IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Odottavainen91 mulla vaihdettiin lugesteronista cyclogestiin nyt ja tuplattiin annos, eli 400mg aamuin illoin. Mulla oireet oli todella voimakkaat, väsymystä, päänsärkyä, alavatsavihlaisuja, lämpö 37,4. Oireet kesti about dpo 11 asti ja loppui aikalailla seinään. Lugesteronista ei ollut mitään tällaisia 😳 tuhru kesti dpo12-dpo16 ja testi näytti tällä kertaa negaa. Vuoto alkoi seuraavana päivänä cyclogestin lopettamisesta elikkäs tänään.

Toivottavasti teillä paremmat tarrasukat matkassa ja pikkuinen nappaa kunnolla kiinni ❤️ tsemppiä kovasti kaikille muillekkin piinailijoille 🫶
 
Täällä alkoi myös tänään rusehtava vuoto. Ärsyttävää silti laitella vielä tämä ja huominen päivä tuota cyclogestia ”ihan turhaan” ja testipäivä olisi tosiaan vasta lauantaina. Blaah… kohti PAS:ia sitten seuraavaksi.
 
Meillä siirrettiin klo 13 5-päiväinen ja illaksi oli määrätty Gonapeptyl. Seuraava aamuna kasilta istuttiin koko perhe aamupalalla kun mun vatsaan tuli tosi kova repäisytunne ja sen jälkeen menkkajomottelua. Nyt raskaana 12+1.

Esikoisesta tärppäsi kaksipäiväisen siirrosta, silloin en tuntenut kiinnityskipua.
 
Meillä siirrettiin klo 13 5-päiväinen ja illaksi oli määrätty Gonapeptyl. Seuraava aamuna kasilta istuttiin koko perhe aamupalalla kun mun vatsaan tuli tosi kova repäisytunne ja sen jälkeen menkkajomottelua. Nyt raskaana 12+1.

Esikoisesta tärppäsi kaksipäiväisen siirrosta, silloin en tuntenut kiinnityskipua.
Mullakin oli niin, että ekasta en tuntenut kiinnittymistä, enkä aavistanut mitään ennenkuin n. 12 dpo. Kuopuksen kohdalla tunsin seuraavan päivän iltana just tollasta repäisykivun kaltaista. Kyseessä oli silloin 6-päiväinen blasto.
 
Tämähän käykin jännittäväksi. Täällä on maailmanlopun menkat, mutta silti tänään testipäivänä raskaustesti sanoo, että olen raskaana.

Onko kokemuksia tälläisestä muilla? Onkohan kyseessä kemiallinen raskaus? En jotenkin yhtään jaksa uskoa, että kyseessä olisi oikea plussa. 🤔
 
Tämähän käykin jännittäväksi. Täällä on maailmanlopun menkat, mutta silti tänään testipäivänä raskaustesti sanoo, että olen raskaana.

Onko kokemuksia tälläisestä muilla? Onkohan kyseessä kemiallinen raskaus? En jotenkin yhtään jaksa uskoa, että kyseessä olisi oikea plussa. 🤔
Onpas aikamoinen käänne! Mulla kemiallisissa raskauksissa testit on olleet negoja tai näkynyt korkeintaan enää vain hailakka haamuviiva vuodon alkaessa.
 
Heippa! Mahtuukohan tähän keskusteluun mukaan..?☺️

Kirjoittelinkin täällä foorumilla viime vuoden loppupuolella, mutta meillä alkoi hoitotauko ja piti hieman keräillä itseäni, joten se jäi. Meillä siis esikoinen ollut toiveissa kohta kolme vuotta… nyt alkaisi seuraavasta kierrosta ensimmäinen IVF-hoito, mutta mitähän vielä, kuukautiset jo viikon myöhässä☹️ testi tottakai negatiivinen, ei ole meille ainuttakaan plussaa tähän matkaan suotu…
 
Onko täällä Q10:ä käyttäneitä? Oletteko jatkaneet ubikinolin käyttämistä PASien välissä tai jopa PASien aikaan? Lopetin ubikinolin punktioon enkä uskalla nyt tuoresiirron aikana käyttää mitään ns. ylimääräisiä vitamiineja.
 
Tämähän käykin jännittäväksi. Täällä on maailmanlopun menkat, mutta silti tänään testipäivänä raskaustesti sanoo, että olen raskaana.

Onko kokemuksia tälläisestä muilla? Onkohan kyseessä kemiallinen raskaus? En jotenkin yhtään jaksa uskoa, että kyseessä olisi oikea plussa. 🤔

Mulla vuodot on merkinneet huonoa, kahdessa keskenmenneessä ollut normaalisti kuukautisvuoto, ehkä hieman vähäisempänä mutta kunnon vuotoa kuitenkin pari päivää. Myöhemmin keskenmenneessä raskaustestin viiva näkyi aiemmin ja oli tummempi kuin kemiallisessa /varhaisessa keskenmenossa. Mutta tiedän myös joilla vuodellut kovastikin alkuraskaudessa ja siitä huolimatta kaikki on ollut hyvin. Raskas tilanne kuitenkin! Toivottavasti vuoto loppuu ja raskaus jatkuu 🤞💓
 
Onko täällä Q10:ä käyttäneitä? Oletteko jatkaneet ubikinolin käyttämistä PASien välissä tai jopa PASien aikaan? Lopetin ubikinolin punktioon enkä uskalla nyt tuoresiirron aikana käyttää mitään ns. ylimääräisiä vitamiineja.
Mä lopetin tuoresiirtoon Q10… Kun sitä ei vissiin suositella raskaana ja ei kai sitä nyt tarvi siirron jälkeen?
 
Mä lopetin tuoresiirtoon Q10… Kun sitä ei vissiin suositella raskaana ja ei kai sitä nyt tarvi siirron jälkeen?
Joo ei suositella. Mähän jo mietin pessimistinä skenaariota että jos tästä tuoresiirrosta tulee nega, niin aloittaisinko ubikinolin heti uudestaan ja söisin ekaan PASiin asti ja sit taas tauko siirron sekä piinailun ajan. Mut en tiedä onko siitä mitään selvää hyötyä että ne välikierrot syö, on kuitenkin aika kallista. Että onko vaan järkevämpää aloittaa vasta lähempänä seuraavaa stimulaatiota (jos sellainen vielä joskus tarvitsee tehdä, toivottavasti ei 🫣).
 
Onko täällä Q10:ä käyttäneitä? Oletteko jatkaneet ubikinolin käyttämistä PASien välissä tai jopa PASien aikaan? Lopetin ubikinolin punktioon enkä uskalla nyt tuoresiirron aikana käyttää mitään ns. ylimääräisiä vitamiineja.
Mä söin siirtoon asti. Mutta heti negan jälkeen aloitin uudestaan vaikka enpä tiedä, ehtiikö se tässä yhdessä välikierrossa ennen seuraavaa keräystä paljoa auttaa. Mitä valmisteita muuten ootte käyttäneet? Tätä kai olis hyvä syödä enemmän kuin se 1 kapseli mutta ainakin tässä mitä mä käytän jo 2 kapselilla alkaa tulla seleenin yliannostusraja vastaan jos sitä saa muualtakin, kun sitä on näissä ubicapseissa myös...
 
Mä söin siirtoon asti. Mutta heti negan jälkeen aloitin uudestaan vaikka enpä tiedä, ehtiikö se tässä yhdessä välikierrossa ennen seuraavaa keräystä paljoa auttaa. Mitä valmisteita muuten ootte käyttäneet? Tätä kai olis hyvä syödä enemmän kuin se 1 kapseli mutta ainakin tässä mitä mä käytän jo 2 kapselilla alkaa tulla seleenin yliannostusraja vastaan jos sitä saa muualtakin, kun sitä on näissä ubicapseissa myös...
Mulla on Fennovita Q10 ollu, mut oon ottanu vaan yhden per päivä… En uskaltanu oikein ottaa enempää… Siinä on B6:sta ja mun mama vitamiinis on sitä kans. Sitä ei saa vetää liikaa.
 
Tämähän käykin jännittäväksi. Täällä on maailmanlopun menkat, mutta silti tänään testipäivänä raskaustesti sanoo, että olen raskaana.

Onko kokemuksia tälläisestä muilla? Onkohan kyseessä kemiallinen raskaus? En jotenkin yhtään jaksa uskoa, että kyseessä olisi oikea plussa. 🤔

Mulla oli vastaava tilanne muutama vuosi sitten ivf:n tuoresiirrosta. Ihan kunnon vuoto hyytyminen kaikkineen, mutta hcg oli silti koholla, korkeimmillaan jotain 300-400. Kyseessä oli silloin kai kemiallinen. Lääkäri epäili myös jossain välissä kohdun ulkoista, mutta hcg lähti kuitenkin viikon sisällä itsestään laskuun.
 
Mä söin siirtoon asti. Mutta heti negan jälkeen aloitin uudestaan vaikka enpä tiedä, ehtiikö se tässä yhdessä välikierrossa ennen seuraavaa keräystä paljoa auttaa. Mitä valmisteita muuten ootte käyttäneet? Tätä kai olis hyvä syödä enemmän kuin se 1 kapseli mutta ainakin tässä mitä mä käytän jo 2 kapselilla alkaa tulla seleenin yliannostusraja vastaan jos sitä saa muualtakin, kun sitä on näissä ubicapseissa myös...
Oon käyttänyt Pharma Nordin Bioactive Q10 ja 100 mg päivässä eli yhden kapselin. ISWTE suosittelee 400 mg päivässä mutta se tuntuu aika paljolta! Ennen tätä tokaa IVF:ää ehdin syödä pari kk ja en tiedä oliko tuolla vaikutusta parempaan tulokseen, vai oliko puhtaasti stimulääkkeiden ansiota.
 
Mä en ollut kuullukkaan tästä ubikinonista ennen 🤔 mitä kaikkia ravintolisiä muuten syötte? Mulla ollut käytössä mama monivitamiini, d-vitsku 100UI, ja raskauden ajan omega 3
 
Mä söin kanssa Q10 ja DHEA:ta ivf-kierrosta odotellessa noin 2 kk ajan. Lopetin molemmat jo pistosten alkaessa, ettei vain vaikuttaisi pistosten toimivuuteen. Meinaan myös itse jatkaa molempia heti, jos testipäivänä tulee nega-tulos.

Lisäksi käytössä ollut D-vitamiini, foolihappo ja rauta.
 
Kyllä pessimistiä nyt koetellaan 😅Menin testaamaan tänä aamuna, pp6. Pysyispä tää mukana 🥹 Taustalla siis myös kemiallisia ja yksi pidemmälle edennyt tuulimuna-raskaus, joten varovaisen toiveikkaana 🌈
 

Liitteet

  • 1000022138.jpg
    1000022138.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 77
Tämähän käykin jännittäväksi. Täällä on maailmanlopun menkat, mutta silti tänään testipäivänä raskaustesti sanoo, että olen raskaana.

Onko kokemuksia tälläisestä muilla? Onkohan kyseessä kemiallinen raskaus? En jotenkin yhtään jaksa uskoa, että kyseessä olisi oikea plussa. 🤔
Mulla oli samanlainen tilanne viime kesänä. Tein plussan mutta samana päivänä alkoi vuoto. Menin parin päivän päästä vielä verikokeeseen, josta soittivat että onneksi olkoon, olet raskaana. Kysyin sitten että niin mutta mites toi aika voimakas vuoto. Hoitaja ei osannut sanoa mitään muuta kuin että sovittiin lääkärille aika. Lääkäri ei ollut yhtään iloinen vuodon määrästä mutta sanoi että yritetään nyt tehdä kaikkemme että pysyy mukana ja määräsi lisää hormoneja ja seuraava käynti loppuviikolle. Kysyin että pitäisikö mun tehdä raskaustestejä että näkee ollaanko menossa oikeaan suuntaan, niin lääkäri sanoi ettei kannata, koska hormonit saattavat jatkaa nousuaan hetken vaikka keskenmeno käsillä. Tämä jäi mulle tiukasti mieleen, että sarjatestailuun ei sillä tavalla kannata luottaa. No joka tapauksessa vuoto jatkui ja seuraavassa tarkastuksessa näkyi jo ultrassa että kesken oli mennyt. Hormoneja piti tarkkailla vielä parikin viikkoa kun eivät meinanneet lähteä laskuun. Seuraavassa PASissa elokuussa testi oli taas positiivinen, vuotoa ei tullut, ja nyt toisen kolmanneksen lopussa porskutellaan.
 
Juuri kun olen mietiskellyt näitä lisäravinnehommia, niistä jutellaan täällä, mikä tuuri!

Lääkäri määräsi mulle DHEA-kuurin, ja sen lisäksi aloin nappailla Bioteekin valmistamaa Q10-lisää, 300 mg/pv annoksella. DHEA-annos on 75 mg päivässä, mahtaakohan tuolla olla väliä, ottaako sen kerralla vai pitkin päivää, kun on 25 mg nappeina. Ohjeessa toki luki 1 tabletti kolmesti päivässä, mutta onkohan oikeasti väliä?

Sattuuko kellään olemaan kokemusta melatoniinin käytöstä muuten kuin unensaantiin? Lueskelin jotain, että muualla maailmassa käytetään IVF-hoitojen yhteydessä, kun on jotain yhteyttä havaittu follikkelien kehittymiseen. Vähän ilmeisesti saman tyyppistä suattaapi olla, suattaapi olla olematta -henkistä vaikutusta kuin DHEA:lla, mutta jotain kuitenkin. Tässä myllerryksessä on vähän yöunetkin kärsineet, joten ei olis siinäkään mielessä haittaa napsia melarestiä naamaan iltaisin...

Kiitos muuten kaikille aiempaan viestiini kommentoineille, ne auttoi jaksamaan sen pahimman epätoivon yli. Nyt kun ollaan lääkärin kanssa soiteltu ja keskusteltu enemmän, on parempi olo, ja ehkä ihan ujosti toivekkaampikin. Suattaa onnistua tai suattaa olla onnistumati, mutta ainakin nyt kerran vielä yritetään, kunhan on DHEA-kuuri vedetty.
 
Takaisin
Top