IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Hannelii, näillä kokemuksilla kyllä jatkossa jos tarve tulee ostan vaan apteekista. Muut näyttää olevan rahan hukkaa herkkyyden osalta.
Tein vielä töissä sen digin lyhyen pidätyksen (reilu tunti) jälkeen ja näytti raskaana 1-2.

Niin ihanaa kun olette myötäeläneet. Mä odotan hermorauniona että puoliso tulisi harrastuksestaan kotiin. Kävin ostamassa maailman pienimmän bodyn, pakkasin sen laatikkoon digin kanssa, kirjoitin päälle miehen nimen ja osoitteen kuin olisi paketti tullut postissa, ja nyt vaan odotan päättymätöntä odotusta että herra saapuu kotiin! On meinaan muutamaan kertaan tässä hermoja kiristänyt että laitan viestiä mutta olen mieleni malttanut. Olemme jättäneet ehkäisyn 2018 ja nyt on ensimmäistä kertaa plussaa kehissä - eli jos nyt lähtee laukalle niin lähtekööt. Pudotus on yhtä kova ilman bodya tai sen kanssa, jos tämä ei tällä kertaa onnistukaan.
 
Meidän Alkiot oli pakastettu 4 päivän ikäisinä. Onkohan tuo ihan normaalia että kaikki samanikäisinä? Onko tuo 4 päivää yleensäkin hyvä ikä? 🤔
Meillä pakastettiin kaikki 2 päiväisinä. Eli riippunee klinikan käytännöistä. Kun ei ole esim 5 päiväisiä jää vähän pelivaraa siirtoon eli jos vaikka siirtopäivä osuisi sunnuntaille, voivat ottaa sulamaan, viljellä pari päivää ja siirtää maanantaina. Eli voi olla oikein hyvä ratkaisu teille. En osaa muuten ottaa kantaa mikä on hyvä ikä.
 
Hannelii, näillä kokemuksilla kyllä jatkossa jos tarve tulee ostan vaan apteekista. Muut näyttää olevan rahan hukkaa herkkyyden osalta.
Tein vielä töissä sen digin lyhyen pidätyksen (reilu tunti) jälkeen ja näytti raskaana 1-2.

Niin ihanaa kun olette myötäeläneet. Mä odotan hermorauniona että puoliso tulisi harrastuksestaan kotiin. Kävin ostamassa maailman pienimmän bodyn, pakkasin sen laatikkoon digin kanssa, kirjoitin päälle miehen nimen ja osoitteen kuin olisi paketti tullut postissa, ja nyt vaan odotan päättymätöntä odotusta että herra saapuu kotiin! On meinaan muutamaan kertaan tässä hermoja kiristänyt että laitan viestiä mutta olen mieleni malttanut. Olemme jättäneet ehkäisyn 2018 ja nyt on ensimmäistä kertaa plussaa kehissä - eli jos nyt lähtee laukalle niin lähtekööt. Pudotus on yhtä kova ilman bodya tai sen kanssa, jos tämä ei tällä kertaa onnistukaan.
Te olette nyt onnen ansainneet :red-heart:

Mulla nyt pp4/ dpo7. Mulla oli jo eilen vähän menkkamasta juilintaa. Mitähän lie tarkoittaa tässä kohtaa... Salaa jo vähän toivon, voisko olla jotain kiinnittymiseen liittyvää??

Yritys on pysyä vahvana ja testata vasta sunnuntaina, sillon olis pp9/ dpo12. Ollaan loppuviikko reissun päällä, nii en halua silloin vielä testata. Niin, ja ensin pitää kyllä käydä apteekin kautta hakemassa kunnon testejä :No Evil Monkey:

Onko sulla Cha-cha oireita?
 
Hannele, toivottavasti siellä rakennetaan pesää :) Ja käy oikeasti ostaan niitä kunnon testejä. Ja varmaan sama ostaa heti monta. :Grinning Face:

Mulla on ollut myös sellainen tunne alamahassa kuin menkat alkaisi, vaikka yleensä ei vielä tässä vaiheessa ole. Muuten ei ole oireita ollut. Ja lauantaina ja sunnuntaina aamulla sain ihan niistää nenää mut muuta flunssaa ei ole.
Terolutit tekee mulle pääkipua ja huonoa oloa, mut nää on helpottanut mitä pidempään niitä on käyttänyt. Eli ei oikeastaan oireita täällä.

”Lapsettomuudesta kärsivä: vuosien yritys, lääkkeiden vaihto puolisolle, vakavat sivuoireet, IVF pitkällä kaavalla ja vaimo erittäin huonossa kunnossa pari kk koska hormonit aiheutti muiden oireiden lisäksi
myös niveltulehdukset (perussairaus), epäonnistunut tuoresiirto, jälleen kuukausien odotus (3kk) ja eka onnistunut PAS.”
-Mies eilen: tulipa tää helpolla :tears:

Mut tottapuhuen sama fiilis itselläkin, kun tietää millaista tämä yrittäminen ja pettyminen on. Ei tätä voi uskoa että eka PAS, että tästä saisi muka kasvateltua vielä ihan oikean vauvan. Kun IHAN kaikki voi mennä pieleen.
 
Onnittelut Cha-cha. Mullakin huomenna virallinen testipäivä, mutta tänään tuli tyylipuhdas nega noilla Raskauskeijun testeillä.

Ehkä huomenna testaan apteekin herkällä. Toki kolmessa aikaisemmassa raskaudessa oli rinnat kipeenä jo tässö vaiheessa, joten nimeni mukaisesti olen skeptinen plussan mahdollisuudesta 😅.

Siirtopäivä oli myös 13.päivä, mutta alkio oli 5 päivän ikäinen blasto.
Tyylipuhdas nega jatkui, mutta ei ollut yllätys oireiden puutteessa.

Nyt sitten siirtymä julkiselta yksityiselle, toivottavasti siellä päästään suht nopeasti tositoimiin vaikka lahjasiittiöitä pitää ehkä hetki odotella 🤔.
 
Tyylipuhdas nega jatkui, mutta ei ollut yllätys oireiden puutteessa.

Nyt sitten siirtymä julkiselta yksityiselle, toivottavasti siellä päästään suht nopeasti tositoimiin vaikka lahjasiittiöitä pitää ehkä hetki odotella 🤔.
Pahoittelut negasta!

Meidän kokemuksen mukaan lahjasiittiöitä on kyllä ihan hyvin saatavilla ilman odotustakin! Toki aina tilanne vaihtelee ja riippuu siitä kuinka tarkka on luovuttajan ulkoisista ominaisuuksista. Tsemppiä jatkoon!
 
Niin harmi juttu Skeptikk0. Toivottavasti siittiöitä olisi saatavissa ja pääsette jatkamaan nopeasti siellä. :red-heart:

Täällä ei onnellisesta raskauskuplasta ole vielä tietoakaan. Leffaviivoja ei ole ilmaantunut testeihin ja eilen kävin verikokeessa - HCG oli ainoastaan 44. Eilen olisi pitänyt laskujeni mukaan olla 4+1 kun sairaalasta saadun tulosteen mukaan testipäivä tiistai on vk 4.

Nyt huolestuttaa hurjasti, että onko arvot liian pienet. Maha on kipuillut enemmän oikealta puolelta ja itse luonnollisesti olen jo tämä diagnosoinut kohdunulkoiseksi…..

Menkkakipuilun tyyppistä kipua ja kauheaa turvotusta minulla on mahassa nyt ollut, etenkin iltaisin ja nytkin lenkin jälkeen kauhea pallomaha, eikä oikein tiedä painaako siellä mahassa ilmavaiva vai tuleva vauvan alku :rolling:

Nyt odottelen huomista hoitajan soittoa ja toivon että hän joko rauhoittelee että arvot on riittävät tai päästäisi uuteen verikokeeseen.

En osaa kyllä poistua täältä palstalta ainakaan vielä plussanneiden puolelle, sillä edelleen koen itseni lapsettomaksi - toivottavasti kirjoitteluni ei teitä ahdista.
 
Hannele, toivottavasti siellä rakennetaan pesää :) Ja käy oikeasti ostaan niitä kunnon testejä. Ja varmaan sama ostaa heti monta. :Grinning Face:

Mulla on ollut myös sellainen tunne alamahassa kuin menkat alkaisi, vaikka yleensä ei vielä tässä vaiheessa ole. Muuten ei ole oireita ollut. Ja lauantaina ja sunnuntaina aamulla sain ihan niistää nenää mut muuta flunssaa ei ole.
Terolutit tekee mulle pääkipua ja huonoa oloa, mut nää on helpottanut mitä pidempään niitä on käyttänyt. Eli ei oikeastaan oireita täällä.

”Lapsettomuudesta kärsivä: vuosien yritys, lääkkeiden vaihto puolisolle, vakavat sivuoireet, IVF pitkällä kaavalla ja vaimo erittäin huonossa kunnossa pari kk koska hormonit aiheutti muiden oireiden lisäksi
myös niveltulehdukset (perussairaus), epäonnistunut tuoresiirto, jälleen kuukausien odotus (3kk) ja eka onnistunut PAS.”
-Mies eilen: tulipa tää helpolla :tears:

Mut tottapuhuen sama fiilis itselläkin, kun tietää millaista tämä yrittäminen ja pettyminen on. Ei tätä voi uskoa että eka PAS, että tästä saisi muka kasvateltua vielä ihan oikean vauvan. Kun IHAN kaikki voi mennä pieleen.
Voi, ihanaa cha-cha, onnea! :smiling face with heart-eyes: Näinhän tämä oli meilläkin ensimmäinen PAS joka taisi ottaa tiukasti kiinni! 🥰
 
Niin harmi juttu Skeptikk0. Toivottavasti siittiöitä olisi saatavissa ja pääsette jatkamaan nopeasti siellä. :red-heart:

Täällä ei onnellisesta raskauskuplasta ole vielä tietoakaan. Leffaviivoja ei ole ilmaantunut testeihin ja eilen kävin verikokeessa - HCG oli ainoastaan 44. Eilen olisi pitänyt laskujeni mukaan olla 4+1 kun sairaalasta saadun tulosteen mukaan testipäivä tiistai on vk 4.

Nyt huolestuttaa hurjasti, että onko arvot liian pienet. Maha on kipuillut enemmän oikealta puolelta ja itse luonnollisesti olen jo tämä diagnosoinut kohdunulkoiseksi…..

Menkkakipuilun tyyppistä kipua ja kauheaa turvotusta minulla on mahassa nyt ollut, etenkin iltaisin ja nytkin lenkin jälkeen kauhea pallomaha, eikä oikein tiedä painaako siellä mahassa ilmavaiva vai tuleva vauvan alku :rolling:

Nyt odottelen huomista hoitajan soittoa ja toivon että hän joko rauhoittelee että arvot on riittävät tai päästäisi uuteen verikokeeseen.

En osaa kyllä poistua täältä palstalta ainakaan vielä plussanneiden puolelle, sillä edelleen koen itseni lapsettomaksi - toivottavasti kirjoitteluni ei teitä ahdista.
Päiväthän ovat sulla vielä tosi varhaiset, mä kävin tuorealkion siirrossa aikamoisen hcg-rumban läpi, voit käydä sen tuolta mun päiväkirjaosiosta lukemassa jos kiinnostaa. Se raskaus meni valitettavasti kesken, mutta mun raskaus oli siinä kohdilla suunnilleen viikkoa pidemmällä kun mun hcg oli tuota luokkaa kuin sun. Toivottavasti pääset uusintaverikokeeseen ja kaikki ois hyvin :red-heart:
 
Päiväthän ovat sulla vielä tosi varhaiset, mä kävin tuorealkion siirrossa aikamoisen hcg-rumban läpi, voit käydä sen tuolta mun päiväkirjaosiosta lukemassa jos kiinnostaa. Se raskaus meni valitettavasti kesken, mutta mun raskaus oli siinä kohdilla suunnilleen viikkoa pidemmällä kun mun hcg oli tuota luokkaa kuin sun. Toivottavasti pääset uusintaverikokeeseen ja kaikki ois hyvin :red-heart:
Kiitos lohdutuksen sanoista Noaidi :red-heart:
Kävin lukemassa ja olipa sulla kyllä kauhistuttava rumba..! Mä jo mietin että ostaisinko huomisaamuksi digin mutta alkaa tässä olla jo tuhlannut testeihin ja käynteihin pienen omaisuuden, että toivon pääseväni huomenna verikokeeseen ja asia selviäisi sen tiimoilta.
 
Kiitos lohdutuksen sanoista Noaidi :red-heart:
Kävin lukemassa ja olipa sulla kyllä kauhistuttava rumba..! Mä jo mietin että ostaisinko huomisaamuksi digin mutta alkaa tässä olla jo tuhlannut testeihin ja käynteihin pienen omaisuuden, että toivon pääseväni huomenna verikokeeseen ja asia selviäisi sen tiimoilta.

Tsemppiä kovasti piinaaviin hetkiin ja pidetään sormet ristissä, että kaikki on hyvin <3
 
Tämän päivän hoitajan soitto ei paljoa lohdutusta tuonut. Ei paljoa neuvola-ajoista tai onnitteluista puhuttu, vaan viesti oli lempeä mutta jämäkkä: ”Kyllä se arvo on siellä ihan vähän noussut. Mutta maanantaina uusintakokeisiin, konsultoin sitten maanantain tuloksista lääkäriä että mikä siellä on tilanne ja toivotaan että olisi sitten huima ”.

Tänään on kyllä ollut mulle hyvin epätyypillinen väsymysitkupäivä, TOIVON että ne olisi nyt kuitenkin ne hormonit jotka minut romahdutti tyystin :Person With Folded Hands:

Viikonloppuna aion kyllä tanssia ja saada ajatukset muualle. Lämpöä, lempeyttä ja ajatukset muualle vieviä asioita teidän muidenkin viikonloppuihin :red-heart:
 
Moikka. Täällä sivussa seuraillut teidän keskustelua ja nyt rohkenin liittyä mukaan. Tahatonta lapsettomuutta neljä vuotta. Neljä tuloksetonta inseminaatiota takana. Tarkoituksena aloittaa ensimmäinen ivf kesäkuussa. Ikä 27 ja AMH 0,58. Vähän jännitän mitä sieltä saadaan tuon alhaisen AMH takia.
 
Hei, meillä on toinen ivf käynnissä. Tänään on testipäivä ja negatiivinen tuli. Alkio oli ihan huippuluokkaa, 5 päiväinen, mutta en ymmärrä miksi taas kävi näin. Meillä jäi yksi 5 päiväinen pakkaseen. Jo yli 2 vuotta yritystä takana, vuosi sitten tehtiin viisi inseminaatiota ja tänä vuonna aloitettiin ivf. Koko aikana vain yksi haalea positiivinen, se tuli ensimmäisen ivfn ainoasta PASista, näkyi verikokeessakin mutta oli jo silloin liian alhainen. Se nosti kuitenkin taas toiveita mutta tämänpäiväinen nega taas romahdutti ne :(
 
Hei, meillä on toinen ivf käynnissä. Tänään on testipäivä ja negatiivinen tuli. Alkio oli ihan huippuluokkaa, 5 päiväinen, mutta en ymmärrä miksi taas kävi näin. Meillä jäi yksi 5 päiväinen pakkaseen. Jo yli 2 vuotta yritystä takana, vuosi sitten tehtiin viisi inseminaatiota ja tänä vuonna aloitettiin ivf. Koko aikana vain yksi haalea positiivinen, se tuli ensimmäisen ivfn ainoasta PASista, näkyi verikokeessakin mutta oli jo silloin liian alhainen. Se nosti kuitenkin taas toiveita mutta tämänpäiväinen nega taas romahdutti ne :sad001

Pahoittelun negasta <3
Onko sulle testattu kohdun aikaikkuna, eli milloin olisi paras siirtohetki? Minkä ikäinen olet ja oliko alkio testattu?
Tai onko alkukierrossa käytössä letrozol?
 
Pahoittelun negasta :Heartred
Onko sulle testattu kohdun aikaikkuna, eli milloin olisi paras siirtohetki? Minkä ikäinen olet ja oliko alkio testattu?
Tai onko alkukierrossa käytössä letrozol?
Niin se pitää vielä mainita että asun Saksassa, eli hoidot täällä. Ei ole testattu aikaikkunaa, mun täytyy seuraavan kerran lääkäriltä kysyä että mitä tässä voi vielä tehdä.

Olen 38-v eli tuntuu että aika alkaa loppua :( meillä molemmilla kuitenkin kaikki mitä pystyy testata on normaalisti eli selittämätön lapsettomuus. Meillä on molemmissa ivfissä vähintään puolet hedelmöittynyt ja aina on pari kehittynyt blastoksi. Tässä viimeisessä ivfssä oli käytössä Letrozol ja Gonal-f.
 
Takaisin
Top