IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Pikapäivitys: onnea kaikille plussanneille ja lehmänhermoja piinailijoille 💖

Mulla nousi eilen kuume, ja aamulla särki niin peevelisti lihaksia ja niveliä ja päätä, nyt sitten lääkkeitten oton jälkeen kuume nousi 38,3 asteeseen mikä on tällaiselle kylmäkallelle (35,6) aika paljon 🤒

Saa nähä miten ivf hoidon nyt käy 🤥😔

Ooi onnea😍 onko sielä jotain oireita?
Kiitos! Alkion siirron iltana oli menkkamaista kipua alavatsalla. Sen jälkeen on ollut ajoittain pistemäistä kipua kohdussa, varsinkin istuessa. Lantio ja alaselkä on välillä olleet hieman kipeät. Muutaman päivän on ollut ajoittain tukkoinen nenä ja flunssamaista oloa, mutta sitä kyllä on ollut muulloinkin.
Katotaan nyt kauan tämä ilo kestää. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Jahas, jokohan sitä uskaltais parkkeerata tähän ketjuunkin, kun HUS on näyttänyt vihreää valoa alkiodiagnostiikalle. Parin viikon päästä perinnöllisyyslääkärin etävastaanotto, sit vielä icsi-neuvonta ja sit oliskin vuorossa se, et millon päästään keräyshommiin! Vähän jännittää, tekeekö kolmisen kuukautta liian tiukkaa aikataulussa, ennen kesäsulkua siis. Mitä luulette? Varautuako vaan jo siihen, että alkusyksyyn menee.

Kiitos @Onnenomena ja muut! :red-heart:

Aijai jännittää @Cha-cha puolesta kanssa! Onko mitään oireita? Tai no mitehnköhän ne erottaa cycloista? Mulla ei tainnu Teroista tulla mitään oireita.
Mites @PKK ? Ja olikos vielä joku muu tässä piinailemassa?
Ihana kun oot jännällä mukana 😅 Mulla tulee teroista pahoinvointia ja päänsärkyä, ja näköjään cycloista sit rintakipuja ja mahakipua ainakin. Ei ole mitenkään erityisen hehkeä olo ollut siis.

Mulla ei ole yhtään sellainen olo että olisi tärpännyt, mutta kyllähän sitä silti toiveikas on. Sen kerran siinä kemiallisessa kohdussa oli jotain tuntemuksia ja nyt niitä ei ole.

Tunnustan että yhden testin tein tänään ja ihan puhdas nega… :(

Negatiivinenhan se digitestikin oli.

Tuntuu niin hankalalta jatkaa noiden lääkkeiden käyttöä se yhteensä 2 viikkoa eli muutama päivä vielä koska ”vielähän se voi muuttua”…. Ajattelin cyclot puolittaa eli ottaa vaan illalla, on niitä nyt tässä käytetty omiksi tarpeiksi.

Viimeinen siirretty - syksyllä sitten uutta kierrosta aluille 😭

Tuntuu niin hankalalta jatkaa noiden lääkkeiden käyttöä se yhteensä 2 viikkoa eli muutama päivä vielä koska ”vielähän se voi muuttua”…. Ajattelin cyclot puolittaa eli ottaa vaan illalla, on niitä nyt tässä käytetty omiksi tarpeiksi.

Voi, olen tosi pahoillani puolestasi! 🥺❤️

Eikä, miten kurjaa! 😕♥️
Itse testasin eilen, kun alkoi menkat puskee lugeista huolimatta ja puhdas nega täälläkin. Olin oma elämäni pikku pahis ja lopetin luget. Ja jo tänään ihan kunnon vuoto ym. Toki testaan vielä virallisena testipäivänä.

Eikä, miten kurjaa! 😕♥️
Itse testasin eilen, kun alkoi menkat puskee lugeista huolimatta ja puhdas nega täälläkin. Olin oma elämäni pikku pahis ja lopetin luget. Ja jo tänään ihan kunnon vuoto ym. Toki testaan vielä virallisena testipäivänä.
Voi ei, pahoittelut negasta! 🥺❤️

Eikä, miten kurjaa! 😕♥️
Voi eikä, sielläkin 😭

Mullakin jo mahassa tuntuu ja tänään olisi Flown mukaan alkamispäivä. Toivottavasti alkaisi nyt pian jos alkaa - lopetan lääkkeet nimittäin siihen paikkaan. Viikonlopulle tulossa mukava reissu ja olisi elämän pieni ilo, kun ei tarvitsisi lähteä sinne sekaisin hormoneista, särkylääkkeistä ja menkkakivuista.

Äääh, otan osaa negoista 😞💔

Mä lopetin ite viime kierroksella cyclogestit ajoissa kun totesin että ei tää nega tästä mikskään muutu. Jotenkin se kierron väkisin venyttäminen tuntuu siinä vaiheessa niin tyhmältä ja ikävältä. Tein toki testin silti virallisena päivänä ja ilmoitin tuloksen silloin.

Otan osaa myöskin negoista. :Broken Heart:

Täällä kaivattaisiin nyt neuvoja ja ajatuksia, mistä voisi olla kyse.

Lääkäri soitti tänä aamuna meidän alkioiden tilanteesta. Keskiviikon punktiossa munasoluja kerättiin 13, joista torstain tiedon mukaan 7 hedelmöittyi normaalisti. Tänä aamuna, kun siirtoon pitäisi mennä, niitä on jäljellä enää yksi hyvälaatuinen.

Viime IVF yrityksessä tilanne oli samankaltainen, eli 11 kerätystä munasolusta 9 hedelmöittyi hyvin. Näistä saatiin se yksi tuoresiirto ja 2 pakastimeen, joista toinen ei selvinnyt sulatuksesta. Eli 2 siirtoyritystä tuli ekasta IVF hoidosta.

Aion nyt kuitenkin mennä tänään tuohon tuoresiirtoon ja toivotaan tietysti kovasti että se yksi hyvä alkio olisi riittävä. Mutta väkisin herää jo mieleen, että mitä seuraavaksi. Meillä tosiaan tulee kolmannen yrityksen osalta nyt tauko, kun välissä on tarkoitus leikata myooma pois kohdun seinämästä. Mutta tämä hyvien alkioiden määrä kyllä herättää kysymyksen, että onko ongelma jossain toisaalla. Mitä te asiasta enemmän tietävät ehdottaisitte että tässä kohtaa tekisi? Onko jotain mikä voi vaikuttaa siihen että hyviä alkioita tulee niin vähän? Ja onko jotain tutkimuksia mitä voisi pyytää julkiselta puolelta tai erikseen ostaa yksityisellä, mikä auttaisi ymmärtämään mistä kyse? Aion tietysti soittaa hoitavalle lääkärille ja pyytää että asiasta päästäisiin keskustelemaan, mutta olisi hienoa jos jo etukäteen kuulisi ajatuksia tästä niin että osaisi itsekin ehdottaa mahdollisia toimenpiteitä. :Person With Folded Hands:

@Cha-cha & @PKK Pahoittelut negoista. 😔

@Annalee voihan harmi ettei enempi jaksa blastoksi asti. 😔 En osaa sanoa mikä auttaisi virallisesti alkioiden laatuun, muuten kuin yrittää parantaa munasolujen ja siittiöiden laatua. Me syötiin molemmat ubikinonia, lisättiin kasviksia entistä enemmän ruokavalioon ja välteltiin saunomista.

@Cha-cha & @PKK Pahoittelut negoista. 😔

@Annalee voihan harmi ettei enempi jaksa blastoksi asti. 😔 En osaa sanoa mikä auttaisi virallisesti alkioiden laatuun, muuten kuin yrittää parantaa munasolujen ja siittiöiden laatua. Me syötiin molemmat ubikinonia, lisättiin kasviksia entistä enemmän ruokavalioon ja välteltiin saunomista.
@Evanel huomasinkin juuri sinun ilouutiset! Onnea kovasti, ihana uutinen että teillä tuli plussa! :red-heart:

Kävin juuri tuoresiirrossa ja lääkäri kertoi samalla, että muut hedelmöittyneet alkiot oli lopettaneet jakautumisen 3 päivän kohdalla. Hän sanoi myös, että varmaksi ei voi tietää mistä se johtuu, mutta että yleensä ajatellaan että jos kehitys loppuu ihan alkuunsa niin kyseessä olisi munasolujen heikko laatu, mutta myöhemmässä vaiheessa kiinni ennemmin siittiöiden laadusta. Meidän kohdalla arveli että siittiöistä olisi siis ennemmin ollut kiinni, eli hyvälaatuisia ei hedelmöittyneisiin yksilöihin olisi osunut nyt tätä yhtä enempää. Siltä varalta että mennään kolmanteen hoitokertaan niin pitää alkaa jo hyvissä ajoin kiinnittämään huomiota noihin mainitsemiisi asioihin ja yleisesti terveellisiin elämäntapoihin. Melko terveellisesti eletäänkin, mutta varmasti voi panostaa lisää esimerkiksi kasvisten määrän lisäämiseen, (miehellä) vitamiineihin ja esim. liikuntaan. Mutta toivotaan, että tämä yksi hyvälaatuinen yksilö nyt tarraisi kiinni.

@Evanel huomasinkin juuri sinun ilouutiset! Onnea kovasti, ihana uutinen että teillä tuli plussa! :red-heart:

Kävin juuri tuoresiirrossa ja lääkäri kertoi samalla, että muut hedelmöittyneet alkiot oli lopettaneet jakautumisen 3 päivän kohdalla. Hän sanoi myös, että varmaksi ei voi tietää mistä se johtuu, mutta että yleensä ajatellaan että jos kehitys loppuu ihan alkuunsa niin kyseessä olisi munasolujen heikko laatu, mutta myöhemmässä vaiheessa kiinni ennemmin siittiöiden laadusta. Meidän kohdalla arveli että siittiöistä olisi siis ennemmin ollut kiinni, eli hyvälaatuisia ei hedelmöittyneisiin yksilöihin olisi osunut nyt tätä yhtä enempää. Siltä varalta että mennään kolmanteen hoitokertaan niin pitää alkaa jo hyvissä ajoin kiinnittämään huomiota noihin mainitsemiisi asioihin ja yleisesti terveellisiin elämäntapoihin. Melko terveellisesti eletäänkin, mutta varmasti voi panostaa lisää esimerkiksi kasvisten määrän lisäämiseen, (miehellä) vitamiineihin ja esim. liikuntaan. Mutta toivotaan, että tämä yksi hyvälaatuinen yksilö nyt tarraisi kiinni.
onko mieheltäsi testattu näytettä?

Takaisin