IVF/ICSI-HOIDOT 2022

mä oon jo oikeastaan vuotanut verta maanantaista lähtien. Klinikka totes et testi huomenna eli ke. Vaikka tästä vuodosta voisi jo päätellä ettei testillä juurikaan tee enää mitään. Käytän kuitenkin tuota cyclogestia siihen saakka. Tähän aikatauluun verrattuna menkat alkoivat juurikin ajallaan. Ei myöhästynyt päivääkään.

Muistan kyl nuorimman kohdalla et vuodatin verta kahden päivän ajan ja luulin et nyt tää kierto ois siinä. Se kyl oli luonnollinen ja max. viikko ennen kuin normisti olisi pitänyt alkaa. Mut en usko että tämä plussaksi muuttuisi taikomallakaan. 🤷🏼‍♀️

Huomenna sitten uusi nega ja soitto klinikalle. Toivotaan et saisi paletin niin, että saisi yrittää niitä pas siirtoja.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä vaikuttaa myös tulevan nega tästä viikko sitten tehdystä siirrosta, jos ei tapahdu jonkinlainen ihme. Mulla on ollut ajoittaista pahoinvointia, vaikka mitä todennäköisimmin en ole raskaana. Olen siis testannut jo, ja omalla kohdalla aiemmin näillä päivillä (12 dpo) on kyllä jo plussa näkynyt. Mietin onko Terolut aiheuttanut teille muille pahoinvointia? Se nimittäin mulla uutena käytössä tässä kierrossa, niin aloin epäillä, johtuisiko pahoinvointi siitä.
 
Meillä vaikuttaa myös tulevan nega tästä viikko sitten tehdystä siirrosta, jos ei tapahdu jonkinlainen ihme. Mulla on ollut ajoittaista pahoinvointia, vaikka mitä todennäköisimmin en ole raskaana. Olen siis testannut jo, ja omalla kohdalla aiemmin näillä päivillä (12 dpo) on kyllä jo plussa näkynyt. Mietin onko Terolut aiheuttanut teille muille pahoinvointia? Se nimittäin mulla uutena käytössä tässä kierrossa, niin aloin epäillä, johtuisiko pahoinvointi siitä.
Mulla myös oli pahoinvointia mikä lakkasi kuin seinään isänpäivä aamuna, eikä sen jälkeen enää esiintynyt käytetystä tuesta huolimatta. Lääke annos pysyi kuitenkin samana. 🤔



Tsemppiä kaikille piinailijoille ja iso halaus kaikille negan saaneille ❤️

On: täällä seuraavaksi yritetään pas luonnolliseen kiertoon. Kierto alkoi siis jo maanantaina. Ensi viikon keskiviikkona on ultra missä tarkistetaan tilanne. Vuoto on ollut normaali, ei kipuja.
 
ON:
Tänään tuli toisen IVF:n tulokset ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

Ensimmäinen keräys tehtiin 2,5 vuotta sitten, jolloin 15 kypsästä munasolusta huolimatta päästiin vain kahteen siirtoon. Vauva syntyi tästä hoidosta :red-heart:

Pelkäsin, että munasolujen laatu olisi tällä kertaa todella surkea, kun edellinen hoito meni "huonosti" ja ikää on kuitenkin tullut lisää (37). Olen syönyt ubiquinolia ja välillä myös ubiquinonia jo vuoden verran suht. suurella päiväannoksella ja nyt saatiin viisi blastoa 8 kypsästä munasolusta. Erona edelliseen hoitoon on myös se, että ferritiini on hyvä (viimeksi 22 ja nyt 80). Ehkä sattuma, mutta haluan uskoa, että näillä oli merkitystä.
 
Minullakin oli pahoinviointia PASissa. Niinkin paha että muutaman kerran oksensin. Minäkin pohdin johtuiko keltarauhastuen muutos. Aikaisemmin ollut käytössä Lugesteron 200mg x3 vuorokaudessa ja nyt oli Cyclogest 400mg x2 vuorokaudessa. Pahoinvointi alkoi pari päivää lääkkeen aloituksesta mutta loppui vasta 1-2 viikkoa lääkkeen lopettamisen jälkeen.
 
Täällä ootellaan, että menkat alkaisi, jotta pääsisi aloittamaan toisen pas-kierron. Ivf oli siis elokuussa, josta 2 alkiota saatiin pakkaseen. Munasoluja kerättiin 19, joista oli kuitenkin vain 5 kypsää. Punktio tehtiin liian aikaisin :( eka pas syyskuussa ja negatiivinen. Nyt seuraavassa kierrossa tarkoitus olisi siirtää toinen ja ainokainen alkio. Alkion laatu vaan ei ilmeisesti ole kovin hyvä, että tosi ristiriitaiset tunteet siirrosta. Toisaalta tietysti toivoo kovasti, että onnistuisi, mutta toisaalta ei ole oikein luottoa, kun aiempikaan, parempilaatuinen alkio ei tarttunut 🥺

Tsemppiä kaikille! 💕
 
Täällä ootellaan, että menkat alkaisi, jotta pääsisi aloittamaan toisen pas-kierron. Ivf oli siis elokuussa, josta 2 alkiota saatiin pakkaseen. Munasoluja kerättiin 19, joista oli kuitenkin vain 5 kypsää. Punktio tehtiin liian aikaisin :( eka pas syyskuussa ja negatiivinen. Nyt seuraavassa kierrossa tarkoitus olisi siirtää toinen ja ainokainen alkio. Alkion laatu vaan ei ilmeisesti ole kovin hyvä, että tosi ristiriitaiset tunteet siirrosta. Toisaalta tietysti toivoo kovasti, että onnistuisi, mutta toisaalta ei ole oikein luottoa, kun aiempikaan, parempilaatuinen alkio ei tarttunut 🥺

Tsemppiä kaikille! 💕

Ei ne laatuluokitukset taida olla kovinkaan hyvä mittari sille tuleeko raskaaksi vai ei.. meillä esim. Siirretty 2 hyvää alkiota (top 3pvnen ja AA blasto) ja silti ei oo vauvaa saatu. Top alkiosta ei plussaa ja blastosta kemiallinen. 😏

Toivotaan tärppi onnea ❤️
 
Ei ne laatuluokitukset taida olla kovinkaan hyvä mittari sille tuleeko raskaaksi vai ei.. meillä esim. Siirretty 2 hyvää alkiota (top 3pvnen ja AA blasto) ja silti ei oo vauvaa saatu. Top alkiosta ei plussaa ja blastosta kemiallinen. 😏

Toivotaan tärppi onnea ❤️
Voi, ikävä kuulla ettei ole plussaa tullut hyvistä alkioista huolimatta 🥺

Kiitos ❤️ ja samoin, tärppionnea sinnekin! ❤️
 
Onko kellään muuten kokemuksia hitaasti kehittyneistä alkioista/ blastoista, onko siirto johtanut plussaan? Meillä ilmeisesti alkio oli kehittynyt hitaasti, mutta muuten laatu ihan ok/hyvä 🤔 laatuluokituksen 2bb blastokysti. Biologin mukaan, jos sulatuksen jälkeen ei jatka kehittymistä, ei kannata siirtää lainkaan :/
 
Onko kellään muuten kokemuksia hitaasti kehittyneistä alkioista/ blastoista, onko siirto johtanut plussaan? Meillä ilmeisesti alkio oli kehittynyt hitaasti, mutta muuten laatu ihan ok/hyvä 🤔 laatuluokituksen 2bb blastokysti. Biologin mukaan, jos sulatuksen jälkeen ei jatka kehittymistä, ei kannata siirtää lainkaan :/
Mun tapauksessani juuri kuudennen päivän blasto, luokitukseltaan CC, johti lapsen syntymään. Paremmat ja nopeammat jostain syystä ei. En yhtään tiedä jatkoiko kehitystään sulatuksen jälkeen ennen kuin oli kohdussa. Sellaista tietoa me emme saaneet.
 
Muokattu viimeksi:
Mun tapauksessani juuri kuudennen päivän blasto, luokitukseltaan CC, johti lapsen syntymään. Paremmat ja nopeammat jostain syystä ei. En yhtään tiedä jatkoiko kehitystään sulatuksen jälkeen ennen kuin oli kohdussa. Sellaista tietoa me emme saaneet.
Kiitos paljon vastauksesta ☺️ Ihana kuulla tällainen kokemus, eli hitaammillakin alkioilla on mahollisuus onnistua 💕🤞🏻
 
Onko kellään muuten kokemuksia hitaasti kehittyneistä alkioista/ blastoista, onko siirto johtanut plussaan? Meillä ilmeisesti alkio oli kehittynyt hitaasti, mutta muuten laatu ihan ok/hyvä 🤔 laatuluokituksen 2bb blastokysti. Biologin mukaan, jos sulatuksen jälkeen ei jatka kehittymistä, ei kannata siirtää lainkaan :/
Meilläkin kuopuksen kohdalla raskaus alkoi 6-päiväisellä blastolla. Sitä ennen oltiin siirretty kolme 5-päiväistä.
 
Mullakin on vihdoin ensimmäin PAS perjantaina! Pitkä odotus ollut, kun punktio tehtiin jo elokuussa.. Tosin pelkään hirveästi, että alkio ei selviä sulatuksesta, vaikka ilmeisesti suurin osa kuitenkin selviää? Viime kierrossahan ei siirtoon päästy koska klinikalta ei ultra-aikaa löytynyt ja nyt sitten pelottaa jos tämäkin kierto menee ohi ja seuraava mahdollisuus on sitten vasta tammikuussa joulutauon takia. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti ja luottaa siihen että sulatus menee hyvin eikä muitakaan ongelmia tule :smiling-eyes:

Ja toinen asia mielenpäällä, josta varmaan on keskusteltu täällä jo monet kerrat, mutta voiko luottaa siihen että cyclogest imeytyy riittävästi vaikka tuntuu että kaikki valuu ulos? Tänään siis aloitin käytön eikä aikaisempia kokemuksia ole.
 
Mullakin on vihdoin ensimmäin PAS perjantaina! Pitkä odotus ollut, kun punktio tehtiin jo elokuussa.. Tosin pelkään hirveästi, että alkio ei selviä sulatuksesta, vaikka ilmeisesti suurin osa kuitenkin selviää? Viime kierrossahan ei siirtoon päästy koska klinikalta ei ultra-aikaa löytynyt ja nyt sitten pelottaa jos tämäkin kierto menee ohi ja seuraava mahdollisuus on sitten vasta tammikuussa joulutauon takia. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti ja luottaa siihen että sulatus menee hyvin eikä muitakaan ongelmia tule :smiling-eyes:

Ja toinen asia mielenpäällä, josta varmaan on keskusteltu täällä jo monet kerrat, mutta voiko luottaa siihen että cyclogest imeytyy riittävästi vaikka tuntuu että kaikki valuu ulos? Tänään siis aloitin käytön eikä aikaisempia kokemuksia ole.
Toivotaan, että siirto menee nyt hyvin ja pikkuinen tarttuu tiukasti kiinni! 💗 minun käsittääkseni alkiot selviää kyllä hyvin pakastuksesta ja sulatuksesta, suurin osa selviää 😊

Cyclogest imeytyy nopeasti, eli ehtii kyllä imeytyä vaikka tuntuukin, että kaikki valuu pois. Itsellä oli myös cyclogest lääkkeellisessä kierrossa käytössä ja minun progesteroniarvot mitattiin alkionsiirron yhteydessä. Hyvät oli arvot, eli cyclogest toiminut 😊

Kiitos @Minnihiiri84 sinullekin vastauksesta, kiva kuulla, että onnistui ☺️
 
Mullakin on vihdoin ensimmäin PAS perjantaina! Pitkä odotus ollut, kun punktio tehtiin jo elokuussa.. Tosin pelkään hirveästi, että alkio ei selviä sulatuksesta, vaikka ilmeisesti suurin osa kuitenkin selviää? Viime kierrossahan ei siirtoon päästy koska klinikalta ei ultra-aikaa löytynyt ja nyt sitten pelottaa jos tämäkin kierto menee ohi ja seuraava mahdollisuus on sitten vasta tammikuussa joulutauon takia. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti ja luottaa siihen että sulatus menee hyvin eikä muitakaan ongelmia tule :smiling-eyes:

Ja toinen asia mielenpäällä, josta varmaan on keskusteltu täällä jo monet kerrat, mutta voiko luottaa siihen että cyclogest imeytyy riittävästi vaikka tuntuu että kaikki valuu ulos? Tänään siis aloitin käytön eikä aikaisempia kokemuksia ole.
Mulle lääkäri sanoi, että lääkeaine imeytyisi 30 sekunnissa ja sit ne pois valuvat on sidosaineita yms. 30 sekuntia kuulosti tosi lyhyeltä, mut siihen yritin luottaa. 😊
 
Onko kellään muuten kokemuksia hitaasti kehittyneistä alkioista/ blastoista, onko siirto johtanut plussaan? Meillä ilmeisesti alkio oli kehittynyt hitaasti, mutta muuten laatu ihan ok/hyvä 🤔 laatuluokituksen 2bb blastokysti. Biologin mukaan, jos sulatuksen jälkeen ei jatka kehittymistä, ei kannata siirtää lainkaan :/
Meillä myöskään ei nopeimmista 5, päivän blastoista elävää lasta syliin, mutta 6. päivän blastosta onnistunut raskaus ja vauva.
 
Moi,

Tulin pitkästä aikaa kirjoittelemaan tänne, kun nyt on hoidot taas aktiivisessa vaiheessa. Mulle tehtiin viime viikolla 3. munasolukeräys. Toisen IVF:n tuoresiirrosta saatiin v. 2021 terve lapsi syliin asti. Ikää mulla on jo 41 v. eli viime hetket yrittää omilla soluilla toista lasta.

Viikko sitten tehtiin 2 pv ikäisen alkion siirto. Tein tänään ensimmäisen testin RFSU:n herkällä testillä, jonka pitäisi näyttää raskaus jo 6 PV ennen kuin menkat myöhässä. Yllätyin kuinka selkeä viiva tuli testiin. Nyt on irrotuspistoksesta kulunut 11 pv. Voikohan tuo viiva olla jäänteitä irrotuspiikistä? Pistin myös Gonapeptylin alkionsiirron jälkeen tukemaan kiinnittymistä, mutta sen ei kai pitäisi aiheuttaa positiivista testitulosta. Laitan vielä kuvan tähän. Mitä mieltä olette?
 

Liitteet

  • IMG-20231122-WA0003.jpg
    IMG-20231122-WA0003.jpg
    126.2 KB · Katsottu: 123
Takaisin
Top