IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@kurjenmiekka mä napsin DHEAt eri aikoihin, veikkaan että imeytyy paremmin jos ei tuu kerralla isoa pommia, eli että ihan tarkotuksella on ohje että kolmeen eri aikaan päivässä. Ja mä söin myös melatoniinia koska olin lukenu että se voi parantaa munasolujen laatua. Ja Q10:äkin söin, 600mg annosta :) senkin jaoin kolmeen kertaan päivässä. Melkosta nappien napsimistahan se oli 😄 ja ite lopetin noi kaikki punktioon sit, ajatuksella että alotan uuestaan jos tulokset on tosi huonot ja uus kierros edessä.

@kissalaakso88 täällä tuntuu olevan vaan huonoja tarinoita vuodosta, ja munkin seuraava tarina on huono, mutta se ei tarkoita etteikö joskus tarina olisikin positiivinen. Vuodot on yleisiä hoitojen kanssa vaikka raskaus olisikin onnellisesti jatkuva! Mutta mulla meni näin: ekan IVF:n tuoresiirrosta tuli plussa, mutta ihan normaalintasonen (eli runsas) menkkavuoto alko menkkojen alkamisaikaan. Verikokeet näytti että hCG nousi tosi hienosti vuodosta huolimatta ja lääkärit ja hoitajat viestitti että hyvin menee, onnea raskaudesta! Olin kuitenkin tosi huolissani kun sitä vuotoa tuli tosiaan monta viikkoa putkeen runsaana. Ramppasin omakustanteisissakin verikokeissa. Muistaakseni hCG nousi yli 2000 parhaimmillaan ja kokoajan tosi hyvällä tuplaantumisvauhdilla. Sit vaan yhtenä päivänä toimistolla ollessa iski kauheet menkkakivut ja tuli enemmän hyytymiä vuodon seassa, ja siinä se sit oli. Mutta mulle täällä foorumilla sillon moni kerto rohkasevia tarinoita siitä miten on ollu runsasta vuotoa alkuvaiheessa ja silti saanu lopulta vauvan syliin, että on niitä hyviäkin tarinoita olemassa ❤️
 
Voin suositella Q10 valmistetta myös miehille. Uskon sen lisänneen eläviä siittiöitä. Ennen kuuria oli se 3kpl ja kuurin jälkeen oli jopa myös pakkaseen meneviä. En usko ihmeisiin vaan, että jotain tapahtui 2kk aikana. Muutenkin käytti sinkkiä sekä monivitamiinia.

Ennen punktiota olin 3kk Q10 sekä muiden lisien buustauskuurilla. En tiedä oliko mitään iloa 😅
 
Kyllä pessimistiä nyt koetellaan 😅Menin testaamaan tänä aamuna, pp6. Pysyispä tää mukana 🥹 Taustalla siis myös kemiallisia ja yksi pidemmälle edennyt tuulimuna-raskaus, joten varovaisen toiveikkaana 🌈

Upeaa, onneksi olkoon! Toi on äärettömän selkeä plussa🤩❤️

Tuliko plussa täytenä yllätyksenä vai oliko tuntemuksia?😇 Itse en ole uskaltanut testiä vielä tehdä, vaikka se laatikossa jo odottaa.
 
Upeaa, onneksi olkoon! Toi on äärettömän selkeä plussa🤩❤️

Tuliko plussa täytenä yllätyksenä vai oliko tuntemuksia?😇 Itse en ole uskaltanut testiä vielä tehdä, vaikka se laatikossa jo odottaa.
Kiitos! ❤️ Aloin tietysti heti miettimään voiko toi olla Ovitrellen aiheuttamaa, mutta sen pistosta on 13 vrk. Kävin katsomassa viime tuoresiirron speksejä ja silloin testasin dpo12 puhtaan negan ja nyt siis dpo11. Eli ei kai Ovitrelle aiheuttais noin selkeää viivaa enää tässä vaiheessa? Oireina vain aamuyön unettomuus jota negakierroissakin Cyclojen kanssa ollut. Lisäksi turvotus jatkunut sieltä punktiosta asti. Mutta ei siis mitään selvää raskauteen liittyvää oiretta. Saa nähdä miten tässä käy, halusin vaan hätähousuna testata jo nyt jotta kiinnittymisyrityksetkin jää kiinni. Meinaatko malttaa odottaa testipäivään? 😊 Onko sulla ollut oireita?
 
Muiden hyvien täällä nyt kerrottujen lisäravinnevinkkien lisäksi olen jostain lukenut, että foolihappoa syövien miesten siittiöissä on vähemmän mutaatioita. Ja kannattaa varmuuden vuoksi syödä foolihappoa folaatti-muodossa, sillä osalla pohjoismaalaisista on geeni, jonka vuoksi foolihappo ei muutu elimistössä folaatti-muotoon eli käyttömuotoon.

Tästä löytyy lisää googlaamalla.

Olennaista on syödä lisäravinteita 2-3 kk ennen punktiota, sillä sen verran siittiöiden valmistus ottaa aikaa - kuten munasolujenkin.
 
Juuri kun olen mietiskellyt näitä lisäravinnehommia, niistä jutellaan täällä, mikä tuuri!

Lääkäri määräsi mulle DHEA-kuurin, ja sen lisäksi aloin nappailla Bioteekin valmistamaa Q10-lisää, 300 mg/pv annoksella. DHEA-annos on 75 mg päivässä, mahtaakohan tuolla olla väliä, ottaako sen kerralla vai pitkin päivää, kun on 25 mg nappeina. Ohjeessa toki luki 1 tabletti kolmesti päivässä, mutta onkohan oikeasti väliä?

Sattuuko kellään olemaan kokemusta melatoniinin käytöstä muuten kuin unensaantiin? Lueskelin jotain, että muualla maailmassa käytetään IVF-hoitojen yhteydessä, kun on jotain yhteyttä havaittu follikkelien kehittymiseen. Vähän ilmeisesti saman tyyppistä suattaapi olla, suattaapi olla olematta -henkistä vaikutusta kuin DHEA:lla, mutta jotain kuitenkin. Tässä myllerryksessä on vähän yöunetkin kärsineet, joten ei olis siinäkään mielessä haittaa napsia melarestiä naamaan iltaisin...

Kiitos muuten kaikille aiempaan viestiini kommentoineille, ne auttoi jaksamaan sen pahimman epätoivon yli. Nyt kun ollaan lääkärin kanssa soiteltu ja keskusteltu enemmän, on parempi olo, ja ehkä ihan ujosti toivekkaampikin. Suattaa onnistua tai suattaa olla onnistumati, mutta ainakin nyt kerran vielä yritetään, kunhan on DHEA-kuuri vedetty.

Minulle lääkäri aikoinaan suositti melatoniinin ottamista hoitojen aikana, kun kysyin siitä. Samokn DHEA:t oli suositus ottaa aamuin/illoin (2 tablettia minulla tuolloin).

Pienenä kannustuksen sanana: minulla oli todella matala AMH kun hoidoissa oli, eikä juuri toivoa onnistumisesta. Eka Ivf ei tuottanut ”satoa” ja tokasta sitten muutama munasolu, joista yksi täyttää kohta 3v. Eli jos tilanne on ”saattaapa onnistua tahi ei”, niin kyllä se todella voi onnistua. Sun AMH on tuplat mitä mulla oli ikää pari vuotta vähemmän. Tsemppiä hoitoihin!
 
Ei voi olla totta!😭😭 Uskaltauduin tekemään raskaustestin tänä aamuna ja se on positiivinen🥹 Koska toinen viiva ei tullut heti, luulin saaneeni jo negan. En ole ikinä saanut raskaustestiin näkyviin edes viivan paikkaan, joten tunne aivan uskomaton.

Toki kaikki on tosi alussa vasta ja mitä vain voi tapahtua, mutta tämä on jo valtava virstanpylväs itselleni ja antaa niin paljon uskoa tulevaisuuteen❤️ Näköjään vain yksikin saatu hyvä alkio voi riittää, sillä emme saaneet hoidosta pakkaseen mitään.
 

Liitteet

  • IMG_1082.jpeg
    IMG_1082.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 108
Voi mitä ihania plussia täällä on!😍 jotenkin sitä aina itsekin herkistyy näistä❤️

Omanapailua: Minä kerkesin omapolulle laittamaan kyselyä, että käynnistetäänkö kierto Teroluteilla, mutta nyt onneksi (ensimmäistä kertaa iloinen kuukautisista😂) näyttää, että päästään uuteen kiertoon. Nyt vielä jännättävä alkaako ne menkat tänään kunnolla vai onko ensin tiputtelua. Kp2 sitten alkaa pistelyt ja ollaan mekin lähempänä mahdollisuutta saada vauva…
 
Ei voi olla totta!😭😭 Uskaltauduin tekemään raskaustestin tänä aamuna ja se on positiivinen🥹 Koska toinen viiva ei tullut heti, luulin saaneeni jo negan. En ole ikinä saanut raskaustestiin näkyviin edes viivan paikkaan, joten tunne aivan uskomaton.

Toki kaikki on tosi alussa vasta ja mitä vain voi tapahtua, mutta tämä on jo valtava virstanpylväs itselleni ja antaa niin paljon uskoa tulevaisuuteen❤️ Näköjään vain yksikin saatu hyvä alkio voi riittää, sillä emme saaneet hoidosta pakkaseen mitään.
Apua, niin ihanaa! 😍❤️ Voi kumpa nää kyytiläiset pysyisi nyt matkassa! Mä meinaan testata huomenna seuraavan kerran 😅
 
Apua, niin ihanaa! 😍❤️ Voi kumpa nää kyytiläiset pysyisi nyt matkassa! Mä meinaan testata huomenna seuraavan kerran 😅

Mä toivon sydämeni pohjasta, että nämä pienen pienet ihmisen alut on niin lujilla tarroilla kiinni, että pysyvät matkassa mukana synnytyksiin asti❤️

Mun puolison reaktio oli, että mitä huijaustestejä olen ostanut, kun voi näyttää plussaa nyt jo, vaikka virallinen testipäivä on vasta perjantaina😅 Hänen hämmennys oli niin suuri, että ei suostunut uskomaan tätä ja totesi, että unohdetaan asia ja palataan aiheeseen vasta perjantaina🙈

Mulla on ollut siis alkion siirron seuraavasta päivästä asti lähes joka päivä jotain tuntemuksia, mutta kun ei ole voinut tietää onko ne lääkkeistä vai ei. Toki suurimpana alavatsatuntemukset (kuplintaa, jomotusta ja hieman turvonnut olo), jotka on tuntuneet myös selän puolella.
 
Mä toivon sydämeni pohjasta, että nämä pienen pienet ihmisen alut on niin lujilla tarroilla kiinni, että pysyvät matkassa mukana synnytyksiin asti❤️

Mun puolison reaktio oli, että mitä huijaustestejä olen ostanut, kun voi näyttää plussaa nyt jo, vaikka virallinen testipäivä on vasta perjantaina😅 Hänen hämmennys oli niin suuri, että ei suostunut uskomaan tätä ja totesi, että unohdetaan asia ja palataan aiheeseen vasta perjantaina🙈

Mulla on ollut siis alkion siirron seuraavasta päivästä asti lähes joka päivä jotain tuntemuksia, mutta kun ei ole voinut tietää onko ne lääkkeistä vai ei. Toki suurimpana alavatsatuntemukset (kuplintaa, jomotusta ja hieman turvonnut olo), jotka on tuntuneet myös selän puolella.
Haha, mies ihan ihmeissään ollut 😁❤️ Sehän se kun moni oireista voi selittyä Cycloilla tai punktion jälkioireina. Täytyy sanoa että olin kans tosi yllättynyt eilen! Oon niissä kemiallisissa raskauksissa saanut haamuviivoja hiukan tätä myöhemmin, mut niissä raskausoireet on ollu kuitenkin tosi selkeitä sen pienen hetken. Tuulimunaraskaudessa plussasin todella myöhään mikä tietenkin indikoi huonoa, mutta viivat vahvistui kuitenkin selvästi leffaviivoihin asti ja oireet oli siinäkin selvät. Vu:ssa kuitenkin todettiin tyhjä ruskuaispussi. Tällä kertaa oireet on jotenkin erilaisia ja selvä plussa tuli testiin suht aikaisin, niin elättelen toiveita että tää menisi kerrankin eri tavalla 🤞 Ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta.
 
Saako kysellä tyhmiä.. Yritin vanhoja viestejäkin selailla, mutta ei jostain syystä sattunut silmään. Täällä ei vielä tätä vuotoa lasketa kp1, mutta hyvällä tuurilla se koittaa huomenna.🤞🏼 Olen yrittänyt opiskella nyt tätä IVF:n kulkua, mutta vielä jäi hieman epäselväksi. Meille siis suunnitteilla lyhyt kaava ja kysynkin, että onko näissä hoidoissa mitään tarvetta siis testata ovulaatiota kotona? Pistelyt aloitetaan, tulee ultraa ja katsotaanko niiden kautta sitten sitä sopivaa punktiopäivää? Kysyn siis tätä siksi, että digitaaliset ovulaatiotestit ovat loppu ja pitääkö nyt äkkiä tilata vai pärjääkö näissä siis ilman. Lisäksi mistähän löytyisi ne poppakonstit alkion siirron jälkeiseen tai jopa ennen elämään😅 kyllähän sitä varmaan vähän tekee mieli varmistella vaikka ei näillä mäkkärin ranuilla sun muilla taida olla hirveästi tieteellistä pohjaa, mutta sattuuko jollain teillä olla täällä tietoa mitä kaikkea sitä kannattikaan tehdä😎 (vaikka eihän tässä toki vielä tiedä päästäänkö edes loppuun asti..)
 
Saako kysellä tyhmiä.. Yritin vanhoja viestejäkin selailla, mutta ei jostain syystä sattunut silmään. Täällä ei vielä tätä vuotoa lasketa kp1, mutta hyvällä tuurilla se koittaa huomenna.🤞🏼 Olen yrittänyt opiskella nyt tätä IVF:n kulkua, mutta vielä jäi hieman epäselväksi. Meille siis suunnitteilla lyhyt kaava ja kysynkin, että onko näissä hoidoissa mitään tarvetta siis testata ovulaatiota kotona? Pistelyt aloitetaan, tulee ultraa ja katsotaanko niiden kautta sitten sitä sopivaa punktiopäivää? Kysyn siis tätä siksi, että digitaaliset ovulaatiotestit ovat loppu ja pitääkö nyt äkkiä tilata vai pärjääkö näissä siis ilman. Lisäksi mistähän löytyisi ne poppakonstit alkion siirron jälkeiseen tai jopa ennen elämään😅 kyllähän sitä varmaan vähän tekee mieli varmistella vaikka ei näillä mäkkärin ranuilla sun muilla taida olla hirveästi tieteellistä pohjaa, mutta sattuuko jollain teillä olla täällä tietoa mitä kaikkea sitä kannattikaan tehdä😎 (vaikka eihän tässä toki vielä tiedä päästäänkö edes loppuun asti..)
Ei tarvitse. Punktiopäivästö tulee se ovulaatio 😊
 
@Kielo93
Saako kysellä tyhmiä.. Yritin vanhoja viestejäkin selailla, mutta ei jostain syystä sattunut silmään. Täällä ei vielä tätä vuotoa lasketa kp1, mutta hyvällä tuurilla se koittaa huomenna.🤞🏼 Olen yrittänyt opiskella nyt tätä IVF:n kulkua, mutta vielä jäi hieman epäselväksi. Meille siis suunnitteilla lyhyt kaava ja kysynkin, että onko näissä hoidoissa mitään tarvetta siis testata ovulaatiota kotona? Pistelyt aloitetaan, tulee ultraa ja katsotaanko niiden kautta sitten sitä sopivaa punktiopäivää? Kysyn siis tätä siksi, että digitaaliset ovulaatiotestit ovat loppu ja pitääkö nyt äkkiä tilata vai pärjääkö näissä siis ilman. Lisäksi mistähän löytyisi ne poppakonstit alkion siirron jälkeiseen tai jopa ennen elämään😅 kyllähän sitä varmaan vähän tekee mieli varmistella vaikka ei näillä mäkkärin ranuilla sun muilla taida olla hirveästi tieteellistä pohjaa, mutta sattuuko jollain teillä olla täällä tietoa mitä kaikkea sitä kannattikaan tehdä😎 (vaikka eihän tässä toki vielä tiedä päästäänkö edes loppuun asti..)

Ei tarvita ovulaatiotestejä, sillä ”ovulaatio” tuotetaan lääkkein.

Ainoan ohjeen jonka sain alkion siirtoon oli välttää kaikkia hajusteita, sillä alkiot voi ”pelästyä” voimakkaita tuoksuja. Ostin siis itselleni kaikki pesuaineet hajusteettomina. Muuten olen elänyt normaalia elämää, jatkoin jo samana päivänä liikuntaharrastuksia. Ja toki pyrkinyt nukkumaan ja syömään hyvin😇
 
@Kielo93


Ei tarvita ovulaatiotestejä, sillä ”ovulaatio” tuotetaan lääkkein.

Ainoan ohjeen jonka sain alkion siirtoon oli välttää kaikkia hajusteita, sillä alkiot voi ”pelästyä” voimakkaita tuoksuja. Ostin siis itselleni kaikki pesuaineet hajusteettomina. Muuten olen elänyt normaalia elämää, jatkoin jo samana päivänä liikuntaharrastuksia. Ja toki pyrkinyt nukkumaan ja syömään hyvin😇

Oho enpä ole tuollaista kuullut! Mitä jos jollain toisella on hajusteita ja koskeeko tämä muitakin päiviä kuin siirtopäivää 😬 minä ajattelin noudattaa lähinnä ranskalaisia (tosin tällä kertaa saan ne ehkä vasta 1pvä siirron jälkeen) ja sukkia/villasukkia myös yöllä.
 
Saako kysellä tyhmiä.. Yritin vanhoja viestejäkin selailla, mutta ei jostain syystä sattunut silmään. Täällä ei vielä tätä vuotoa lasketa kp1, mutta hyvällä tuurilla se koittaa huomenna.🤞🏼 Olen yrittänyt opiskella nyt tätä IVF:n kulkua, mutta vielä jäi hieman epäselväksi. Meille siis suunnitteilla lyhyt kaava ja kysynkin, että onko näissä hoidoissa mitään tarvetta siis testata ovulaatiota kotona? Pistelyt aloitetaan, tulee ultraa ja katsotaanko niiden kautta sitten sitä sopivaa punktiopäivää? Kysyn siis tätä siksi, että digitaaliset ovulaatiotestit ovat loppu ja pitääkö nyt äkkiä tilata vai pärjääkö näissä siis ilman. Lisäksi mistähän löytyisi ne poppakonstit alkion siirron jälkeiseen tai jopa ennen elämään😅 kyllähän sitä varmaan vähän tekee mieli varmistella vaikka ei näillä mäkkärin ranuilla sun muilla taida olla hirveästi tieteellistä pohjaa, mutta sattuuko jollain teillä olla täällä tietoa mitä kaikkea sitä kannattikaan tehdä😎 (vaikka eihän tässä toki vielä tiedä päästäänkö edes loppuun asti..)
Tieteellisesti on todistettu alkion kiinnittymiselle olevan hyötyä liikunnasta (ei liian rankasta) sekä muistaakseni C-vitamiinista.

Riittävän nukkumisen on myös todistettu kaikin puolin edistävän terveyttä (samoin kuin liian vähän nukkumisen haittaavan terveyttä kaikin tavoin), joten vedin tästä oman johtopäätöksen ja koitin PASin jälkeen pitää huolen, että nukun vähintään 8 h yössä. Vaikka en varsinaisesti ole lukenut mitään tutkimusta unen ja hoitojen korrelaatiosta.

Onnea matkaan!

Ps. Meillä toimi Rollsin ranskalaiset. 😅🤣
 
@Odottavainen91 @jamm Mulle sanottiin toi sama ekassa ivf:ssä, mut nyt tässä tokassa ei mainittu ja muistin ohjeen vasta jälkikäteen 🙈 Ihan normi pesuaineita käytin ja miedosti tuoksuvaa vartalovoidettakin taisin sillon aamulla laittaa 😬 Siirto oli myöhemmin sinä päivänä. Ei husissa puhuttu muusta kuin alkionsiirtopäivästä että pitäisi välttää hajusteita. Oon vaihtanut hajusteettomaan osan tuotteista jo yritysaikana.
 
Takaisin
Top