IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Äh, pitäskö testata ennakkoon vai ei? Testipäivä tosiaan perjantaina, mut nyt malttamattomana mietin että uskaltaisiko jo testailla vai pitäisikö vain malttaa?

Miten te ootte tehny? Jos oon ymmärtäny oikein, niin aika kahtiajakautunutta porukkaa täällä himotestaajat vs. virallisen testipäivän testaajat 😄😄
Okei, nyt on paniikki! Plussasin juuri, nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin!

Muokattu viimeksi:
Okei, nyt on paniikki! Clearblun testi näyttää raskaana 1-2 vkoa!!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️ yksikin alkio voi siis riittää, nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin!
Todellakin peukut pystyyn, ihania uutisia! Nyt vaan lähetät paljon lämpöä ja rakkautta hänelle sinne!

Eli odotit viralliseen testipäivään? Itse punnitsen tässä viralliseen testipäivään odottamisen (ensi viikon to) tai jo maanantaina tai tiistaina hcg-veritestin tekemisen välillä (Puhdin kautta). Katsoin tutkimustaulukoita ja 10.pv siirrosta pitäisi kaikki Ovitrelle jämät olla poistuneet. Torstain puolesta puhuu se että toivo eläisi pidempään.

Todellakin peukut pystyyn, ihania uutisia! Nyt vaan lähetät paljon lämpöä ja rakkautta hänelle sinne!

Eli odotit viralliseen testipäivään? Itse punnitsen tässä viralliseen testipäivään odottamisen (ensi viikon to) tai jo maanantaina tai tiistaina hcg-veritestin tekemisen välillä (Puhdin kautta). Katsoin tutkimustaulukoita ja 10.pv siirrosta pitäisi kaikki Ovitrelle jämät olla poistuneet. Torstain puolesta puhuu se että toivo eläisi pidempään.
Joo, odotin viralliseen testipäivään! (Oli kyl piinaa vikat päivät :D) ja just 2 päivää aikaisemmin alkoi lugemömmön väri vaihtua rusehtavan sävyiseksi, mutta kai tuo nyt sit oli sitä kiinnitysvuotoa? Sen takia olin varautunut negaan, ja siihen että kun lugen syöminen loppuu, niin menkat alkaa.

Täällä nyt piinaillaan, että josko tästä yhdestä saadusta alkiosta vihdoin tärppäisi. Testipäivä on ensi viikon keskiviikkona ja tiedättekin varmasti hyvin miten pitkiltä päivät tuntuu! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En aio testata ennen sitä, mutta yksi mielenkiintoinen havainto on, mitä ei ole ollut aikaisempien yritysten kohdalla.

Mulla on käytössä Oura sormus ja nyt ekaa kertaa se kertoo, että kehon lämpötila on poikkeuksellisesti koholla. Keskilämpötilahan on normaalistikin korkeampi kierron jälkimmäisellä puolikkaalla, mutta se on noussut siitäkin tasosta n. 0,3 astetta keskiviikosta alkaen. Siirtopäivä meillä oli maanantaina. Eli kun normaalisti kehon lämpötila mulla on tässä vaiheessa kiertoa 0,2-0,3 astetta korkeampi kuin keskilämpötila, niin nyt se on 0,5-0,6 astetta korkeampi kuin mulle tyypillinen kehon keskilämpötila. Nuo käyrät on normaalisti tosi tasaisia eikä vastaavaa ollut aiemman tuoresiirron tai PASin kohdalla. Nyt nämä päivät näkyy selkeänä piikkinä normaalin verrattuna ja en kyllä mielestäni ole esim. kipeäksi tulossa. On kyllä jännittävää!
Mitäs sinnepäin kuuluu?

Niin, kemiallinen raskaus voi tosiaan olla mahdollinen 😔 jos virtsassa vielä näkyy jäämiä, jotka tuolla aika herkällä viikkodigillä antaa tuon 1-2 viikkoa, mutta verestä ei enää löydy. Ikävää että tilanne on epäselvä 😞

Vähän yleisempää pohdintaa testailusta... Nää on tosi henkilökohtasia juttuja että miten lähestyä sitä testaamista. Jotkut tykkää esim. just tehdä vaan yhden viikkodigin testipäivänä ja hyväksyä sen tuloksen ja jättää siihen. Ite tykkään testailla jo pidemmältä ajalta ennen tuota, sit tiedän kuinka viiva on kehittynyt, ja onko se esimerkiksi testipäivänä jo hiipumassa pois vaikka onkin vielä positiivinen. Mut joillekin tuo varhainen testaaminen tuo enemmän lisästressiä kuin mitä se lisääntynyt tiedonmäärä antaa positiivista sisältöä elämään. Eli omalla kohdalla vaan pitää miettiä mikä tuo enemmän stressiä ja koittaa löytää itselle toimiva ratkaisu.

Ehkä halvemmalla selvyyttä tilanteeseen tällä hetkellä saisit esim. tekemällä parin päivän ajan kaupan halpoja Pregcheck liuskatestejä, ja katsot mihin suuntaan viiva kehittyy.

Tuliko siis verikokeesta vain tulos raskaana / ei raskaana vai hGC-pitoisuus? Googlailin, ja ilmeisesti verikokeita tehdään kahdentyyppisiä: kvalitatiivisia ja kvantitatiivisia. Kvantitatiivinen on tarkka ja antaa HCG:n tarkan arvon. Kvalitatiivinen testi puolestaan kertoo vain sen, että onko veressä hormonia vai ei, ja että se on tarkkuudeltaan suunnilleen yhtä luotettava kuin virtsatesti. Luulin, että verikoe on aina tarkempi kuin virtsatesti, mutta ainakaan kotitesti.fi:n raskaustesti-infon mukaisesti näin ei ole. Clearbluen diginäytöllisen pitäisi reagoida siinä vaiheessa kun pitoisuus on yli 25 yksikköä, mutta kvalitatiivisen verikokeen rajoista en löytänyt tietoa. Kvantitatiivisen kokeen raja on ymmärtääkseni 5 yksikköä.

Tuliko siis verikokeesta vain tulos raskaana / ei raskaana vai hGC-pitoisuus? Googlailin, ja ilmeisesti verikokeita tehdään kahdentyyppisiä: kvalitatiivisia ja kvantitatiivisia. Kvantitatiivinen on tarkka ja antaa HCG:n tarkan arvon. Kvalitatiivinen testi puolestaan kertoo vain sen, että onko veressä hormonia vai ei, ja että se on tarkkuudeltaan suunnilleen yhtä luotettava kuin virtsatesti. Luulin, että verikoe on aina tarkempi kuin virtsatesti, mutta ainakaan kotitesti.fi:n raskaustesti-infon mukaisesti näin ei ole. Clearbluen diginäytöllisen pitäisi reagoida siinä vaiheessa kun pitoisuus on yli 25 yksikköä, mutta kvalitatiivisen verikokeen rajoista en löytänyt tietoa. Kvantitatiivisen kokeen raja on ymmärtääkseni 5 yksikköä.
Jatkan testailuja ja palailen asiaan, kun olen viisaampi :)

Kiitos kaikille kommenteista!

Menin vielä ominpäin verikokeisiin, niiden mukaan en ole raskaana?!
Kurjaa että plussainnostuksen jälkeen sait heti vastakkaisia uutisia verikokeesta. 😞Toivon että tämä ainokainen vielä roikkuisi kyydissä. ❤️ Täälläkin plussattu ensimmäisestä alkionsiirrosta, että mahdollista on!

Ja komppaan Nurppua, kannattaa vielä seurata viivatesteillä josko ne sieltä vahvistuisi vai oliko sittenkin kemiallinen.

Clearbluen viikkonäytöllinen näyttää plussaa kun arvo on yli 10.
Verikokeissa taas kaikki alle 25 lasketaan negatiivisiksi.

Voimia kaikille eri vaiheissa oleville! :red-heart: Eilen kokeiltiin siis ICSIä yhden IVF:n jäkeen, jolloin ei tullut yhtään normaalisti hedelmöittynyttä alkiota. Silloin oli vain kolme kypsää munasolua, vaikka melkein 10 otettiin ulos. Kipuja oli taas erityisesti keräyksen jälkeen, ja sain monta kertaa kipulääkettä. Niistä tuli huono olo, joten en pystynyt syömään moneen tuntiin. Sitten ei pissakaan meinannut tulla, joten olin klinikalla pidempään kuin viimeksi. Hoitaja oli aivan ihana! :smiling-eyes:

Muutama tunti sitten sain viestin, että Omapolulla on merkintä, mutta en ole päässyt kirjautumaan sinne!!!! Hermot riekaleina. Nyt rohkenin soittaa päivystykseen ja jonotan sinne. Maanantaina olisi jo siirto, jos siellä jotain siirrettävää on.

Eipä kukaan pysty kertomaan, mitä Omapolulla on. Toivottavasti se alkaisi toimimaan tänä iltana tai viimeistään huiomenna. Muistelen myös, soittiko ne viimeksi minulle jo lauantaina, että ei siellä alkioita ollut.

Takaisin