Odottavainen91
Jostain jotain jo tietävä
@avalanche Tosi hyvin tummunut kahdessa päivässä, noihan on jo ihan leffaviivat! Mä meinasin testata seuraavaksi vasta perjantaina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Me saatiin ekasta ivf:stä lapsi ja sen jälkeen vielä PAS ilman tulosta. Sitten tehtiin 2 x ivf ja luulin et siihen loppuu meidän osalta mut päästiin vielä yhteen ivf:ään sen jälkeen ja siitä nyt raskaana. Ei tätä perusteltu mitenkään niin en tiedä varmaksi, mut luulen, että myös vähän katsovat tilannekohtaisesti mikä on järkevää. Jo saatujen lasten lukumääräkin taitaa vaikuttaa tähän.Hei, onko kenelläkään tietoa että onko julkisella puolella yhteensä 3 IVF per henkilö, vai jos esim. kolmannessa IVF:ssä alkaa raskaus, onko seuraavaakin raskautta kohden kolme IVF:ää vai oliko ne julkisen käynnit sit siinä?
Me saatiin ekasta ivf:stä lapsi ja sen jälkeen vielä PAS ilman tulosta. Sitten tehtiin 2 x ivf ja luulin et siihen loppuu meidän osalta mut päästiin vielä yhteen ivf:ään sen jälkeen ja siitä nyt raskaana. Ei tätä perusteltu mitenkään niin en tiedä varmaksi, mut luulen, että myös vähän katsovat tilannekohtaisesti mikä on järkevää. Jo saatujen lasten lukumääräkin taitaa vaikuttaa tähän.
Meillä syntyi vauva toisesta ivf:stä ja nyt meillä on jälleen kolme kokonaista hoitoa mahdollisuuksia. Sitten jos esim tästä ensimmäisestä tulisi lapsi syliin asti niin hoidot jäävät siihen. Eli valtio ns. Maksaa kaksi lasta hoidoilla, näin karkeasti sanottuna. Ja jos näistä kolmesta ei nyt tule toista niin sitten se on siinä. Näin ainakin meillä, khks/tays.Hei, onko kenelläkään tietoa että onko julkisella puolella yhteensä 3 IVF per henkilö, vai jos esim. kolmannessa IVF:ssä alkaa raskaus, onko seuraavaakin raskautta kohden kolme IVF:ää vai oliko ne julkisen käynnit sit siinä?
HUSillaMissä kävitte hoidoissa?
Tähän vielä tarkennus, että jos jostain hoidosta saa pakkaseen vaikka 12 blastoa, ja jokasesta aina tulee lapsi, niin niitä saa kyllä siirrellä ja lapsia pullautella niin pitkään kunnes tulee ikäraja vastaan (45 muistaakseni siirroille, ainakin HUSilla)! Eli tuo 2 lasta on uusille IVF kierroksille raja, mutta ei rajoita PASeja omilla alkioilla :)Meillä syntyi vauva toisesta ivf:stä ja nyt meillä on jälleen kolme kokonaista hoitoa mahdollisuuksia. Sitten jos esim tästä ensimmäisestä tulisi lapsi syliin asti niin hoidot jäävät siihen. Eli valtio ns. Maksaa kaksi lasta hoidoilla, näin karkeasti sanottuna. Ja jos näistä kolmesta ei nyt tule toista niin sitten se on siinä. Näin ainakin meillä, khks/tays.
Mä muistelen et mulle sanottiin et pakastealkiot pidettäisiin siihen et mä oon 42-v. Oletan et ne sais sitten siirtää yksityiselle vielä pariksi vuodeksi säilöön. Tai näin itse ajattelin ehdottaa, jos lapsi näistä saadaan, jäljelle jää vielä alkioita, eikä olla molemmmat vahvasti tokan lapsen puolella (siirretään aikasemmin) tai vastaan. Mutta yksikin kyllä riittäisi, enkä toiseen IVF mene, vaikka kaikki 8 päättäisivät olla kehittymättä.Tähän vielä tarkennus, että jos jostain hoidosta saa pakkaseen vaikka 12 blastoa, ja jokasesta aina tulee lapsi, niin niitä saa kyllä siirrellä ja lapsia pullautella niin pitkään kunnes tulee ikäraja vastaan (45 muistaakseni siirroille, ainakin HUSilla)! Eli tuo 2 lasta on uusille IVF kierroksille raja, mutta ei rajoita PASeja omilla alkioilla :)
Hei! Uutena tähän ketjuun osallistun Meillä käynnissä parasta aikaa Bemfola pistokset. Tänään 5 pistopäivä. Huomenna alkaa jarrupiikki Ganirelix. Perjantaina kontrolli uä jossa selviää sit punktiopäivä Tulin harmillisesti nyt flunssaan, mutta onneksi punktioon ehtii parannella
Onko täällä tietoa tulehduskipulääkkeiden käytöstä tässä kohtaa hoitoa? Oon joutunut Buranaa käyttämään muutamana päivänä kurkkukivun vuoksi, tosin maltillisesti 2-3 tablettia päivässä, mutta onko kokemusta sen vaikutuksista esim kohdun limakalvoon? Mulla aiemmin todettu et limakalvo on ohuehko, mutta muuten tilanne vaikuttanut hyvältä eikä lääkäri ole asiaa enempää esiin tuonut.
Mikä ihme tää vihlominen on jossain vehkeissä/kohdussa? Yhtäkkiä tänää tuli kun olin kaupassa. Onneks meni ohi. Semmonen että jos olis jatkunu, olisin varmaan menny vessaan tarkistaan… pp6 nyt menossa… viime pe oli siirto. Jännittää ja pelottaa miten nyt käy. Ostin jo pari liuskatestiä ja yhden digitaalisen mitä lääkärit vaatii sit testaan sillä testipäivänä…
Miten ihanaa @Odottavainen91 ! Paljon onnea
Pitkät piinapäivät kyllä oli mutta niin se kyytiläinen vaan on täälläkin matkassa vielä virallisena testipäivänä