Moi, on näköjään paljon uusia, joten rohkaistun minäkin. Oon seuraillut keskustelua tovin.
Meillä on kaksi ICSI-kierrosta takana julkisella, muuta ei ole ollut tarpeen kokeillakaan, kun alkudiagnoosina oli suoraan miehestä johtuva lapsettomuus. Ekalla kierroksella Gonal-F:llä saatiin kuudesta follista kuusi munasolua, joista kaksi kypsää ja yksi alkio, joka ei tarttunut. Nyt tällä viikolla päättyneellä tokalla kierroksella oli mukana Zumenon ja pistoksissa Menopur, mutta follit kasvoi huonommin, joten nyt kuudesta aiempaa pienemmästä follista taas kuusi solua, kaksi kypsää. Näistä toinen oli epämuodostunut ja toinen ei hedelmöittynyt, eli ei siirtoa. Tuntuu irvokkaalta toipua "turhasta" punktiosta.
Lääkärit vaikuttaa melko pessimistisiltä ja puhuvat kovasti lahjasoluhoidoista. Ahdistaa ihan valtavasti. Ei kuulemma oikein ole mitään tutkittavaa ja pistokset on koko ajan menny maksimiannoksilla (300 sekä Gonalilla että Menopurilla), joten mitään muutettavaa ei niissäkään oikein ole. Oon tänä vuonna 38, amh oli viime vuoden lopulla 0.68 joten tässäpä ne viimeiset mahikset alkaa olla. Maaliskuussa olis tarkoitus jatkaa, jos jatketaan. Halusin pitää helmikuun taukoa, ihan siksikin, että jos vaikka joku keksis jotain vahingossa.
Ihmetyttää hieman tuo lahjasolujen "tuputtaminen", kun yhtä heikot mahikset niissäkin on per yritys. Tietty ehkä luottavat siihen, että lahjasolut on parempia kuin mun omat, mutta ei se yksi alkio ollut ihan mikään jämälaatuinenkaan? Ei käsittääkseni toki ihan priimaakaan.
Tsemppiä kaikille, sekä hoidoissa oleville että niissä onnistuneille!