miten jaksan ensi viikkoon! :disappointed-face:

Tuntuu tosi kurjalta kun osa hoitohenkilökunnasta yrittää olla liukuhihnalta sellaisia päälleliimatun mukaempaattisia ja optimistisia ja lupaa satavarmasti saada potilaan raskaaksi. Tätä on vannoneet julkisella niin lääkärit kuin hoitajat. Tuolla koulutuksella ja kokemuksella täytyy ymmärtää, ettei tällaista voi luvata. Ja jos ei osata tulkita vaikka ultraa, täytyy päästä koulutukseen ja tajuta omat ja vuosikymmeniä sitten vanhentuneen laitteiston rajat. Ja jos ei oikeasti välitetä, ei kannata teeskennellä, sillä sen huomaa, siinä hymyssä on jotain samaa kuin Thaimaan reissuissa nähdyssä surullisen piiloaggressiivisessa hymyssä. Osalla on taito tsempata realistisesti ja kohdata aidosti, ja osa taas lupailee tyhjiä lupauksia varmaksi ja tämä luo lopulta todella syvää epäluottamusta ja tuntuu lähinnä loukkaavalta herkässä tilanteessa. Julkisella sairaalassa pahin oli yksi hoitaja, jolle jo pelotti soittaa sillä ulosanti oli niin hirvittävän töykeää hoitojen epäonnistuessa, en pystynyt puhumaan tämän hoitajan kanssa itkemättä. Yksityisellä taas ollaan saatu aivan äärettömän hyvää ja yksilöllistä hoitoa ja suoria vastauksia vaikeisiinkin tilanteisiin, siellä on myös sanottu suoraan jos jotain ei vain mitenkään voi tietää, julkisella on vain kerta toisensa jälkeen mennyt kaikki mönkään ja ohitettu huolet, mikä on ihan hirveä harmi, sillä mieluiten olisin onnistunut jo siellä vuosia sitten.
 
Tuntui pahalta, kun toivo oli menetetty jo ennen testiä täällä foorumilla. Mä en menettänyt toivoa kun vasta nyt kun tein testin testipäivänä. Se oli todellakin negatiivinen. Muistetaan, että jokaisella näkyy testit eri aikaan ja tää on herkkää shittii. Mua sattui ennakointi, vaikka aavistin tän. Mä kaipasin tukea.
Ymmärrän hyvin, itsekin käynyt läpi tunteiden karusellin missä toivo ja epätoivo vaihtelee kuskin paikalla. Toisaalta tää forumi on hyvä paikka purkaa tunteita sekä kysellä, sillä moni on käynyt samoja vaiheita ja tietävät mitä on kenties edessä. Silloin kun itse käy pohjalla niin toisten plussa uutiset viiltävät kuin veitsi sielua, mutta sekin kuuluu tähän prosessiin. Käydä läpi omia tuntemuksia ja hyväksyä miten asiat menevät. Lopulta olla onnellinen muiden onnesta vaikka itse käy sillä hetkellä epäonnistumisen kuopassa. Onneksi meillä on kyky nousta ja yrittää uudestaan ❤️ suuri halaus!
 
Onko teille kellekään tehty pas ovulaation induktiolla? Kuinka hyvin siinä pystyttiin ajoittamaan siirto?
Mulla tehtiin luonnolliseen kiertoon. Kun ovulaatiotesti oli positiivinen niin 5 vrk ikäinen pakastealkio siirrettiin 6 päivää ovulaatiosta. Tästä ensimmäinen plussa ja nyt rv 7+2.
 
Muokattu viimeksi:
Ymmärrän hyvin, itsekin käynyt läpi tunteiden karusellin missä toivo ja epätoivo vaihtelee kuskin paikalla. Toisaalta tää forumi on hyvä paikka purkaa tunteita sekä kysellä, sillä moni on käynyt samoja vaiheita ja tietävät mitä on kenties edessä. Silloin kun itse käy pohjalla niin toisten plussa uutiset viiltävät kuin veitsi sielua, mutta sekin kuuluu tähän prosessiin. Käydä läpi omia tuntemuksia ja hyväksyä miten asiat menevät. Lopulta olla onnellinen muiden onnesta vaikka itse käy sillä hetkellä epäonnistumisen kuopassa. Onneksi meillä on kyky nousta ja yrittää uudestaan ❤️ suuri halaus!
Kiitos ❤️
 
Onko teiltä otettu verikokeita ennen IVF:n suunnittelukäyntiä julkisella (eritoten HUS)? Sain ajan suunnittelukäyntiin, mutta mitään verikokeita ei ole otettu vuosiin. Luulin, että ne tarvittaisiin, että suunnittelukäynnillä voidaan päättää pitkä vs. lyhyt kaava ym.
 
Onko teille kellekään tehty pas ovulaation induktiolla? Kuinka hyvin siinä pystyttiin ajoittamaan siirto?
Oma äskettäinen siirtoni tehtiin oi:lla. Ensin söin letroja alkukierron ja ultra oli kp9. Kun limakalvo oli hyvä ja johtofolli tarpeeksi iso, sain samalle illalle ovitrellen ja siirto blastolla tasan viikkoa myöhemmin. Eli oman käsitykseni mukaan etenkin tuon ovitrellen avulla pystyi ajankohtaan vaikuttamaan, mutta tietysti myös limakalvon pitää olla oikeassa tahdissa vs kokonaan lääkkeellinen (millaisia mulle ei ole tehty). ☺️
 
Oma äskettäinen siirtoni tehtiin oi:lla. Ensin söin letroja alkukierron ja ultra oli kp9. Kun limakalvo oli hyvä ja johtofolli tarpeeksi iso, sain samalle illalle ovitrellen ja siirto blastolla tasan viikkoa myöhemmin. Eli oman käsitykseni mukaan etenkin tuon ovitrellen avulla pystyi ajankohtaan vaikuttamaan, mutta tietysti myös limakalvon pitää olla oikeassa tahdissa vs kokonaan lääkkeellinen (millaisia mulle ei ole tehty). ☺️
Minkälainen sun kierto on normaalisti? :) eli vaikuttiko induktio paljon? Ja mitkä kp söit letroja?
 
Minkälainen sun kierto on normaalisti? :) eli vaikuttiko induktio paljon? Ja mitkä kp söit letroja?
Mulla on lyhyehkö kierto, eli sellainen 23-25 päivää (viimeisin ennen siirtoa oli tosin 27). Luultavasti sen takia ultra oli niin aikaisin. Alkuperäinen suunnitelma oli ultra kp10, mutta se osui päivään, jolloin mun lääkärillä ei ollut vastaanottoa, niin aikaistui. Söin letroja kp2-5, 2 tabua päivässä.

Ja sitten kun ymmärsin kysymyksen niin uskoisin, että ei kauheasti vaikuttanut, vaan ovis olis tullut ihan normiaikaan kp11-13 (mutta en ole säännöllisesti testannut, vaan huomaan sen ouran lämmöistä, limoista ja kivuista - nyt aloitin ohjeesta testit kp8 ja vielä ultrapäivän aamulla oli nega, kun folli oli 17mm). Ovitrelle oli juuri sen takia, että ei tarttisi arvailla.

Lääkärin kanssa kannattaa ehdottomasti puhua vaihtoehdoista, mutta jos ootte julkisella niin raamit voi olla tiukemmat..
 
Onko teiltä otettu verikokeita ennen IVF:n suunnittelukäyntiä julkisella (eritoten HUS)? Sain ajan suunnittelukäyntiin, mutta mitään verikokeita ei ole otettu vuosiin. Luulin, että ne tarvittaisiin, että suunnittelukäynnillä voidaan päättää pitkä vs. lyhyt kaava ym.
Ei ennen suunnittelukäyntiä otettu ainakaan loppuvuonna HUS:lla. Ennen ensikäynt otettiin liuta verikokeita ja mieheltä spermanäyte. Vasta ennen kuin IVF aloitettiin piti käydä HIV ja hepatiitti testeissä (koska ne tulokset voimassa vain 6kk).
 
@Sandra84 Anteeksi että lisäsin tuskaasi! 💔 Ei varmasti tuntunut kivalta, mietin kovasti toissapäivänä, mitä ja miten sinulle vastaisin. Ajattelin sitten rehellisyyden olevan tärkeä osa vertaistukea, koska silloin voi myös luottaa siihen, että jos toiset ilmaisevat olevansa optimistisia, he todella ovat.

Ja todella suuret pahoittelut negasta! 🫂❤️💔 Toivon myös, että mahdollisimman pian olisi teidän vuoro saada pysyvä plussa! Vaikka itsellä on tällä hetkellä hyvä tilanne, niin en todellakaan ole unohtanut sitä tuskaa, tyhjyyttä, surua ja epätoivoakin, joka usean vuoden yrittämisaikana ja hoitopolulla oli, muistaakseni yli kolmekymmentä kiertoa negatestejä vaikka mitä teki. 💔🥺 Ja sitten... Tilanne voi muuttua äkkiä. 🌈🌈🌈 Mutta jokainen pettymys pitää surra ja rämpiä läpi. 🥺
 
Voi että… @Täyskäännös jaksamisia sinne! Kamala tilanne ja kamala se hoitaja. Miten voikaan olla noin ammattitaidoton? Hyvä, että olit valppaana. ❤️ Voimia.

Mä oon tässä tunnemyllerryksessä ja varasin yksityiselle ensikäyntiä, koska laskin, että jos odotan kunnallisen vikaa hoitoo (elokuussa 40 vuotta), niin sen aloittamiseen menee kolme kiertoa. Kierto ei ole vielä alkanut epäonnistuneen IVF-hoidon jälkeen. En tiedä mitä pitäs ajatella. Ehkä tiistaina tietää lisää.
 
Voi että… @Täyskäännös jaksamisia sinne! Kamala tilanne ja kamala se hoitaja. Miten voikaan olla noin ammattitaidoton? Hyvä, että olit valppaana. ❤️ Voimia.

Mä oon tässä tunnemyllerryksessä ja varasin yksityiselle ensikäyntiä, koska laskin, että jos odotan kunnallisen vikaa hoitoo (elokuussa 40 vuotta), niin sen aloittamiseen menee kolme kiertoa. Kierto ei ole vielä alkanut epäonnistuneen IVF-hoidon jälkeen. En tiedä mitä pitäs ajatella. Ehkä tiistaina tietää lisää.
Meillä meni oma aikansa, että päästiin hoitoon yksityisellä (ensikäynnistä itse hoitoon). Kolme kiertoa kuulostaa loppujen lopuksi lyhyeltä ajalta, ainakin itselle 🤔
 
Hei, onko kenelläkään kokemusta että Menopurin käyttö vaikuttanut menkkojen kestoon? Itsellä usein menkat kestäneet n 5-7 päivää, mutta aloittaessani ivf hoidon Menopur annoksella menkat loppuneet yhtäkkiä kokonaan kolmantena päivänä🙄
Annos myös aika iso 350 yksikköä 8pv ajan.
 
Meillä vaikuttaisi nyt vihdoin olevan aluillaan kierto johon toivottavasti kyytiläinen saadaan siirrettyä. 6 viikkoa punktiosta ja IVF tuntuu enää vaan kaukaiselle muistolle. Niinpä pelkkä kierron alku tuo jo lisäjännitystä ja tunnetta edistymisestä. Teidän kokemuksia luettuani koitan pitää odotukset maltillisina, mutta jotenkin jo pelkkä plussa tuloskin tuntuisi hurjalle edistykselle reilun parin vuoden ei mitään jälkeen. Muutama viikko enää niin voi jännittää ihan kunnolla 😬
 
Meillä vaikuttaisi nyt vihdoin olevan aluillaan kierto johon toivottavasti kyytiläinen saadaan siirrettyä. 6 viikkoa punktiosta ja IVF tuntuu enää vaan kaukaiselle muistolle. Niinpä pelkkä kierron alku tuo jo lisäjännitystä ja tunnetta edistymisestä. Teidän kokemuksia luettuani koitan pitää odotukset maltillisina, mutta jotenkin jo pelkkä plussa tuloskin tuntuisi hurjalle edistykselle reilun parin vuoden ei mitään jälkeen. Muutama viikko enää niin voi jännittää ihan kunnolla 😬
Vihdoin kirjauduin, että sain reagoitua muiden viesteihin niin olen saanut uuden käyttäjän 😂
 
Takaisin
Top