IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mä taisin onnistuneen PAS siirtoiltana vaan rötvätä maaten sohvalla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sitä en kyllä muista katsoinko komediaa. Siirretty alkio oli tosin paras mahdollinen, että ei kai sen kummempia vaatinut. Tunsin samana iltana sellaista polttelevaa tunnetta alavatsalla ja luulenkin että pallero kiinnittyi jo silloin. Oon kyllä todella kiitollinen että päästiin IVF, kun ei niitä kiinnittymisyrityksiä tullut kuin pari koko yritysaikana.

Mä olen käynyt kummankin PASin jälkeen kauneushoitolassa 😄 En siis käy yleensäkään kuin muutaman kerran vuodessa. Esikoisesta olin kasvohoidossa siirtopäivän iltana ja kakkosesta muutama päivä siirron jälkeen jalkahoidossa. Toki tän kuopuksen kohdalla myös ajoin pienen peltikolarin reilu viikko siirrosta. Sitä taikaa ei ehkä kannata kokeilla 🤣

Mulla oli just eilen PAS. Menin siitä takas töihin suoraa palaveriin 😄 illalla tosin kuuntelin tarkotuksella hauskaa podcastia ja naureskelin sille sit! Vieläki naurattaa jotkut kohat 😄

Katotaan miten käy, oli oikeen ekstrahyvä alkio ja meni kuulemma erinomaseen paikkaankin! Saagaksi tämän palleron ristin, kun Saagan nimipäivälle osui, ja pallero oli luokitukseltaan AA :)

Moi! Onko täällä mitään kikkakutosia joita voisi hyödyntää hoitojen aikana? Ivf menossa ja nyt odotellaan keskenmenon jälkeen seuraavaa kertaa ainakin yks kierto. Jakakaa tärppikiertojen temput miten tyyppi on pysynyt kyydissä! Lääkkeitä on tukena mut onko jotain muuta mitä vois tehdä itse? Ja varsinkin nyt ku odotellaan seuraavaa siirtoa, haluis tehdä jotain..
Mä pidin viiimeisimmän PAS:n jälkeen jalat tosi lämpiminä (ympäri vuorokauden merinovillasukat jalassa) ja muutaman päivän siirron jälkeen myös vatsan ympärillä merinovillaista tuubihuivia. Jostakin olin lukenut, että lämpimät jalat ja lämmin kohtu auttaa kiinnittymiseen. 😄 Tiedä sitten oliko siitä kiinni vaiko ei, mutta plussa tuli.

Villasukista en muuten tainnutkaan pariin viikkoon plussan jälkeen taikauskoisena luopua. Ja nyt kun muistelen, niin tuubihuivi vatsan ympärillä taisi pysyä plussaan asti.

Täällä on 2.piikki menobur 300 annoksella menty eteenpäin. Pe on jo 1.ultra. Meidän klinikka halusi kp4 tuon, sillä viikonloppu sotkee vähän näitä eikä lääkäri halunnut jättää ma sitä. Ehkä idea on saada ensi pe kenties jo punktio tai sitten siitä seuraavana ma.

Mies tuntee painetta siitä jos hänestä ei saada kaivetuksi yhtään siittiötä. Hän ns.epäonnistuisi tässä meidän tavoitteessa. Oon yrittänyt tsempata asiassa ettei näille mitään itse voi. On ainakin yritetty ja munasolut voi toki pakastaa jos sen kierroksen tulos on 0 siittiötä. Miten te ootte kokeneet miehen kokemukset näihin hoitoihin? Ovatko puhuneet vai olleet hiljaa asiasta?

Mulla oli myös yötä päivää lämpimät sukat jalassa ja pidin myös lämmintä kauratyynyä alavatsan päällä 😅 Oon normaalisti niin kova palelemaan, että pidin siirron jälkeen itseni kaikin keinoin lämpimänä 😂

Täällä oli eilen siirtopäivä PAS lääkkeelliseen kiertoon. Siirrettiin 6 päiväinen blasto ja tänään pistin Gonapeptylin. HUSilla kuulemma nyt uusi käytäntö että siirtopäivänä pitää käydä verikokeissa tarkistamassa progesteronitaso.

Pohdin alkaisinko sunnuntaina testaamaan, olen aina halunnut aloittaa ajoissa testaaminen jotta pettymys tulisi pikkuhiljaa kun todennäköisyys plussasta pienenee päivä päivältä.

Täällä oli eilen siirtopäivä PAS lääkkeelliseen kiertoon. Siirrettiin 6 päiväinen blasto ja tänään pistin Gonapeptylin. HUSilla kuulemma nyt uusi käytäntö että siirtopäivänä pitää käydä verikokeissa tarkistamassa progesteronitaso.

Pohdin alkaisinko sunnuntaina testaamaan, olen aina halunnut aloittaa ajoissa testaaminen jotta pettymys tulisi pikkuhiljaa kun todennäköisyys plussasta pienenee päivä päivältä.

Ai vaikka käyttäisi keltarauhasvalmistetta niin pitää käydä verikokeessa? Pitääkö käydä siellä niiden lähellä olevassa labrassa?

Jännä homma! Mulla oli HUSilla tiistaina siirto eikä otettu verikoetta! Mistähän johtui ero 🤔 ehkä kun mulla luonnollinen kierto?

Jännä homma! Mulla oli HUSilla tiistaina siirto eikä otettu verikoetta! Mistähän johtui ero 🤔 ehkä kun mulla luonnollinen kierto?
Mulla oli viikko sitten kans luonnolliseen kiertoon Hussissa siirto eikä otettu verikoetta myöskään.

Joo uskoisin että tämä koskee nimenomaan lääkkeellistä siirtoa jossa kaikki hormoonitoiminta on lääkkeiden varassa.

Muistaakseni arvo oli 87,2 eli hyvä.

Nyt vaan tänään pp2 dpo7 niin minulla nousi kuume. Saa nähdä miten käy.

Joo uskoisin että tämä koskee nimenomaan lääkkeellistä siirtoa jossa kaikki hormoonitoiminta on lääkkeiden varassa.

Muistaakseni arvo oli 87,2 eli hyvä.

Nyt vaan tänään pp2 dpo7 niin minulla nousi kuume. Saa nähdä miten käy.

Saa nähdä miten mulla sit kun letroavusteiseen kiertoon. Eikös siinäkin tule ainakin alkuun luget tmv? Hassua mitata niitä, jos sinäkin aloitit jo ennen siirtoa keltarauhasvalmisteen? Kyllähän se nostaa arvoa.
Toivottavasti ei kuume vaikutat alkion kiinnittymiseen ❤️ tsemppiä, lepäät kunnolla. Katsot komediaa 😊

Tarkoittaako pp piinapäiviä, muistelen että se liittyisi alkionsiirtoon, joku lyhenne, vai onko pelkkä piinapäivä 🤔

Mä tuun tänne huutelemaan, että osaisiko joku teistä kertoa minkälainen jono TAYS:lla on tällä hetkellä IVF hoitoon? Meillä tulossa muutaman viikon päästä lääkärinaika ja toiveena olisi että meidät jonoon asetettaisiin 😊 Letrot ollut keväästä käytössä ja inssit ei varmaan mitään tässä vaiheessa toisi kun ensisijaisena ongelma on nuo toistuvat keskenmenot.

Saa nähdä miten mulla sit kun letroavusteiseen kiertoon. Eikös siinäkin tule ainakin alkuun luget tmv? Hassua mitata niitä, jos sinäkin aloitit jo ennen siirtoa keltarauhasvalmisteen? Kyllähän se nostaa arvoa.
Toivottavasti ei kuume vaikutat alkion kiinnittymiseen ❤️ tsemppiä, lepäät kunnolla. Katsot komediaa 😊

Tarkoittaako pp piinapäiviä, muistelen että se liittyisi alkionsiirtoon, joku lyhenne, vai onko pelkkä piinapäivä 🤔
Joo keltarauhasvalmiste nostaa arvoa, taisi olla että ne haluaa katsoa onko se riittävän korkea ja pitääkö annostelua nostaa siirtopäivästä eteenpäin.

Kait sekä luonnollisessa kierrossa että letro-avusteisessa kierrossa voidaan ottaa luget tmv käyttöön jos niin haluaa/lääkäri arvioi että olisi hyötyä. Silloin niitä käytetään testipäivään asti jotta ei alkaisi tiputteluvuoto/kuukautiset ennen aikojaan ja alkiolla on mahdollisuus kiinnittyä. Lääkkeellisessä siirrossa mikäli tulee raskaaksi niin kaikkia lääkkeitä jatketaan viikolle 10 asti.

Joo pp on piinapäivä, eli nyt on 2 päivää siirrosta ja alkion ikä olisi 7 päivää.

Joo, mulla kans tässä luonnollisessa kierrossa keltarauhastuki (cyclogest) tukena. Alotettiin 2pv päästä ovisplussasta ja jatketaan testipäivään asti. Joku voi tulla korjaamaan, mut ite veikkaan että kaikissa siirroissa olis keltarauhastuki siinä kiinnittymisvaiheessa mukana, oli lääkkeellinen tai luonnollinen tai jotain siltä väliltä. Se tuki on mun ymmärtääkseni sellanen juttu mistä on todistetusti nähty tarpeeks laaja positiivinen vaikutus siirtojen onnistumiselle.

Mä tuun tänne huutelemaan, että osaisiko joku teistä kertoa minkälainen jono TAYS:lla on tällä hetkellä IVF hoitoon? Meillä tulossa muutaman viikon päästä lääkärinaika ja toiveena olisi että meidät jonoon asetettaisiin 😊 Letrot ollut keväästä käytössä ja inssit ei varmaan mitään tässä vaiheessa toisi kun ensisijaisena ongelma on nuo toistuvat keskenmenot.
Ei oo käsitystä juuri tän hetken tilanteesta, mut kesällä me ainakin päästiin tosi nopeasti hoitoihin Taysissa. Kesäkuun alussa oli siis ensikäynti ja sit heti kesätauon jälkeen elokuussa alkoi ivf-hoito. Meillä oli jo yksityisellä tehty inssejä ja yksi ivf tuloksetta ja mulla endometrioosia eli siksi kai suorilta päästiin ivf-hoitoon eikä muuta edes lähdetty enää yrittämään. 🤔 Oltiin ihan hämillään, kun asiat eteni niin nopeasti! Nyt kylläkin eteneminen hidastunut, kun odotellaan että kierto osuis sopivasti kohdilleen ja päästäisiin pakastealkion siirtoon 😅 Munasolujen keräys siis tehty jo pari kk sitten..

Takaisin