IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Cha-cha Jee! Ihanaa, että oot noin aurinkoisella mielellä :Smiling Cat Face With Heart: Toivottavasti alkio selviää sulatuksesta (niin kuin ne nyt kai valtaosin selviää!) ja siirto onnistuu, alkioinen tarttuu kiinni! Alkionimistä kun puhutaan, torstai on hieno päivä siirtää, jos olisi oma siirto, ottaisin mummoni nimen (Fanni) alkiolle :Kissing Face With Smiling Eyes:

Heippa! Mä en ookkaa ikinä ennemmin keskustelupalstoille kirjotellu, mutta nyt sitte. Mulla sellanen tilanne, että nyt ois menossa 4+5 ja todellakaan luotto siihen et kaikki menee hyvin ei oo kovin korkealla. Takana kkm lokakuulta ja pelko vahvasti läsnä. Sen verran taustaa että oon30v ja 11v on yritystä takana. Vuosi sitten alotettiin ivf/icsi hoidot ja alkanut raskaus pas siirrosta. Mutta eniten mieltä rassaa ny sellanen, et mun huhtikuus alkais työ, talojen ulkomaalaus. Voikohan siitä (maaleista) olla jotain haittaa jos raskuaus etenee normaalisti🤔

Heippa! Mä en ookkaa ikinä ennemmin keskustelupalstoille kirjotellu, mutta nyt sitte. Mulla sellanen tilanne, että nyt ois menossa 4+5 ja todellakaan luotto siihen et kaikki menee hyvin ei oo kovin korkealla. Takana kkm lokakuulta ja pelko vahvasti läsnä. Sen verran taustaa että oon30v ja 11v on yritystä takana. Vuosi sitten alotettiin ivf/icsi hoidot ja alkanut raskaus pas siirrosta. Mutta eniten mieltä rassaa ny sellanen, et mun huhtikuus alkais työ, talojen ulkomaalaus. Voikohan siitä (maaleista) olla jotain haittaa jos raskuaus etenee normaalisti🤔

Kannattaa ottaa selvää maalien sisällöt (ainesosat) ja niiden tietojen kanssa soittaa tetrakologiseen palveluun. Sieltä yleensä osataan neuvoa. Tietyst voit jo opiskella itse maaleista lukeeko niissä mitään. Niissä pitäisi olla turvallisuusselostus missä tällaiset tiedot olisi.

Jos maaleissa on jotain haitta-aineita, asiasta kannattaa keskustella työnantajan ja työterveyshuollon kanssa. Voit olla oikeutettu erityisraskausrahaan, jos joudut ennen varsinaisen raskausrahan saamista olemaan poissa työstä nimenomaan tästä syystä. Erityisraskausrahan saamisen edellytyksenä on, että vaaratekijät eivät ole vältettävissä eikä työnantaja pysty järjestämään muuta työtä.

Täällä ilmoittautuu piinailija! Eilen oli siirto ja äsken vessaa vetäessä katselin huvittuneena, että jahas, sinne se alkio tippui, kun joku pikku ötö uiskenteli pöntössä lugepalojen seassa 🤪hehhe.

Meillä tuoresiirrosta v 2020 lapsi ja nyt kolmas pas. Viisi alkiota vielä pakkasessa.

PKK lähes samassa aikataulussa siis! Monenko päivän alkio sulla siirrettiin? Mulla oli 3 päiväinen.
Siirto sujui hyvin - yksi sujaus ja homma done. Näin konkarina ja vanhasta viisastuneena sanoisin, että käykää vessassa reilu tunti ennen siirtoa ja sit juokaa heti pari isoa lasia vettä - näin ainakin mulla ollut ihan optimaalinen tilanne rakossa siirron aikaan. Ei kauhea paine mutta ei myöskään rakko tyhjä.

Huhhuh mikä lääkitys nyt sitten! Terolutit 3*päivä, ja nyt uutena kokeiluna ”koska eihän siinä mitään menetä ja viimeistä viedään” 2*päivä Cyclogest. Lisäksi kun alkio 6 päiväinen, gonapeptyl pistos.
Olen kauhulla lukenut noita monien Luge-sotkuja mutta lääkäri sanoi että tämä ei pitäisi sotata niin paljon. Meinasi, että jos alkaa töissä sotku ahdistaa, voin vähentää määrää että laitan vaan illalla.
Kävin ostamassa yhdet menkkapikkarit ja paketin pikkuhousunsuojia näin ensialkuun, saa nähdä millä tästä selviän kun vihaan pikkuhousunsuojia yli kaiken!
Testipäivä viikon päästä maanantai ja tämähän mulle sopii. Oli tulos mikä hyvänsä niin se on selvillä ja saa totutella ajatuksen ennen seuraavaa työmatkaa 😍

Onnea palleroille matkaan @PKK ja @Cha-cha ! :Two Hearts:
Hyvä varasto sulla vielä @PKK
ja kiitos vinkistä @Cha-cha ! Taidan noudattaa sitä kun ei ole mitään kokemusta kauan pitäisi pidätellä ilman että iskee jo liiankin kova vessahätä.

Hei miten nuo Terot on muuten yleensä määrätty? Kun mulle lääkäri viime ultrassa muisti juuri kun olin lähdössä että pitäis varmaan jotain tukeakin määrätä ja määräsi mulle Terolutin ja Gonapeptyylin. Oli puhe että aloitus siirron jälkeen mutta nyt tarkemmin ajateltuna jos mulle siirretään 6 päiväinen niin eikös ne Terot ole jo melko myöhässä kun kuukautiset rupee siinä jo kolkutteleen kohdun ovia? En nyt äkkiseltään muista että Terojen aloittamispäivämäärästä olis ollut puhe vaan siitä Gonapeptyylistä. Resepteissä ei tietty lue milloin aloitetaan. :No Evil Monkey:

@Evanel mä oon tainnut aina aloittaa päivänä jolloin alkio on 2 päivän ikäinen. Mut mulla oli kaikki pakastettu 2 päiväisiä. Oon aina saanut ohjeen milloin aloittaa kun ilmoittautunut siirtoon.

Se pidättely on ollu ohje mulle 1-2 h mut sit aina jos oon pidättänyt 2h niin varmaan kaikki jännitys ja muu - tulee juotua vettä ihan liikaa ja se hätä on ihan kauheaa 😅 yksi vanhempi hoitaja antoi kerran tuon ohjeen mulle ja ollut kyllä ihan optimaalinen

@Evanel mä oon tainnut aina aloittaa päivänä jolloin alkio on 2 päivän ikäinen. Mut mulla oli kaikki pakastettu 2 päiväisiä. Oon aina saanut ohjeen milloin aloittaa kun ilmoittautunut siirtoon.

Se pidättely on ollu ohje mulle 1-2 h mut sit aina jos oon pidättänyt 2h niin varmaan kaikki jännitys ja muu - tulee juotua vettä ihan liikaa ja se hätä on ihan kauheaa 😅 yksi vanhempi hoitaja antoi kerran tuon ohjeen mulle ja ollut kyllä ihan optimaalinen
Mulle tuli vaan viesti että kiitos ilmoituksesta, siirto on maanantaina. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tosin nyt kun kaivelin vanhoja papereita niin löysin jonkun yleisohjeen, jossa sanottiin että keltarauhastuki aloitetaan siirrosta. Eli voin varmaan luottaa sun kokemukseen ja ohjeeseen että kyllä se tosiaan vasta siirrosta aloitetaan.
Tsemppiä Lugeiluun! Eikös niissä ollut väliä kuinka ne saa tosiaan sisään laitettua, että ei sotkisi ihan niin paljoa? Joku täällä taisi siitä jakaa vinkkiä.

Mulle tuli vaan viesti että kiitos ilmoituksesta, siirto on maanantaina. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tosin nyt kun kaivelin vanhoja papereita niin löysin jonkun yleisohjeen, jossa sanottiin että keltarauhastuki aloitetaan siirrosta. Eli voin varmaan luottaa sun kokemukseen ja ohjeeseen että kyllä se tosiaan vasta siirrosta aloitetaan.
Tsemppiä Lugeiluun! Eikös niissä ollut väliä kuinka ne saa tosiaan sisään laitettua, että ei sotkisi ihan niin paljoa? Joku täällä taisi siitä jakaa vinkkiä.
Voi että kun joku muistaisi missä vinkit on - on tainnut mennä mulla ohi ne 😩

Minä ehkä sinuna yrittäisin huomenna vielä kysyä että aloitetaanko se tuki aiemmin. Kun tosiaan mulla oli nytkin että Alkion ollessa 2d aloitettiin ja siirto oli vasta 3d. Eli anteeksi huono selostus!

Mulla aloitettu keltarauhastuki, kun alkio ollut päivän ikäinen ja blastoja siirretty. Ja se taisi olla @CherryRed joka vinkkasi, että luget voi laittaa sellaisella asettimella, joita saa vaik joidenkin emätinvoiteiden paketeissa. Korjatkaa, jos olen väärässä. Itse olen tunkenut vaan keskisormella mahdollisimman pitkälle. Kannattaa käyttää huonoja alushousuja, koska saattaa jäädä jälkiä. Ja riittävän hyviä pikkuhousunsuojia, halvimmista tulee jopa läpi.

Hei, osaisittekohan auttaa ivf:n ensikertalaista.. olin maanantaina taysissa tuoresiirrossa, jonka yhteydessä kerrottiin, että 5 alkiota jäi jatkovilejlyyn. Punktio oli viime viikon perjantaina, eli alkiot olivat maanantaina kolmepäivisiä. Siitä, saadaanko alkioita pakkaseen ja jos, niin kuinka monta, tulee kuulemma kirje kotiin, mutta että nopeammin tieto tulee omakantaan. En ainakaan tänään löytänyt kannasta mitään merkintää enkä edes tiedä, minne sinne tieto mahdollisesti tulee. Huolestuttaa tuleva viikonloppu, että joudunko sen vielä jännittämään, miten oikein kävi. Milloin olette saaneet tiedon, mitä alkioille on käynyt ja mistä kohtaa omakantaa tieto mahdollisesti löytyi, jos se on tullut sinne? Kertovatkohan tuloksia ollenkaan puhelimitse jos polille soittaa? Outoa ja turhauttavaa, että näin tärkeää tietoa on ilmeisen hankalaa ja hidasta saada.

Mulla aloitettu keltarauhastuki, kun alkio ollut päivän ikäinen ja blastoja siirretty. Ja se taisi olla @CherryRed joka vinkkasi, että luget voi laittaa sellaisella asettimella, joita saa vaik joidenkin emätinvoiteiden paketeissa. Korjatkaa, jos olen väärässä. Itse olen tunkenut vaan keskisormella mahdollisimman pitkälle. Kannattaa käyttää huonoja alushousuja, koska saattaa jäädä jälkiä. Ja riittävän hyviä pikkuhousunsuojia, halvimmista tulee jopa läpi.
Aivan! No asetinta ei nyt ole joten ilman mennään. Hyvä kun sanoit noista pikkuhousuista ja suojista. Just siivosin kaapit ja ostin kasan uusia 🤣 täytyy nyt uhrata sitten jotkut tietyt näihin käyttöön. Ja jos ne menkkapikkarit toimisi.

Hei, osaisittekohan auttaa ivf:n ensikertalaista.. olin maanantaina taysissa tuoresiirrossa, jonka yhteydessä kerrottiin, että 5 alkiota jäi jatkovilejlyyn. Punktio oli viime viikon perjantaina, eli alkiot olivat maanantaina kolmepäivisiä. Siitä, saadaanko alkioita pakkaseen ja jos, niin kuinka monta, tulee kuulemma kirje kotiin, mutta että nopeammin tieto tulee omakantaan. En ainakaan tänään löytänyt kannasta mitään merkintää enkä edes tiedä, minne sinne tieto mahdollisesti tulee. Huolestuttaa tuleva viikonloppu, että joudunko sen vielä jännittämään, miten oikein kävi. Milloin olette saaneet tiedon, mitä alkioille on käynyt ja mistä kohtaa omakantaa tieto mahdollisesti löytyi, jos se on tullut sinne? Kertovatkohan tuloksia ollenkaan puhelimitse jos polille soittaa? Outoa ja turhauttavaa, että näin tärkeää tietoa on ilmeisen hankalaa ja hidasta saada.
Minulle sanottiin että täyttelevät tietoja, kun on hiljaisempaa ja ei ole muuta hommaa. Soitin kuitenkin oman mielenrauhan vuoksi pe että saa viikonlopun olla rauhassa. Pe oli punktio ja 1,5 viikon päästä tiistaina taisi tulla kantaviesti. Tekstissä vaan kerrotaan että 4 pakastettu. Puhelimessa kertoi alkioiden iän ja milloin muut oli lopettaneet kehityksen.

Varmaan päivittävät Terveystietoihin joko punktio-käynnin kohdalle tai sitten sinne tulee uusi kirjaus. Mulle ainakin varattiin jo silloin punktiossa lääkärin soittoaika ja ne soitti itse sieltä polilta. Voisin kuvitella että saisit kyllä itse soittamalla sen tiedon kanssa.

@Cha-cha @Kaihonkukka Joo, rupesi nyt epäilyttään niin kävin laittaan viestiä hoitopolulle.

Aivan! No asetinta ei nyt ole joten ilman mennään. Hyvä kun sanoit noista pikkuhousuista ja suojista. Just siivosin kaapit ja ostin kasan uusia 🤣 täytyy nyt uhrata sitten jotkut tietyt näihin käyttöön. Ja jos ne menkkapikkarit toimisi.
Joo apteekista Canestan tuubi misson asetin. :Smiling Face With Smiling Eyes: pesee vaan osat joka käytön jälkeen ja kuivaa erilleen jonkun puhtaan tason päällä. mullolo sellanen iso rasia olkkarissa missoli talouspaperia. kun ei käynyt vieraita coronan takia niin ihan sama mitä pöydillä oli.

Takaisin