IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Ihana uutinen!! Onnea kovasti paljon! 😍😍
Kiitos ❣️ Ollaan samassa lasketun ajan ryhmässä, jippii! 🥳 (Johon en kyllä varmaan aikapäiviin uskalla liittyä. 🙈)

Kiitos myös muille onnitteluista ❣️ Tänään rv 5+2. Toistaiseksi näyttää hyvältä, pelko keskenmenosta ja uuteen ivf-kierrokseen joutumisesta on kyllä kova.

@Milu83 Muuten, se jolla testasin on sinikorkkinen, tuossa linkissä näkyy olevan vaaleanpunainen. Mutta Apteekin testi kuitenkin.

Paljon onnea plussanneille!

Itse pysytellyt täältä pois tovin ja ottanut hieman taukoa koko projektiin. Nyt kaipaisin mielipiteitä, että mitä tekisitte. Oli tarkoitus tässä kuussa aloittaa pitkän kaavan mukaan ivf hoidot ja siirto ois viikolla 34. Vaihdan kuitenkin lomien jälkeen työpaikkaa ja nyt en tiedä mitä tekisin. Tämä hoito tapahtuisi vielä vanhan työnantajan palveluksessa, mutta pian siirron jälkeen aloitan uudessa työssä.

Lykkäänkö hoidon aloitusta loppusyksyyn, jotta pääsen kärryille uudessa työssä yms.? Jos sattuisi tärppi käymään tuossa elokuun siirrossa, niin laskettuaika olis toukokuussa. Johonkin maaliskuun tienoille olis koe-aika. En ehtisi kauaa olla töissä..

Itse pysytellyt täältä pois tovin ja ottanut hieman taukoa koko projektiin. Nyt kaipaisin mielipiteitä, että mitä tekisitte. Oli tarkoitus tässä kuussa aloittaa pitkän kaavan mukaan ivf hoidot ja siirto ois viikolla 34. Vaihdan kuitenkin lomien jälkeen työpaikkaa ja nyt en tiedä mitä tekisin. Tämä hoito tapahtuisi vielä vanhan työnantajan palveluksessa, mutta pian siirron jälkeen aloitan uudessa työssä.

Lykkäänkö hoidon aloitusta loppusyksyyn, jotta pääsen kärryille uudessa työssä yms.? Jos sattuisi tärppi käymään tuossa elokuun siirrossa, niin laskettuaika olis toukokuussa. Johonkin maaliskuun tienoille olis koe-aika. En ehtisi kauaa olla töissä..
Itse menisin lapsitoive edellä. Sillä töitä tekeville Suomesta löytyy, eikä se koskaan ole varmaa viihdytkö edes uudessa työssäsi.
Kevät on kivaa aikaa olla loppuraskaana, kun ei enää tartte niin paljon vaatteita.

Älä lykkää mitään. :Heartred Meillä kesti 3 vuotta hoidoissa ennen kuin lapsi saatiin syliin. Siinä ajassa olis monet koeajat jo menneet. En tarkoita tällä, että teillä kestäisi niin kauan, vaan haluan antaa esimerkin että jos kestää, niin ei kannata sysätä muuta elämää sivuun. Pitäähän sen lapsenkin kanssa elää elämää :Smiling Face With Smiling Eyes: Mä lopetin odottamasta ja hain opiskelemaan mistä olin jo haaveillut muutaman vuoden. Sain kaikki opinnot tehtyä ennen lapsen syntymää työn ohessa. Kannatti alkaa elää omaa elämää ilman että ajattelin hoitojen sitä haittaavan.
Kovasti tsemppiä IVF hoitoihin. Toivotaan että teillä on lyhyt ja helppo polku vauvaan :Heartred :folded:

Muoks. Ja jos työnantaja ei ymmärrä raskautumistasi, niin haluatko olla sellaisella työnantajalla töissä? EI jatkossakaan varmaan olisi perheystävällistä.

Muokattu viimeksi:

Minä en itse lykkäisi, kun ikinä ei tiedä miten käy ja kauanko kestää saada tärppi mutta tietenkin teet miltä itsestäsi tuntuu. Meillä meni yli 3 vuotta ensimmäisestä IVF-hoidosta synnytykseen johtaneen raskauden alkamiseen, vaikka tosin useimmilla tärppää paljon nopeammin. Paljon tsemppiä mihin ikinä päädyt! 🤗

Kiitos onnitteluista!

Olen samaa mieltä kuin moni muu, älä lykkää hoitoja, vaikka se voi tuntua haastavalta yhdistelmältä työn kanssa. Itselläni pitkä kaava alkoi helmikuun menkoista ja kaikenlaisten viivytysten (limakalvo tuoresiirtoon epäsopiva, sitten PAS ei onnistunut viikonlopun vuoksi) takia vasta juhannuksen alla oli eka siirto. Josta onneksi tärppäsi, ihme tuuri, vaikka ei sitä vielä tiedä, onnistuuko tämä raskaus vai joudummeko palaamaan uuteen kierrokseen, kun pakkasessa ei ole enää alkioita. Aikaa on vain vierähtänyt, helposti menee odotteluun paljon aikaa. En tiedä ikääsi, mutta Ivf:n ennuste on sitä parempi, mitä nuorempi nainen on. Töitä ehdit tehdä äitiysloman jälkeen eläkkeeseen asti pari-kolme vuosikymmentä. Vauvahaaveita en lykkäisi, jos niitä on.

Mä palaan takas tänne. Eilen alkoi tosi pienesti tuhruttamaan. Ei kipuja. Yöllä alkoi kivut ja isosti vuoto. Aamulla soitin klinikalle ja sain lähetteen verikokeeseen. Hcg vain 19, joten biokemialliseksi luokittelivat. Viikkoja olisi ollut tänään 5+3. Eilen oli vielä tissit tosi kipeät. Tänään kaikki raskausoireet poissa. Vatsa kramppaa samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja vuoto on myös samanlaista.

Klinikalla hoitaja oli jutellut lääkärin kanssa ja tulivat siihen tulokseen, että jo seuraavista kuukautisista saa ilmoittautua seuraavaan PAS:iin, koska meni sen verran aikaisin kesken. Kesätaukokin on silloin jo HUS:ssa ohi. Jotain hyvää siis tässäkin. Uutta kohti siis ja toivotaan, että kaikki vuotaa nyt pois. Ensi viikolla vielä varmistus verikoe, että arvo laskee niin kuin kuuluukin.

Mä palaan takas tänne. Eilen alkoi tosi pienesti tuhruttamaan. Ei kipuja. Yöllä alkoi kivut ja isosti vuoto. Aamulla soitin klinikalle ja sain lähetteen verikokeeseen. Hcg vain 19, joten biokemialliseksi luokittelivat. Viikkoja olisi ollut tänään 5+3. Eilen oli vielä tissit tosi kipeät. Tänään kaikki raskausoireet poissa. Vatsa kramppaa samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja vuoto on myös samanlaista.

Klinikalla hoitaja oli jutellut lääkärin kanssa ja tulivat siihen tulokseen, että jo seuraavista kuukautisista saa ilmoittautua seuraavaan PAS:iin, koska meni sen verran aikaisin kesken. Kesätaukokin on silloin jo HUS:ssa ohi. Jotain hyvää siis tässäkin. Uutta kohti siis ja toivotaan, että kaikki vuotaa nyt pois. Ensi viikolla vielä varmistus verikoe, että arvo laskee niin kuin kuuluukin.
Voi ei, otan osaa suruun! 💔

Kiitokset hyvistä kommenteista ja huomioista @Aaltokukka, @CherryRed, @Sofia83 ja @Onnenomena.

En olisi miettinyt lykkäämistä, jos en vaihtaisi työpaikkaa. Ehkä nyt on aika laittaa lapsitoive ykköseksi töiden sijasta. En tästä kuitenkaan nuorene..Eikä tosiaan tiedä tuleeko tästäkään hoidosta mitään siirrettävää, mutta ei sitä tiedä kun kokeilemalla. 😅 Päätin pohdiskelun jälkeen ilmoittautua hoitoihin. Kevätvauva olisi mukava saada ja saisi olla myös koko kesän töistä vapaalla. 🤩 Nyt sit odottelen viikkoa 30 ja sumuttelun aloittamista.

Olen pahoillani menetyksenne johdosta @Milu83 💔😕.

Kiitokset hyvistä kommenteista ja huomioista @Aaltokukka, @CherryRed, @Sofia83 ja @Onnenomena.

En olisi miettinyt lykkäämistä, jos en vaihtaisi työpaikkaa. Ehkä nyt on aika laittaa lapsitoive ykköseksi töiden sijasta. En tästä kuitenkaan nuorene..Eikä tosiaan tiedä tuleeko tästäkään hoidosta mitään siirrettävää, mutta ei sitä tiedä kun kokeilemalla. 😅 Päätin pohdiskelun jälkeen ilmoittautua hoitoihin. Kevätvauva olisi mukava saada ja saisi olla myös koko kesän töistä vapaalla. 🤩 Nyt sit odottelen viikkoa 30 ja sumuttelun aloittamista.

Olen pahoillani menetyksenne johdosta @Milu83 💔😕.
Selvennys vielä mun kommenttiin, että tarkoitin, että ei kannata lykkää kumpaakaan :Slightly Smiling Face: Ei uutta työtä eikä hoitoja.
Hienoa, että ilmoittauduit hoitoihin. Kovasti tsemppiä!! :folded:

Hei ihmiset! Pienen tauon jälkeen tulin tänne kyselemään kokemuksia ERA-testistä, tai vastaavasta. Kauanko koko prosessiin meni aikaa, mietteitä sen tuomasta lisäinfosta, mitä lääkkeitä käytettiin?

Hoitajan mukaan 6vkoa menee testiin, ja sitten 6vkon odotus siirtoon. Meillä on pakkasessa 2 PGS-testattua normialkiota, joten ei uskalla ns. kokeilla kepillä jäätä, vaan haluttiin maksimoida onnistumisen mahdollisuus kun ikä tulee jo vahvasti vastaan.

Kiitos ja kumarrus!

Hei ihmiset! Pienen tauon jälkeen tulin tänne kyselemään kokemuksia ERA-testistä, tai vastaavasta. Kauanko koko prosessiin meni aikaa, mietteitä sen tuomasta lisäinfosta, mitä lääkkeitä käytettiin?

Hoitajan mukaan 6vkoa menee testiin, ja sitten 6vkon odotus siirtoon. Meillä on pakkasessa 2 PGS-testattua normialkiota, joten ei uskalla ns. kokeilla kepillä jäätä, vaan haluttiin maksimoida onnistumisen mahdollisuus kun ikä tulee jo vahvasti vastaan.

Kiitos ja kumarrus!

Suositan vahvasti ERA-testiä. Minulla toukokuun kierrosta ei tuore siirto tuonut plussaa, 2 alkiota saatiin kuitenkin pakkaseen. Kesäkuussa oli ERA, mikä osoitti poikkeuksellisen optimaalisen siirtohetken, minkä antaman tiedon perusteella eka PAS heinäkuussa onnistui ja nyt ihana uhmaikäinen tuossa toteltaa. 😅❤️

Suositan vahvasti ERA-testiä. Minulla toukokuun kierrosta ei tuore siirto tuonut plussaa, 2 alkiota saatiin kuitenkin pakkaseen. Kesäkuussa oli ERA, mikä osoitti poikkeuksellisen optimaalisen siirtohetken, minkä antaman tiedon perusteella eka PAS heinäkuussa onnistui ja nyt ihana uhmaikäinen tuossa toteltaa. 😅❤️
Kiitos, ja ihanaa että kävi noin hyvin :red-heart:

Kuinka kauan sulla meni lääkkeiden aloituksesta siirtoon? Kyselen, koska tuo minulle suunniteltu 12vkoa tuntuu aika pitkältä ajalta... Ensin pillerit, sitten proge ym pistokset ja testauksen jälkeen sama rumba siirtoa varten.

Kuinka kauan sulla meni lääkkeiden aloituksesta siirtoon? Kyselen, koska tuo minulle suunniteltu 12vkoa tuntuu aika pitkältä ajalta... Ensin pillerit, sitten proge ym pistokset ja testauksen jälkeen sama rumba siirtoa varten.

12 viikkoa kuulostaa todella pitkältä. En ihan ymmärrä mikä ihme siinä vie noin paljon aikaa. Era on vain kohdun limakalvon näyte, sen ottamiseen menee 10 sekuntia, lähetetään ulkomaille laboratorioon ja vastaus tulee parissa viikossa. Ei mulla ollut mitään lääkkeitä sitä ennen ja seuraavassa kierrosta heti plussan tuonut PAS.

Kuulostaa tosiaan pitkältä. Mulla tehtiin ERA-testi 13.1.2020 ja heti seuraavista menkoista PAS eli blasto siirrettiin 5.2.2020 eli ei jouduttu odottamaan mitään ekstraa ERA.n takia. Siitä ei alkanut raskautta mutta seuraavasta PAS:sta alkoi onnistunut raskaus. Ei ollut kovin poikkeava siirtoaika, mutta kuitenkin jonkin verran myöhemmin siirrettiin ERA-testin perusteella kuin aiemmissa oli siirretty. Alkioita ei oltu testattu. Tämä Helsingin Dextrassa.

Kuulostaa tosiaan pitkältä. Mulla tehtiin ERA-testi 13.1.2020 ja heti seuraavista menkoista PAS eli blasto siirrettiin 5.2.2020 eli ei jouduttu odottamaan mitään ekstraa ERA.n takia. Siitä ei alkanut raskautta mutta seuraavasta PAS:sta alkoi onnistunut raskaus. Ei ollut kovin poikkeava siirtoaika, mutta kuitenkin jonkin verran myöhemmin siirrettiin ERA-testin perusteella kuin aiemmissa oli siirretty. Alkioita ei oltu testattu. Tämä Helsingin Dextrassa.
Kiitos @Sofia_83 ja @MarchDream !
Se 6 vkoa kaiketi sisältää min.2 vkoa minipillerit, 1 vko progesteronipistokset, näytteen oton ja tulosten odotuksen. Yritän mielessäni laskeskella mikä kk-kierron päivä se näyte otetaan, mutta hieman on vielä auki.

Teillä ei siis ollut ERA-testaus lääkkeelliseen (estrogeeni + progesteroni) kiertoon ilmeisesti... Me ollaan ulkomailla hoidoissa, joten ehkä käytännot poikkeaa Suomesta? Mietin vain että tulisinko Suomeen ottamaan näytteen.

Takaisin