IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mennään sit ihan samassa tahdissa, ke mullakin punktio 😊 Tänään tuikkaan vielä Ovitrellen ja sit vaan toivotaan parasta 🤞 Sullahan on mukavasti folleja kasvamassa ja usein taitaa vielä käydä niin että punktiossa kerätään enemmän kuin mitä ultra näytti. Mä jännään enemmän tota munasolujen tilannetta kuin itse punktiota 😅

Onpas hauska sattuma, että tahtimme on aivan sama!😄 Mä täällä istun sohvalla, että saan tuikattua Ovitrellen tasan klo 22, kuten ohjelapussa sanotaan. Minkälainen follikkelitilanne sinulla oli?

Ja hyviä vinkkejä keskiviikon punktiota varten? Vielä ei jännitä, mutta huomenillalla fiilis on varmasti eri😅
 
Mulla alkoi eilen vähäinen rusehtava vuoto, vatsakipua ei oo. Tänään dpo12. Oon tehnyt nyt vielä päivittäin raskaustestiä. Toivottavasti kuva näkyy. Ylempi on herkkä raskaustesti ja alempi ei niin herkkä. Mietin että kuuluuko niiden olla vielä noin hailurat vai oonko vaan hätähousu😅
Mulla oli niukahkoa veristä vuotoa rv 4+5 - 5+5 ja edelleen raskaana. Huomenna 11+0.

Aikaisemmassa keskenmenossa samankaltaista vuotoa oli neljä päivää ennen kuin muuttui runsaammaksi ja tuli kipuja. Raskaustestissä oli tosi vahva viiva vielä monta päivää vuodon alettua. Vuoto alkoi dpo19.

Mun ekassa keskenmenossa taas viiva oli selkeä mutta melko vaalea, eikä vahvistunut viiteen päivään ollenkaan. Kolme päivää myöhemmin testi oli nega ja vuoto alkoi pari päivää sen jälkeen (oisko ollut siinä vaiheessa dpo22).
 
Liityn myös uutena tänne :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ensimmäinen IVF- hoito takana ja 22.1. siirrettiin tuoresiirtona 4 päiväinen alkio. Tänään pp8 tein ensimmäisen positiivisen testini ikinä. Eilen alkoi myös ruskea vuoto mikä sai tietenkin stressitasot kohoamaan. Ovitrellestä nyt 14 päivää, niin pohdin voisiko vielä näkyä testissä tässä vaiheessa. On kyllä piinaavaa kun ei tiedä onko menkat alkamassa vai liittyykö alkuraskauteen :sad-face:
 
On viivat ainakin onneksi vahvistunut, enemmän tuossa alemmassa ei niin herkässä. Toivotaan että menkat ei nyt ala tänään tai huomenna. Sit perjantaina soittoa TAYSiin ja varhaisultran oottelua😍 tänään pp9 ja kp 27.
 

Liitteet

  • 20240130_085258.jpg
    20240130_085258.jpg
    1 MB · Katsottu: 101
On viivat ainakin onneksi vahvistunut, enemmän tuossa alemmassa ei niin herkässä. Toivotaan että menkat ei nyt ala tänään tai huomenna. Sit perjantaina soittoa TAYSiin ja varhaisultran oottelua😍 tänään pp9 ja kp 27.
Hyvältä näyttää :smiling face with heart-eyes: oliko sulla vielä vuotoa?
 
Onpas hauska sattuma, että tahtimme on aivan sama!😄 Mä täällä istun sohvalla, että saan tuikattua Ovitrellen tasan klo 22, kuten ohjelapussa sanotaan. Minkälainen follikkelitilanne sinulla oli?

Ja hyviä vinkkejä keskiviikon punktiota varten? Vielä ei jännitä, mutta huomenillalla fiilis on varmasti eri😅
Hyvänkokoisia folleja oli 10 ja muutama pienempi, mutta ne ei välttämättä ehdi kasvaa huomiseksi tarpeeksi isoiksi. Punktioon tosiaan kannattaa laittaa mukavat/löysät vaatteet ja ehkä kuulokkeet mukaan jos haluaa kuunnella jotain odotellessa. Kirjaa en pystynyt lukemaan viimeksi kun olin sen verran lääketokkurassa 😵 Ei kannata jännittää liikaa, hyvää huolta ne pitää siellä 😊 Kovasti tsemppiä huomiseen!
 
Heippa, kysymys lugesteronista, sain yksityiseltä gyneltä tänään tulemaan luteaalivaihetta. Määrätty aloitettavaksi kp14-15 300mg puikko yöksi. Mietin että pitääkö nyt kysyä viä että täytyykö oviksen tapahtua ensin ennen ku alkaa käyttämään noita, onko kellään mitään tietoa tästä. Nyt vissiin 2-3pvää menis ovikseen uä:ssä mitatun johtofollin perusteella.
 
Samalla periaatteella, mulla teki kanssa inssit kipeää mutta tässä alkion siirrossa on paremmat katetrit. Muista mennä pissahädällä sinne ni saavat paremmin laitettua. Ei kannata panikoida, ei pitäisi sattua😊

Kiitos tsempeistä Aida91. Eilen oli tuoresiirto ja operaatio meni hyvin. Kysyin myös lääkäriltä, että miten tämä on mahdollista. Niin lääkäri selitti asian sillä, että kaikki pistokset ovat myös pehmentäneet ja ”laajentaneet” paikkoja. Siksi operaatio ei tuottanut nyt kipua 🤗🙏 Lääkäri myös sanoi, että muisti mun vuoden takaiset erittäin haastavat inseminaatiot ja oli myös varannut juuri mua varten jonkin erityiskatetrin. Tuli tästä todella huomioonotettu olo. Kiitos HUS ❤️

Ja tosiaan 1 tuoresiirto on nyt kyydissä. 1 pakkasessa ja 3 viljellään vielä hetki lisää. Piinapäivät siis alkakoot!
 
Oisko kellään mitään tsemppitarinoita näin kp1.

Maaliskuussa olis tarkoitus aloittaa ivf/icsi-hoito. Tällä hetkellä vaan vaikea uskoa, että siitäkään mitään iloa on. Jos tässä on 1,5 vuotta yritetty eikä oo tapahtunut YHTÄÄN mitään koko aikana. Kai ainoa selitys on, että munasolut on vaan laadulta niin huonoja, ettei mitään siks tapahdu. Ja siihen ei taida hoidotkaan auttaa!

Kyllä mä yleensä vähän positiivisempi olen, mut jotenkin aina onnistun kp1 pettymään, vaikka yritän olla realisti.

Eipä muuta, kun kohti uutta kiertoa 🤣
 
Oisko kellään mitään tsemppitarinoita näin kp1.

Maaliskuussa olis tarkoitus aloittaa ivf/icsi-hoito. Tällä hetkellä vaan vaikea uskoa, että siitäkään mitään iloa on. Jos tässä on 1,5 vuotta yritetty eikä oo tapahtunut YHTÄÄN mitään koko aikana. Kai ainoa selitys on, että munasolut on vaan laadulta niin huonoja, ettei mitään siks tapahdu. Ja siihen ei taida hoidotkaan auttaa!

Kyllä mä yleensä vähän positiivisempi olen, mut jotenkin aina onnistun kp1 pettymään, vaikka yritän olla realisti.

Eipä muuta, kun kohti uutta kiertoa 🤣
Eiköhän näitä tarinoita löydy paljonkin 😊 meillä oli sama tilanne, kun aloitettiin hoitoja. Takana reilu vuosi yritystä eikä sinä aikana yhtään plussaa tai mitään haamuviivaan viittaavaakaan. Tutkimuksissakaan ei löytynyt mitään selittävää, joten mentiin hoidot selittämätön lapsettomuus -diagnoosilla. 3 kertaa kokeiltiin inseminaatiota, mutta näistäkin kaikista tuloksena nega. Ensimmäisestä ivf/icsi-hoidosta saatiin 7 alkiota pakkaseen, tuoresiirtoa ei tehty hyperin riskin takia. Ensimmäisestä PASsista tuli kemiallinen ja toisesta pysyvä plussa, joka nyt viikolla 26+0 🥰
 
Oisko kellään mitään tsemppitarinoita näin kp1.

Maaliskuussa olis tarkoitus aloittaa ivf/icsi-hoito. Tällä hetkellä vaan vaikea uskoa, että siitäkään mitään iloa on. Jos tässä on 1,5 vuotta yritetty eikä oo tapahtunut YHTÄÄN mitään koko aikana. Kai ainoa selitys on, että munasolut on vaan laadulta niin huonoja, ettei mitään siks tapahdu. Ja siihen ei taida hoidotkaan auttaa!

Kyllä mä yleensä vähän positiivisempi olen, mut jotenkin aina onnistun kp1 pettymään, vaikka yritän olla realisti.

Eipä muuta, kun kohti uutta kiertoa 🤣
Alkionsiirrot on meillä ainoa millä on saatu plussaa testiin. Mitään yksiselitteistä syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt.
 
Heippa, mä hypppään täältä uutena mukaan 👋

Onnea Aida91 ja Täyskäännös 🥳✨ ja tsempit kaikille piinailijoille!

Mulla on toinen ICSI menossa, meillä hypättiin suoraan tähän, kun on miehestä johtuva lapsettomuus. Ekasta hoidosta yksi tuoresiirto, josta kemiallinen, ja yksi pas. Nyt toka meneillään ja 22.1 oli punktio ja 25.1 siirrettiin yks kyytiläinen matkaan. Kaksi lähti 5 päiväsinä pakkaseen.

Mulla ei aiemmin oo ollut mitään oireita, mutta nyt on alkanut dpo 6 päänsärky ja alavatsan vihlonnat. Vihlasuja tulee päivittäin, useimmiten kun liikkuu ja yöllä kylkeä kääntäessä ja on oikeesti aika kivuliaita. Aloitin eilen testailun dpo 9 ja tänään myös testattu aivan tyylipuhdasta negaa. Nyt siis dpo 10.

Mulla käytössä keltarauhaslisänä Cyclogest 400mg aamuin illoin. Onko teille tullut näin isoja oireita ihan vaan lääkityksestä? Olo on ollut toiveikas kun oireita on ollut, mutta masentaa ettei pienintäkään haamua vielä näy.
 
Oisko kellään mitään tsemppitarinoita näin kp1.

Maaliskuussa olis tarkoitus aloittaa ivf/icsi-hoito. Tällä hetkellä vaan vaikea uskoa, että siitäkään mitään iloa on. Jos tässä on 1,5 vuotta yritetty eikä oo tapahtunut YHTÄÄN mitään koko aikana. Kai ainoa selitys on, että munasolut on vaan laadulta niin huonoja, ettei mitään siks tapahdu. Ja siihen ei taida hoidotkaan auttaa!

Kyllä mä yleensä vähän positiivisempi olen, mut jotenkin aina onnistun kp1 pettymään, vaikka yritän olla realisti.

Eipä muuta, kun kohti uutta kiertoa 🤣
Meillä yritystä takana viisi vuotta, josta 3.5 vuotta hoitoja. Selittämätön lapsettomuus, tutkimusten mukaan ei mitään ongelmia. Kolme IVFää, joista kahdessa ensimmäisessä ei plussan plussaa, ei tuoresiirroista eikä PASeista. Toivo todellakin meni. Kolmannen IVFn ekasta PASista plussa, mikä meni heti kesken. Toisesta PASista viime elokuussa plussa, mistä kehittynyt tyttö kovasti potkii nyt vatsassa ja laskettu aika on toukokuussa. Älä menetä toivoa.
 
Onko kellään tietoa pakastaako julkinen osan alkioista tarvittaessa ennen viidettä päivää mikäli alkaa näyttää sille ettei kaikki saadut alkiot olekaan hyvälaatuisia? Tarkoituksena tehdä siis maanantaina eli 5. päivänä tuoresiirto, mutta viime ivf kummittelee mielessä kun ei saatu niitä blastoja. Pelkään että laatu on taas huonoa ja kehitys lakkaa ennen maanantaita. Nyt saatiin 13 kypsää joista 9 hedelmöittynyttä, mikä on siis selvästi paremmin kuin viimeksi. Miksi tästä ei vaan osaa iloita ja luottaa että tällä kertaa menee paremmin? 🥲

Miten muuten @Odottavainen91 sulla meni punktio? Miten voit? 😊
 
Onko kellään tietoa pakastaako julkinen osan alkioista tarvittaessa ennen viidettä päivää mikäli alkaa näyttää sille ettei kaikki saadut alkiot olekaan hyvälaatuisia? Tarkoituksena tehdä siis maanantaina eli 5. päivänä tuoresiirto, mutta viime ivf kummittelee mielessä kun ei saatu niitä blastoja. Pelkään että laatu on taas huonoa ja kehitys lakkaa ennen maanantaita. Nyt saatiin 13 kypsää joista 9 hedelmöittynyttä, mikä on siis selvästi paremmin kuin viimeksi. Miksi tästä ei vaan osaa iloita ja luottaa että tällä kertaa menee paremmin? 🥲

Miten muuten @Odottavainen91 sulla meni punktio? Miten voit? 😊
Oys hoidossa oltiin. Punktiossa tuli reilusti/liikaa munasoluja, 9 kypsää, jotka laitettiin kasvamaan ja meillä pakastettiin 2x 2 tai 3 päiväisiä top alkioita ja 2 kehittyi blastoksi. En muista varmasti tuota olivatko 2vai 3D. Eka pas siirrettiin nuorempi alkio joka oli negatiivinen ja nyt blaston syntymistä ootellaan. Taustalla siis 10v lapsettomuus, pcos ja ei ikinä positiivista testiä ennen blaston siirtoa.
 
Onko kellään tietoa pakastaako julkinen osan alkioista tarvittaessa ennen viidettä päivää mikäli alkaa näyttää sille ettei kaikki saadut alkiot olekaan hyvälaatuisia? Tarkoituksena tehdä siis maanantaina eli 5. päivänä tuoresiirto, mutta viime ivf kummittelee mielessä kun ei saatu niitä blastoja. Pelkään että laatu on taas huonoa ja kehitys lakkaa ennen maanantaita. Nyt saatiin 13 kypsää joista 9 hedelmöittynyttä, mikä on siis selvästi paremmin kuin viimeksi. Miksi tästä ei vaan osaa iloita ja luottaa että tällä kertaa menee paremmin? 🥲

Miten muuten @Odottavainen91 sulla meni punktio? Miten voit? 😊

Meillä HUSissa just pakastettiin kaikki vasta 6 päiväisinä. Mulla oli siirto päivänä 4 ja kun kysyin pakastamisesta, niin biologi sanoi että kaikki jää jatkoviljelyyn, koska ei ollut tarpeeksi vahvan näköisiä kavereita vielä pakkaseen. Ymmärsin kuitenkin että joillain pakastetaan jo aiemmin jos tarpeeksi vahvoja yksilöitä 🤔

Pitää kuitenki muistaa että yks hyvä veijari sieltä riittää, että nappais kiinni 🥰
 
Ihanaa @Rutq että blasto tarrasi kiinni ja vielä noin pitkän lapsettomuustaipaleen jälkeen ❤️ Tota just toivon että ne pakastettais vähän eri vaiheissa. Jotta ei käy niin että odotellaan sinne viidenteen päivään asti ja kaikki on roskiskamaa!

Joo @smyysi oot ihan oikeassa että yksikin hyvä voi riittää 😊 Meillä viimeksi tuoresiirrettiin ja pakastettiin kaksipäiväiset, koska saalis oli sen verran pieni ja onneksi niin tehtiin koska muuten ei ois ollut yhtään siirrettävää. Tuntuu että piinailen enemmän tätä vaihetta kuin aikaa siirron jälkeen 😅
 
@avalanche okei, hmm en tiennytkään että tollasta tehdään 🤔 hyvä tietää, meillä kato on aina ollut kans sen verran suurta että aina jäskättöö kuinka paljon selviytyy pakkaseen. Meillä oli 13 hedelmöittynyttä, yks tuoresiirto ja kaks pakkaseen. Viimeks oli 8 hedelmöittynyttä 1 tuore ja 1 pakkaseen. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että sieltä selvii teille kaveri maanantaiks ja nappais kiinni 🤞🏼😍

Mulla oli siirto viime to ja ihan kauheesti kaikkia oireita olis, mutta testi näyttää vielä negaa (dpo 10). Nyt vähän säikähdin kun mittasin lämmön ku oli niin veto veks ja näytti 37.4. Onkohan se jo vähän liikaa? 😣
 
@avalanche okei, hmm en tiennytkään että tollasta tehdään 🤔 hyvä tietää, meillä kato on aina ollut kans sen verran suurta että aina jäskättöö kuinka paljon selviytyy pakkaseen. Meillä oli 13 hedelmöittynyttä, yks tuoresiirto ja kaks pakkaseen. Viimeks oli 8 hedelmöittynyttä 1 tuore ja 1 pakkaseen. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että sieltä selvii teille kaveri maanantaiks ja nappais kiinni 🤞🏼😍

Mulla oli siirto viime to ja ihan kauheesti kaikkia oireita olis, mutta testi näyttää vielä negaa (dpo 10). Nyt vähän säikähdin kun mittasin lämmön ku oli niin veto veks ja näytti 37.4. Onkohan se jo vähän liikaa? 😣
Smyysi täällä toinen samoilla päivillä jännäilijä jolla oli PAS torstaina! Testiä en oo vielä tehnyt. Eilen vaan alkoi vuoto ja tänään on runsastunut ihan veriseksi että usko plussaan ei ole kauhean korkealla oireista huolimatta 😔 Milloin sulla virallinen testipäivä?

Mulla on joskus loppukierrosta ollut lämmöt noin korkealla ihan normaalistikin. Nyt on pari päivää paleltanut ihan hirveästi ja olin varma et oon kuumeesa, mut eipä ollut edes lämpöä yhtään!
 
Takaisin
Top