IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Cha-cha en ole salaisella puolella. Vielä niin noviisi tämän palstailun kanssa, etten ole tiennyt kuinka sellaiselle pääsisi.

Viime yö meni pari tuntia kerrallaan nukkuessa. Aamulla painosta oli lähtenyt kilo ja vatsan kipuilut ei ole enää koko vatsan alueella. Jos vertaan, että eilen kipu oli kylkiluista alaspäin, niin nyt kipualue ulottuu ehkä napaan asti. Kaipa tästä siis selviää. Jos tuo kipu vielä yltyy samanlaiseksi, niin lähden näytille.

Täältä löytyy salaisen ryhmän ohjeet. Laita minulle yksityisviesti, jos haluat salaiseen ryhmään. 😊

Mä suosittelisin sua pysymään ihan koko päivän makuuasennossa vessaa ja ruokailua lukuunottamatta, nuo oireet kuulostaa ihan samalta kun mulla oli ekassa pahana ja nyt tokassa melko ikävänä myös. Ja hanki sitä melatoniinia vaikka ensi yöksi, se auttaa oikeasti ainakin mua. Ja mua on myös auttanut siihen paineeseen kun makaa vaan selällään ja laittaa polvitaipeiden alle myös tyynyn.

Mun punktio meni muuten hyvin, mutta menin toisesta humautuksesta tosi sekaisin enkä saanu pidettyä silmiä auki tai puhuttua eli pienoinen tilanne sen tiimoilta, itsehän nautin kivuttomuudesta eikä asia minua vaivannut mutta hoitajia hieman vaivasi 😁 Aika jalattomana mut sitten talutettiin sieltä pois myöskin. Ilmeisesti kun olen aika pieni, on vaste näille lääkkeille turhan tymäkkä ja jos vielä hoidit jatkuu saan pienemmät humautukset.

Emme halunneet tuoresiirtoon, haluan toipua rauhassa ja seuraava siirto tehdään sitten ERA testin mukaisesti kun kohdun aikaikkunani ei ole tavanomainen.
En halunnut ”heittää hukkaan” yhtään tuoresiirrolla.

Tulokset oli mielettömän hyviä, niin paljon edellistä parempia! Munasoluja löytyi 16, 13 hedelmöittyi ja kaikki lähti jakautumaan, 3 pakastettiin eilen ja nyt 10 yritetään blastoiksi. Pelkäämme kovasti että ongelma on juuri tässä 3-5 päivän välissä joten nyt ollaan kuin tulisilla hiilillä saadaanko niitä blastoja pakkaseen 😳❄️

Laitan tämän saman viestin myös tänne minkä laitoin tuonne toiseen viestiketjuunkin.

Uusi täällä kirjoittelee 👋🏻 lapsettomuutta meillä takana jo kolme vuotta ja sen aikana kaksi peräkkäistä keskeytynyttä keskenmenoa, toisesta jouduin nukutukseen kaavintaan ja toinen raskaus alkoi heti perään luomusti, joka meni myös valitettavasti kesken.

Ensimmäinen ivf-hoitokierros tehty ja vielä, onneksi pakkasessa on alkioita. Ongelmana mulla on liian ohut limakalvo, joka ei korkeista lääkeannoksistakaan huolimatta suostu kasvamaan kuin vaan maksimissaan 6mm. Jouduttu perumaan myös siirtoja tämän vuoksi ja nyt edessä hysteroskopia mahdollisten kiinnikkeiden takia ja lisäksi löydetty mahdollisesti adenomyoosia. Itsellä kuitenkin hyvinkin niukat kuukautiset ja mitä olen lukenut niin adenomyoosissa kun taas on runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Luojan kiitos ei ole vielä! Mutta toivoisin edes vähän runsaampia kuukautisia kuin mitä nyt on. Onneksi on vertaistukea saatavilla ja tälläisiä paikkoja minne saada purkaa tätä oloaan.

@Alkuaine aivan, no tuossa tilanteessa ymmärrän täysin miksi ette oo kertonut muutakuin esimiehelle. Saako kysyä miksi teillä tilanne huonompi kuin muilla? Ei tietenkään tarvitse vastata jos et halua. Ja anteeks jos oot aiemmin jo kertonut asiasta🫣

@Lili_86 joo se on inhottavaa jos töissä porukka alkaa spekuloimaan miksi niitä poissaoloja tulee😬 olipas sulla hurja tuo punktio ja jälkioireet🥴

@Cha-cha Hyvä saalis!😍

@villasukat tää kyllä ihanaa kun saa vertaistukea! Tsemppiä teille!

Jouduttiin perumaan tuleva hysteroskopia aika, kun ei kroppa taaskaan nyt toiminut odotetusti. Kuukautiset ei alkanu teroluteista huolimatta eikä toimenpidettä voida tehdä kuin alkukierrosta. Tässä nyt sitten odotellaan milloin kuukautiset taas haluavat alkaa. Toivottavasti tänä vuonna kerkeisi tehdä yhden siirron ennen tulevaa joulusulkua🤞🏻Tää odottaminen on turhauttavaa, ensin odotat, että pääset siirtoon, viime siirrosta on aikaa yli puoli vuotta ja vihdoin kun se siirtopäivä koittaa niin se joudutaankin perumaan ohuen limakalvon vuoksi vaikkakin ennenkin ollaan siirretty saman paksuiseen limakalvoon, muttä nää on näitä kun on eri lääkäreitä. Ja nyt sitten tämä, tämä et joutuu taas odottaa uutta aikaa siihen hysteroskopiaan.

Muokattu viimeksi:
Ovulaatiotesti näytti tietenkin heti viikonloppuna sitten positiivista. Jos digitaalinen näytti tänään hymynaaman niin miten tuo nyt lasketaan että millon sitten olisi blastokystin siirto? Meneekö seki nyt sitten viikonlopulle? Vissiin Hussissa tekevät nykyään myös lauantaisin siirtoja mutta onkohan joka viikonloppu kumminkaan?

Pakastealkionsiirrosta negatiivinen tulos 😢 oon kyllä tosi pettynyt miten koko ivf meni. Munasoluja kerättiin 19, joista kypsiä oli vain 5. Lääkäri sanoi itsekin suoraan, että punktio oli liian aikaisin. Toisekseen minulla alkoi ennen alkion siirtoa virsatientulehduksen oireet, joita epäiltiin sivuoireiksi cyclogestistä. Pissanäytteen viljelyn tuloksen jälkeen sain sitte antibiootit, joka oli vasta 2pv alkion siirron jälkeen. Klinikalla sanottiin ennen siirtoa, että vaikka kyseessä olisikin virtsatientulehdus, se ei siirtoa haittaisi. Mutta jotenkin maalaisjärkikin sanoo, että ei se ainakaan hyvää alkion kiinnittymiselle tee 🥺 ja netissä monilla jenkki ivf sivustoilla on kerrottu, kuinka tulehdus tekee hallaa kiinnittymiselle.

@Alkuaine aivan, no tuossa tilanteessa ymmärrän täysin miksi ette oo kertonut muutakuin esimiehelle. Saako kysyä miksi teillä tilanne huonompi kuin muilla? Ei tietenkään tarvitse vastata jos et halua. Ja anteeks jos oot aiemmin jo kertonut asiasta🫣

@Lili_86 joo se on inhottavaa jos töissä porukka alkaa spekuloimaan miksi niitä poissaoloja tulee😬 olipas sulla hurja tuo punktio ja jälkioireet🥴

@Cha-cha Hyvä saalis!😍

@villasukat tää kyllä ihanaa kun saa vertaistukea! Tsemppiä teille!
Meidän tapauksessa miehen toisesta kiveksestä ei löytynyt ollenkaan eläviä siittiöitä ja toisesta vain muutama niin todennäköisyys on huomattavasti heikompi. Tavoite on saada yhtä paljon eläviä siittiöitä munasoluihin nähden. Siihen päälle se kuinka moni niistä sitten kehittyy eteenpäin on toinen juttu. Näin ollen tämä sivusto on ainut mihin on voinut asiaa ”itkeä”, kun muu maailma ei tiedä mitään koko yrityksestä.

Jouduin tekemään uuden profiilin, kun en päässyt kirjautumaan sisään vanhalla tunnuksella. Eli sama henkilö täällä kirjoittelee, mutta nimimerkki vaihtunut. Edellinen oli villasukat ja nyt siis tämä villa_sukat.

Moi! Onko täällä mitään kikkakutosia joita voisi hyödyntää hoitojen aikana? Ivf menossa ja nyt odotellaan keskenmenon jälkeen seuraavaa kertaa ainakin yks kierto. Jakakaa tärppikiertojen temput miten tyyppi on pysynyt kyydissä! Lääkkeitä on tukena mut onko jotain muuta mitä vois tehdä itse? Ja varsinkin nyt ku odotellaan seuraavaa siirtoa, haluis tehdä jotain..

OmaaNapaa: ensi viikolla alkaa sitten toiminta eli piikittely, miten nyt tuo kp1 asettuu kohdilleen. Kp6 on eka ultra ja siitä sitten tiedetään milloin on 2.ultra ja punktio. Ensin kerätään mun saalis ja sitten lähtevät metsästää niille vastineet miehestä. Kyseinen päivä on molemmille varmasti pitkä ja uuvuttava. Kohtu ois siinä mielessä vastaanottava, joten kaikki riippuu noista alkioista miten meidän käy, tuleeko niitä edes ylipäätänsä yhtään.

Paljon tsemppiä kaikille ja kiitos tuesta! ❤️

Moi! Onko täällä mitään kikkakutosia joita voisi hyödyntää hoitojen aikana? Ivf menossa ja nyt odotellaan keskenmenon jälkeen seuraavaa kertaa ainakin yks kierto. Jakakaa tärppikiertojen temput miten tyyppi on pysynyt kyydissä! Lääkkeitä on tukena mut onko jotain muuta mitä vois tehdä itse? Ja varsinkin nyt ku odotellaan seuraavaa siirtoa, haluis tehdä jotain..
Kohtuullisen liikunnan on tutkimuksissa todettu auttavan kiinnittymistä, olisikohan että vilkastuttaa lantion verenkiertoa. Muistaakseni myös C-vitamiini. Myös nauraminen siirron jälkeen saattaa auttaa, tästä on vau.fissä artikkeli.

Itse PASin jälkeen kävelin joitakin kilometrejä päivässä metsässä ja söin paljon kaikkea C-vitamiinipitoista. Kuuntelin myös huvittavia kirjoja ja podcasteja, mutta olin niin stressaantunut ja hermona jännityksestä, etteivät ne naurattaneet samalla tavalla kuin muuten olisivat.

Plussa tuli. Mutta suurin merkitys oli varmaan alkiolla itsellään. En koe, että pystyin tekemään mitään plussan eteen, vaikka yritinkin. Lopulta näihin ei voi itse vaikuttaa. Meillä oli hyvänlaatuinen 4. päivän blasto.

Onnea matkaan! 🍀🌈

Komppaan @Onnenomena a tuossa liikuntajutussa..
Meillä siirrettiin 5pv:n ikänen blasto ja seuraavana päivänä ilmaantu yllättäen pakollinen ja aivan jumalaton puusavotta, eli kovaa liikuntaa oli koko pöivä.
Silloin muistan ajatelleeni, että eipä taida tarttua tämä kaveri kiinni tällä urakoinnilla, mutta kappas kehveliä, niin vaan tässä ollaan puusavotasta selvitty rv 19+5 asti. 😅

En toki lähde arvailemaan, että millaista ja minkä verran olis se paras liikuntamäärä, mutta uskon sen kyllä jotenkin vaikuttavan. 🤔

Vähän huutelen sivusta, mutta suosittelen lämpimästi myös liikuntaa! Minulla vauvelit ovat tarranneet parhaiten kiinni just kun olen saanut hyvän lenkkeilyputken päälle. :rolling: Ei siis mitään rehkimistä, hidasta hölkkää muutama 10min muutaman kerran viikossa on riittänyt tekemään temput, niin että hengästyy ja vähän hikoilee. :smiling-eyes:

Kohtuullisen liikunnan on tutkimuksissa todettu auttavan kiinnittymistä, olisikohan että vilkastuttaa lantion verenkiertoa. Muistaakseni myös C-vitamiini. Myös nauraminen siirron jälkeen saattaa auttaa, tästä on vau.fissä artikkeli.

Itse PASin jälkeen kävelin joitakin kilometrejä päivässä metsässä ja söin paljon kaikkea C-vitamiinipitoista. Kuuntelin myös huvittavia kirjoja ja podcasteja, mutta olin niin stressaantunut ja hermona jännityksestä, etteivät ne naurattaneet samalla tavalla kuin muuten olisivat.

Plussa tuli. Mutta suurin merkitys oli varmaan alkiolla itsellään. En koe, että pystyin tekemään mitään plussan eteen, vaikka yritinkin. Lopulta näihin ei voi itse vaikuttaa. Meillä oli hyvänlaatuinen 4. päivän blasto.

Onnea matkaan! 🍀🌈

Mä luin kanssa nauramisesta, ja katsoin siirron jälkeen Frendejä. Nyt panikoin kun niitä ei näe mistään 🤣 paitsi joskus tv mutta ei meidän suoratoistopalveluista. Siirron jälkeen olin yhden päivän töissä. Sen jälkeen lepoa, tai korkeintaan kävelyä, en muista. Meillä taisi kiinnittyä alle 2 vuorokaudessa blasto.

Muokattu viimeksi:
Takaisin