@Harmi89 nyt luotetaan siihen että kolmas kerta toden sanoo!
@Annalee hyvä saalis, onnea! :) Toivottavasti olo olisi vähän helpottanut jo! Onko vielä tullut lisätietoa hedelmöittyneistä?
@PKK tsemppiä piinailuun, ihan kohta se testipäivä kuitenkin jo on!
Me saatiin tänään lisätietoa hoitojen jatkosta. Mulla oli hoitojen alkaessa 1,5v sit AMH 4,2. Löysin aiemmin jonkun tutkimuksen jonka mukaan yli 3,5 AMH on kohonnut riski hyperiin ja suositellaan lyhyttä kaavaa. Viime kesänä IVF suunnittelussa otin tuon esille, mutta lääkäri totesi että mun iän (35v) takia hän ei usko et on mitään hypeririskiä. Hitusen kirpasi, kun vielä pari kuukautta aiemmin olin toisen lääkärin kommentin mukaan "niin nuori" (34v) ettei ole mitään kiirettä IVF:n. Saatiin sit ite valita pitkän ja lyhyen kaavan välillä, ja mä valitsin lyhyen tuon AMH:n takia. Mut meillä tosiaan tässä ekassa IVF:ssä tuli lyhyellä kaavalla 6 solua, ekassa kontrolliultrassa lääkäri totesi että sieltä oli lähteny muutama keulimaan ja muut ei ehtiny kyytiin, kuulemma yleistä lyhyessä kaavassa. Tämän takia mä esitin nyt viimeisen PAS:n kontrolliultrassa toiveen että ensi kerralla käytettäisiin pitkää kaavaa, jotta saataisiin ehkä enemmän soluja kasvatettua. Tällä kertaa (eri) lääkäri kommentoi että ei kyllä suosittele mun AMH:lla pitkää kaavaa hypeririskin takia, että annostusta muuttamalla voisi mennä lyhyellä kaavalla. Vähän yllätyin, kun viimeksi olin jotenkin niin vanha että ei mulle mitään hyperiä voi tulla. No mutta, totesin että siitä AMH:n otostahan on jo 1,5v, että se taso on nyt varmaan jo laskenu siitä. Lääkäri totesi että jos PAS ei tuota tulosta, mitataan AMH uudestaan ja sen pohjalta mietitään jatkoa. Tänään oli virallinen testipäivä tuosta PASista (nega) ja sain lähetteen sinne AMH:n. Huomenna käyn verikokeessa. Lääkäri suorittaa hoidon suunnittelun loppukuusta, ja kuulemma ehkäpä toukokuun kuukautisista päästään ilmoittautumaan seuraavalle kierrokselle. :)