IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Saa nähdä miten mulla sit kun letroavusteiseen kiertoon. Eikös siinäkin tule ainakin alkuun luget tmv? Hassua mitata niitä, jos sinäkin aloitit jo ennen siirtoa keltarauhasvalmisteen? Kyllähän se nostaa arvoa.
Toivottavasti ei kuume vaikutat alkion kiinnittymiseen ❤️ tsemppiä, lepäät kunnolla. Katsot komediaa 😊

Tarkoittaako pp piinapäiviä, muistelen että se liittyisi alkionsiirtoon, joku lyhenne, vai onko pelkkä piinapäivä 🤔
Mulla oli letroavusteinen luonnonkierto ja oviksen jälkeen terolutit käytössä raskaustestiin asti.
Meillä tosin varmaan melko kevyet lääkkeet kun ei suoranaisesti lapsettomuuden takia hoidoissa olla.

Mutta tänään pp8 oli jo pakko tehdä eka testi kun ovulaatiotestien mukana sattui tulemaan jotain liuskoja.
Selkeä haalea viiva ilmestyi 😍
Jotenkin vielä kumminkin dottavaiset fiilikset oikealle testipäivälle, voisiko tuossa vielä kemiallisen riski olla. Alkio oli siirrettäessä 5päiväinen.
 
Mun mielestä jossain julkisella siirretään luonnolliseen kiertoon ilman tukilääkkeitä, jos katsottu että oma keltarauhanen toimii tarpeeksi.

Meillä yksityisellä hoidot, viikko sitten siirrettiin kaksipäiväinen ja ensimmäistä kertaa piti aloittaa Lutinukset kaksi päivää ennen siirtoa. Meillä siis siirrettiin luonnolliseen, letroilla tuettuun kiertoon. Ja ensimmäistä kertaa otettiin nyt progearvo siirtopäivänä, se oli 71 kahden päivän Lutinuksen käytön jälkeen. Lääkäri sanoi että he ovat alkaneet kuluneen vuoden aikana mittailemaan enemmän progesteroniarvoja. Hän kirjoitti Terolutit jo varuilta, että jos tarvii lisätä lääkitystä. Myös pistokset tarvittaessa olisi lisätty, mutta tosiaan tuolla 71 arvolla pärjään pelkillä Lutinuksilla.

Tällä klinikalla määrätään myös Lutinukset rv10 saakka, vaikka oma keltarauhanen toimisi. Lääkärin kanssa siitä juteltiin, ja hän myönsi että se on myös aika paljon varmuuden vuoksi, lääkkeestä ei ole mitään haittaa, eikä tarvi sitten jossitella olisiko tukilääkkeestä ollut apua.
 
Jos letroavusteisessa kierrossa huomataan, ettei limakalvo ole tarpeeksi paksu, saakohan siihen kiertoon vielä lisälääkitystä? Gonal tmv.. Tai mitenköhän seuraava kierto hoidettaisiin?
 
Jos letroavusteisessa kierrossa huomataan, ettei limakalvo ole tarpeeksi paksu, saakohan siihen kiertoon vielä lisälääkitystä? Gonal tmv.. Tai mitenköhän seuraava kierto hoidettaisiin?
Mulla oli letroja kierron 3-7 1tabletti.Kierron 11.päivä oli ultra ja limakalvo oli vielä 5-6mm ja johtofolikkelikin oli vielä epäselvä. Määrättiin sitten vielä 3päiväksi lisää letroja ja uus ultra. Sitten olikin limakalvo 11mm muistaakseni ja johtofolikkelikin 20mm kierron 15.päivä.
 
Mulla oli letroja kierron 3-7 1tabletti.Kierron 11.päivä oli ultra ja limakalvo oli vielä 5-6mm ja johtofolikkelikin oli vielä epäselvä. Määrättiin sitten vielä 3päiväksi lisää letroja ja uus ultra. Sitten olikin limakalvo 11mm muistaakseni ja johtofolikkelikin 20mm kierron 15.päivä.

Oi hienoa! En tiedä missä olit mutta toivottavasti husilla myös toimitaan noin :)
 
Mä tuun tänne huutelemaan, että osaisiko joku teistä kertoa minkälainen jono TAYS:lla on tällä hetkellä IVF hoitoon? Meillä tulossa muutaman viikon päästä lääkärinaika ja toiveena olisi että meidät jonoon asetettaisiin 😊 Letrot ollut keväästä käytössä ja inssit ei varmaan mitään tässä vaiheessa toisi kun ensisijaisena ongelma on nuo toistuvat keskenmenot.
Me päästiin tässä kesän jälkeen heti IVF eli ei ollut jonoa yhtään ainakaan hetki sitten 😊
 
Toivo hiipuu. Olen testannut viimeiset neljä päivää ja kaikki negatiiviset. Tänään pp7/dpo12 joten voi toki vielä muuttua positiiviseksi mutta en jaksa uskoa että niin kävisi. Esikoisen kanssa plussasin jo selkeästi dpo10.

Vielä viikko viralliseen testipäivään
 
Plussatuulia kaikille!
On: la on tarkoitus ottaa irroituspiikki ja ma punktio. To on sitten alkionsiirto jos ja kun on jotain siirrettävää.

Tämä on meidän ensimmäinen ja viimeinen yritys puhtaasti taloudellisesti syistä. Lomautukset hoitojen aikana ovat olleet taloudellinen lisärasite ja huoli. Varsinkin kun joutuu maksamaan täyden hinnan käytetyistä lääkkeistä ja yksityisen klinikan palveluista.

Katsotaan nyt rauhassa tämä loppuun.
 
@Pupsis Ootko testaillut vielä vai ootatko viralliseen testipäivään? toivotaan että testi vielä positiiviseks muuttuu.. 🙏❤️

@Odottavainen91 Onko sun amh-arvo mikä? Tiedän tunteen että jono tuntuu niin pitkältä 😩

@Alkuaine Tsemppiä teille punktioon, ootte ajatuksissa ❤️

ON: meillä pitäs alkaa hoidot ens kuussa kun kuukautiset alkaa.. noissa lomakkeissa oli että kun viikolla 46 kun menkat alkaa nii yhteyttä sinne. Nyt vain pahasti näyttää että menkat alkaa vasta 47 tai 48 viikolla kun on viime kierrot ollut pidempiä kun normaalisti (normaalisti 28, nyt olleet 31-33) Onko tietoa päästäänkö aloittamaan silti hoidot kun menkat alkaa vai siirtyykö nyt koko hoidot myöhemmäksi??😭😭
 
@Pupsis Ootko testaillut vielä vai ootatko viralliseen testipäivään? toivotaan että testi vielä positiiviseks muuttuu.. 🙏❤️
Testasin eilen vielä pp8/dpo13. Kapea tikkutesti vähän epäonnistui (tikkuun tuli liikaa virtsaa) ja viivan paikalle tuli "indent line". Tein heti perään tikkutestin ja se oli negatiivinen. Koko päivän tihrustin enkä nähnyt mitään. En raaskinut heittää tikkua pois jotta voisin sitä tihrustella ja malttaa olla testaamatta testipäivään asti. No tänä aamuna siihen oli kuivunut selkeä haalea viiva.

Virallinen testipivä on ens keskiviikkona mutta ajattelin tehdä testin tiistai aamuna ja lopettaa lääkkeet jotta kuukautiset ehtisi alkaa ennen kuin lähdetään reissuun seuraavan viikon alussa.
 
@Pupsis
Pidän peukkuja että testi vielä positiiviseks muuttuis.. pidä meidät ajantasalla! 🫶

@Odottavainen91 Onneks on noita lahjasoluhoitojakin! Itsekin niitä jo etukäteen hieman miettinyt miehen kans ja päätetty että niihin aletaan jos ei omilla onnistu.
Me ollaan kans päälle 2 vuotta esikoista yritetty..
 
@Miimu_ Oletteko missä hoidoissa? Itselleni lääkäri totesi, että voin yrittää soitella peruutusaikoja (koska arvoni oli niin huono). Pohdin tässä, että missä kohtaan kehtaan alkaa soittelemaan ensi kerran😅 Onko teillä kokeiltu aiemmin jo kevyempiä hoitoja?
 
@Odottavainen91 Ollaan Oyssissa! Meille on tehty 3 insenmaatiota, letrot oli buustaamassa ovulaatiota. Niistä ei siis meille apua ollut. Meillä myös ”vika” miehessä, siittiöt huonolaatuisia. Nyt siis eka IVF tulossa, jonossa ollaan oltu noin 5 kuukautta muistaakseeni. Kannattaa soitella kerta lääkäri ”luvan” antanut😁 ainakin ne siellä sit tietää että ootte valmiina hoitoihin! Oliko teillä nyt siis eka IVF tulossa?
 
Hei, haluan tulla teille kertomaan että toivoa on vaikka sitä ei uskoisi. Meillä takana 7v lapsettomuus. Hoitoja niin yksityisellä kuin julkisella puolella. Viimein viidennessä IVF:ssä kaikenkaikkiaan kahdeksas alkionsiirto johti raskauteen ja nyt tämä pieni ihme herra 10kk pötköttelee päikkäreillä. Muistan miten rankkoja aikoja minulla oli hoitojen aikaan. Kävin juttelemassa ammattilaisen kanssa. Muistan kuinka pikkuhiljaa olin tyytynyt kohtalooni ja suunnittelimme jo lahjasoluhoitoja. Alkionsiirto kuukautena Olin rauhallinen ja rentona, en stressanut ja hengittelin. En tiedä oliko tästä apua, mutta tämä ei maksaisi mitään jos kokeilee.
 
@Miimu_ Meillä on kokeiltu letroja ja ajoitettua yhdyntää. Nyt meidät laitettiin ivf-jonoon koska mun amh-arvo on tippunut viime vuoden toukokuun arvosta 1,17 nyt 0,4 minkä takia oma usko biologiseen lapseen on tosi koetuksella. Puolison siittiöt ovat puolestaan priimaa. Ehkä odotan että ollaan oltu kuukausi jonossa ja alan soittamaan sitten.
 
@Tilli 86 Kiitos kannustavasta tarinasta🙏🏻 Tiedättekö mikä teillä oli haasteena?
Syy oli selittämätön. Sairastan autoimmuunisairautta mutta sen ei pitäitäisi vaikuttaa, sanoivat lääkärit. Mutta viimeisessä onnistuneessa siirrossa oli käytössä kortisoni, asa ja lugesteroni. Kortisonia ja asaa kokeiltiin perussairauteni vuoksi (autoimmuunisairaus). Luget siksi että tuntui että vuoto alkoi jo pari päivää ennen kuin testi olisi pitänyt tehdä.
Kaikki nämä lääkkeet määräsi julkisen puolen lääkäri. Hän kuunteli minua ja ehdotti ko. lääkkeet.
Olen huomannut että julkisella puolella lääkäreillä niin eri kanta lisälääkkeisiin. Toinen lääkäri joka teki siirron ja sai kuulla ko. lääkkeet, nauroi lääkkeille ja minulle päin naamaa. Myöhemmin kävin hänellä ensimmäisessä uä:ssä ja hän pahoitteli asiaa.
 
Takaisin
Top