IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mulla on takana HUSilla kaksi pitkän kaavan hoitoa ja niissä vain kaksi ultraa per hoito eli juurikin pistosten aloitusultra sekä keräyksen ajoitusultra. Vastetta seurattiin verikokeella tiettyjen pistospäivien jälkeen. Sen tuloksen perusteella lääkäri tarvittaessa muuttaa lääkitystä. Oma henkilökohyainen kokemus myös on se, että ekassa hoidossa nähdään lääkkeille vaste ja toinen hoito pystytään alusta alkaen optimoimaan paremmin.
Ooo, tämäpä hyvä tieto! Ultrat toki hoitaa ja varasi KYS, mutta enpäs ees tienny, että verikokeellakin voi olla tässä merkitystä! Kaikki selvinnee siis varmasti tuossa 0-ultrassa ens viikon pe 😌

Hei!🙋🏼‍♀️
Olen lukenut ketjun läpi ja nostan hatun kouraani tapahtumista mitä ketju on pitänyt sisällään. Iloa ja surua matkalla kohti sitä omaa vauvaa ❤️

Itselläni tämä matka on vasta alkamassa. Elokuun puolella hoitosuunnitelman tekoa yksityisellä ja Kaakkois-Suomessa. Sitä ennen olen aloittanut vähän myöhässä eli tässä kk syömään terveellisemmin, sillä mittarilukema on jo 40v. Vedän ravintolisiä kuten Q10, royal glee ja punajuurimehua 🫣 että syyskuussa olisi jotain ns.laadullisempaa kasvatettavaa munasarjoissa ja ehkä sitä kautta paremmalla onnella kohti päämäärää eli omaa vauvaa.

Meille hyvin todennäköisesti tulee suoraan ICSI-hoidot, miehen takia. Itselläni on entuudestaan kaksi lasta edellisestä suhteesta. Omaan myös jäätävän neulakammon mikä luo oman stressitekijän tähän reissuun. 😅

Hei! :Hugging Face:

Olen kahlannut läpi näitä ketjuja vuosien takaa, huhhuh. Hieman pelottaa ja jännittää tuleva, mutta keskustelut toivat myös toivon kipinää.

Meidän tilanne on se, että aloitettiin esikoisen yritys n. vuosi sitten. Tulinkin nopeasti muutaman kk jälkeen raskaaksi, mutta se päättyi alkuvuonna lääkkeelliseen tyhjennykseen, kun varhaisultrassa todettiin tuulimunaksi. Tämän jälkeen uutta raskautta ei ole alkanut, ja halusin käydä tutkimuksissa mielenrauhan vuoksi. Täysin puskista tuli sitten tieto, että meillä ei pitäisi olla miehen vuoksi mahdollista raskautua luomusti. Lääkäri oli todella ihmeissään tuulimunasta. Lisätutkimusten jälkeen suuntaamme todennäköisesti suoraan ICSI-hoitoon toivon mukaan syyskuussa.

Tässä diagnoosissa oli hieman sulattelemista alkuun, mutta alan olla myös toiveikas hoitojen suhteen. Minussa ei pitäisi olla "vikaa", olen nuori, ovuloin ja AMH on hyvä. Kiertoni on kylläkin hieman sekoillut tuulimunan tyhjennyksen jälkeen, eikä ole täysin palautunut vieläkään.

Odotan toisaalta jo innolla hoitoja, mutta samaan aikaan kauhulla! Pelkään piikkejä ja ajatus itsensä piikittämisestä saati punktiosta saa jo stressaantumaan. Lähipiirissä olen seurannut hoitoja vierestä, joten sillä tavalla tuttua, mitä on tulossa. Luin myös täältä hyviä kokemuksia punktiosta, joten se sai ainakin hetkeksi rauhoittumaan.

Olen kahlannut läpi näitä ketjuja vuosien takaa, huhhuh. Hieman pelottaa ja jännittää tuleva, mutta keskustelut toivat myös toivon kipinää.

Meidän tilanne on se, että aloitettiin esikoisen yritys n. vuosi sitten. Tulinkin nopeasti muutaman kk jälkeen raskaaksi, mutta se päättyi alkuvuonna lääkkeelliseen tyhjennykseen, kun varhaisultrassa todettiin tuulimunaksi. Tämän jälkeen uutta raskautta ei ole alkanut, ja halusin käydä tutkimuksissa mielenrauhan vuoksi. Täysin puskista tuli sitten tieto, että meillä ei pitäisi olla miehen vuoksi mahdollista raskautua luomusti. Lääkäri oli todella ihmeissään tuulimunasta. Lisätutkimusten jälkeen suuntaamme todennäköisesti suoraan ICSI-hoitoon toivon mukaan syyskuussa.

Tässä diagnoosissa oli hieman sulattelemista alkuun, mutta alan olla myös toiveikas hoitojen suhteen. Minussa ei pitäisi olla "vikaa", olen nuori, ovuloin ja AMH on hyvä. Kiertoni on kylläkin hieman sekoillut tuulimunan tyhjennyksen jälkeen, eikä ole täysin palautunut vieläkään.

Odotan toisaalta jo innolla hoitoja, mutta samaan aikaan kauhulla! Pelkään piikkejä ja ajatus itsensä piikittämisestä saati punktiosta saa jo stressaantumaan. Lähipiirissä olen seurannut hoitoja vierestä, joten sillä tavalla tuttua, mitä on tulossa. Luin myös täältä hyviä kokemuksia punktiosta, joten se sai ainakin hetkeksi rauhoittumaan.
Paljon tsemppiä kaikkeen tulevaan! ❤️

Samoihin aikoihin menee! 🫶🏻 tsemppiä!! ❤️

Meillä alkaa olla ivf-hoito nyt loppusuoralla. Vielä la-su Menopur, sitten ma-iltana irrotuspiikki ja ke-aamuna punktio. Ultrassa on näkynyt 9 follikkelia, eli ei mikään huikea saalis tiedossa. Toivotaan kuitenkin, että edes yksi tai pari alkiota saatais. Tosiaan kaikki mahdolliset alkiot tullaan pakastamaan ja alustavan suunnitelman mukaan siirretään sitten heti seuraavassa kierrossa.

Hei! Itsekin tuskaillut täällä Menopuria valmiin kynän säilytyksen kanssa ☺️ Kaikki (hoitaja/apteekkari) lukee vaan ohjetta, ja kukaan ei uskalla sanoa voiko ottaa lämpimään jo pari päivää aikaisemmin... Säilytys, kun avaamisen jälkeen on kuitenkin lämpöisessä. Itse mökillä ja tais lämpöketju, ehkä vähän olla katkonainen... Noh, huomenna aloitan silti 😄 Tsemppiä kaikille hoitoihin!

Meillä alkaa olla ivf-hoito nyt loppusuoralla. Vielä la-su Menopur, sitten ma-iltana irrotuspiikki ja ke-aamuna punktio. Ultrassa on näkynyt 9 follikkelia, eli ei mikään huikea saalis tiedossa. Toivotaan kuitenkin, että edes yksi tai pari alkiota saatais. Tosiaan kaikki mahdolliset alkiot tullaan pakastamaan ja alustavan suunnitelman mukaan siirretään sitten heti seuraavassa kierrossa.

Mukava kun tuttuja mukana ❤️

Meillä siis meni kesäkuun stimu reisille.. ultrassa näkyi folleja 20+, lääkitystä säädettiin hyperin pelossa (Ovitrelle jätettiin pois). No, punktiossa kävi ilmi että munasolut olivat karanneet.. follit olivat siis puhjenneet jo.

Onneksi tätä ei laskettu hoitokierrokseksi, eli vielä saadaan toinen, tai siis kolmas ivf maksusitoumuksella. Huomenna on ns. 0-ultra, jossa katsotaan onko munasarjat palautuneet kesäkuusta. Jos on, saan aloittaa Gonalin pistelyt kp2.

Mukava kun tuttuja mukana ❤️

Meillä siis meni kesäkuun stimu reisille.. ultrassa näkyi folleja 20+, lääkitystä säädettiin hyperin pelossa (Ovitrelle jätettiin pois). No, punktiossa kävi ilmi että munasolut olivat karanneet.. follit olivat siis puhjenneet jo.

Onneksi tätä ei laskettu hoitokierrokseksi, eli vielä saadaan toinen, tai siis kolmas ivf maksusitoumuksella. Huomenna on ns. 0-ultra, jossa katsotaan onko munasarjat palautuneet kesäkuusta. Jos on, saan aloittaa Gonalin pistelyt kp2.
Voi että! Olipas kurja tilanne! Tsemppiä uuteen kierrokseen.

Mulla oli tänään punktio ja munasoluja löytyi 8. Huomenna sitten saadaan tieto hedelmöittyneistä.

Meillä oli 7/8 munasolusta hedelmöittynyt normaalisti, eli lähtökohtiin nähden tosi hyvä tilanne. Voi olla, että seuraava status saadaan vasta maanantaina, kun tähän tulee viikonloppu väliin. Kuulemma la klinikalla on hoitaja, mutta voi olla vaikea saada kiinni, kun on punktioissa ja siirroissa kiinni.

Alan palailla tähän ketjuun tauon jälkeen! Nyt on arviolta dpo3, ja seuraavista menkoista koitetaan taas HUSilla ilmottautua hoitoihin :) vajaan parin viikon päästä ehkä siis taas piikittelyn äärellä!

Edellisellä kerralla marraskuussa kerättiin 6 munasolua, kaikki kypsiä ja kaikki hedelmöittyi. Yks siirretiin tuoreena kakspäiväsenä josta varhanen keskenmeno (HUS laski tosin vaan kemialliseksi kun ei ultraan ehditty), toinen jakso myöhäsessä vaiheessa blastoks kehittyä mutta ei PASissa kiinnittyny.

Nyt oon aika hyvin tässä tauon aikana onnistunu rentoutuu ja jättää yritysajatukset taustalle, myös alkanu sulattelemaan ajatusta siitä että ei välttämättä tuu meillä onnistumaan tämäkään. Haaveilen että sama rento mielentila jatkuis hoitojen ajan, se on niin stressaavaa jos koko aika menee taas siihen että googlettaa mitä mikäkin juttu ehkä meinaa ja mitkä todennäkösyydet eri jutuilla on 🙈

Meillä oli 7/8 munasolusta hedelmöittynyt normaalisti, eli lähtökohtiin nähden tosi hyvä tilanne. Voi olla, että seuraava status saadaan vasta maanantaina, kun tähän tulee viikonloppu väliin. Kuulemma la klinikalla on hoitaja, mutta voi olla vaikea saada kiinni, kun on punktioissa ja siirroissa kiinni.
Teillähän on hyvä määrä hedelmöittyneitä. :Slightly Smiling Face: Tehdäänkö kaikille pitkä viljely?

0-ultrassa kaikki hyvin! Munasarjat hienosti lepotilassa ja molemmin puolin 15-20 pikku rakkulaa. Niinpä tässä päästään illasta pistelyhommiin! Luulen, että ekaa piikkiä saa hetken tuijotella 😅 Ovaleap menee siis 150 annostuksella. Ja niin! HUS on siis ilmoittanut vain tuon keröysajanultran, joten se on ainut kontrolli stimulaation aikana, mikäli sieltä ei tule uutta ohjetta! KYSilläkin sitä juuri ihmetteli, mutta HUSin ohjeella mennään. Synarela jatkuu tietenkin jarruna mukana. Mutta onpahan jännä. Voishan tuota omapolulla kysyä, että eikö todella oo toista kontrollia.

Mulla ei ollu ekassa IVF:ssä HUSilla muita ultria ku kerran, 8. pistelypäivänä. Siinä valittii punktioaika ja siellä vasta seuraavan kerran 😄 ei mitään aloitusultria tms. Et siellä on kyl vedetty niin minimiin noi ultrat ku vaa voi. Onko toi keräysajanultra siis @Almagirl se missä ne arvioi punktioajankohtaa? Kuulostaa ihan normaalilta HUS meiningiltä mun korvaan. Toki jos siellä olis tosi pieniä vielä pallerot, ni varmaan tulis uus ultra vielä, jos joudutaan lääkemääriä vaikka muuttaa. Mulla vaan oli sen kokoset että pystyttii jo arvaa punktion ajankohta.

Mulla ei ollu ekassa IVF:ssä HUSilla muita ultria ku kerran, 8. pistelypäivänä. Siinä valittii punktioaika ja siellä vasta seuraavan kerran 😄 ei mitään aloitusultria tms. Et siellä on kyl vedetty niin minimiin noi ultrat ku vaa voi. Onko toi keräysajanultra siis @Almagirl se missä ne arvioi punktioajankohtaa? Kuulostaa ihan normaalilta HUS meiningiltä mun korvaan. Toki jos siellä olis tosi pieniä vielä pallerot, ni varmaan tulis uus ultra vielä, jos joudutaan lääkemääriä vaikka muuttaa. Mulla vaan oli sen kokoset että pystyttii jo arvaa punktion ajankohta.
Joo, tuolloin määritellään punktioajankohta. On siis 10 päivän pistelyn jälkeen. No, nöillä mennään. Piikit otettu pöydälle ja kohta ihmettelemään lähemmin 🤪

Kävin torstaina 0-ultrassa tarkistamassa munasarjojen tilanteen. Kaikki näytti hyvältä, saan alkaa tänään kp2 pistämään Gonal-F:ää. Antraalifollikkeleita oli oikealla 24 ja vasemmalla 16, eli ihan hyvin vielä. Seuraava kontrolliultra keskiviikolle, ehkä perjantaina vielä toinen kontrolliultra.

Edellisessä tosiaan follikkelit olivat jo puhjenneet punktiossa ja silloin punktio oli kp12. Nyt on samat lääkkeet, koska vaste oli hyvä, mutta punktiota aikaistetaan.

Teil on kyl huimat määrät antraaleja @Almagirl ja @Livie ! Enemmän yhellä puolella ku mulla yhteensä! Ja oon aatellu että mulla on kuitenki ihan OK määrä 😅 musta on aina ollu vähän hankalaa hahmottaa että mikä määrä on yleistä, mikä vähän, mikä paljon. Eikä lääkärit sano mitään. Eikö noi teidän määrät oo aika isoja kuitenki?

Teil on kyl huimat määrät antraaleja @Almagirl ja @Livie ! Enemmän yhellä puolella ku mulla yhteensä! Ja oon aatellu että mulla on kuitenki ihan OK määrä 😅 musta on aina ollu vähän hankalaa hahmottaa että mikä määrä on yleistä, mikä vähän, mikä paljon. Eikä lääkärit sano mitään. Eikö noi teidän määrät oo aika isoja kuitenki?
Minulla on yleensä ollut 8-9 puolellaan ja munasarjoja on ultrissa kehuttu hyviksi ikäiselleni (35+ eteenpäin). Vaikka laadustahan se ei tietenkään kerro.

Takaisin