IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tämän päivän hoitajan soitto ei paljoa lohdutusta tuonut. Ei paljoa neuvola-ajoista tai onnitteluista puhuttu, vaan viesti oli lempeä mutta jämäkkä: ”Kyllä se arvo on siellä ihan vähän noussut. Mutta maanantaina uusintakokeisiin, konsultoin sitten maanantain tuloksista lääkäriä että mikä siellä on tilanne ja toivotaan että olisi sitten huima ”.

Tänään on kyllä ollut mulle hyvin epätyypillinen väsymysitkupäivä, TOIVON että ne olisi nyt kuitenkin ne hormonit jotka minut romahdutti tyystin :Person With Folded Hands:

Viikonloppuna aion kyllä tanssia ja saada ajatukset muualle. Lämpöä, lempeyttä ja ajatukset muualle vieviä asioita teidän muidenkin viikonloppuihin :red-heart:
Olet ajatuksissa! :red-heart:
 
Tervetuloa mukaan Elli_ :Smiling Face With Smiling Eyes: Zora, montako siirtoa sinulle on siis yhteensä tehty?
Cha-cha, toivotaan että oireet johtuu hormonien noususta ja vihdoin saisitte hyviä uutisia.

Mulla on nyt pp8 / dpo11. Huomenna teen ekan testin. Mutta jo tässä vaiheessa odotukset on todella matalat. Mulla ei oo mitään oireita. Alamahakipu ja tissien arkuuskin loppui tossa pari päivää sitten, samallalailla kuin aina ennenkin kaikissa kierrossa.. :sad-face:

Turhauttaa myös, koska en ole vieläkään saanut tietoa, onko jatkoviljelyyn jääneitä alkioita pakastettu vai ei. Uskomatonta että saan tämän tiedon kirjeellä kotiin, tai tieto tulee "joskus" oma kantaan. Oon niin kyllästynyt, uhosin miehellekin tuossa, että haluaisin siirtyä yksityiselle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Tervetuloa mukaan Elli_ :Smiling Face With Smiling Eyes: Zora, montako siirtoa sinulle on siis yhteensä tehty?
Cha-cha, toivotaan että oireet johtuu hormonien noususta ja vihdoin saisitte hyviä uutisia.

Mulla on nyt pp8 / dpo11. Huomenna teen ekan testin. Mutta jo tässä vaiheessa odotukset on todella matalat. Mulla ei oo mitään oireita. Alamahakipu ja tissien arkuuskin loppui tossa pari päivää sitten, samallalailla kuin aina ennenkin kaikissa kierrossa.. :sad-face:

Turhauttaa myös, koska en ole vieläkään saanut tietoa, onko jatkoviljelyyn jääneitä alkioita pakastettu vai ei. Uskomatonta että saan tämän tiedon kirjeellä kotiin, tai tieto tulee "joskus" oma kantaan. Oon niin kyllästynyt, uhosin miehellekin tuossa, että haluaisin siirtyä yksityiselle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tätä aina ihmettelen, miten julkinen ei voi tehostaa realiaikaista tiedonsiirtoa asiakkailleen. Ymmärrän resurssiasiat sekä rajallisuuden mitä kaikkea suostutaan tekemään, koska yksityisellä ostat rahalla lisää. En vain ymmärrä miksi julkisella ei voida tehdä asioita paremmin ja moderniin tapaan viestiä vaan odotellan saapuvia papereita, ihan kun muutenkin ei olisi tarpeeksi odoteltavaa. Olen itse yksityisellä ja pelkästään alkututkimuksissa ja inseminaatioissa on kulunut rahaa jo 5 700, mutta ei toistaiseksi ole kaduttanut, että tähän olen kaikki säästöni päättänyt käyttää. Ymmärrän tietysti että kaikilla ei tähän ole mahdollisuutta.
 
Tervetuloa mukaan Elli_ :Smiling Face With Smiling Eyes: Zora, montako siirtoa sinulle on siis yhteensä tehty?
Cha-cha, toivotaan että oireet johtuu hormonien noususta ja vihdoin saisitte hyviä uutisia.

Mulla on nyt pp8 / dpo11. Huomenna teen ekan testin. Mutta jo tässä vaiheessa odotukset on todella matalat. Mulla ei oo mitään oireita. Alamahakipu ja tissien arkuuskin loppui tossa pari päivää sitten, samallalailla kuin aina ennenkin kaikissa kierrossa.. :sad-face:

Turhauttaa myös, koska en ole vieläkään saanut tietoa, onko jatkoviljelyyn jääneitä alkioita pakastettu vai ei. Uskomatonta että saan tämän tiedon kirjeellä kotiin, tai tieto tulee "joskus" oma kantaan. Oon niin kyllästynyt, uhosin miehellekin tuossa, että haluaisin siirtyä yksityiselle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Meillä on nyt siis 3 siirtoa takana, kaksi niistä tuoretta ja yksi pas. Sitä PASista tuli meidän koko 2,5 vuoden yrityksen ainoa vähän positiivinen.
Odotan nyt että seuraava kierto alkaa, ja jos meidän ainoa pakkasessa oleva blasto selviää niin seuraavana taas pas.
 
Oon pahoillani. Toivotaan että pakkasessa oleva blasto selviää ja pääsette sen siirtämään.
Oli tarkoitus kirjottaa että toivottavasti kuuluu hyviä uutisia keräyksen tuloksista ja pakkasessa mahdollisimman hyvä saalis. Menee itellä vielä sekasin nämä kovin helposti. Tsemppiä❤️
 
Valitettavasti se matala HCG ei tietänyt hyvää. Viikonloppuna mulla tuli vahva tunne ja sanoinkin puolisolleni, että nyt minun mahassa ei kasva enää ketään - alamahakipu loppui kuin seinään yhtäkkiä pe iltana. Tänään HCG oli 5, ja vuoto alkoikin välittömästi hoitajan soiton jälkeen. Neuvolassa hoitaja oli aivan ihana, ja tarjosi keskustelutukea sekä minulle että puolisolleni.

Kahden viikon päästä uusintakoe, jossa arvon pitäisi olla kaksi.

Nyt olo on luonnollisesti surullinen ja pettynyt. Elämäni ensimmäiset (neljän testin haaleat plussat….) kuitenkin luovat toivoa, että uutta yritystä kohti kannattaa mennä. Pakkasessa on onneksi huurteisia vauvanalkuja :folded:

Kiitos teille tuestanne ja myötäelämisestä, kiitos Noaidi ajatuksistasi :red-heart:

Voimia myös Hannelii :red-heart:
 
Valitettavasti se matala HCG ei tietänyt hyvää. Viikonloppuna mulla tuli vahva tunne ja sanoinkin puolisolleni, että nyt minun mahassa ei kasva enää ketään - alamahakipu loppui kuin seinään yhtäkkiä pe iltana. Tänään HCG oli 5, ja vuoto alkoikin välittömästi hoitajan soiton jälkeen. Neuvolassa hoitaja oli aivan ihana, ja tarjosi keskustelutukea sekä minulle että puolisolleni.

Kahden viikon päästä uusintakoe, jossa arvon pitäisi olla kaksi.

Nyt olo on luonnollisesti surullinen ja pettynyt. Elämäni ensimmäiset (neljän testin haaleat plussat….) kuitenkin luovat toivoa, että uutta yritystä kohti kannattaa mennä. Pakkasessa on onneksi huurteisia vauvanalkuja :folded:

Kiitos teille tuestanne ja myötäelämisestä, kiitos Noaidi ajatuksistasi :red-heart:

Voimia myös Hannelii :red-heart:
Voimia❤️ Ihailen asennettasi vaikka ei varmasti ole helppoa. Outoa kun liityin vasta tänne ja ootte jatkuvasti mun mielessä et miten on asiat sujunu. Haluan uskoa ja toivoa et kaikki tulee loppujenlopuksi saamaan sen palkinnon tämän kaiken jälkeen.
 
Valitettavasti se matala HCG ei tietänyt hyvää. Viikonloppuna mulla tuli vahva tunne ja sanoinkin puolisolleni, että nyt minun mahassa ei kasva enää ketään - alamahakipu loppui kuin seinään yhtäkkiä pe iltana. Tänään HCG oli 5, ja vuoto alkoikin välittömästi hoitajan soiton jälkeen. Neuvolassa hoitaja oli aivan ihana, ja tarjosi keskustelutukea sekä minulle että puolisolleni.

Kahden viikon päästä uusintakoe, jossa arvon pitäisi olla kaksi.

Nyt olo on luonnollisesti surullinen ja pettynyt. Elämäni ensimmäiset (neljän testin haaleat plussat….) kuitenkin luovat toivoa, että uutta yritystä kohti kannattaa mennä. Pakkasessa on onneksi huurteisia vauvanalkuja :folded:

Kiitos teille tuestanne ja myötäelämisestä, kiitos Noaidi ajatuksistasi :red-heart:

Voimia myös Hannelii :red-heart:
Otan osaa! :red-heart::loudlycrying: Onneksi teillä ei tilanne kuitenkaan pitkittynyt enempää, jotta pääsette uuteen yritykseen nopeasti. Ja kuten sanoit, ne haaleat plussat tuovat toivoa! Ihanaa, että teille tarjottiin keskustelutukea, meille ei tarjottu mitään tukea tai apua. Vaikka raskaus keskeytyy ollessaan vielä hyvin alussa, on se kova paikka joka kerta. Voimia uuteen yritykseen! :red-heart:
 
Valitettavasti se matala HCG ei tietänyt hyvää. Viikonloppuna mulla tuli vahva tunne ja sanoinkin puolisolleni, että nyt minun mahassa ei kasva enää ketään - alamahakipu loppui kuin seinään yhtäkkiä pe iltana. Tänään HCG oli 5, ja vuoto alkoikin välittömästi hoitajan soiton jälkeen. Neuvolassa hoitaja oli aivan ihana, ja tarjosi keskustelutukea sekä minulle että puolisolleni.

Kahden viikon päästä uusintakoe, jossa arvon pitäisi olla kaksi.

Nyt olo on luonnollisesti surullinen ja pettynyt. Elämäni ensimmäiset (neljän testin haaleat plussat….) kuitenkin luovat toivoa, että uutta yritystä kohti kannattaa mennä. Pakkasessa on onneksi huurteisia vauvanalkuja :folded:

Kiitos teille tuestanne ja myötäelämisestä, kiitos Noaidi ajatuksistasi :red-heart:

Voimia myös Hannelii :red-heart:
Otan osaa! Onneksi teillä on vielä pakkasessa alkioita ja toisaalta ehkä tämä tuo myös toivoa jatkoon?

Mä kävin pitkästä aikaa ultrassa ja ensi viikolla on suunniteltu PAS. Jos siirrettävää on, koska kaikki meidän 8 alkiota on tarkoitus sulattaa ja kasvattaa pari päivää. Viimeksihän meillä kaikki alkiot kuukahti tuossa vaiheessa. Lääkärin mukaan kaikki alkiot näyttävät nyt hyvältä, mutta toki sanoi, että aina voi käydä miten vaan.

Olen siis aloittanut Zumenonit kun kierto alkoi, eli tämä on lääkkeellinen kierto ja koska siirto on vasta ensi viikolla, niin siirtopäivä on jo kp22! Lääkärin mukaan tällä ei ole väliä? Onko muilla kokemusta, että olisi siirto tehty noin myöhään lääkkeelliseen kiertoon?
 
Valitettavasti se matala HCG ei tietänyt hyvää. Viikonloppuna mulla tuli vahva tunne ja sanoinkin puolisolleni, että nyt minun mahassa ei kasva enää ketään - alamahakipu loppui kuin seinään yhtäkkiä pe iltana. Tänään HCG oli 5, ja vuoto alkoikin välittömästi hoitajan soiton jälkeen. Neuvolassa hoitaja oli aivan ihana, ja tarjosi keskustelutukea sekä minulle että puolisolleni.

Kahden viikon päästä uusintakoe, jossa arvon pitäisi olla kaksi.

Nyt olo on luonnollisesti surullinen ja pettynyt. Elämäni ensimmäiset (neljän testin haaleat plussat….) kuitenkin luovat toivoa, että uutta yritystä kohti kannattaa mennä. Pakkasessa on onneksi huurteisia vauvanalkuja :folded:

Kiitos teille tuestanne ja myötäelämisestä, kiitos Noaidi ajatuksistasi :red-heart:

Voimia myös Hannelii :red-heart:
Pahoittelut että meni näin 😞 meillä kävi samanlailla pari kk sitten ja tiedän että sydän särkyy. Mutta toisaalta herätti vähän toivoa kun oli mullekin ensimmäinen edes vähän positiivinen, että on mahdollista päästä ainakin tuohon vaiheeseen.

Meillä jää tämä kierto sitten välistä, soitin klinikalle ja ensimmäinen pas-siirron ultra osuisi ensi viikolle mutta mä olen silloin työmatkalla. Mutta ei muuta mua haittaa, musta on ihan rauhoittavaa että tulee välillä näitä välikuukausia.

Mutta turhauttavaa on että täällä pitää aina käydä verikokeessa varmistamassa raskaustestin tulos, vaikka kotitestit negaa ja kuukautiset alkaneet. En tiedä onko Suomessa samanlailla? Ymmärrän kyllä että heillä pitää olla dokumentoituna että varmasti ei ole raskautta ennen kuin uutta hoitoa aloitetaan mutta on se vähän masentavaa kun tietää itse jo tuloksen.
 
Valitettavasti se matala HCG ei tietänyt hyvää. Viikonloppuna mulla tuli vahva tunne ja sanoinkin puolisolleni, että nyt minun mahassa ei kasva enää ketään - alamahakipu loppui kuin seinään yhtäkkiä pe iltana. Tänään HCG oli 5, ja vuoto alkoikin välittömästi hoitajan soiton jälkeen. Neuvolassa hoitaja oli aivan ihana, ja tarjosi keskustelutukea sekä minulle että puolisolleni.

Kahden viikon päästä uusintakoe, jossa arvon pitäisi olla kaksi.

Nyt olo on luonnollisesti surullinen ja pettynyt. Elämäni ensimmäiset (neljän testin haaleat plussat….) kuitenkin luovat toivoa, että uutta yritystä kohti kannattaa mennä. Pakkasessa on onneksi huurteisia vauvanalkuja :folded:

Kiitos teille tuestanne ja myötäelämisestä, kiitos Noaidi ajatuksistasi :red-heart:

Voimia myös Hannelii :red-heart:

Olen pahoillani <3
Hienoa, että teille on tarjottu keskusteluapua molemmille! Toivon pikaista ainakin fyysistä toipumista.
Henkisessä toipumisessa voikin sitten mennä aikaa. Kaikki ollaan erilaisia ja käsitellään asioita eri tavoin. Voimia jatkoon ja onnenkantamoista seuraavaan huurrenenän siirtoon.
 
Voi ei Cha-cha. Voimia :red-heart:

Meillä on nyt tosiaan siirretty yhteensä 4 alkiota, eikä yhtään kiinnittymisyritystä edes.. Huomenna soitan lääkäriin, ja vaadin että jotain on nyt tutkittava lisää..
Onko teillä kellään kokemusta että oltaisiin otettu kromosomiverikokeet? Entä siittiöiden DNA testiä?

Joka tapauksessa nyt tulee kahden kuukauden tauko hoitoihin. Kesäkuussa ehkä pääsisi vielä uuteen siirtoon, mutta haluan nyt nauttia kesästä, ilman stressiä uä ajoista yms...
 
Tänään oli suunnittelukäynti ja nyt minäkin pääsen tositoimiin. Odotellaan kuukautisia alkavaksi ja kierron 2. Päivänä rupean pistämään GONAL-F 150ml päivässä ainakin 6. Päivään, kunnes on ultra ja saan taas ohjeet jatkosta.

Pistämistäkin harjoiteltiin hoitajan kans. Hassua miten vuosi sitten pelkäsin verikokeita sun muita piikkejä ja en olis ikipäivänä uskonu pystyväni pistämään itseäni, mut näin tässäkin vaan kehittyy, kun tilanne sen vaatii.

Olen iloinen että pääsee avaamaan pelin ennen juhannusta ja sitten heinäkuussa breikkiä ja lomaa töistä, eli saa ihan oikeesti hetkeksi rentoutua:)
 
Voi ei Cha-cha. Voimia :red-heart:

Meillä on nyt tosiaan siirretty yhteensä 4 alkiota, eikä yhtään kiinnittymisyritystä edes.. Huomenna soitan lääkäriin, ja vaadin että jotain on nyt tutkittava lisää..
Onko teillä kellään kokemusta että oltaisiin otettu kromosomiverikokeet? Entä siittiöiden DNA testiä?

Joka tapauksessa nyt tulee kahden kuukauden tauko hoitoihin. Kesäkuussa ehkä pääsisi vielä uuteen siirtoon, mutta haluan nyt nauttia kesästä, ilman stressiä uä ajoista yms...
Meillä on otettu muutaman tyhjän siirron jälkeen seuraavia testejä:
- BeReady tai Era testi (kohdun oikea siirtoikkuna) on ollut tärkeä! Tämä pitää vaan osata lääkärin ottaa oikein, eli ei saa luottaa kotitesteihin ovulaatiossa vaan pitää olla irrotuspiikin kanssa tehty ovulaatio. Muuten aika voi heittää vuorokaudellakin, niin - testitulos ei ole luotettava. Meillä jouduttiin siis ottamaan tuo uudelleen, kun eka klinikka mokasi tuon testin.
- Mun tukostaipumustiedot
- Matala-asteiset tulehdustiedot
- Molemmilta mahdolliset kromosomivirheet verikokeesta, jos olisi ollut joku ongelma
- Alkioiden kromosomitestaus (tämä on lähinnä sen vuoksi, että olen yli 40-vee)
- Kilpirauhasarvot (TSH, T4V ja TPOAb)
- Ferritiini
- Immuniteettiarvot, eli onko esim. korkea nk-luku (natural killer cells). Jos tämä on korkea, niin sun immuniteetti hyökkää tehokkaammin kuin normaaleilla ihmisillä vieraisiin asioihin, mitä alkio esim. on ja tuhoaa sen.

Tietysti kannattaa jutella lääkärin kanssa mitä testejä näkee tärkeäksi. Voi joutua olemaan oma advokaattinsa hoidoissa. Välillä lääkäreille pitää myös erikseen selittää, ettei halua enää turhia siirtoja, kun kaikki eivät sitä ymmärrä ja jatkaisivat vain hoitoja asenteella "kyllä se joku niistä joskus vuosien varrella onnistuu". Kaikki eivät ymmärrä sitä ettei hoidot ole helppoja varsinkaan jos ne kestävät tosiaan pitkään (vuosia).
 
Meillä on otettu muutaman tyhjän siirron jälkeen seuraavia testejä:
- BeReady tai Era testi (kohdun oikea siirtoikkuna) on ollut tärkeä! Tämä pitää vaan osata lääkärin ottaa oikein, eli ei saa luottaa kotitesteihin ovulaatiossa vaan pitää olla irrotuspiikin kanssa tehty ovulaatio. Muuten aika voi heittää vuorokaudellakin, niin - testitulos ei ole luotettava. Meillä jouduttiin siis ottamaan tuo uudelleen, kun eka klinikka mokasi tuon testin.
- Mun tukostaipumustiedot
- Matala-asteiset tulehdustiedot
- Molemmilta mahdolliset kromosomivirheet verikokeesta, jos olisi ollut joku ongelma
- Alkioiden kromosomitestaus (tämä on lähinnä sen vuoksi, että olen yli 40-vee)
- Kilpirauhasarvot (TSH, T4V ja TPOAb)
- Ferritiini
- Immuniteettiarvot, eli onko esim. korkea nk-luku (natural killer cells). Jos tämä on korkea, niin sun immuniteetti hyökkää tehokkaammin kuin normaaleilla ihmisillä vieraisiin asioihin, mitä alkio esim. on ja tuhoaa sen.

Tietysti kannattaa jutella lääkärin kanssa mitä testejä näkee tärkeäksi. Voi joutua olemaan oma advokaattinsa hoidoissa. Välillä lääkäreille pitää myös erikseen selittää, ettei halua enää turhia siirtoja, kun kaikki eivät sitä ymmärrä ja jatkaisivat vain hoitoja asenteella "kyllä se joku niistä joskus vuosien varrella onnistuu". Kaikki eivät ymmärrä sitä ettei hoidot ole helppoja varsinkaan jos ne kestävät tosiaan pitkään (vuosia).
Hei kiitos näistä vinkeistä!
Tänään sain tiedon, että saatiin yhteensä 4 alkiota pakkaseen, 3 blastoa ja yksi kolmipäiväinen. Tähän asti on siirretty ainoastaan noita kolmipäiväisiä, nii mahtavaa, kun nyt on myös blastoja mukana.
 
Pahoittelut että meni näin 😞 meillä kävi samanlailla pari kk sitten ja tiedän että sydän särkyy. Mutta toisaalta herätti vähän toivoa kun oli mullekin ensimmäinen edes vähän positiivinen, että on mahdollista päästä ainakin tuohon vaiheeseen.

Meillä jää tämä kierto sitten välistä, soitin klinikalle ja ensimmäinen pas-siirron ultra osuisi ensi viikolle mutta mä olen silloin työmatkalla. Mutta ei muuta mua haittaa, musta on ihan rauhoittavaa että tulee välillä näitä välikuukausia.

Mutta turhauttavaa on että täällä pitää aina käydä verikokeessa varmistamassa raskaustestin tulos, vaikka kotitestit negaa ja kuukautiset alkaneet. En tiedä onko Suomessa samanlailla? Ymmärrän kyllä että heillä pitää olla dokumentoituna että varmasti ei ole raskautta ennen kuin uutta hoitoa aloitetaan mutta on se vähän masentavaa kun tietää itse jo tuloksen.

Julkisella ei ole mun mielestä Suomess pakollista verikoetta, vaan kelpaa nega testi ja kuukautiset. Mutta meillä on yksityisellä hoidoissa käytävä verikokeessa, että saavat tarkan tuloksen.
 
Hei kiitos näistä vinkeistä!
Tänään sain tiedon, että saatiin yhteensä 4 alkiota pakkaseen, 3 blastoa ja yksi kolmipäiväinen. Tähän asti on siirretty ainoastaan noita kolmipäiväisiä, nii mahtavaa, kun nyt on myös blastoja mukana

Kuulostaa hyvälle. Ainahan se tuo uutta toivoa kun on jotain ”uutta” mitä ei oo aiemmin vielä kokeiltu. Jatkuuko sulla siirrot sitten syksyllä?
 
KYS:illä oli käytäntönä, että siirron jälkeen käydään verikokeissa, eikä mennä pelkästään kotitestien varassa. Siellä pääsi myös helposti uusiin verikokeisiin, kun oli vuotoa positiivisen tuloksen jälkeen.
 
Takaisin
Top