IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Asioita ei voi enää hoitaa sähköpostin välityksellä. Soittaisin naisten tautien polille ja se nauha kertoo eri numerot mistä painaa joissa on oma lapsettomuushoitajalle tai sitten kätilölle jos kaipaa konsultaatiota. Sähköpostiosoitteet on myös muuttaneet muotoaan Soten myötä.
Kiitos tiedosta 👍 sähköpostilla oli niin hybä asioida ja soittivat sitten sieltä takaisin heille sopivalla hetkellä 😊 pitääpä ruveta soittelemaan.

Onko täöllä ketään kuka olisi hoidoissa päijät-hämeen keskussairaalalla? Onkohan sinne muuttunut sähköposti osoite nyt kun tuli sote ym. Itsellä siis phhyky.fi loppuinen osoite, niin mietin onko vielä käytössä. Tai voiko asioita enää hoitaa sähköpostin välityksellä?
Moikka! Siellä ei ole juuri nyt toimintaa. Puhelimella saa kiinni tällä hetkellä vain kerran viikossa. Tietääkseni 28.8 palaisivat normaaliin toimintaan. Itse olen sieltä saanut lähetteen Mehiläiselle ja olen nyt tauon ajan suoraan hoitanut asioita Mehiläisen kanssa.

Moikka! Siellä ei ole juuri nyt toimintaa. Puhelimella saa kiinni tällä hetkellä vain kerran viikossa. Tietääkseni 28.8 palaisivat normaaliin toimintaan. Itse olen sieltä saanut lähetteen Mehiläiselle ja olen nyt tauon ajan suoraan hoitanut asioita Mehiläisen kanssa.
Tiedätkö mikä päivä siellä on puhelinaika? Itse käynyt siellä viimeksi 2021 ja olis vielä pakkasessa yksi alkio ja haluttaisiin käyttää se pois. Eipä tuohon 28.8 tietysti pitkä aika enää ole.

Moikka! Valitettavasti en muista. Itse soitin sattumalta oikeen päivänä, mutta siitä on jo useampi viikko, niin en muista. Olisikohan vastaajassa tieto asiasta 🤔

Meille tosiaan siirrettiin eilen kaksipäiväinen alkio, laatuluokitus 4AA. Testipäivä 28.8.

Tämä oli meidän ensimmäinen tuoresiirto. Ekassa ivf:ssä ei tehty tuoresiirtoa, kun mulla oli kova flunssa. Esikoistytär sai alkunsa kaksi kuukautta myöhemmin ekasta pasista. Sitä ennen oli tehty kolme inssiä tuloksettomana, ikää mulla oli tuolloin 34v.

Nyt kolme vuotta myöhemmin siirrettiin pakkasesta blasto, mutta hän ei tarrannut kiinni. Lähdettiin uuteen hoitokiertoon ja tästä tuoresiirretty alkio ja kolme muuta 2-päiväistä top-alkiota pakkaseen. Kahta muuta Vielä viljellään klinikalla. Ikää nyt sen 37v. mulla. Jos tämä tarraa niin ikäeroa tulisi sisaruksille 2v8kk.

Heipä hei!
Minunkin pitkä ivf kierto alkaa olla loppusuoralla. Tänään oli ultra jonka yhteydessä päätettiin punktioaika. Punktio ois ensi viikon tiistaina ja siirto perjantaina, jos on jotain siirrettävää. Viimeksi ei ollut mitään siirrettävää. 🙁
Työpaikan vaihtokin häämöttää jo horisontissa. 😀
Odottavan aika on pitkä, en millään jaksais odotella ensi viikon lopulle, että tietää saadaanko kyytiin joku vai ei. Jos ei saada, niin meidän hoitotaival saattaa olla tässä. Näin ainakin nyt ajattelen. Uuden työn myötä vaikea olla viikottain pois töistä. Eikä tätä epätietoisuutta jaksa ikuisesti. Isot panokset tässä toisessa IVF hoitokierrossa. Hattua nostan teille, jotka jaksatte useamman IVF kierroksen. 😅

Olen 35v ja itselläni oli tänään 1.punktio koskaan. Aamulla heräsin klo 5 järkyttävään kipuun ja 4h piti odottaa että aika ovumiassa alkaa. Kivut olivat niin kovat että heti ilmottautumis pisteessä klo 9 purskahdin itkuun nimen sanomisen jälkeen ja pyysin kipulääkitystä heti joten ihanat hoitajat sanoivat että paperit voidaan kirjoittaa myöhemmin että annetaan heti kipulääkkeet ja lähdetään punktioon. Kipulääkkeet vaikka kovimmat sain , tehosi van 1/3 joten punktiokin oli kivulias että itkin samalla. Kipuni johtui siis siitä että munarakkuloita oli kertynyt valtava määrä ja niiden kasvut aiheutti järkyttävät kivut sekä päivystyksessä todettiin verta vatsan sisällä. Lapsettomuutemme johtuu siis tutkimusten mukaan miehen vähäisestä siittiömäärästä ja hän kun kävi näytteen antamassa tänään samaan aikaan kun olin punktiossa niin vähän ajan päästä lääkäri sanoi että miehen näytteessä oli vain 1 siittiö elossa joten näyte pitäisi ottaa uusiksi. Tästä puoli tuntia niin mies meni uudelleen mutta tälle kertaa ei saanut edes näytettä tulemaan ja vähän alkoi jo vaikuttaa epätoivoiselta että saadaanko ollenkaan näytettä, lääkärikin sanoi että voi sitten 3kk päästä tulla uusiksi että pakastetaan pelkät munasolut nyt. Yritin vielä houkutella miestä yrittämään 3.kerran.punktion jälkeen itsellä ei pysynyt mikään sisällä vaan oksensin kaiken ja kivut oli kovat eli minulla oli hyperi. Ennen lähtöämme päivystykseen tiputukseen mies sanoi vielä että hän käy kerran vielä yrittämässä ja onneksi yritti koska nyt saatiin näyte jossa oli siittiöitä. Peukut pystyyn että saadaan siis alkioitakin, huomenna tiedetään. Itseltäni saatiin 25 hyvää munarakkulaa. Nyt kello on 18 ja olen edelleen tiputuksessa, ruoka pysynyt sisällä mutta kivut edelleen aika kovat, ei jotenkin tunnu lääkkeet auttavan yhtään kipuihin. Katsotaan joudunko jäämään yöksi vai päästääkö lääkäri kotiin tänään vielä

Olen 35v ja itselläni oli tänään 1.punktio koskaan. Aamulla heräsin klo 5 järkyttävään kipuun ja 4h piti odottaa että aika ovumiassa alkaa. Kivut olivat niin kovat että heti ilmottautumis pisteessä klo 9 purskahdin itkuun nimen sanomisen jälkeen ja pyysin kipulääkitystä heti joten ihanat hoitajat sanoivat että paperit voidaan kirjoittaa myöhemmin että annetaan heti kipulääkkeet ja lähdetään punktioon. Kipulääkkeet vaikka kovimmat sain , tehosi van 1/3 joten punktiokin oli kivulias että itkin samalla. Kipuni johtui siis siitä että munarakkuloita oli kertynyt valtava määrä ja niiden kasvut aiheutti järkyttävät kivut sekä päivystyksessä todettiin verta vatsan sisällä. Lapsettomuutemme johtuu siis tutkimusten mukaan miehen vähäisestä siittiömäärästä ja hän kun kävi näytteen antamassa tänään samaan aikaan kun olin punktiossa niin vähän ajan päästä lääkäri sanoi että miehen näytteessä oli vain 1 siittiö elossa joten näyte pitäisi ottaa uusiksi. Tästä puoli tuntia niin mies meni uudelleen mutta tälle kertaa ei saanut edes näytettä tulemaan ja vähän alkoi jo vaikuttaa epätoivoiselta että saadaanko ollenkaan näytettä, lääkärikin sanoi että voi sitten 3kk päästä tulla uusiksi että pakastetaan pelkät munasolut nyt. Yritin vielä houkutella miestä yrittämään 3.kerran.punktion jälkeen itsellä ei pysynyt mikään sisällä vaan oksensin kaiken ja kivut oli kovat eli minulla oli hyperi. Ennen lähtöämme päivystykseen tiputukseen mies sanoi vielä että hän käy kerran vielä yrittämässä ja onneksi yritti koska nyt saatiin näyte jossa oli siittiöitä. Peukut pystyyn että saadaan siis alkioitakin, huomenna tiedetään. Itseltäni saatiin 25 hyvää munarakkulaa. Nyt kello on 18 ja olen edelleen tiputuksessa, ruoka pysynyt sisällä mutta kivut edelleen aika kovat, ei jotenkin tunnu lääkkeet auttavan yhtään kipuihin. Katsotaan joudunko jäämään yöksi vai päästääkö lääkäri kotiin tänään vielä
Hurja tarina! Pidetään peukkuja, että sun vointi kohenee pian ja saatte paljon siirrettävää saalista 🥰

Valtava harmitus ensimmäisen IVF:n jälkeen. Meni jotenkin ihan pieleen. Saatiin yhdeksän munasolua, joista vain kolme kypsää! Niistä yksi hedelmöittyi mutta tänään tuli soitto, että on kuukahtanut. Marraskuussa kai sitten uudestaan, usko loppunut jo täysin vaikka vasta kaksi viikkoa hoitoja takana...onko kellään vastaavaa kokemusta ja mitä sen jälkeen kävi?

Valtava harmitus ensimmäisen IVF:n jälkeen. Meni jotenkin ihan pieleen. Saatiin yhdeksän munasolua, joista vain kolme kypsää! Niistä yksi hedelmöittyi mutta tänään tuli soitto, että on kuukahtanut. Marraskuussa kai sitten uudestaan, usko loppunut jo täysin vaikka vasta kaksi viikkoa hoitoja takana...onko kellään vastaavaa kokemusta ja mitä sen jälkeen kävi?

Vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Ensimmäinen stimu on usein lääkkeiden kohtaan täysi arvoitus, lääkärikään ei pysty varmasti sanoa miten kenenkin kroppa lääkitykseen reagoi. Oliko teillä puhetta lääkityksen vaihdosta? Esim mulla itsellä toimi Gonal-F paremmin kuin Menopur. Ekasta stimusta Menopurilla saatiin 7 munasolua, joista 5 kypsää ja 3 hedelmöittyi. Näistä kolmesta saatiin kaksi alkiota pakkaseen ja ensimmäinen siirretty on meidän esikoistytär. Toinen siirrettiin nyt toukokuussa, mutta raskaus ei alkanut.

Nyt kolme vuotta myöhemmin ekassa stimussa folleja kypsyi yli 20, mutta ne olivat ehtineet puhjeta punktioon mennessä. Viime maanantaina oli punktio, jossa saatiin 12 munasolua. Niistä yksi siirretty, kolme pakastettu ja kahta viljellään vielä. Ja ikää nyt tällä kertaa 37v. Eli ei kannata vielä luovuttaa!

Kypsyyteen voisi auttaa myös tuplatriggaus. Mikä teillä oli irrotuspiikkinä? Mulla oli siis nyt Gonapeptyl ja Ovitrelle, ilmeisesti juuri Ovitrelle auttaa munasoluja kypsymään paremmin. Mulla oli hyvin erikokoisia follit vikassa kontrolliultrassa.

Tällä kertaa söin myös 3kk ennen punktiota Ubikinolia, joka parantaa munasolujen laatua. Sekä nac nimistä aminohappoa. Ehdit hyvin vielä ennen marraskuuta boostata kroppaa! Kannattaa tutustua kirjaan It starts with an egg. Tsemppihali 💖

Vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Ensimmäinen stimu on usein lääkkeiden kohtaan täysi arvoitus, lääkärikään ei pysty varmasti sanoa miten kenenkin kroppa lääkitykseen reagoi. Oliko teillä puhetta lääkityksen vaihdosta? Esim mulla itsellä toimi Gonal-F paremmin kuin Menopur. Ekasta stimusta Menopurilla saatiin 7 munasolua, joista 5 kypsää ja 3 hedelmöittyi. Näistä kolmesta saatiin kaksi alkiota pakkaseen ja ensimmäinen siirretty on meidän esikoistytär. Toinen siirrettiin nyt toukokuussa, mutta raskaus ei alkanut.

Nyt kolme vuotta myöhemmin ekassa stimussa folleja kypsyi yli 20, mutta ne olivat ehtineet puhjeta punktioon mennessä. Viime maanantaina oli punktio, jossa saatiin 12 munasolua. Niistä yksi siirretty, kolme pakastettu ja kahta viljellään vielä. Ja ikää nyt tällä kertaa 37v. Eli ei kannata vielä luovuttaa!

Kypsyyteen voisi auttaa myös tuplatriggaus. Mikä teillä oli irrotuspiikkinä? Mulla oli siis nyt Gonapeptyl ja Ovitrelle, ilmeisesti juuri Ovitrelle auttaa munasoluja kypsymään paremmin. Mulla oli hyvin erikokoisia follit vikassa kontrolliultrassa.

Tällä kertaa söin myös 3kk ennen punktiota Ubikinolia, joka parantaa munasolujen laatua. Sekä nac nimistä aminohappoa. Ehdit hyvin vielä ennen marraskuuta boostata kroppaa! Kannattaa tutustua kirjaan It starts with an egg. Tsemppihali 💖
Kiitos tsempeistä. Mulla oli lyhyt kaava Gonal F 200-250, Fyremadel ja Ovitrelle. Katotaan miten jatkossa. Lääkäri kun soitti niin sanoi että olisi punktio pitänyt olla myöhemmin. Kiva tässä kärvistellä punktion jäkkeisissä kivuissa kun jäi luu käteen. Täytyy ottaa kyllä kaikki mahdolliset lisäravinteet nyt käyttöön.

Meillä eka IVF oli lyhyellä kaavalla ja hedelmöittyi useampi, mutta olivat kuukahtaneet, eikä päästy siirtoon. Tiedän tunteen uskon loppumisesta. Kannattaa ainakin vielä yksi hoitokierros koittaa jaksaa. Meillä nyt menossa pitkä kaava.

Olen pahoillani, todella raskasta saada tuollaisia uutisia IVF-hoidossa! Se on musertavaa, kun kuvittelee, että IVF automaattisesti tarkoittaa onnistumista. Meillä kävi samoin ensimmäisessä IVF-hoidossa, ettei tullut mitään siirrettävää. Tunne oli ihan kamala! Toisessa ja kolmannessa saimme molemmissa yhden siirrettävän, mutta ei lasta. Viidennestä IVF-hoidosta saimme vihdoin esikoisemme. Useimmilla onnistuu paljon nopeammin kuin meillä, mutta haluan vain sanoa, että jos vain jaksatte, niin kannattaa mennä uuteen hoitoon. Ensimmäinen hoitokierros voi mennä pieleen ja jo seuraava voi mennä ihan eri tavalla. Myös täältä peukku Ubikinoninille, joka parantaa munasolujen laatua. Myös minä söin mm. sitä ennen onnistunutta hoitoa. Paljon voimia ja tsemppiä!

Meille tosiaan siirrettiin eilen kaksipäiväinen alkio, laatuluokitus 4AA. Testipäivä 28.8.

Tämä oli meidän ensimmäinen tuoresiirto. Ekassa ivf:ssä ei tehty tuoresiirtoa, kun mulla oli kova flunssa. Esikoistytär sai alkunsa kaksi kuukautta myöhemmin ekasta pasista. Sitä ennen oli tehty kolme inssiä tuloksettomana, ikää mulla oli tuolloin 34v.

Nyt kolme vuotta myöhemmin siirrettiin pakkasesta blasto, mutta hän ei tarrannut kiinni. Lähdettiin uuteen hoitokiertoon ja tästä tuoresiirretty alkio ja kolme muuta 2-päiväistä top-alkiota pakkaseen. Kahta muuta Vielä viljellään klinikalla. Ikää nyt sen 37v. mulla. Jos tämä tarraa niin ikäeroa tulisi sisaruksille 2v8kk.
Oi, jännää! Pidän peukut pystyssä, että saisitte positiivisen testituloksen.

Meillä alkoi juuri lääkkeellinen pas-kierto. Pe 25.8. kontrolliultra, jossa tarkistetaan limakalvo.

Olen pahoillani, todella raskasta saada tuollaisia uutisia IVF-hoidossa! Se on musertavaa, kun kuvittelee, että IVF automaattisesti tarkoittaa onnistumista. Meillä kävi samoin ensimmäisessä IVF-hoidossa, ettei tullut mitään siirrettävää. Tunne oli ihan kamala! Toisessa ja kolmannessa saimme molemmissa yhden siirrettävän, mutta ei lasta. Viidennestä IVF-hoidosta saimme vihdoin esikoisemme. Useimmilla onnistuu paljon nopeammin kuin meillä, mutta haluan vain sanoa, että jos vain jaksatte, niin kannattaa mennä uuteen hoitoon. Ensimmäinen hoitokierros voi mennä pieleen ja jo seuraava voi mennä ihan eri tavalla. Myös täältä peukku Ubikinoninille, joka parantaa munasolujen laatua. Myös minä söin mm. sitä ennen onnistunutta hoitoa. Paljon voimia ja tsemppiä!
Kiitos, kun kerroit!! Hienoa, että saitte perheenlisäystä.

Täällä kans on nimittäin hoidot koetellut ja koettelee... Ikää 37 v. Ja, nyt takana kaksi IVF-hoitoa, ja heikolta näyttää... Ensimmäinen IVF tehtiin pitkällä kaavalla (Zumenon & Gonal-F (300 IU) + Gonapeptyl & Cyclogest. Tuloksena vain 4 munasolua, joista vain 2 hedelmöittyi. Pas-siirroista ensimmäiseksi kemiallinen raskaus ja toisesta negatiivinen. Toinen IVF-kierros lyhyenä: Ennakkoon Dehydroepiandrosteronia, sitten Menopur (300 IU) & Fyramedel + Ovitrelle. Kun lääkitykset oli aloitettu, niin minulla sattui vielä hajoamaan selkä... Hirveä kipu, sänkyyn ei millään tahtonut päästä ja sängystä ylös vain lattian kautta, ei pystynyt sukkia/cyclogesteja itse laittamaan. Niin sitä vaan silti hieman hammasta purren kestin kivut ja pistokset ilman särkylääkkeitä punktioon asti😄. Tuloksena vain yksi hedelmöittäytynyt munasolu, joka siirrettiin viisi päiväisen.... Kivut ja selän olotila on helpottanut, ja nyt jännittelen sekä ihmettelen voiko silti testi näyttää positiivista viikon päästä, vaikka kropassa kipuja.

@Oliviaa83 voi, otan osaa negasta 😞

Muillekin piinailijoille kovasti tsemppiä odotukseen ❤️

Täällä on ny tiistaista asti piikitelty gonal-f:ää 225IU. Edellisellä hoitokierrolla mentiin 175IU muistaakseni ja tuloksena oli 6 munasolua. Nyt siis nostettiin annosta, ja lisäksi mä söin noin 3kk kuurin dhea:ta tässä ennen hoitoa, toiveena että saattaisi edes teoriassa vähän avittaa tilannetta. Molempia hoitoja ennen oon myös syöny pitkät kuurit coq10:ä, mä oon syöny 600mg/vrk annostuksella koska se oli sellanen annostus millä useammassa tutkimuksessa oli havaittu jotain vaikutuksia. Ekalla kerralla saatiin siis 6 munasolua mutta kaikki kypsiä ja kaikki hedelmöittyi, itse ajattelin että vaikka määrä vähän alhaisempi niin ehkä se coq10 avitti laatua hippusen paremmaksi kuitenkin :)

Oon nyt kesällä onnistunu olee tosi rennosti ja irrottautumaan henkisesti aika paljon tästä lapsentekopuuhasta, mikä on tuntunu todella tervetulleelta. Nyt yritän pitää samaa yllä tässä hoitokierron aikana, ja toistaseks onnistunu! Illalla huomaan että kello alkaa olee piikittelyaika, meen vessaan, napsutan piikin kuosiin ja tuikkasen mahaan. Entisenä piikkikammosena ihan tajuttoman siistiä miten helposti nyt menee piikitys, ei mitään ongelmia. Edellisellä hoitokerralla vielä puhkuin ja voivottelin pitkään ennen piikitystä (vaikka sillonkin oli jo aika paljon helpottanu piikkikammo!). Aivot on niin ihmeellinen laite kyllä, niin se vaan on että altistus auttaa tälläseen!

Mutta siis, tässä suhtaudun nyt kyllä tosi rennosti (hämmentävän rennosti!) tällä hetkellä koko juttuun. Ei stressaa että paljon sieltä tulee niitä soluja tai mitään. Edes ajatus kokonaan epäonnistuvasta hoitokierrosta ei aiheuta muuten harmitusta ku rahanmenetyksen osalta. Niin paljon stressiä aiheuttanu koko tää homma vuosien varrella että otan tän välinpitämättömyyden vastaan täydellä sydämellä ja menen tästä keksimään jotain hauskaa puuhaa nyt 😄

Takaisin