Samaa mietin mitä
@Aaltokukka eli onko teidän blastoille tehty alkiodiagnostiikka? Jos ei, niin osa niistä valitettavasti 40+ ikäisille on viallisia. Minäkin aloitin IVF hoidot 41 vuotiaana ja ensimmäisellä kierroksella tuli 8 alkiota (kolmipäiväisiä). Silloin alussa en osannut vielä pyytää että ne kasvatettaisiin blastoiksi ja sitten vasta siirrettäisiin. Mutta 3 turhaa siirtoa puhtaana negana, jonka jälkeen halusin loput 5 kasvatettavaksi. Vain yksi selvisi blastoksi, ja siitä alkoi raskaus, joka oli ihan alusta saakka hyvin vuotoinen ja lääkäri ei nähnyt kunnon sykkeitä ja kkm todettiin rv8. Tämä hoitokerta tuntui liukuhihna touhulta klinikan puolelta kun ei otettu huomioon mun ikää. Vaihdettiin tämän jälkeen klinikkaa Dextralle. Siellä saatiin meille räätälöityä hoitoa. Mulle tehtiin kaksi IVF:ää ihan peräkkäin (olin 42), kun koitettiin kerätä multa nuorimpana mahdollisimman paljon blastoja, jotta niitä saadaan hyvä määrä alkiodiagnostiikkaan, jotta joku niistä olisi terve. Lisää stimulaatioita ei olisi tulossa, koska lääkkeet pahensi eksponentiaalisesti mun endometrioosia.
Molemmista IVF:stä meni blastot suoraan biopsiaan ja pakkaseen ja biopsiat lähetettiin testattavaksi. Näistä kahdesta tuli 24 alkiota & 11 blastoa ja löytyi yht.3 tervettä. Muut alkiot hyvin monipuolisesti viallisia monine kromosomivirheineen.
Terveistä alkioista yksi kkm ja toisesta lapsi syliin saakka
(minä silloin 44v) Yksi odottelee pakkasessa. Kun sen saa siirtää niin olen 45 ja jos se onnistuu, olen 46 vee synnyttäjä. Eli kaksi keräystä ilman siirtoja. Meni aikaa ennenkuin tuloksia tuli, ja pieni kesätaukokin pidettiin, koska kun alkiot oli jo kerätty, löydetty terveitä, niin ei ollut enää niin hätä siirtää.
Tässä ei lukenut oletko syönyt Q10, mutta sitä suosittelen heti aloitettavaksi ja seuraavat keräys esim. Elokuussa. Q10 on hyvä ottaa väh.3kk, koska niin kauan kestää uusiutuminen. Tuo auttaa myös miehille. Mulla tuli siis ekasta IVF:stä vain 1 blasto 8 alkiosta ilman Q10, ja 11 blastoa 24 alkiosta kun olin syönyt 4kk Q10. Itse uskon että tällä oli suurta vaikutusta solutasolla, mitä Q10 tekee.
@nin.nu40 Pahoittelut huonoista kierroksista
Ei ole helppoa tämä matka kenellekään ja kauheaa ajanvastaista taistelua meille yli 40v. Sinulle myös ehkä hyödyksi minun kokemukseni yllä.
Paljonko sulla on näkynyt antraalifolleja 0-ultrassa ennen lääkkeitä? Onko otettu AMH? Valitettavasti Clomifenistä en osaa sanoa mitään. Olen myös ymmärtänyt että sitä ei nykyään enää ole käytössä...? Korjatkaa joku jos tiedätte paremmin
Suosittelen myös Q10 ottamista mukaan, jos ei vielä ole.
@Harmi89 Noita sun tukilääkkeiden määriä pystyy kyllä nostamaan, jos tarve on. Siitä kannattaa jutella nyt jo etukäteen lääkärin kanssa kun/jos plussa tulee. Tsemppiä tämän päivän keskusteluihin lääkärin kanssa!