IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko kukaan kulkenut kauempaa Hussiin hoitoihin ja onko kokemusta saako kelasta matkakorvauksen täysmääräisesti lentokoneella matkustaessa? Matkakorvaus lappuun kuulemma Hussilta merkkaavat jos tulee lentokoneella mutta maksaako kela kumminkin korvauksen sitten esim. Junalipun mukaan.
En osaa muuten vastata, mutta en saanu mitään lappua erikseen HUSista punktion yhteydessä, vaikka hoitaja kertoikin korvauksen saavan. Olisko siis joku erillinen tosite pitänyt saada?

En osaa muuten vastata, mutta en saanu mitään lappua erikseen HUSista punktion yhteydessä, vaikka hoitaja kertoikin korvauksen saavan. Olisko siis joku erillinen tosite pitänyt saada?
Me saatiin Kela-taksia varten todistus, kun pyysin. Vaimo ei aja autoa ja junamatka olis ollut liian riski lähteä kotiin kikkailemaan. Oli kyllä hyvä, että päästiin taksilla punktiosta kotiin.

muuten mulla ei kyllä tullut mieleenkään, että muita käyntejä olis korvattu millään tavalla, kun oli kuitenkin kykeneväinen liikkumaan omalla autolla itse.

Tänään siirrettiin 6pv ikäinen pakastealkio 😍 virallinen testipäivä 2 viikon päästä, mutta mietin että uskaltaisiko sitä aiemminkin 🙈 Aiemmin olen aina kiltisti viralliseen testipäivään oottanut. Milloin te olette testanneet alkionsiirron jälkeen?
Onnea matkaan! 😍 Mulla oli 5pv ikäisen blaston siirto viime viikon maanantaina ja sunnuntaina testasin ekan kerran. Sillon oli 6 päivää siirrosta eikä tarvinnu viivaa tihrustaa silloinkaan 🥰 huomenna on polin virallinen testipäivä.

Liitteet

• IMG_20230926_103727.jpg
    IMG_20230926_103727.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 114
Onnea matkaan! 😍 Mulla oli 5pv ikäisen blaston siirto viime viikon maanantaina ja sunnuntaina testasin ekan kerran. Sillon oli 6 päivää siirrosta eikä tarvinnu viivaa tihrustaa silloinkaan 🥰 huomenna on polin virallinen testipäivä.
Kiitos paljon! 😍

Voi että, hurjan paljon onnea Mimossa!! 🥰❤️ ihanaa 💕

Mietityttää, kun minulla kohdun limakalvo oli vain 7,5mm, että onko riittävä.. nyt oli lääkkeellinen kierto, aiemmissa kierroissa limakalvo ollut paksumpi 😞

Tänään siirrettiin 6pv ikäinen pakastealkio 😍 virallinen testipäivä 2 viikon päästä, mutta mietin että uskaltaisiko sitä aiemminkin 🙈 Aiemmin olen aina kiltisti viralliseen testipäivään oottanut. Milloin te olette testanneet alkionsiirron jälkeen?
Onks meillä sama testipäivä 7.10. ?

Mietin ihan samaa, että pitäiskö tällä kertaa testaa jo ennen virallista testipäivää.

Siis me saatiin semmonen matkakorvaus todistus. Ja tässä oli tosiaan kyse jos on pitempi matka, me tullaan pohjois-pohjanmaalta.
Punktioon mentiin omalla autolla kun lomailtiin samalla ja sen mukaan saatiin matkakorvaus.
Nyt mietinnässä että meneekö siirtoon lentokoneella että saisi vain päiväseltään käydä mutta jos matkakuluja ei korvata sen mukaan niin sitten on järkevämpää mennä varmaan omalla autolla kumminkin. Ja matkakorvaus lappuun viimeksi kysyivät millä tultiin ja merkkasivat siihen että kulkuväline oma auto.

Kelan sivuilta voi käydä katsomassa noista matkakorvauksista, niissä on yleensä omavastuu kilometrit ja oisko joku alle 30 senttiä per kilometri sitten se korvaus.

Omasta navasta:
Meille annettiin ensin huonoja uutisia ja päätettiin tarkistaa myös toisen kiveksen tila. Nyt sitten lääkärit sanoivat kaivavansa munasolujen verran siittiöitä, sillä se nähtävästi onnistuu ajan kanssa (siitä toisesta mistä löytyi eläviä siittiöitä). Pakkaseen niiden määrä ei kuitenkaan riitä. Ja lopun hoitaa luonto jos on hoitaakseen, siihen lääkärit eivät anna takeita. Sen toki ymmärrän hyvin. Että näin se elämän ylä ja alamäet tuli koettua lyhyessä ajassa ja lisää nähtävästi näitä halutaan. Päätettiin miehen kanssa yrittää. Jos näistäkään mikään ei selviä loppuun asti niin onpahan kokeiltu.

Tsemppiä kaikille ❤️💪🏻

Kiinnostaa minuakin tuo Kela-korvaus matkoista. Meillä on reilu 100 km sairaalaan, ja omavastuut matkoista taitaisi täyttyä tänä vuonna. Onko joku hakenut matkakorvauksia ja tietää että IVF sekä alkionsiirrot olisi matkakorvaukseen oikeuttavaa?

Me ollaan haettu korvaukset kaikista käynneistä, joita meillä on polille tullu (inseminaatiot, punktio, PAS). Meillä matkaa polille on yli 200km suuntaansa.

Muuten ollaan haettu korvaukset junalippujen hinnan mukaan, mutta punktiosta saatiin todistus oman auton käytöstä. Jokaisesta matkasta (per suunta) menee 25 euron omavastuu eli Kela korvaa vasta tämän yli menevän osan. Jos esimerkiksi junaliput maksaa 30€/suunta, saa kelasta korvauksia yhteensä 10€/käynti.

Omavastuu on enintään 300€ vuodessa. Kun se ylittyy, loppuvuoden matkoista ei tarvi maksaa enää omavastuuta.

Mulla punktiosta seuraava kierto venyi 42 päiväiseksi, normaalisti kierto 30 päivää. Ovulaatiotestit oli myös hyvin hailakoita ja lopetin testailun, kun testit ei lähtenyt normaalista tummumaan. Punktiosta seuraava kierto usein saattaa olla anovularinen ja venyä pidemmäksi.

Mulla sitä seuraava kierto oli jo normaali 30 päivää ja ovulaatiokin tuli tavalliseen aikaan 😊 tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Tuleeko sulla PAS kiertoon Letrozol vai tehdäänkö täysin luonnolliseen kiertoon?
Okei, no hyvä tietää, että voi venyä ja oonkin nyt jo varautunut siihen, että saattaa olla paljonkin pidempi, kuin normisti. Lopetin myös oviksen tikuttelun kun ei niissä mitään näkynyt :D

Ensin suunnitelmana oli tehdä ihan luonnolliseen kiertoon, mutta kysyin asiasta uudestaan kun mulla on kotona jo valmiina Letrozoleja, niin sitten päädyttiinkin siihen, että alan syömään niitä kun kuukautiset alkaa! Mun mielestä kivempi niin, niin ainakin on suht varmaa, että se ovulaatio sitten varmasti tulee.

Mikäs sulla tällä hetkellä onkaan tilanne?

Onnea plussasta @Mimossa 😍

Meillä kilometrejä punktioon tuli yli 400km, joten varmasti korvaus olisi mahdollista saada. Mutta mitään paperilappu ei kyllä kouraan saatu. En osannut kysyäkään, kun ajattelin et ehkä ne sitten menee suoraan kelalle. Et kun vaan hakee, ni kela näkee, et näin on oltu reissussa.

@Almagirl kiitos! 😍 ehottomasti laittakaa vaan hakemusta menemään Kelalle. Kyllä ne sieltä ottaa yhteyttä, jos tarvivat jotain lisäselvityksiä/todistuksia.

Kisu_Liinu Mä oon ymmärtäny, että Kela korvaisi matkat oman hyvinvointialueen mukaiseen/lähimpään yliopistosairaalaan eli teidän tapauksessa OYS:aan. Jos ootte itse valinnut käydä hoidoissa HUS:ssa ilman hoidollisesti perusteltua syytä, ei Kela siinä tapauksessa korvaisi matkoja OYS:aa kauemmas 🤔

@Ainoos Meillä siirrettiin viime viikon maanantaina viimeinen pakkasessa ollut alkio, joka ainaki toistaiseksi näyttäisi kiinnittyneen 😍 täällä siis jännät viikot edessä! Toivottavasti tämä tulisi syliin asti 🌈

@Almagirl kiitos! 😍 ehottomasti laittakaa vaan hakemusta menemään Kelalle. Kyllä ne sieltä ottaa yhteyttä, jos tarvivat jotain lisäselvityksiä/todistuksia.

Kisu_Liinu Mä oon ymmärtäny, että Kela korvaisi matkat oman hyvinvointialueen mukaiseen/lähimpään yliopistosairaalaan eli teidän tapauksessa OYS:aan. Jos ootte itse valinnut käydä hoidoissa HUS:ssa ilman hoidollisesti perusteltua syytä, ei Kela siinä tapauksessa korvaisi matkoja OYS:aa kauemmas 🤔

@Ainoos Meillä siirrettiin viime viikon maanantaina viimeinen pakkasessa ollut alkio, joka ainaki toistaiseksi näyttäisi kiinnittyneen 😍 täällä siis jännät viikot edessä! Toivottavasti tämä tulisi syliin asti 🌈
Ei olla itse valittua Hussia vaan täällä ainoastaan tehdään tätä alkiodiagnostiikkaa. Ja ollaan siis jo saatu matkakorvaukset kelalta tuosta punktio käynnistä omalla autolla että se meni nyt ainakin läpi.

@Almagirl Meillä oli ihan Hussin hoitajalla semmoinen kaavake mihin kyseli kaikkia yleisiä tietoja ennen punktiota niin siellä oli myös raksi ruutuun kohta matkatodistuksesta. Ja kelan sivuilla muistaakseni luki kans että pitää pyytää joku sv67 vai mikähän se luku oli niin lomake liitteeksi terveydenhuollon ammattilaisilta. Mutta saahan nämä sieltä sitten jälkikäteenkin pyydettyä. Muistaakseni 3kk oli aika mihin mennessä piti olla haettuna matkasta.

Ei olla itse valittua Hussia vaan täällä ainoastaan tehdään tätä alkiodiagnostiikkaa. Ja ollaan siis jo saatu matkakorvaukset kelalta tuosta punktio käynnistä omalla autolla että se meni nyt ainakin läpi.

@Almagirl Meillä oli ihan Hussin hoitajalla semmoinen kaavake mihin kyseli kaikkia yleisiä tietoja ennen punktiota niin siellä oli myös raksi ruutuun kohta matkatodistuksesta. Ja kelan sivuilla muistaakseni luki kans että pitää pyytää joku sv67 vai mikähän se luku oli niin lomake liitteeksi terveydenhuollon ammattilaisilta. Mutta saahan nämä sieltä sitten jälkikäteenkin pyydettyä. Muistaakseni 3kk oli aika mihin mennessä piti olla haettuna matkasta.
Aivan, sitten tilanne on tietenki ihan toinen, jos oma hyvinvointialue ei pysty tarjoamaan tiettyjä hoitoja tai tutkimuksia 😊 hienoa, että matkat korvataan niissä tapauksissa!

Laitan nyt tänne kun muuten koitan pitää tiedon vain omassa tiedossa. Saatiin tänään osaltamme alkiodiagnostiikan tulokset ja neljä hyvä laatuista ja tervettä yksilöä olisi nyt pakkasessa! Huomenna pitäisi kuukautisten alkaa ja päästään ilmoittautumaan pas:iin!!! Hui 🙈🙈🙈 Ajatuksissa oli siis yksi max kaksi voisi meidän todennäköisyyksillä seitsemästä olla terveitä.

Täällä oli tänään ensimmäisen ivf-hoidon pistoshoito vasteultra, kahdeksan pistospäivää siis takana.
Kohdun limakalvo oli vain 6,4mm ☹️ ja munasoluja löytyi yhteensä 15:
1 x 16mm
1 x 14mm
1 x 13mm
1 x 12mm
7 x 11mm
2 x 10mm
2 x 9mm.
Pistoksia pitää vielä jatkaa ja maanantaina tarkistetaan tilanne uudelleen. Onkohan tässä tavoitteena kasvattaa nuo 11mm optimaalisen kokoisiksi? Ja meneeköhän nuo suurimmat hävikkiin tässä kasvatusprosessissa? Millaisia kokemuksia teiltä löytyy lisäkasvatuksesta ja lisäpistoksista? Yksilöllistähän tämä on, mutta olisi kiva kuulla vertaisten kokemuksia 😊

Takaisin