IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Heippa, tulenpa kyselemään täältä, onko täällä kukaan kuullut että pakastettaisiin 7-päiväinen alkio, tai kenelläkään omaa kokemusta vastaavasta? Sain tänään tietää että meidän hoidosta selvisi pakkaseen kolme alkiota; 2x4pv ja 1x7pv. Olen luullut että pakastukset tehtäisiin 1-6pv ikäisille alkioille ja että sulatuksen jälkeen alkion ikään lisätään yksi päivä, eli siirrossa tuo alkio olisi jo 8 päiväinen? Se kuulostaa omaan korvaan aika erikoiselta ja ei niin lupaavalta. 🫣 Mutta yritän toki ajatella niin että eihän sitä pakastettu olisi, jos siinä ei potentiaalia nähtäisi 😅
Mulle taisi lääkäri sanoa edellisen ivf-hoidon yhteydessä, että vielä 7. päivän aamuna saatetaan pakastaa blastoja. Meillä tosin pakastettu vain 5- ja 6-päiväisiä. Meidän klinikalla ei ainakaan lisätty päiviä alkion ikään sulatuksen yhteydessä. Alkio otettiin aamupäivällä sulamaan ja siirrettiin iltapäivällä, eli saman ikäisenä, kuin se oli pakastuksen aikaan.
 
Mulle taisi lääkäri sanoa edellisen ivf-hoidon yhteydessä, että vielä 7. päivän aamuna saatetaan pakastaa blastoja. Meillä tosin pakastettu vain 5- ja 6-päiväisiä. Meidän klinikalla ei ainakaan lisätty päiviä alkion ikään sulatuksen yhteydessä. Alkio otettiin aamupäivällä sulamaan ja siirrettiin iltapäivällä, eli saman ikäisenä, kuin se oli pakastuksen aikaan.
Kiitos vastauksesta 😊 oon siis varmaan väärässä luulossa tuosta että sulatuksen yhteydessä lisättäisiin päivä alkion ikään, hyvä niin 🙈
 
Kiitos vastauksesta 😊 oon siis varmaan väärässä luulossa tuosta että sulatuksen yhteydessä lisättäisiin päivä alkion ikään, hyvä niin 🙈
Vaihtelee varmaan hoitavan tahon ja alkioiden iän mukaan. Meillä otettiin 4.päivän blasto sulamaan edellisenä päivänä ennen PASia. Tämä yliopistosairaalassa.

Edit. Minäkin olin siinä väärässä uskossa, että aina näin tehdään. 😅 Olen jonnekin ketjuun siitä ainakin kirjoittanutkin.
 
Muokattu viimeksi:
Hei tyhmä kysymys, ei kai avanto nyt vaikuta ennen punktiota mihinkään? Suunnittelin, että olisin mennyt tänään saunaan ja vähän avantoon… 🤷🏼‍♀️ Eilen laitettu Ovitrelle.
 
Hei tyhmä kysymys, ei kai avanto nyt vaikuta ennen punktiota mihinkään? Suunnittelin, että olisin mennyt tänään saunaan ja vähän avantoon… 🤷🏼‍♀️ Eilen laitettu Ovitrelle.
Tämä on nyt tällaista maallikon järkeilyä, mutta tuskin on haittaa (?). Avantouinnilla on paljon terveysvaikutuksia kuitenkin.
 
Oi, toivotaan että se toinen olisi sitkeä sissi ja saisitte hänetkin talteen! ❤️ Nyt sormet ristiin että tästä tuoresiirrosta tärppäisi! 🤞 Oletan että sulla sama testipäivä, 16.2.?

Meillä oli nyt Menopur 225 IU ja Ganirelix jarruna. Ekassa Gonal F 150 IU ja Fyremadel. Näköjään voi hurjasti vaihdella tulokset eri IVF-kierroksien välillä!

@avalanche Morula ei jaksanut jatkaa kehitystään, joten meillä pakkanen jäi tyhjäksi. Aamulla olin pettynyt, mutta tunnelma jo tasoittunut😇

Mikä fiilis siellä?❤️

Onko muuten muilla minkälaisia kokemuksia Cyglogestista? Suttaa kyllä uskomattoman paljon😅
 
@avalanche Morula ei jaksanut jatkaa kehitystään, joten meillä pakkanen jäi tyhjäksi. Aamulla olin pettynyt, mutta tunnelma jo tasoittunut😇

Mikä fiilis siellä?❤️

Onko muuten muilla minkälaisia kokemuksia Cyglogestista? Suttaa kyllä uskomattoman paljon😅
Onpa harmi kuulla 😞 Olisin kuitenkin toiveikas laadun suhteen, toivotaan että tämä yksi riittäisi ❤️

Täällä käytössä kaikenlaiset kikkakolmoset ja huuhaajutut, eilen vedin mäkkärin ranut ja oon tehnyt normaalia pidempiä kävelylenkkejä, villasukat jalassa yölläkin ja C-vitamiinia yrittänyt tankata hedelmien muodossa. Ihan kuin näillä olisi jotain vaikutusta lopputulokseen 🙃 Edellisissä siirroissa otin iisisti eikä mopo keulinut tällä tavalla 😂
 
Onpa harmi kuulla 😞 Olisin kuitenkin toiveikas laadun suhteen, toivotaan että tämä yksi riittäisi ❤️

Täällä käytössä kaikenlaiset kikkakolmoset ja huuhaajutut, eilen vedin mäkkärin ranut ja oon tehnyt normaalia pidempiä kävelylenkkejä, villasukat jalassa yölläkin ja C-vitamiinia yrittänyt tankata hedelmien muodossa. Ihan kuin näillä olisi jotain vaikutusta lopputulokseen 🙃 Edellisissä siirroissa otin iisisti eikä mopo keulinut tällä tavalla 😂

Mä kävin ostamassa hajusteettomat pesuaineet ja pyykinpesunesteen😅 Muuten olen ottanut kyllä ihan rennosti. Ja yritän kovasti olla myös kuulostelematta olotilaa liikaa🙈 Toki havaitsin jo nännien olevan arat, mutta tässä on kyllä kehoon pumpattu niin paljon kaikkia hormooneita, että tämä voi johtua kyllä ihan mistä vain☺️

Kuinka kauan jonotitte toiseen ivf-hoitoon? Oliko tässä toisella kierroksella myös live-suunnittelukäynti? Itselleni jäi tämä nimittäin hieman epäselväksi maanantaina, puhuttiin vain kovasti että kaikki suunnitelmat tulee sitten omapolkuun.
 
Mä kävin ostamassa hajusteettomat pesuaineet ja pyykinpesunesteen😅 Muuten olen ottanut kyllä ihan rennosti. Ja yritän kovasti olla myös kuulostelematta olotilaa liikaa🙈 Toki havaitsin jo nännien olevan arat, mutta tässä on kyllä kehoon pumpattu niin paljon kaikkia hormooneita, että tämä voi johtua kyllä ihan mistä vain☺️

Kuinka kauan jonotitte toiseen ivf-hoitoon? Oliko tässä toisella kierroksella myös live-suunnittelukäynti? Itselleni jäi tämä nimittäin hieman epäselväksi maanantaina, puhuttiin vain kovasti että kaikki suunnitelmat tulee sitten omapolkuun.
Jep, nää hormonilääkitykset aiheuttaa itsessään jo kaikenlaisia oireita 😅 Ei tarvinnut kauaa jonottaa seuraavaa hoitoa varten, oliko nyt parin kuukauden tauko PASin jälkeen. Oltais saatu jo kuukautta aiemmin ilmoittautua, mut joulukuussa oli kaikenlaista menoa ja reissua ym. niin oli huono ajankohta. Pääkopan vuoksi oli myös hyvä pitää taukoa.. Ei ollut enää uutta suunnittelukäyntiä, mutta esim. omalla kohdalla otettiin vielä jotain labroja ja niiden perusteella omapolulle ilmaantui suunnitelmat.
 
@avalanche Morula ei jaksanut jatkaa kehitystään, joten meillä pakkanen jäi tyhjäksi. Aamulla olin pettynyt, mutta tunnelma jo tasoittunut😇

Mikä fiilis siellä?❤️

Onko muuten muilla minkälaisia kokemuksia Cyglogestista? Suttaa kyllä uskomattoman paljon😅
Aivan kamala oli mun mielestä. Sotki ja oireista ei oikein tienny mistä johtuu. Ja sit mä sain kesken kuurin vielä vaginoosin.
 
Mulla on kans muutamassa pas-kierrossa ollut ihan selviä oireita, jotka sitten on loppunut. Olen miettinyt, että sehän voi myös johtua siitä, että alkio kiinnittyy, mutta kehitys ei jostain syystä jatku alkua pidemmälle. Samalla tavalla kävi syksyllö, kun oli verikokeella vahvistettu kemiallinen. Toki lääkkeetkin voi aiheuttaa saman kaltaisia oireita. Tsemppiä ja toivottavasti saisit kuitenkin plussan vielä.
Mulla oli kanssa morulan siirrossa oireita, mutta menkat alkoi kaksi päivää ennen virallista testipäivää. Silloin siirrettiin 3 päiväinen alkio tuoresiirtona. Nyt 5 päiväinen sulatettu AB luokan blasto nappasi kiinni ja selvästi oireita oli enemmän kuin tässä negassa. Vatsakipu ja lievä kuvotuksen tunne pp4. Alkio otettiin sulamaan samana aamuna, joten TAYSissa ei ainakaan lisätä alkion ikään päiviä. 27.2 mennään sitten varhaisultraan ihmettelemään😍 nyt ei oo mitään oireita, tänään rv5.
 
Onko siis niin, että alkio kiinnittyy aina noin 7 päivänä ja mistä tämä lasketaan?
Tämä maanantainen ajatus rennosti ottamisesta on kadonnut tänään kankkulankaivoon😂

Eilen siis selkeät alavatsatuntemukset ja arat rinnat, mutta tänään kaikki tuntemukset poissa😅 Ja kuten jo eilen mainitsin tuota alavatsaa on tässä kyllä kronkittu niin paljon, että tuntemukset voi johtua mistä vaan. Kuitenkin jäin tänään jo kiinni ajatuksesta että onko tuntemusten katoaminen merkki siitä, että kiinnittyminen ei onnistunut. Viikko sitten keskiviikkona oli siis punktio ja maanantaina aamupäivällä siirrettiin 5 päiväinen blasto mukaan.
 
Muokattu viimeksi:
Onko siis niin, että alkio kiinnittyy aina noin 7 päivänä ja mistä tämä lasketaan?
Tämä maanantainen ajatus rennosti ottamisesta on kadonnut tänään kankkulankaivoon😂

Eilen siis selkeät alavatsatuntemukset ja arat rinnat, mutta tänään kaikki tuntemukset poissa😅 Ja kuten jo eilen mainitsin tuota alavatsaa on tässä kyllä kronkittu niin paljon, että tuntemukset voi johtua mistä vaan. Kuitenkin jäin tänään jo kiinni ajatuksesta että onko tuntemusten katoaminen merkki siitä, että kiinnittyminen ei onnistunut. Viikko sitten keskiviikkona oli siis punktio ja maanantaina aamupäivällä siirrettiin 5 päiväinen blasto mukaan.
Mä lueskelin jostain että blasto kiinnittyisi n. 1-2 vrk päästä siirrosta? Mut ei tosiaan oo varmaa tietoa. Mulla vaan jatkunut kaamea turvotus ja jonkin sortin hetkellistä kipristelyä ollut siirtopäivästä asti mut en uskalla tehdä siitä sen isompia johtopäätöksiä 😅
 
Mä lueskelin jostain että blasto kiinnittyisi n. 1-2 vrk päästä siirrosta? Mut ei tosiaan oo varmaa tietoa. Mulla vaan jatkunut kaamea turvotus ja jonkin sortin hetkellistä kipristelyä ollut siirtopäivästä asti mut en uskalla tehdä siitä sen isompia johtopäätöksiä 😅

Kerkesikö sinulla muuten noissa negatiivisissa siirroissa alkaa kuukautiset ennen testin tekoa vai pitikö mahdolliset tukilääkkeet vuodon poissa?
 
Mä lueskelin jostain että blasto kiinnittyisi n. 1-2 vrk päästä siirrosta? Mut ei tosiaan oo varmaa tietoa. Mulla vaan jatkunut kaamea turvotus ja jonkin sortin hetkellistä kipristelyä ollut siirtopäivästä asti mut en uskalla tehdä siitä sen isompia johtopäätöksiä 😅 @odottavainen
Blasto kiinnittyy 1-2 päivässä. Mä laitoin gonapeptylin seuraavana aamuna, jonka pitäis tukea kiinnittymistä. Ja pakastuksesta piti sanoo että TAYSissa pakastetaan 5 tai 6 päiväisenä viimeistään tietääkseni. Meillä pakkasessa vielä yks 5 päiväinen ja yks 6 päiväinen. @Odottavainen91 ihan rauhassa vielä, itselläkin oli vaan ihan lieviä tuntemuksia ja nyt ei tosiaan oo mitään ja raskaana ollaan. Tsemppiä💕 tiedän että odottavan aika on pitkä😵 koska sulla on testipäivä? Onko se dpo16?
 
Oisko kellään mitään tsemppitarinoita näin kp1.

Maaliskuussa olis tarkoitus aloittaa ivf/icsi-hoito. Tällä hetkellä vaan vaikea uskoa, että siitäkään mitään iloa on. Jos tässä on 1,5 vuotta yritetty eikä oo tapahtunut YHTÄÄN mitään koko aikana. Kai ainoa selitys on, että munasolut on vaan laadulta niin huonoja, ettei mitään siks tapahdu. Ja siihen ei taida hoidotkaan auttaa!

Kyllä mä yleensä vähän positiivisempi olen, mut jotenkin aina onnistun kp1 pettymään, vaikka yritän olla realisti.

Eipä muuta, kun kohti uutta kiertoa 🤣
Meillä kanssa selittämätön lapsettomuus ja yritystä 2.5 vuotta ennen raskautumists. Yksi luomu kemiallinen raskaus ja muuten ei yhtään mitään. Inseminaatiot tuloksemattomia, ensimmäisestä ivf tuoresiirrosta nega, ekasta passista plussa. Älä menetä toivoa, ivf hoidoissa hyvät onnistumisprosentit. Itsekkin olin hyvin skeptinen ja meinasin jo heittää hanskat tiskiin. Tsemppiä💕
 
Takaisin
Top