IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Teil on kyl huimat määrät antraaleja @Almagirl ja @Livie ! Enemmän yhellä puolella ku mulla yhteensä! Ja oon aatellu että mulla on kuitenki ihan OK määrä 😅 musta on aina ollu vähän hankalaa hahmottaa että mikä määrä on yleistä, mikä vähän, mikä paljon. Eikä lääkärit sano mitään. Eikö noi teidän määrät oo aika isoja kuitenki?
En itsekään tiedä, mikä on vaikkapa niukasti, mutta jäi ymmärrys, että on mukavasti noita rakkuloita. En erityisesti gyneltä kysynyt, onko määrä tosi hyvä, vaan enemmän just sitä, et noistako sitten ne munasolut alkaa kehittyä. Ja kaikkiinhan ei toki kehity tai ehdi kypsymään tarpeeksi, joten sillä ajattelen, että reserviä riittää. Ja koska meillä tehdään se ICSI tese-siittiöiden takia, ja kromosomitranslokaatio karsii oman osansa, on jokainen kypsä munasolu tarpeen! 🙏

Ootteko muuten tuntenu jotenkin huonommuutta tai paremmuutta sillä, miten pistelyt menee? Tuijotin sitä neulaa perjantaina kauan ja totesin, että en vaan pysty ite pistämään. Onneks mies sitten pisti, ja ite vaan painoin lääkkeen kynästä ja poistin kynän. Eihän se pisto tuntunut edes pistämiseltä, mutta tuntui vaan liian väärältä tökätä itseään neulalla! Nyt pistoksen laitto tuntuu siis super nopealta, kun mies auttaa, mutta silti tuntuu, kuin olisin jotenkin epäonnistunut, kun en saa tehtyä tätä yksin. Miten te hoidatte pistelyt ja koette siitä jotain tunteita?

Ootteko muuten tuntenu jotenkin huonommuutta tai paremmuutta sillä, miten pistelyt menee? Tuijotin sitä neulaa perjantaina kauan ja totesin, että en vaan pysty ite pistämään. Onneks mies sitten pisti, ja ite vaan painoin lääkkeen kynästä ja poistin kynän. Eihän se pisto tuntunut edes pistämiseltä, mutta tuntui vaan liian väärältä tökätä itseään neulalla! Nyt pistoksen laitto tuntuu siis super nopealta, kun mies auttaa, mutta silti tuntuu, kuin olisin jotenkin epäonnistunut, kun en saa tehtyä tätä yksin. Miten te hoidatte pistelyt ja koette siitä jotain tunteita?
Olen pistänyt itse, koska minusta ajatus että joku toinen (mies) pistää, oli kammottavampi. Sain itse päättää pistämishetken, mutta kyllähän sitä aluksi aika pitkään istui siinä piikki valmiina! Ei ollut helppoa, mutta kun muutakaan mahdollisuutta ei ollut. Hyvä että te löysitte sinulle sopivan tavan!

Et ole epäonnistunut. ❤️ Aika monella käsittääkseni toinen pistää. Ihanaa, että miehesi on mukana ja auttaa. Tämä on rankka tie, johon kuuluu paljon kaikkia hoidettavia ja muistettavia asioita sekä ikäviä lääketieteellisiä toimenpiteitä, mutta on onnellista, jos siitä ei tarvitse selvitä yksin, vaan on toinen tukemassa! Kaikessa ei tarvitse olla vahva!

Käytte läpi paljon ja itse pistoksen antaminen on vain pieni osa prosessia. Et missään nimessä ole epäonnistunut! Pääasia on, että saat pistokset ja hyvä, että mies saa ne laitettua! Yhtä paljon on molempien asia ja ainakin omasta mielestäni oli ”kiva”, kun mies antoi pistokset aina kuin se vain oli mahdollista, kun hänen kätensä olivat vakaammat kuin minun ja minua alkoi usein jännittää ja kädet täristä ja hikoilla, jolloin tuntui turvalliselta, kun mies pisti. ☺️

Paljon tsemppiä! 💪🤗

Mä en ole uskaltanut pistää kertaakaan itse. Mies on hoitanut kaikki. En myöskään vaan jotenkin kykene siihen. Itse en kyllä ole kokenut siitä epäonnistumisen tunnetta.

Meillä on tänään pakastettu kaksi blastoa. Jotain seurattava on vielä, olin vähän huonossa paikassa, kun lääkäri soitti, niin jäi vähän epäselväksi kuinka monta. Ihanaa kuitenkin, että päästään tekemään siirto ensi kierrossa.

Oliko teillä syy, ettei tehty tuoresiirtoa?

Tsemppiä tulevaan siirtoon @Minnihiiri84 🥰

Tulin todenneeksi sen, että omaa aktiivisuutta hoidoissa ei pidä vähätellä. Kun kyselin HUSilta, eikö todella ole kontrolleja tässä pistosten aikana, ni vastaus oli, että paikallinen sairaala tekee tarkemman suunnitelman, jonka mukaan mennään punktioon asti. No, soitin sitten polille tänään ja sieltä todettiin, että on menossa joku murrosvaihe, jossa HUS antaa enemmän vapautta paikalliselle sairaalalle hoidon suunnittelussa. Ja tää vähän aiheuttaa vielä epäselvyyksiä. Summa summarum - huomiselle sain ultran KYSille ja tsekataan, miten pistokset on vaikuttanut! Jos en olis suutani avannut, kontrolli todella olis ollut vasta koko ruljanssin lopussa...

Silloin kun oltiin hoidoissa, pistin itse. Ajatus, että toinen pistää, tuntui jotenkin kauhealta. Itse kun pistin, sain tehdä sen omaan tahtiin ja olin "valmis". Inhoan muun muassa tämän vuoksi myös verikokeita kun ei tarkalleen tiedä milloin pistää.

Mutta ei tarkoita, että olisi epäonnistunut jos ei itse pysty. Kukin tekee niinkuin itselle parhaaksi sopii ❤️

@Livie saanko kysyä mitä ubikinolia söit ja millä annostuksella?

Oon yrittänyt etsiä tuosta tietoa, mut en vielä ole päässyt kärryille kunnolla muuta kuin että tosiaan voi parantaa munien laatua. Monessa paikassa on että pitäisi olla 300-400mg että oikeasti vaikuttaa ja sit taas monessa paikassa että 100mg on vuorokauden suositeltu annos eikä saa ylittää.

Silloin kun oltiin hoidoissa, pistin itse. Ajatus, että toinen pistää, tuntui jotenkin kauhealta. Itse kun pistin, sain tehdä sen omaan tahtiin ja olin "valmis". Inhoan muun muassa tämän vuoksi myös verikokeita kun ei tarkalleen tiedä milloin pistää.

Mutta ei tarkoita, että olisi epäonnistunut jos ei itse pysty. Kukin tekee niinkuin itselle parhaaksi sopii ❤️

Oon yrittänyt etsiä tuosta tietoa, mut en vielä ole päässyt kärryille kunnolla muuta kuin että tosiaan voi parantaa munien laatua. Monessa paikassa on että pitäisi olla 300-400mg että oikeasti vaikuttaa ja sit taas monessa paikassa että 100mg on vuorokauden suositeltu annos eikä saa ylittää.

Mulla oli tätä https://aitokauppa.fi/products/aito-ubikinoli-50-mg-100-kaps?_pos=1&_sid=f4d57d735&_ss=r

Söin kaksi kapselia päivässä, eli 100mg.

Mulla tätä ja ehkä söin yhden päivässä.

Ensimmäisen piikin kanssa tein alkutoimet ja sen jälkeen meni noin tunti itkemiseen ja siihen, että yritin saada itseäni viemään piikki ihon lähelle. Totesin kuitenkin, että lasten saaminen ei voi jäädä tästä kiinni, että pystyn niin moneen muuhunkin asiaan, joten minun on pystyttävä voittamaan piikkikammo jotta voin saada lapsen. Toisen tunnin kuluttua piikki oli pistetty. Seuraavana päivänä pistämiseen meni enää tunti, sitä seuraavana päivänä puoli tuntia, jne. Kun paljon myöhemmin olin jo alkionsiirrossa asti, ja lääkäri kysyi, oliko ollut puhetta gonapeptyl-piikistä, ja että haluanko sen, totesin vain, että jos on olemassa joku piikki joka voi onnistumisprosenttia nostaa, niin tänne vain, kyllä minä pistän jokaikisen.

Se tässä hommassa on positiivista, että piikkikammo lähti.

Joissain julkaisuissa on puhuttu 600mg päiväannostuksista. Eri paikoissa on eri määrät ja lisänä rinnalle eri lisäravintoaineet. Tiedä sitten mikä on se ”oikea” määrä. Mut hyvä jos vähemmälläkin saa saman vaikutuksen.

Mulla tätä ja ehkä söin yhden päivässä.
Jaa unohdin linkin 😅

Kiitos Ubikinol vastauksista :smiling-eyes: mulla on ollut siis jo käytössä suunnilleen keväästä asti Fennovitan 100mg jota oon napsinut sen kerta päivään. En vaikutuksista tiedä, muuta kuin että väsymys on ehkä vähentynyt. Toki oon rautaakin syönyt kun Hb tippui kkm jälkeen.

Tuota PharhmaNordia olen myös katsellut, ja voisin sen ostaa seuraavaksi kokeiluun kun tuo Fenno loppuu.

@Alkuaine joo, eri paikoissa puhutaan eri määristä ja ei kyllä tiedä mikä on sit lopulta se riittävä. En itte kyllä uskaltais varmaan ihan 600mg kyllä ominpäin syödä joten hyvä vain tosissaan, jos jo pienemmällä määrälläkin saa laatua parannettua.

Olipa hyvä, että avasin suuni ja kävin ultrassa tänään! Lääkeannosta nostettiin 150:stä ja 225:een. Oli epätasaisesti lähtenyt munasarjat kypsyttää, toinen oli melko hiljainen vielä ja toisessa oli vähän enemmän alkanut tapahtua. Jos en olis ihmetellyt kontrolloimattomuutta, olis maanantaina voinut olla pettynyt fiilis. Nyt luulis kypsymisen kiihtyvän.

Kiitos Ubikinol vastauksista :smiling-eyes: mulla on ollut siis jo käytössä suunnilleen keväästä asti Fennovitan 100mg jota oon napsinut sen kerta päivään. En vaikutuksista tiedä, muuta kuin että väsymys on ehkä vähentynyt. Toki oon rautaakin syönyt kun Hb tippui kkm jälkeen.

Tuota PharhmaNordia olen myös katsellut, ja voisin sen ostaa seuraavaksi kokeiluun kun tuo Fenno loppuu.

@Alkuaine joo, eri paikoissa puhutaan eri määristä ja ei kyllä tiedä mikä on sit lopulta se riittävä. En itte kyllä uskaltais varmaan ihan 600mg kyllä ominpäin syödä joten hyvä vain tosissaan, jos jo pienemmällä määrälläkin saa laatua parannettua.
Tuosta Q10 vielä sen verran, että annostus riippuu kumpaa valmistetta käyttää. Siitä on kahta versiota olemassa, toinen niistä imeytyy helpommin, joten annostus on pienempi. -oli päätteinen on nopeasti imeytyvä.

Takaisin