IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Oon pahoillani negatiivisista tuloksista 😭

Aloin pohdiskelemaan äitiyttä, kun kävin parin ystävän kanssa kahvilla. Molemmilla lapsia ja keskustelut kääntyivät raskaaseen lapsi arkeen ja vauva-aikaan. Miten olenko hullu, kun vapaa ehtoisesti suuren taistelun kanssa samaan elämän tilanteeseen ja unohtuiko silloin kaikki vaiva, mitä on tehnyt päästäkseen siihen tilanteeseen, että on oma lapsi. Asiaa en heille voinut mitenkään kommentoida etten heitä loukkaisi.
 
Oon pahoillani negatiivisista tuloksista 😭

Aloin pohdiskelemaan äitiyttä, kun kävin parin ystävän kanssa kahvilla. Molemmilla lapsia ja keskustelut kääntyivät raskaaseen lapsi arkeen ja vauva-aikaan. Miten olenko hullu, kun vapaa ehtoisesti suuren taistelun kanssa samaan elämän tilanteeseen ja unohtuiko silloin kaikki vaiva, mitä on tehnyt päästäkseen siihen tilanteeseen, että on oma lapsi. Asiaa en heille voinut mitenkään kommentoida etten heitä loukkaisi.
Vauva-aika voi olla tosi raskas (mutta ei välttämättä) ja esikoisen kanssa elämänmuutos tuntuu monelle tosi isolta. Vaikka ei olisi mikään bilehile, on lapseton kuitenkin tottunut yleensä täyttämään lähinnä omia tarpeitaan ja vauva muuttaa tämän kokonaan. Uskallan kuitenkin väittää, että merkittävästi useampi katuu tai suree lapsettomuuttaan kuin lapsen saaneet sitä, että ovat vanhemmiksi päätyneet.
 
Oon pahoillani negatiivisista tuloksista 😭

Aloin pohdiskelemaan äitiyttä, kun kävin parin ystävän kanssa kahvilla. Molemmilla lapsia ja keskustelut kääntyivät raskaaseen lapsi arkeen ja vauva-aikaan. Miten olenko hullu, kun vapaa ehtoisesti suuren taistelun kanssa samaan elämän tilanteeseen ja unohtuiko silloin kaikki vaiva, mitä on tehnyt päästäkseen siihen tilanteeseen, että on oma lapsi. Asiaa en heille voinut mitenkään kommentoida etten heitä loukkaisi.
Mun mielestä on etuoikeutettua saada valittaa lapsiarjen raskaudesta, sotkujen siivoamisesta tms. Itse ainakin kun valitan noista asioista, tiedostan erittäin hyvin että asiat voisivat olla toisin, voisi olla niinkin että ei olisi mistä valittaa. Mutta ehkä tässä vaaditaan vähän pelisilmää, että kenelle näistä asioista kannattaa vinkua 😅

Niinkuin Fuksia sanoi niin vanhemmaksi tulo ja kasvaminen on oikeastikin raskasta, ja iso kasvun paikka. Silti se on kaiken taistelun arvoista. Toivon onnistumista sinulle ❤️
 
Suosittelen miehelle SermaTrop Alfaa 3kk kuuri ennen hoitoa, jos se vielä koittaa. Meillä sillä oli iso merkitys!
Okei, kiitos vinkistä! ❤️ Pitääpä tutustua. Jännä että mitään lisäravinteita ei missään vaiheessa hoitoja suunnitellessa mainittu. Vain siitä ollut puhe että huolehtii perusterveistä elämäntavoista.
 
Okei, kiitos vinkistä! ❤️ Pitääpä tutustua. Jännä että mitään lisäravinteita ei missään vaiheessa hoitoja suunnitellessa mainittu. Vain siitä ollut puhe että huolehtii perusterveistä elämäntavoista.

Joo olen myös kuullut hyvää tuosta Kosmoksen suosittelemasta ravinteesta. Ihan yksityiselläkin sitä mainostavat. Ja sinun (ehkä miehenkin?) on hyvä syödä ubikinolia :)
 
Mutta esim. translokaatiota tai teidän solujen yhteensopivuutta ei ole testattu?
Tuo translokaatio voi tehdä alkioista viallisia ja voisi olla yksi hyvä testi tehdä.
Osaatko muuten sanoa, paljonko tuollainen maksaa? Näkyykö nuo jollain verikokeella?
 
Mutta esim. translokaatiota tai teidän solujen yhteensopivuutta ei ole testattu?
Tuo translokaatio voi tehdä alkioista viallisia ja voisi olla yksi hyvä testi tehdä.
Ei ole testattu tällaisia. Isot kiitokset vinkeistä! 🙏❤️ Pitääpä selvittää lisätietoa näistä vaihtoehdoista. Kunhan pääsee hoitavan lääkärin kanssa keskustelemaan tarkemmin, niin varmaan sitten on taas fiksumpi.
 
Muokattu viimeksi:
Pitääkö ennen infektioverikokeita paastota? Ei varmaankaan, en ainakaan keksi logiikkaa, että pitäisi? Menen ylihuomenna.
 
Mun mielestä on etuoikeutettua saada valittaa lapsiarjen raskaudesta, sotkujen siivoamisesta tms. Itse ainakin kun valitan noista asioista, tiedostan erittäin hyvin että asiat voisivat olla toisin, voisi olla niinkin että ei olisi mistä valittaa. Mutta ehkä tässä vaaditaan vähän pelisilmää, että kenelle näistä asioista kannattaa vinkua 😅

Niinkuin Fuksia sanoi niin vanhemmaksi tulo ja kasvaminen on oikeastikin raskasta, ja iso kasvun paikka. Silti se on kaiken taistelun arvoista. Toivon onnistumista sinulle ❤️
Joo se on kyllä iso muutos ja pitää saada varsinkin ystävien kesken sanoa, jos joku on huonosti tai vain sillä hetkellä ärsyttänyt. Pohtiminen ja asioihin huomion kiinnittäminen johtuukin varmaan siitä, kun identofioi itsensä niin vahvasti lapsettomaksi, kunnes toisin todistetaan. 🤔
 
Kuinka pitkään ennen hoitoja tuota ubikonia kannattaa syödä? Onkohan esim. 3 kk mitää hyötyä? Onko sen vaikutusta mitenkään tieteellisesti todistettu?
 
@Evanel hei hurjasti onnea plussasta😍😍❤️ ihanaa! Oon niin ilonen sun puolesta! Teille tulee sitten marraskuinen?

Pahoittelut kaikille negoista❤️

Itsellä oli amh 3,5 eli vissii aika ok 30v. 150 ky annostuksella ovaleapia 11 pistopäivän ajan saatiin saldoks 17 kypsää munasolua joista 13/14 hedelmöitty normaalisti. Yks tuoresiirto blastolla ja 6 blastoa pakkasessa. Meillä oli icsi käytössä. Olis toisaalta mielenkiintosta tietää olisko ivf ollu eroa lopputulokseen. Meidän tärppäämättömyys kun jäi mysteeriks.
 
Kuinka pitkään ennen hoitoja tuota ubikonia kannattaa syödä? Onkohan esim. 3 kk mitää hyötyä? Onko sen vaikutusta mitenkään tieteellisesti todistettu?

Muistaakseni suositeltiin, että kolme kuukautta vähintään, niin kerkee tehota. Itse söin on-off tuossa viime kesänä ja alkusyksystä. @CherryRed osannee neuvoa parhaiten ja kertoa tieteellistä faktaa! Jenkkisivustoilla ainakin luki, että pitää x-määrä ennen hoitokierron alkua lopettaa, eli hoitojen aikana ei muistaakseni suositeltu syötäväksi.
 
Muistaisko kukaan kuinka aikaisin Ubikinoni ois hyvä lopettaa ennen hoitojen alkua? Mä oon nyt loppuvuodesta asti syöny ja noin kuukauden päästä alkais IVF. Mulla tais olla niitä jäljellä enää täksi viikoksi, joten ei varmaankaan kannata enää uutta purkkia sitte hommata 🙈
 
Mä oon kyllä syönyt läpi hoitojenkin ja en vuotanut punktion jälkeen juurikaan. En sitten tiedä onko siinä jokin muukin syy miksi pitäisi lopettaa? Omegat tietysti jätin syömättä. Oon kanssa käsittänyt että pitäisi syödä ainakin muutama kuukausi. Mielestäni miehen siittiöiden määräkin parani niillä (tai kasviksilla).

@Juliet92 Kiitos, marraskuinen tosiaan. 😊
 
Muokattu viimeksi:
Muistaisko kukaan kuinka aikaisin Ubikinoni ois hyvä lopettaa ennen hoitojen alkua? Mä oon nyt loppuvuodesta asti syöny ja noin kuukauden päästä alkais IVF. Mulla tais olla niitä jäljellä enää täksi viikoksi, joten ei varmaankaan kannata enää uutta purkkia sitte hommata 🙈
Mulle ainakin Dextralla käskettiin syödä hoitojen aikana. Myös DHEA:a. TAYS:LLA sit sanottiin että dhea pitäis lopettaa kun pistokset aloittaa. Et otappa tässä sit selvää 🤷‍♀️
 
Mä söin hoitojen läpi ja siihen saakka, että viimeisestä PAS:sta tuli yllättäen plussa ja alkoi raskaus. Jos olisi pitänyt taas aloittaa hoidot alusta, niin söin siltä varalta. DHEA:n lopetin ennen IVF-piikityksiä, koska lääkkeet loppuivat enkä halunnut uusia, kun olin jo syönyt suositellut 3kk ja sivuoireita oli niistäkin, joten piikitysten sivuoireet oli ihan riittävät. En tiedä, olisiko jopa niitä voitu muuten jatkaa.
 
Takaisin
Top