IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Ihanaa @Rutq että blasto tarrasi kiinni ja vielä noin pitkän lapsettomuustaipaleen jälkeen ❤️ Tota just toivon että ne pakastettais vähän eri vaiheissa. Jotta ei käy niin että odotellaan sinne viidenteen päivään asti ja kaikki on roskiskamaa!

Joo @smyysi oot ihan oikeassa että yksikin hyvä voi riittää 😊 Meillä viimeksi tuoresiirrettiin ja pakastettiin kaksipäiväiset, koska saalis oli sen verran pieni ja onneksi niin tehtiin koska muuten ei ois ollut yhtään siirrettävää. Tuntuu että piinailen enemmän tätä vaihetta kuin aikaa siirron jälkeen 😅

Heippa! Täällä voidaan punktion jäljiltä hyvin ja teen itseasiassa jo töitä kotona koneen ääressä. Oma punktioni oli kokemuksena hyvä ja helppo, toki vähäisempi munasolujen määrä vaikuttaa varmasti tähän.

Minulta saatiin kerättyä 7 kypsää munasolua, joista 4 on hedelmöittynyt oikein. Jännittää kyllä miten noiden neljän käy, vaikka itse en voi asialle mitään tehdä. Alhaiseen AMH-arvooni nähden tulos siis ihan hyvä.

Oliko sinulla aikaisemmassa tuoresiirrossa suoraan annettu aika 2-päiväisen alkion siirtoon? Itse sain myös siis alkion siirto ajan vasta maanantaille.
 
Lisäksi minun oli tarkoitus olla tarkistamatta hedelmöittyneiden munasolujen määrä😅 Olin ajatellut, että jos soittoa ei tule, niin minulle riittää tieto että joku soluista on hedelmöittynyt ja että yritän unohtaa kaiken alkioihin liittyvän maanantaihin saakka.

Puolisoni oli kuitenkin mennyt heti tuloksen katsomaan ja tuli sitä minulle vauhdilla kertomaan😄 Hän on niin kovin toiveikas, pohtii jo uutta autoa..voi kun emme joutuisi pettymään.
 
Smyysi täällä toinen samoilla päivillä jännäilijä jolla oli PAS torstaina! Testiä en oo vielä tehnyt. Eilen vaan alkoi vuoto ja tänään on runsastunut ihan veriseksi että usko plussaan ei ole kauhean korkealla oireista huolimatta 😔 Milloin sulla virallinen testipäivä?

Mulla on joskus loppukierrosta ollut lämmöt noin korkealla ihan normaalistikin. Nyt on pari päivää paleltanut ihan hirveästi ja olin varma et oon kuumeesa, mut eipä ollut edes lämpöä yhtään!

No voi hitsi, toivotaan että sulla olis vaan valemenkat ja toivoa vielä olis 🤞🏼 mulla on virallinen testipäivä vasta 7.2, joka on musta aika myöhään, mutta toisaalta mulla oli tuoresiirto niin se vaikuttaa. Millon sulla virallinen päivä? Ja minkälaisia oireita sulla on ollut?

Mulla siis yleensä lämpö 35.8 pintaan niin siks toi tuntu jotenki hurjan korkeelta. Mulla ei normikierrossa lämpö juurikaan nouse, mutta varmaan noi vahvat cyclot vaikuttaa aikalailla.
 
@avalanche okei, hmm en tiennytkään että tollasta tehdään 🤔 hyvä tietää, meillä kato on aina ollut kans sen verran suurta että aina jäskättöö kuinka paljon selviytyy pakkaseen. Meillä oli 13 hedelmöittynyttä, yks tuoresiirto ja kaks pakkaseen. Viimeks oli 8 hedelmöittynyttä 1 tuore ja 1 pakkaseen. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että sieltä selvii teille kaveri maanantaiks ja nappais kiinni 🤞🏼😍

Mulla oli siirto viime to ja ihan kauheesti kaikkia oireita olis, mutta testi näyttää vielä negaa (dpo 10). Nyt vähän säikähdin kun mittasin lämmön ku oli niin veto veks ja näytti 37.4. Onkohan se jo vähän liikaa? 😣
Toivotaan näin! 🤞 Kuulostaa lupaavalle toi lämpöjen nousu, ainakaan itsellä ei koskaan lämmöt nouse noin paljoa ennen menkkoja. Voisiko plussa tulla näkyviin vain hiukan myöhemmin kun eikö noi hcg-tasot nouse kaikilla vähän yksilöllisesti 🤗
 
Heippa! Täällä voidaan punktion jäljiltä hyvin ja teen itseasiassa jo töitä kotona koneen ääressä. Oma punktioni oli kokemuksena hyvä ja helppo, toki vähäisempi munasolujen määrä vaikuttaa varmasti tähän.

Minulta saatiin kerättyä 7 kypsää munasolua, joista 4 on hedelmöittynyt oikein. Jännittää kyllä miten noiden neljän käy, vaikka itse en voi asialle mitään tehdä. Alhaiseen AMH-arvooni nähden tulos siis ihan hyvä.

Oliko sinulla aikaisemmassa tuoresiirrossa suoraan annettu aika 2-päiväisen alkion siirtoon? Itse sain myös siis alkion siirto ajan vasta maanantaille.
Kiva kuulla että siellä on toivuttu hyvin ja pidän kovasti peukkuja että noista neljästä joku teillä tärppää ❤️ Joo viimeksi tosiaan sain ajan kaksipäiväisen siirtoon, mutta ilmeisesti HUS on muuttanut käytäntöjä? Ehkä nykyään suosivat noita viisipäiväisten siirtoja? Jonkin verran oli muutenkin punktio-ohjeet muuttuneet syksystä.
 
Oisko kellään mitään tsemppitarinoita näin kp1.

Maaliskuussa olis tarkoitus aloittaa ivf/icsi-hoito. Tällä hetkellä vaan vaikea uskoa, että siitäkään mitään iloa on. Jos tässä on 1,5 vuotta yritetty eikä oo tapahtunut YHTÄÄN mitään koko aikana. Kai ainoa selitys on, että munasolut on vaan laadulta niin huonoja, ettei mitään siks tapahdu. Ja siihen ei taida hoidotkaan auttaa!

Kyllä mä yleensä vähän positiivisempi olen, mut jotenkin aina onnistun kp1 pettymään, vaikka yritän olla realisti.

Eipä muuta, kun kohti uutta kiertoa 🤣
Meillä oli lähes 3 vuotta yritystä ilman tulosta. Tutkimuksissa kaikki oli kunnossa, suorastaan loistavasti. Ikää oli 38, kun päätettiin vielä kokeilla Ivf. Kovinkaan kovat odotukset eivät olleet. Saimme kuitenkin 10 blastoa ja ensimmäisestä siirrosta (pas) myös lapsen.

Se näissä lapsettomuushoidossa on hankalaa, että koskaan ei tiedä, miten käy. Itse mietin tosi pitkään, uskallanko lähteä ja minkälaiseen myllyyn ja hoitokierteeseen olen lähdössä. Mietin juuri sitä, että jos ei mitään vikaa löydy, niin miten voisivat hoidotkaan auttaa. Eivät ole helppoja pohdintoja nämä.
 
Kiva kuulla että siellä on toivuttu hyvin ja pidän kovasti peukkuja että noista neljästä joku teillä tärppää ❤️ Joo viimeksi tosiaan sain ajan kaksipäiväisen siirtoon, mutta ilmeisesti HUS on muuttanut käytäntöjä? Ehkä nykyään suosivat noita viisipäiväisten siirtoja? Jonkin verran oli muutenkin punktio-ohjeet muuttuneet syksystä.

Joo ymmärsin, että haluavat siirtää ensisijaisesti 5-päiväisiä, sillä tällöin vain parhaat alkiot käytössä eikö tehtäisi turhia siirtoja. Kaipa siis säästää aikaa niin meiltä kuin heiltä.

Miten oma vointisi on edennyt?❤️
 
Heippa, mä hypppään täältä uutena mukaan 👋

Onnea Aida91 ja Täyskäännös 🥳✨ ja tsempit kaikille piinailijoille!

Mulla on toinen ICSI menossa, meillä hypättiin suoraan tähän, kun on miehestä johtuva lapsettomuus. Ekasta hoidosta yksi tuoresiirto, josta kemiallinen, ja yksi pas. Nyt toka meneillään ja 22.1 oli punktio ja 25.1 siirrettiin yks kyytiläinen matkaan. Kaksi lähti 5 päiväsinä pakkaseen.

Mulla ei aiemmin oo ollut mitään oireita, mutta nyt on alkanut dpo 6 päänsärky ja alavatsan vihlonnat. Vihlasuja tulee päivittäin, useimmiten kun liikkuu ja yöllä kylkeä kääntäessä ja on oikeesti aika kivuliaita. Aloitin eilen testailun dpo 9 ja tänään myös testattu aivan tyylipuhdasta negaa. Nyt siis dpo 10.

Mulla käytössä keltarauhaslisänä Cyclogest 400mg aamuin illoin. Onko teille tullut näin isoja oireita ihan vaan lääkityksestä? Olo on ollut toiveikas kun oireita on ollut, mutta masentaa ettei pienintäkään haamua vielä näy.
Mun mielestä oireet kuulostaa lupaavilta. Muistan kuopuksen alkuraskaudessa, että esim. aivastaessa vihloi kohdun seudulla. Plussa saattaa näkyä vasta parin päivän päästäkin. Pidän peukut pystyssä!
 
Joo ymmärsin, että haluavat siirtää ensisijaisesti 5-päiväisiä, sillä tällöin vain parhaat alkiot käytössä eikö tehtäisi turhia siirtoja. Kaipa siis säästää aikaa niin meiltä kuin heiltä.

Miten oma vointisi on edennyt?❤️
Tänään jo paremmin, tosin enemmän oireilua on ollut kuin viime kerralla. Siinä mielessä hyvä että tässä on nyt enemmän aikaa toipua tuoresiirtoa varten 😊
 
Moi, on näköjään paljon uusia, joten rohkaistun minäkin. Oon seuraillut keskustelua tovin.

Meillä on kaksi ICSI-kierrosta takana julkisella, muuta ei ole ollut tarpeen kokeillakaan, kun alkudiagnoosina oli suoraan miehestä johtuva lapsettomuus. Ekalla kierroksella Gonal-F:llä saatiin kuudesta follista kuusi munasolua, joista kaksi kypsää ja yksi alkio, joka ei tarttunut. Nyt tällä viikolla päättyneellä tokalla kierroksella oli mukana Zumenon ja pistoksissa Menopur, mutta follit kasvoi huonommin, joten nyt kuudesta aiempaa pienemmästä follista taas kuusi solua, kaksi kypsää. Näistä toinen oli epämuodostunut ja toinen ei hedelmöittynyt, eli ei siirtoa. Tuntuu irvokkaalta toipua "turhasta" punktiosta.

Lääkärit vaikuttaa melko pessimistisiltä ja puhuvat kovasti lahjasoluhoidoista. Ahdistaa ihan valtavasti. Ei kuulemma oikein ole mitään tutkittavaa ja pistokset on koko ajan menny maksimiannoksilla (300 sekä Gonalilla että Menopurilla), joten mitään muutettavaa ei niissäkään oikein ole. Oon tänä vuonna 38, amh oli viime vuoden lopulla 0.68 joten tässäpä ne viimeiset mahikset alkaa olla. Maaliskuussa olis tarkoitus jatkaa, jos jatketaan. Halusin pitää helmikuun taukoa, ihan siksikin, että jos vaikka joku keksis jotain vahingossa.

Ihmetyttää hieman tuo lahjasolujen "tuputtaminen", kun yhtä heikot mahikset niissäkin on per yritys. Tietty ehkä luottavat siihen, että lahjasolut on parempia kuin mun omat, mutta ei se yksi alkio ollut ihan mikään jämälaatuinenkaan? Ei käsittääkseni toki ihan priimaakaan.

Tsemppiä kaikille, sekä hoidoissa oleville että niissä onnistuneille! ❤️
 
Moi, on näköjään paljon uusia, joten rohkaistun minäkin. Oon seuraillut keskustelua tovin.

Meillä on kaksi ICSI-kierrosta takana julkisella, muuta ei ole ollut tarpeen kokeillakaan, kun alkudiagnoosina oli suoraan miehestä johtuva lapsettomuus. Ekalla kierroksella Gonal-F:llä saatiin kuudesta follista kuusi munasolua, joista kaksi kypsää ja yksi alkio, joka ei tarttunut. Nyt tällä viikolla päättyneellä tokalla kierroksella oli mukana Zumenon ja pistoksissa Menopur, mutta follit kasvoi huonommin, joten nyt kuudesta aiempaa pienemmästä follista taas kuusi solua, kaksi kypsää. Näistä toinen oli epämuodostunut ja toinen ei hedelmöittynyt, eli ei siirtoa. Tuntuu irvokkaalta toipua "turhasta" punktiosta.

Lääkärit vaikuttaa melko pessimistisiltä ja puhuvat kovasti lahjasoluhoidoista. Ahdistaa ihan valtavasti. Ei kuulemma oikein ole mitään tutkittavaa ja pistokset on koko ajan menny maksimiannoksilla (300 sekä Gonalilla että Menopurilla), joten mitään muutettavaa ei niissäkään oikein ole. Oon tänä vuonna 38, amh oli viime vuoden lopulla 0.68 joten tässäpä ne viimeiset mahikset alkaa olla. Maaliskuussa olis tarkoitus jatkaa, jos jatketaan. Halusin pitää helmikuun taukoa, ihan siksikin, että jos vaikka joku keksis jotain vahingossa.

Ihmetyttää hieman tuo lahjasolujen "tuputtaminen", kun yhtä heikot mahikset niissäkin on per yritys. Tietty ehkä luottavat siihen, että lahjasolut on parempia kuin mun omat, mutta ei se yksi alkio ollut ihan mikään jämälaatuinenkaan? Ei käsittääkseni toki ihan priimaakaan.

Tsemppiä kaikille, sekä hoidoissa oleville että niissä onnistuneille! ❤️

Heippa!

Tuohon lahjasoluasiaan osaan kommentoida sen verran, että oman ymmärrykseni mukaan lahjamunasolujen kohdalla onnistusmisprosentit ovat korkeammat kuin normihoidoissa. Syynä tähän, että luovuttajat ovat nuorempia ja heidän kaikkien hedelmällisyys on todettu hyväksi. Nämä siis perustavat lääkärin kanssa käytyihin keskusteluihin.

Itselläni amh-arvo ollut 6 kk sitten 0,38, jonka vuoksi tuotakin vaihtoehtoa on tullut pohdittua ja tutkittua.
 
@Piisku Meillä yhteistä taivalta ilman ehkäisyä 10 vuotta, ikää mulla nyt 39. Luomuna ei koskaan edes haamun esiastetta. Kuitenkin ICSIllä kaksi lasta saatu, jopa aika 'helpolla' eli kaikkiaan 3 alkiosiirtoa vaan. Eli joskus ne hoidot on ihan tosi tehokkaat ja toimii kuin häkä. Prosessi on silti henkisesti raskas ja kannattaa harkita keskusteluapua joko yksin tai parina. Tsemppiä matkaan!
 
Täältä löytynee tietäjiä :smiling-eyes: Tietääkö kukaan onko KOKS:ssa IVF-hoitoja tms? Ajatuksena olisi luovuttaa munasoluja jossain vaiheessa, mutta ei jaksaisi lähteä minnekkään kauemmas ajelemaan...
 
Täältä löytynee tietäjiä :smiling-eyes: Tietääkö kukaan onko KOKS:ssa IVF-hoitoja tms? Ajatuksena olisi luovuttaa munasoluja jossain vaiheessa, mutta ei jaksaisi lähteä minnekkään kauemmas ajelemaan...
Mä sanoisin että vain yliopistollisissa sairaaloissa tehdään punktioita en oo ainakaan kuullut että missään keskussairaalassa tehtäisiin. Eli eiköhän KOKS kuulu HUS:n erityisvastuualueen alle.
 
Mä sanoisin että vain yliopistollisissa sairaaloissa tehdään punktioita en oo ainakaan kuullut että missään keskussairaalassa tehtäisiin. Eli eiköhän KOKS kuulu HUS:n erityisvastuualueen alle.
Ok, kiitos. Vaikeuttaa vaan "hyväntekeväisyyttä", kun joutuu sumplimaan (työt ja omat lapset) välimatkojen takia paljon ja käyntejä varmastikin tulee useampi tuollaisessa prosessissa. Lähellä olisi ollut tietty helpompi toteuttaa kaikki :Slightly Smiling Face:
 
Mä sanoisin että vain yliopistollisissa sairaaloissa tehdään punktioita en oo ainakaan kuullut että missään keskussairaalassa tehtäisiin. Eli eiköhän KOKS kuulu HUS:n erityisvastuualueen alle.
@Kipuna Meillä oli hoidot Keski-Suomessa Sairaala Novassa, joka on siis keskussairaala.
Tosin punktiot ja inseminaatiot on siellä ulkoistettu yksityiselle eli Ovumialle.

Eli toisaalta voi olla mahdollista myös muualla tällainen toiminta, vaikka itse keskussairaala ei varsinaisia hoitoja toteuttaisikaan. (Lääkehoito ja seuranta oli Novassa, mutta toimenpiteet Ovumiassa.)
 
Oisko kellään mitään tsemppitarinoita näin kp1.

Maaliskuussa olis tarkoitus aloittaa ivf/icsi-hoito. Tällä hetkellä vaan vaikea uskoa, että siitäkään mitään iloa on. Jos tässä on 1,5 vuotta yritetty eikä oo tapahtunut YHTÄÄN mitään koko aikana. Kai ainoa selitys on, että munasolut on vaan laadulta niin huonoja, ettei mitään siks tapahdu. Ja siihen ei taida hoidotkaan auttaa!

Kyllä mä yleensä vähän positiivisempi olen, mut jotenkin aina onnistun kp1 pettymään, vaikka yritän olla realisti.

Eipä muuta, kun kohti uutta kiertoa 🤣
Mulla vähän samanlainen tausta, eli vähän yli 1,5 yritystä ilman yhtään plussaa tai edes haamua, selittämättömiä muuten paitsi mulla alhainen AMH ikään nähden (0,5). Lääkäri kyllä sanoi että ei pitäisi vaikuttaa....

Saatiin ekasta IVF-hoidosta vain 5 solua ja masennuin mitähän tästä tulee. 4 kuitenkin hedelmöittyi ja kaikki neljä selvisi alkioiksi asti, 1 tuoresiirrettiin ja loput meni pakkaseen. Nyt plussasin tosta ekasta tuoresiirrosta :)
 
Heippa, mä hypppään täältä uutena mukaan 👋

Onnea Aida91 ja Täyskäännös 🥳✨ ja tsempit kaikille piinailijoille!

Mulla on toinen ICSI menossa, meillä hypättiin suoraan tähän, kun on miehestä johtuva lapsettomuus. Ekasta hoidosta yksi tuoresiirto, josta kemiallinen, ja yksi pas. Nyt toka meneillään ja 22.1 oli punktio ja 25.1 siirrettiin yks kyytiläinen matkaan. Kaksi lähti 5 päiväsinä pakkaseen.

Mulla ei aiemmin oo ollut mitään oireita, mutta nyt on alkanut dpo 6 päänsärky ja alavatsan vihlonnat. Vihlasuja tulee päivittäin, useimmiten kun liikkuu ja yöllä kylkeä kääntäessä ja on oikeesti aika kivuliaita. Aloitin eilen testailun dpo 9 ja tänään myös testattu aivan tyylipuhdasta negaa. Nyt siis dpo 10.

Mulla käytössä keltarauhaslisänä Cyclogest 400mg aamuin illoin. Onko teille tullut näin isoja oireita ihan vaan lääkityksestä? Olo on ollut toiveikas kun oireita on ollut, mutta masentaa ettei pienintäkään haamua vielä näy.
Mulle tuo lääkitys on antanut sanat oireet kuin raskauden alkaessa. Siksi en seuraavassa kerrassa testaa ennen kuin on sen aika. Onhan se masentavaa kokea valheelliset oireet ja todeta lopuksi ettei mitään sitten tapahtunutkaan. Itse käytän samaa lääkitystä ja viime kerralla oli puolikas annostus 400mg:sta. Mutta tämä on hyvin yksilöllistä ja toivotaan plussatuulia sinne suuntaan ❤️
 
Täältä löytynee tietäjiä :smiling-eyes: Tietääkö kukaan onko KOKS:ssa IVF-hoitoja tms? Ajatuksena olisi luovuttaa munasoluja jossain vaiheessa, mutta ei jaksaisi lähteä minnekkään kauemmas ajelemaan...
Me käydään Lappeenrannassa yksityisellä. Luulen et Lahti tai Lappeenranta ovat isompia sairaaloita kuin koks, missä vois olla näitä hoitoja olettaisi olevan julkisen puolella. 🤔😊

Moi, on näköjään paljon uusia, joten rohkaistun minäkin. Oon seuraillut keskustelua tovin.

Meillä on kaksi ICSI-kierrosta takana julkisella, muuta ei ole ollut tarpeen kokeillakaan, kun alkudiagnoosina oli suoraan miehestä johtuva lapsettomuus. Ekalla kierroksella Gonal-F:llä saatiin kuudesta follista kuusi munasolua, joista kaksi kypsää ja yksi alkio, joka ei tarttunut. Nyt tällä viikolla päättyneellä tokalla kierroksella oli mukana Zumenon ja pistoksissa Menopur, mutta follit kasvoi huonommin, joten nyt kuudesta aiempaa pienemmästä follista taas kuusi solua, kaksi kypsää. Näistä toinen oli epämuodostunut ja toinen ei hedelmöittynyt, eli ei siirtoa. Tuntuu irvokkaalta toipua "turhasta" punktiosta.

Lääkärit vaikuttaa melko pessimistisiltä ja puhuvat kovasti lahjasoluhoidoista. Ahdistaa ihan valtavasti. Ei kuulemma oikein ole mitään tutkittavaa ja pistokset on koko ajan menny maksimiannoksilla (300 sekä Gonalilla että Menopurilla), joten mitään muutettavaa ei niissäkään oikein ole. Oon tänä vuonna 38, amh oli viime vuoden lopulla 0.68 joten tässäpä ne viimeiset mahikset alkaa olla. Maaliskuussa olis tarkoitus jatkaa, jos jatketaan. Halusin pitää helmikuun taukoa, ihan siksikin, että jos vaikka joku keksis jotain vahingossa.

Ihmetyttää hieman tuo lahjasolujen "tuputtaminen", kun yhtä heikot mahikset niissäkin on per yritys. Tietty ehkä luottavat siihen, että lahjasolut on parempia kuin mun omat, mutta ei se yksi alkio ollut ihan mikään jämälaatuinenkaan? Ei käsittääkseni toki ihan priimaakaan.

Tsemppiä kaikille, sekä hoidoissa oleville että niissä onnistuneille! ❤️
Meille heti tuputettiin tanskalaisia siittiöitä, sillä miehelläni on niitä niin vähän. Joutui kieltäytymään kolme kertaa. Et kokeillaan näin. Mies ei halunnut miettiä asiaa, minkä ymmärtää. Et näillä mennään ja sitten jätetään tähän jos ei onnistu.

Tsemppiä teille ❤️
 
Mulle tuo lääkitys on antanut sanat oireet kuin raskauden alkaessa. Siksi en seuraavassa kerrassa testaa ennen kuin on sen aika. Onhan se masentavaa kokea valheelliset oireet ja todeta lopuksi ettei mitään sitten tapahtunutkaan. Itse käytän samaa lääkitystä ja viime kerralla oli puolikas annostus 400mg:sta. Mutta tämä on hyvin yksilöllistä ja toivotaan plussatuulia sinne suuntaan ❤️

Mulla ei ollut ensimmäisessä hoidossa juuri mitään oireita tuoresiirron tai pas:in aikana, toki lääke oli silloin lugesteron ja annostus puolta pienempi. Tänään taas testasin negaa, nyt oottelen varmaan viralliseen testipäivään. On kyllä yhtä tunteiden vuoristorataa taas, ei se taida helpottaa vaikka kuinka monta kertaa saman kokisi 🙈
 
Takaisin
Top