Meillä on ollut alkiodiagnostiikka ja sen vuoksi ehdottomasti otettiin myös ERA-testiä vastaava BeReady-testi. Jos on testatut alkiot niin mun mielestä kannattaa ottaa selville kohdun aikaikkuna, ettei ole tuhlannut rahaa ja aikaa turhaan alkiodiagnostiikkaan.Kiitos @Sofia_83 ja @MarchDream !
Se 6 vkoa kaiketi sisältää min.2 vkoa minipillerit, 1 vko progesteronipistokset, näytteen oton ja tulosten odotuksen. Yritän mielessäni laskeskella mikä kk-kierron päivä se näyte otetaan, mutta hieman on vielä auki.
Teillä ei siis ollut ERA-testaus lääkkeelliseen (estrogeeni + progesteroni) kiertoon ilmeisesti... Me ollaan ulkomailla hoidoissa, joten ehkä käytännot poikkeaa Suomesta? Mietin vain että tulisinko Suomeen ottamaan näytteen.
Tuohon ERA testiin kannattaa sen verran kiinnittää huomiota, että ovulaatio pitää siinä tehdä piikillä, ei odottaa ja tikuttaa omaa ovulaatiota. Oman ovulaation tikuttaminen on epävarmaa ja aikaikkuna on liian epäselvä. Kun aivosignaalin näkyminen virtsassa on epäluotettava metodi ajoitukseen. Se saattaa olla 48 tuntiakin ennenkuin näkyy tikussa. Eli irrotuspiikki pitää olla käytössä, kun tulee tuo era-testi. Mulle tehtiin se ensin väärin ja jouduin tekemään sen seuraavalla klinikalla uudelleen oikealla tavalla.
Itse toimenpideon nopea, mutta kirpasee kyllä hitokseen, eli ota särkylääkkeitä ennen toimenpidettä! Tsemppiä hoitopolulle!