IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Ihana @Aida91 ❤️
Mä purin huulta eilis illan ja pysyin kotona. Tänään vatsa näyttää keltaista. Lääkäri soitti ja sanoi, että niin kauan kun kaiken kaikkiaan suunta on parempaan niin ei syytä huoleen. Sitten ensiapuun, jos alkaa menee huonompaan. Sanoi kuitenkin et pakastesiirto siirtyy kuukaudella eteenpäin, että kroppa saa palautua. Harmittaa, mutta olen kyllä samaa mieltä. Ollut aika rankka kokemus.
Okei no hyvä että ei tarvinnut lähtee päivystykseen, toivottavasti helpottaa. Täällä pakastealkion siirrosta pp2 ja nyt on selvästi paineentunnetta alavatsalla, toivotaan että se tarkottais että pieni nappaa kii😍 mulla tais olla kyllä samoja oireita tuoresiirrossakin, mutta se ei tuottanut tulosta😶 kai nuo Terolutitki voi tehdä jotain tuntemuksia.
 
Okei no hyvä että ei tarvinnut lähtee päivystykseen, toivottavasti helpottaa. Täällä pakastealkion siirrosta pp2 ja nyt on selvästi paineentunnetta alavatsalla, toivotaan että se tarkottais että pieni nappaa kii😍 mulla tais olla kyllä samoja oireita tuoresiirrossakin, mutta se ei tuottanut tulosta😶 kai nuo Terolutitki voi tehdä jotain tuntemuksia.
Menkkamaiset kivut ja lievä kuvotuksen tunne ovat läsnä. No teinpä pp4 testin ja ylläri että nega🙈 ootellaan, kyllä matelee aika😵
 
Onkos täällä muita joilla ensi viikolla punktio? Miten sulla @Odottavainen91 menee?

Ultrassa oli puolet enemmän folleja kasvamassa kuin ekassa ivf:ssä tähän aikaan, joten siinä mielessä lääkemuutokset toimii. Vähän mietityttää kuitenkin että kokoeroa oli nyt follien välillä melko paljon. Viimeksi Gonalilla oli suht samankokoisia vaikka olikin vaatimaton määrä. Joten saa nähdä miten tää näkyy laadussa 🫣
 
Moikka,

Minäkin täällä ensimmäistä kertaa. 4 tuloksetonta inseminaatiota takana ja nyt ensimmäistä kertaa HUS:lla ivf hoidossa. Punktio oli tällä viikolla saaliina 8 munasolua, joista 5 hedelmöittyi. Ensi viikolla sitten luvassa tuoresiirto.

Mutta tähän liittyen olisikin tyhmä kysymys: onko tuoresiirto siis toimenpiteenä sama kuin inseminaatio? Eli kohdunkaulan kautta katetri sisälle?

Panikoin täällä siis etukäteen, koska itselle inseminaatiot oli yhtä kidutusta. Mikään katetri ei mennyt sisään ja koko toimenpide oli jatkuvaa kivuliasta sörkkimistä ilman maalin pääsyä 😰
 
Hei, liityn keskusteluun, mutta en nyt jaksa lukea koko ketjua 🫣
Kyselenkin siis, jos täällä on 40+ yrittäjiä: mitkä lääkkeet teillä olleet käytössä tai toimineet parhaiten? Mulla oli nyt Pergoveris + Ganirelix ja vain yksi munasolu saatiin tänään punktiossa kolmesta tasakokoisesta follista.

Onko jollain 40+ ikäisellä onnistunut paremmin esim. Gonalilla tai jollain, jossa ei ole lh:ta? Mun edellisessä hoidossa kolmisen vuotta sitten, lähes 39-vuotiaana, saatiin Gonal + Fyremadelilla 13 follia ja 10 solua (tästä hoidosta myös raskaus ja lapsi). Voiko tosiaan olla näin nopeasti ikä/vaikea endo tehnyt lisätuhojaan vai vaikuttaisikohan lääkkeiden vaihto mun tapauksessa…

Antraalifolleja oli näkyvissä nyt ennen hoitokierrosta 5 ja toisella puolella 3 pientä surkeaa (molempia munasarjoja operoitu endon vuoksi, toista enemmän). Tilanne ei kuitenkaan AF:ien suhteen ole aiemminkaan ollu kummoisempi - ennen ekaa hoitoa 8 vuotta sitten nähtiin vain 3+3 AF, mutta silloinkin saatiin kuitenkin 11 follia ja 5 solua.

Help, kertokaa kokemuksianne lääkkeiden vaihdosta (tai muista konsteista) jos ikää 40+ ja vaste ollut huono.
 
Moikka,

Minäkin täällä ensimmäistä kertaa. 4 tuloksetonta inseminaatiota takana ja nyt ensimmäistä kertaa HUS:lla ivf hoidossa. Punktio oli tällä viikolla saaliina 8 munasolua, joista 5 hedelmöittyi. Ensi viikolla sitten luvassa tuoresiirto.

Mutta tähän liittyen olisikin tyhmä kysymys: onko tuoresiirto siis toimenpiteenä sama kuin inseminaatio? Eli kohdunkaulan kautta katetri sisälle?

Panikoin täällä siis etukäteen, koska itselle inseminaatiot oli yhtä kidutusta. Mikään katetri ei mennyt sisään ja koko toimenpide oli jatkuvaa kivuliasta sörkkimistä ilman maalin pääsyä 😰
Samalla periaatteella, mulla teki kanssa inssit kipeää mutta tässä alkion siirrossa on paremmat katetrit. Muista mennä pissahädällä sinne ni saavat paremmin laitettua. Ei kannata panikoida, ei pitäisi sattua😊
 
Täällä dpo10 ja pp5, haamu bongattu😍
 

Liitteet

  • 1_20240127 083706.jpg
    1_20240127 083706.jpg
    212.1 KB · Katsottu: 142
Hei, liityn keskusteluun, mutta en nyt jaksa lukea koko ketjua 🫣
Kyselenkin siis, jos täällä on 40+ yrittäjiä: mitkä lääkkeet teillä olleet käytössä tai toimineet parhaiten? Mulla oli nyt Pergoveris + Ganirelix ja vain yksi munasolu saatiin tänään punktiossa kolmesta tasakokoisesta follista.

Onko jollain 40+ ikäisellä onnistunut paremmin esim. Gonalilla tai jollain, jossa ei ole lh:ta? Mun edellisessä hoidossa kolmisen vuotta sitten, lähes 39-vuotiaana, saatiin Gonal + Fyremadelilla 13 follia ja 10 solua (tästä hoidosta myös raskaus ja lapsi). Voiko tosiaan olla näin nopeasti ikä/vaikea endo tehnyt lisätuhojaan vai vaikuttaisikohan lääkkeiden vaihto mun tapauksessa…

Antraalifolleja oli näkyvissä nyt ennen hoitokierrosta 5 ja toisella puolella 3 pientä surkeaa (molempia munasarjoja operoitu endon vuoksi, toista enemmän). Tilanne ei kuitenkaan AF:ien suhteen ole aiemminkaan ollu kummoisempi - ennen ekaa hoitoa 8 vuotta sitten nähtiin vain 3+3 AF, mutta silloinkin saatiin kuitenkin 11 follia ja 5 solua.

Help, kertokaa kokemuksianne lääkkeiden vaihdosta (tai muista konsteista) jos ikää 40+ ja vaste ollut huono.
Kerron vaan omasta kokemuksesta.
39v molemmilta puolin löytyi hyvin 6+5 follia ja silloin ei tehty mitään hoitoja. 40v tilanne oli jotakuinkin 3+4 follia eli tilanne oli vuodessa heikentynyt selkeästi.
Hoidoissa käytettiin menobur 300 annoksella ja fyremadelia jarruna. Saaliina oli 8 solua mistä 5 kypsää. Näistä 4 alkiota. Puolet käytetty ja tulosta ei ole vielä tullut. Pahoin pelkään ettei meidän kummankaan sukusolut ole enää priimaa tavaraa. Mieheltä löytyi ensimmäisestä kivesnäytteestä vain 3 elävää siittiötä. Joten luulen etteivät nämäkään niitä parhaita ole, mutta kuitenkin olivat elossa.
Tänä keväänä siis 41v tulee mittariin, miehelle 43v ja 1.yhteinen lapsi olisi toiveena. Katsotaan nyt loppuun tämä ja tyydytään tulokseen, oli se mikä tahansa.

Tsemppiä!! ❤️
 
Moikka,

Minäkin täällä ensimmäistä kertaa. 4 tuloksetonta inseminaatiota takana ja nyt ensimmäistä kertaa HUS:lla ivf hoidossa. Punktio oli tällä viikolla saaliina 8 munasolua, joista 5 hedelmöittyi. Ensi viikolla sitten luvassa tuoresiirto.

Mutta tähän liittyen olisikin tyhmä kysymys: onko tuoresiirto siis toimenpiteenä sama kuin inseminaatio? Eli kohdunkaulan kautta katetri sisälle?

Panikoin täällä siis etukäteen, koska itselle inseminaatiot oli yhtä kidutusta. Mikään katetri ei mennyt sisään ja koko toimenpide oli jatkuvaa kivuliasta sörkkimistä ilman maalin pääsyä 😰
Mullakin inssit oli paljon kivuliaammat kuin alkionsiirrot, jotka ei oo siis sattuneet ollenkaan.
 
Digitesti näytti että raskaana ollaan ja myös ei niin herkkä raskaustesti😍 2.5 vuotta siinä meni ja yksi kemiallinen raskaus vaan ollut. Toinen pakastealkion siirto nyt sit toivottavasti tuo meille vauvan, uskomatonta🥰
Onnea plussasta ja onnistunutta raskautta! 🍀🌈
 
Onkos täällä muita joilla ensi viikolla punktio? Miten sulla @Odottavainen91 menee?

Ultrassa oli puolet enemmän folleja kasvamassa kuin ekassa ivf:ssä tähän aikaan, joten siinä mielessä lääkemuutokset toimii. Vähän mietityttää kuitenkin että kokoeroa oli nyt follien välillä melko paljon. Viimeksi Gonalilla oli suht samankokoisia vaikka olikin vaatimaton määrä. Joten saa nähdä miten tää näkyy laadussa 🫣

Heippa @avalanche! Punktio sovittiin ensi viikon keskiviikoksi ja tänään pistin viimeisen Pergoveris-pistoksen ja huomen illalla Ovitrellen vuoro😇 8 folikkelia oli kasvussa, alhaisesta amh-arvosta huolimatta oikea puoli näyttää toimivan ihan hyvin (6 follia), mutta vasen puoli on selkeästi heikompi (2 follia). Nyt on pidetty koko viikonlopun kaikki sormet ja varpaat ristissä, että munasoluja löytyisi myös mahdollisimman monesta follista🙏🏻

Mille päivälle sinun punktio on sovittu? Folleja ilmeisesti tulossa hyvin😇
 
Mulla alkoi eilen vähäinen rusehtava vuoto, vatsakipua ei oo. Tänään dpo12. Oon tehnyt nyt vielä päivittäin raskaustestiä. Toivottavasti kuva näkyy. Ylempi on herkkä raskaustesti ja alempi ei niin herkkä. Mietin että kuuluuko niiden olla vielä noin hailurat vai oonko vaan hätähousu😅
 

Liitteet

  • 1_20240129 084020.jpg
    1_20240129 084020.jpg
    617.7 KB · Katsottu: 154
Mulla alkoi eilen vähäinen rusehtava vuoto, vatsakipua ei oo. Tänään dpo12. Oon tehnyt nyt vielä päivittäin raskaustestiä. Toivottavasti kuva näkyy. Ylempi on herkkä raskaustesti ja alempi ei niin herkkä. Mietin että kuuluuko niiden olla vielä noin hailurat vai oonko vaan hätähousu😅
Mä en osaa nyt hahmottaa että monesko piinapöivä menos?

Mullahan oli ruskeaa vuotoa ja kaikkialla sanottiin että normaalia, mutta kun menin varhaisultraan niin oliko bakteerivaginoosi jok hoidettiin ja sen jälkeen kaupan päälle hiiva.. sanoin vielä että tää ei oo normaalia mut ei uskottu.. 😅 joten mä suosittelen olee tarkkana.
 
Ensimmäinen alkionsiirto takana, meidän neljäs hoito menossa ja tämä on jo ihan uskomatonta!

IVF ei meidän kohdalla toiminut lainkaan, mitään ei edes hedelmöittynyt, ICSI:lläkään ei saatu yhtään mitään aikaan, kerran joku yritti hedelmöittyä, jakautuminen pysähtyi jo alkuun ja 3 hoidon jälkeen julkisella todettiin ettei auteta enempää, lapsettomuuden syy jäi myös täysin epäselväksi ja tämä jäi harmittamaan tosi paljon.

Käytiin vielä yksityisellä kokeilemassa kaikkia todennäköisyyksiä vastaan, ja nyt saatiin yllättäen pari kunnon alkiota, joilla voi olla ihan oikea mahdollisuus toimia. Nyt vain odotellaan, eihän sitä tiedä miten näiden kanssa käy, vielä ei uskalla edes tuulettaa.

Täytyy kyllä sanoa että onpa ihan toisenlainen meno yksityisellä, lääkkeiden ja hoidon suunnittelu ja potilaan kohtaaminen meni ihan toisenlaista rataa ja aikataulutukset todella joustavasti ja tarkasti tilanteen mukaan. Kallistahan tämä on, mutta klinikka pisti niin kaiken peliin tähän, että homma on hintansa arvoinen, kävi miten kävi.
Tähän päivitystä, 4 vuoden MIKÄÄN EI ONNISTU saldon jälkeen ensimmäinen kerta ikinä 2 viivaa testiin, luulin jo parin päivän pienen vuodon aikana, että tämä taisi olla tässä. Enpä olisi uskonut, että päästään edes näin pitkälle, joten nyt ei voi kuin edelleen odottaa ja katsoa miten käy, toivottavasti jatkuu maaliin saakka ja kaikki muutenkin kunnossa! Pari pakastettua alkiota antaa myös vähän pelivaraa omaan päähän, kun kaikki ei ole vain tästä kiinni. Ihan uskomaton käännös tämä, nyt vain varpaatkin ristiin että kaikki menee hyvin.
 
Mä en osaa nyt hahmottaa että monesko piinapöivä menos?

Mullahan oli ruskeaa vuotoa ja kaikkialla sanottiin että normaalia, mutta kun menin varhaisultraan niin oliko bakteerivaginoosi jok hoidettiin ja sen jälkeen kaupan päälle hiiva.. sanoin vielä että tää ei oo normaalia mut ei uskottu.. 😅 joten mä suosittelen olee tarkkana.
Tänään on pp7 alkion siirrosta😊
 
Onnea Täyskäännös 😍 toivottavasti tarttui pieni tiukasti kiinni!

Täällä käyty kp 16 ultrassa toteamassa, ettei vieläkään ole valikoitunut johtofollia. Eli ovikseen menee vielä aikaa. Kysillä ei oltu huolissaan yhtään, että se tulee kun tulee. Mutta oottelen kuumeisesti Husilta ohjeita, kun oon ymmärtänyt, etteivät he siirrä kovin myöhäisiin oviksiin alkioita. Vähän oon ehkä jo heittänyt hanskat tiskiin tän kierron osalta. Eiköhän seuraava siirto oo sitten lääkkeellinen, niin saadaan kontrolloitua oviksen ajoitusta.
 
Heippa @avalanche! Punktio sovittiin ensi viikon keskiviikoksi ja tänään pistin viimeisen Pergoveris-pistoksen ja huomen illalla Ovitrellen vuoro😇 8 folikkelia oli kasvussa, alhaisesta amh-arvosta huolimatta oikea puoli näyttää toimivan ihan hyvin (6 follia), mutta vasen puoli on selkeästi heikompi (2 follia). Nyt on pidetty koko viikonlopun kaikki sormet ja varpaat ristissä, että munasoluja löytyisi myös mahdollisimman monesta follista🙏🏻

Mille päivälle sinun punktio on sovittu? Folleja ilmeisesti tulossa hyvin😇
Mennään sit ihan samassa tahdissa, ke mullakin punktio 😊 Tänään tuikkaan vielä Ovitrellen ja sit vaan toivotaan parasta 🤞 Sullahan on mukavasti folleja kasvamassa ja usein taitaa vielä käydä niin että punktiossa kerätään enemmän kuin mitä ultra näytti. Mä jännään enemmän tota munasolujen tilannetta kuin itse punktiota 😅
 
Mulla alkoi eilen vähäinen rusehtava vuoto, vatsakipua ei oo. Tänään dpo12. Oon tehnyt nyt vielä päivittäin raskaustestiä. Toivottavasti kuva näkyy. Ylempi on herkkä raskaustesti ja alempi ei niin herkkä. Mietin että kuuluuko niiden olla vielä noin hailurat vai oonko vaan hätähousu😅
Voi hyvin olla ihan normaalia tuo pieni vuoto. Mulla oli kuopuksen kanssa alkuraskaudessa vähäistä vuotoa yhtenä päivänä. Kävin silloin ultrattavana ja kohdussa näkyi paikallinen hematooma, joka ei kuitenkaan vaikuttanut alkioon mitenkään. Testit näyttää myös ihan ok vahvuisilta noille päiville. Pidän peukut pystyssä, että viivat vahvistuu ja kaikki sujuu hyvin.
 
Takaisin
Top