Milu83
Näppärä viestien naputtelija
Paljon onnea!! Mielenkiinnosta kyselen, että millä testillä testasit?Täälläkin plussa, suunnilleen tasavahvat viivat nyt virallisena testipäivänä!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Paljon onnea!! Mielenkiinnosta kyselen, että millä testillä testasit?Täälläkin plussa, suunnilleen tasavahvat viivat nyt virallisena testipäivänä!
Kiitos! Sillä apteekin puikkotestillä.Paljon onnea!! Mielenkiinnosta kyselen, että millä testillä testasit?
Ihana uutinen!! Onnea kovasti paljon!Täälläkin plussa, suunnilleen tasavahvat viivat nyt virallisena testipäivänä!
Kiitos Ollaan samassa lasketun ajan ryhmässä, jippii! (Johon en kyllä varmaan aikapäiviin uskalla liittyä. )Ihana uutinen!! Onnea kovasti paljon!
Itse menisin lapsitoive edellä. Sillä töitä tekeville Suomesta löytyy, eikä se koskaan ole varmaa viihdytkö edes uudessa työssäsi.Paljon onnea plussanneille!
Itse pysytellyt täältä pois tovin ja ottanut hieman taukoa koko projektiin. Nyt kaipaisin mielipiteitä, että mitä tekisitte. Oli tarkoitus tässä kuussa aloittaa pitkän kaavan mukaan ivf hoidot ja siirto ois viikolla 34. Vaihdan kuitenkin lomien jälkeen työpaikkaa ja nyt en tiedä mitä tekisin. Tämä hoito tapahtuisi vielä vanhan työnantajan palveluksessa, mutta pian siirron jälkeen aloitan uudessa työssä.
Lykkäänkö hoidon aloitusta loppusyksyyn, jotta pääsen kärryille uudessa työssä yms.? Jos sattuisi tärppi käymään tuossa elokuun siirrossa, niin laskettuaika olis toukokuussa. Johonkin maaliskuun tienoille olis koe-aika. En ehtisi kauaa olla töissä..
Älä lykkää mitään. Meillä kesti 3 vuotta hoidoissa ennen kuin lapsi saatiin syliin. Siinä ajassa olis monet koeajat jo menneet. En tarkoita tällä, että teillä kestäisi niin kauan, vaan haluan antaa esimerkin että jos kestää, niin ei kannata sysätä muuta elämää sivuun. Pitäähän sen lapsenkin kanssa elää elämää Mä lopetin odottamasta ja hain opiskelemaan mistä olin jo haaveillut muutaman vuoden. Sain kaikki opinnot tehtyä ennen lapsen syntymää työn ohessa. Kannatti alkaa elää omaa elämää ilman että ajattelin hoitojen sitä haittaavan.Paljon onnea plussanneille!
Itse pysytellyt täältä pois tovin ja ottanut hieman taukoa koko projektiin. Nyt kaipaisin mielipiteitä, että mitä tekisitte. Oli tarkoitus tässä kuussa aloittaa pitkän kaavan mukaan ivf hoidot ja siirto ois viikolla 34. Vaihdan kuitenkin lomien jälkeen työpaikkaa ja nyt en tiedä mitä tekisin. Tämä hoito tapahtuisi vielä vanhan työnantajan palveluksessa, mutta pian siirron jälkeen aloitan uudessa työssä.
Lykkäänkö hoidon aloitusta loppusyksyyn, jotta pääsen kärryille uudessa työssä yms.? Jos sattuisi tärppi käymään tuossa elokuun siirrossa, niin laskettuaika olis toukokuussa. Johonkin maaliskuun tienoille olis koe-aika. En ehtisi kauaa olla töissä..
Minä en itse lykkäisi, kun ikinä ei tiedä miten käy ja kauanko kestää saada tärppi mutta tietenkin teet miltä itsestäsi tuntuu. Meillä meni yli 3 vuotta ensimmäisestä IVF-hoidosta synnytykseen johtaneen raskauden alkamiseen, vaikka tosin useimmilla tärppää paljon nopeammin. Paljon tsemppiä mihin ikinä päädyt!Paljon onnea plussanneille!
Kiitos onnitteluista!Paljon onnea plussanneille!
Voi ei, otan osaa suruun!Mä palaan takas tänne. Eilen alkoi tosi pienesti tuhruttamaan. Ei kipuja. Yöllä alkoi kivut ja isosti vuoto. Aamulla soitin klinikalle ja sain lähetteen verikokeeseen. Hcg vain 19, joten biokemialliseksi luokittelivat. Viikkoja olisi ollut tänään 5+3. Eilen oli vielä tissit tosi kipeät. Tänään kaikki raskausoireet poissa. Vatsa kramppaa samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ja vuoto on myös samanlaista.
Klinikalla hoitaja oli jutellut lääkärin kanssa ja tulivat siihen tulokseen, että jo seuraavista kuukautisista saa ilmoittautua seuraavaan PAS:iin, koska meni sen verran aikaisin kesken. Kesätaukokin on silloin jo HUS:ssa ohi. Jotain hyvää siis tässäkin. Uutta kohti siis ja toivotaan, että kaikki vuotaa nyt pois. Ensi viikolla vielä varmistus verikoe, että arvo laskee niin kuin kuuluukin.
Selvennys vielä mun kommenttiin, että tarkoitin, että ei kannata lykkää kumpaakaan Ei uutta työtä eikä hoitoja.Kiitokset hyvistä kommenteista ja huomioista @Aaltokukka, @CherryRed, @Sofia83 ja @Onnenomena.
En olisi miettinyt lykkäämistä, jos en vaihtaisi työpaikkaa. Ehkä nyt on aika laittaa lapsitoive ykköseksi töiden sijasta. En tästä kuitenkaan nuorene..Eikä tosiaan tiedä tuleeko tästäkään hoidosta mitään siirrettävää, mutta ei sitä tiedä kun kokeilemalla. Päätin pohdiskelun jälkeen ilmoittautua hoitoihin. Kevätvauva olisi mukava saada ja saisi olla myös koko kesän töistä vapaalla. Nyt sit odottelen viikkoa 30 ja sumuttelun aloittamista.
Olen pahoillani menetyksenne johdosta @Milu83 .
Hei ihmiset! Pienen tauon jälkeen tulin tänne kyselemään kokemuksia ERA-testistä, tai vastaavasta. Kauanko koko prosessiin meni aikaa, mietteitä sen tuomasta lisäinfosta, mitä lääkkeitä käytettiin?
Hoitajan mukaan 6vkoa menee testiin, ja sitten 6vkon odotus siirtoon. Meillä on pakkasessa 2 PGS-testattua normialkiota, joten ei uskalla ns. kokeilla kepillä jäätä, vaan haluttiin maksimoida onnistumisen mahdollisuus kun ikä tulee jo vahvasti vastaan.
Kiitos ja kumarrus!
Kiitos, ja ihanaa että kävi noin hyvinSuositan vahvasti ERA-testiä. Minulla toukokuun kierrosta ei tuore siirto tuonut plussaa, 2 alkiota saatiin kuitenkin pakkaseen. Kesäkuussa oli ERA, mikä osoitti poikkeuksellisen optimaalisen siirtohetken, minkä antaman tiedon perusteella eka PAS heinäkuussa onnistui ja nyt ihana uhmaikäinen tuossa toteltaa.
Kiitos, ja ihanaa että kävi noin hyvin
Kuinka kauan sulla meni lääkkeiden aloituksesta siirtoon? Kyselen, koska tuo minulle suunniteltu 12vkoa tuntuu aika pitkältä ajalta... Ensin pillerit, sitten proge ym pistokset ja testauksen jälkeen sama rumba siirtoa varten.
Kuulostaa tosiaan pitkältä. Mulla tehtiin ERA-testi 13.1.2020 ja heti seuraavista menkoista PAS eli blasto siirrettiin 5.2.2020 eli ei jouduttu odottamaan mitään ekstraa ERA.n takia. Siitä ei alkanut raskautta mutta seuraavasta PAS:sta alkoi onnistunut raskaus. Ei ollut kovin poikkeava siirtoaika, mutta kuitenkin jonkin verran myöhemmin siirrettiin ERA-testin perusteella kuin aiemmissa oli siirretty. Alkioita ei oltu testattu. Tämä Helsingin Dextrassa.Kiitos, ja ihanaa että kävi noin hyvin
Kuinka kauan sulla meni lääkkeiden aloituksesta siirtoon? Kyselen, koska tuo minulle suunniteltu 12vkoa tuntuu aika pitkältä ajalta... Ensin pillerit, sitten proge ym pistokset ja testauksen jälkeen sama rumba siirtoa varten.
Kiitos @Sofia_83 ja @MarchDream !Kuulostaa tosiaan pitkältä. Mulla tehtiin ERA-testi 13.1.2020 ja heti seuraavista menkoista PAS eli blasto siirrettiin 5.2.2020 eli ei jouduttu odottamaan mitään ekstraa ERA.n takia. Siitä ei alkanut raskautta mutta seuraavasta PAS:sta alkoi onnistunut raskaus. Ei ollut kovin poikkeava siirtoaika, mutta kuitenkin jonkin verran myöhemmin siirrettiin ERA-testin perusteella kuin aiemmissa oli siirretty. Alkioita ei oltu testattu. Tämä Helsingin Dextrassa.