IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Heippa, olen uusi täällä. Lueskelin ketjua pitkään, ehkä nyt uskallan itsekin kirjoittaa. Ensinnäkin täytyy sanoa, että on ollut ihana lukea tätä ketjua, kokemuksia, täällä on ihanan paljon myötätuntoa ja tsemppiä ja vertaistukea ❤️ Asiaan: Hoidot alotettiin syyskuussa. Plussasin hailakasti eilen. Ensimmäinen yritys siis vasta ja heti taisi onnistaa. Tehtiin hypeririskin takia PAS. Olo on jotenkin tosi sekava ja ahdistunut, josta tunnen huonoa omaatuntoa. Kaikenmaailman kauhukuvat pyörii mielessä ja stressaa tuleva, vaikka johan tätä on odotettu 3 vuotta. Jos kellään on mitään tsemppaavaa sanottavaa, oon todella sen tarpeessa. Kiitos, ja toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään tästä viestistä ❤️
Ensinnäkin tosi paljon onnea. Ihana juttu 🥰😍

Mut sen lisäksi ihan todella ymmärrettävää, et kaikki kauhistuttaa. Alkuraskaus on varmasti aina aika kuumottavaa ja hirveääkin aikaa, erityisesti lapsettomuustaustaisille ♥️ onneks omat kauhukuvat ei vaikuta loppu tulokseen. Se ajatus lohdutti itseä. Ja sit yritin aina miettiä myös, että on todennäköisempää et kaikki menee hyvin kuin että ei menisi. Näitä kahta ajatusta hoin itelleni. Pikku hiljaa raskauden edetessä se helpottaa.

Tuolla salaisella puolella on tosi kiva ja aktiivinen hoidoissa plussanneiden ketju. Tuu sinne mukaan. Siellä ollaan tsempattu toisiamme, koska enemmi tai vähemmin tuntuu kaikkia jännittävän ♥️
 
Ensinnäkin tosi paljon onnea. Ihana juttu 🥰😍

Mut sen lisäksi ihan todella ymmärrettävää, et kaikki kauhistuttaa. Alkuraskaus on varmasti aina aika kuumottavaa ja hirveääkin aikaa, erityisesti lapsettomuustaustaisille ♥️ onneks omat kauhukuvat ei vaikuta loppu tulokseen. Se ajatus lohdutti itseä. Ja sit yritin aina miettiä myös, että on todennäköisempää et kaikki menee hyvin kuin että ei menisi. Näitä kahta ajatusta hoin itelleni. Pikku hiljaa raskauden edetessä se helpottaa.

Tuolla salaisella puolella on tosi kiva ja aktiivinen hoidoissa plussanneiden ketju. Tuu sinne mukaan. Siellä ollaan tsempattu toisiamme, koska enemmi tai vähemmin tuntuu kaikkia jännittävän ♥️
kiitos ❤️ en äkkiseltään löytänyt tuota ryhmää, mutta eiköhän tää alusta tuu vielä tutuksi ja opin navigoimaan 😅 ja eiköhän tästä järkytyksestäkin toivu pikkuhiljaa. tein testin nollaodotuksella, ja ensin luulinkin että oli nega ja jo mielessäni kävin läpi pettymystä. kun olikin posi, niin jostain syystä pelkkä ahdistus otti vallan. en olisi odottanut plussaavani näin pian, ja hoitoja aloitellessammekin mietin monta kuukautta että pitäisikö vielä lykätä. mutta kun tiesi realiteetit ja sen että mitä enemmän ikää sen huonompi todennäköisyys onnistumiseen, ajattelin että pakko nyt vaan alottaa, vaikken ollutkaan ihan henkisesti valmis. voi kumpa ahdistus ja paniikki helpottaisi ja pystyisin vielä nauttimaan tästä, jos kaikki menee hyvin.
 
kiitos ❤️ en äkkiseltään löytänyt tuota ryhmää, mutta eiköhän tää alusta tuu vielä tutuksi ja opin navigoimaan 😅 ja eiköhän tästä järkytyksestäkin toivu pikkuhiljaa. tein testin nollaodotuksella, ja ensin luulinkin että oli nega ja jo mielessäni kävin läpi pettymystä. kun olikin posi, niin jostain syystä pelkkä ahdistus otti vallan. en olisi odottanut plussaavani näin pian, ja hoitoja aloitellessammekin mietin monta kuukautta että pitäisikö vielä lykätä. mutta kun tiesi realiteetit ja sen että mitä enemmän ikää sen huonompi todennäköisyys onnistumiseen, ajattelin että pakko nyt vaan alottaa, vaikken ollutkaan ihan henkisesti valmis. voi kumpa ahdistus ja paniikki helpottaisi ja pystyisin vielä nauttimaan tästä, jos kaikki menee hyvin.
Salainen puoli on salainen, sinne haetaan sit kun on tietty määrä viestejä kasassa täällä, ja sit admin lisää sinne :) suosittelen kyllä ehdottomasti kaikille, vaikeasta aiheesta on mukavampi keskustella kun ei ihan heti joka googlehaussa nouse omat viestit tuloksissa 😅 se ohje on tuossa osion pinnatuissa viesteissä!
 
Salainen puoli on salainen, sinne haetaan sit kun on tietty määrä viestejä kasassa täällä, ja sit admin lisää sinne :) suosittelen kyllä ehdottomasti kaikille, vaikeasta aiheesta on mukavampi keskustella kun ei ihan heti joka googlehaussa nouse omat viestit tuloksissa 😅 se ohje on tuossa osion pinnatuissa viesteissä!
kiitos nurppu 🫶🏽
 
Paljonko meitä piinailijoita tällä hetkellä löytyy? Onko miten mennyt ja millaisia oireita on tullut vastaan? Omasta viime kerrasta on kulunut reilu 12v ja sekin edellisestä suhteesta niin hyvin on luonto kullannut muistot olemattomiin.. 😅

Plussa-aaltoa odotellessa ❤️
 
Paljonko meitä piinailijoita tällä hetkellä löytyy? Onko miten mennyt ja millaisia oireita on tullut vastaan? Omasta viime kerrasta on kulunut reilu 12v ja sekin edellisestä suhteesta niin hyvin on luonto kullannut muistot olemattomiin.. 😅

Plussa-aaltoa odotellessa ❤️
Täällä yksi! Siirto oli maanantaina eli nyt kolmas (vai toinen?) päivä menossa. Mitään oireita en vielä ole huomannut. Ainoastaan sen, että tukilääkitys väsyttää melkoisesti. Vielä pari viikkoa pitäisi malttaa odottaa. 😅
 
Jatkuva odottaminen vaikuttaa olevan yksi tämän prosessin raivostuttavampia puolia😅 Itse odotan aikaa suunnittelukäynnille ja päivät matelevat eteenpäin (käyntiin on aikaa 28 päivää). Jos joskus pääsen siirtoon saakka, en osaa kuvittelekaan kuinka saan ajan silloin kulumaan🙈

Toki olisihan tässä nyt hyvä hetki vetää happea, mutta kun asia mielessä aina ekana aamulla ja vikana illalla..
 
Tänään kuvotti kyllä ruoka töissä. En pystynyt syömään leipääni loppuun ja lounas meni hitaasti alas. Muutenkin olo on ollut kurja, migreenin poikanen ja ollut muutenkin höntti olo. Töissä avauduin jostain pikkujutusta ja nyt mökötän kotona et mitenhän se huominen menee 🫣 6dp3dt
 
On: oon vähän isona kysymysmerkkinä näistä omista oireista. Nyt siis 10dp3dt menossa. Tuossa pari päivää sitten tunsin jotain tapahtuvan ja eilinen oli helvetillinen päivä, järkyttävä paha olo sekä migreeni. Jouduin jopa oksentamaan. Tein pe koronatestin mikä oli nega, tein la raskaustestin mikä oli nega, tein myös ovistestin mikä taas oli positiivinen.

Luin kyllä et parin päivän päästä tietää paremmin, kun silloin pitäisi hormonien määrän kaksinkertaistuvan. Argh. Nythän viikot olisi yhä alle 4 🤔 piinaavia päiviä. Testipäivä on 16.11.
 
On: oon vähän isona kysymysmerkkinä näistä omista oireista. Nyt siis 10dp3dt menossa. Tuossa pari päivää sitten tunsin jotain tapahtuvan ja eilinen oli helvetillinen päivä, järkyttävä paha olo sekä migreeni. Jouduin jopa oksentamaan. Tein pe koronatestin mikä oli nega, tein la raskaustestin mikä oli nega, tein myös ovistestin mikä taas oli positiivinen.

Luin kyllä et parin päivän päästä tietää paremmin, kun silloin pitäisi hormonien määrän kaksinkertaistuvan. Argh. Nythän viikot olisi yhä alle 4 🤔 piinaavia päiviä. Testipäivä on 16.11.
Vielä voi testitulos hyvinkin muuttua. Pidän peukut pystyssä.

Yhdyn tuohon, että on todella piinaavia nämä päivät. Mulla on vasta 9 dpo (4 päivää 5-päiväisen siirrosta) ja olen jo ehtinyt useita kertoja miettiä, että nyt kyllä varmaan onnistui, ja toisena hetkenä taas ihan päinvastaiset fiilikset. Mulla oli siirtoa seuraavana iltapäivänä lupaavan tuntuista nipistelyä kohdun alueella pari kertaa. Lisäksi 7 dpo ja 8 dpo ennen päivällistä alkoi tuntua pientä kuvotusta, kun edellisestä ruokailusta oli mennyt ehkä liian kauan aikaa. Tänään taas ei oikein mitään. On kyllä aika hajottavaa tämä, kun vaan odottaa, että päivät kuluisi, niin pystyisi tekemään luotettavan testin.
 
Moikka!
Eilen oli virallinen testipäivä ekasta tuoresiirrosta ja nega tuli. Nyt alkoi menkat ja kivut on tosi kovat. Mulla on aiemmin ollut tosi kivuttomat menkat, joten nyt mietin että onko ihan normiaalia että siirron jälkeen on kivuliaampi?
 
Moikka!
Eilen oli virallinen testipäivä ekasta tuoresiirrosta ja nega tuli. Nyt alkoi menkat ja kivut on tosi kovat. Mulla on aiemmin ollut tosi kivuttomat menkat, joten nyt mietin että onko ihan normiaalia että siirron jälkeen on kivuliaampi?
Mulla oli ihan järkyttävän kivuliaat menkat punktion jälkeen. Liittyisikö ihan siihen sullakin?
 
Moikka!
Eilen oli virallinen testipäivä ekasta tuoresiirrosta ja nega tuli. Nyt alkoi menkat ja kivut on tosi kovat. Mulla on aiemmin ollut tosi kivuttomat menkat, joten nyt mietin että onko ihan normiaalia että siirron jälkeen on kivuliaampi?
Sama täällä, joka kerta ja poikkeuksellisen runsaat myös. Punktion jälkeinen kierto yleensä taas venyi poikkeuksellisen pitkäksi. Tsemppiä!
 
Täälläkin vaikuttaa siltä, että nega on tulos. Testipäiväkin on nyt aikaistunut keskiviikkoon. En kyllä pidätä henkeä. Meillä on nuo 3 pakkasessa, voipi olla, että joku niistä tai sitten ei yksikään. Uutta kierrosta ei pysty taloudellisesti ottamaan sillä tämänkin 1.kierroksen hinta nyt on +6500€ + pas päälle
 
Muokattu viimeksi:
Huomenna viimein eka pas (hui) 🙈 saa nähdä saanko nukuttua, kun jännittää.

Jos tästä tarttuisi, olisi laskettupäivä oma syntymäpäivä, tiedä sitten onko hyvä merkki ja olenko päivää valmis jakamaan. Ja jos ei tartu, voin sitte firman pikkujouluissa huoletta vierailla viinitonkalla.
 
Ihana kun niin monella piinapäivät menossa tai PAS tulossa! Tsemppiä Karhumuorille PASiin 😍

Mua vähän naurattaa kuinka tohkeissaan stressasin mun PAS ajankohtaa ja lomamatkalla vietettäviä piinapäiviä. Tunnetusti IVF jälkeinen kiertohan voi olla pitkä, ja näin ollen ihan turha laskea yhtään mitään aikatauluja. Tänään mennään jo Kp 33, kun normaalisti mulla 26-27. Että semmoset aikataulut - tässä ehtii mennä vielä koko PAS pieleen sen takia, että siirto osuisi niille kuuluisille lomapäiville 😵‍💫

Että vähemmän stressitöntä aikatauluttamista toivon teille muille 🤣
 
Ihana kun niin monella piinapäivät menossa tai PAS tulossa! Tsemppiä Karhumuorille PASiin 😍

Mua vähän naurattaa kuinka tohkeissaan stressasin mun PAS ajankohtaa ja lomamatkalla vietettäviä piinapäiviä. Tunnetusti IVF jälkeinen kiertohan voi olla pitkä, ja näin ollen ihan turha laskea yhtään mitään aikatauluja. Tänään mennään jo Kp 33, kun normaalisti mulla 26-27. Että semmoset aikataulut - tässä ehtii mennä vielä koko PAS pieleen sen takia, että siirto osuisi niille kuuluisille lomapäiville 😵‍💫

Että vähemmän stressitöntä aikatauluttamista toivon teille muille 🤣
Joo, turha stressata. Jos tästä selviää niin edessä ois kuitenkin joulu. Sehän itsessään myös sotkee jo kuvioita 😛 joululoma on jokatapauksessa edessä.
 
Moikka!
Eilen oli virallinen testipäivä ekasta tuoresiirrosta ja nega tuli. Nyt alkoi menkat ja kivut on tosi kovat. Mulla on aiemmin ollut tosi kivuttomat menkat, joten nyt mietin että onko ihan normiaalia että siirron jälkeen on kivuliaampi?
Jatkan vielä tätä menkkaihmettelyäni, että varmaan on myös normaalia, että tässä vuodossa on paljon hyytymiä... ? 😅
 
Takaisin
Top