Vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Ensimmäinen stimu on usein lääkkeiden kohtaan täysi arvoitus, lääkärikään ei pysty varmasti sanoa miten kenenkin kroppa lääkitykseen reagoi. Oliko teillä puhetta lääkityksen vaihdosta? Esim mulla itsellä toimi Gonal-F paremmin kuin Menopur. Ekasta stimusta Menopurilla saatiin 7 munasolua, joista 5 kypsää ja 3 hedelmöittyi. Näistä kolmesta saatiin kaksi alkiota pakkaseen ja ensimmäinen siirretty on meidän esikoistytär. Toinen siirrettiin nyt toukokuussa, mutta raskaus ei alkanut.
Nyt kolme vuotta myöhemmin ekassa stimussa folleja kypsyi yli 20, mutta ne olivat ehtineet puhjeta punktioon mennessä. Viime maanantaina oli punktio, jossa saatiin 12 munasolua. Niistä yksi siirretty, kolme pakastettu ja kahta viljellään vielä. Ja ikää nyt tällä kertaa 37v. Eli ei kannata vielä luovuttaa!
Kypsyyteen voisi auttaa myös tuplatriggaus. Mikä teillä oli irrotuspiikkinä? Mulla oli siis nyt Gonapeptyl ja Ovitrelle, ilmeisesti juuri Ovitrelle auttaa munasoluja kypsymään paremmin. Mulla oli hyvin erikokoisia follit vikassa kontrolliultrassa.
Tällä kertaa söin myös 3kk ennen punktiota Ubikinolia, joka parantaa munasolujen laatua. Sekä nac nimistä aminohappoa. Ehdit hyvin vielä ennen marraskuuta boostata kroppaa! Kannattaa tutustua kirjaan It starts with an egg. Tsemppihali