IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Huhhuh mikä lääkitys nyt sitten! Terolutit 3*päivä, ja nyt uutena kokeiluna ”koska eihän siinä mitään menetä ja viimeistä viedään” 2*päivä Cyclogest. Lisäksi kun alkio 6 päiväinen, gonapeptyl pistos.
Olen kauhulla lukenut noita monien Luge-sotkuja mutta lääkäri sanoi että tämä ei pitäisi sotata niin paljon. Meinasi, että jos alkaa töissä sotku ahdistaa, voin vähentää määrää että laitan vaan illalla.
Kävin ostamassa yhdet menkkapikkarit ja paketin pikkuhousunsuojia näin ensialkuun, saa nähdä millä tästä selviän kun vihaan pikkuhousunsuojia yli kaiken!
Testipäivä viikon päästä maanantai ja tämähän mulle sopii. Oli tulos mikä hyvänsä niin se on selvillä ja saa totutella ajatuksen ennen seuraavaa työmatkaa 😍
Letrot kyl sotkee ja leviää joka puolelle, mutta cyclot ei lähde alkkareista edes normipesussa 😅 eli pikkuhousunsuojaa vaan tulille urakalla 🙈

Joo apteekista Canestan tuubi misson asetin. :Smiling Face With Smiling Eyes: pesee vaan osat joka käytön jälkeen ja kuivaa erilleen jonkun puhtaan tason päällä. mullolo sellanen iso rasia olkkarissa missoli talouspaperia. kun ei käynyt vieraita coronan takia niin ihan sama mitä pöydillä oli.
Kiitos neuvoista! Tänään illalla ekaa testiin. Huomenna sit ostoksille jos tarve on :)

Huh kuinka kevät ahdistus taas nostaa päätä asian tiimoilta. On kyllä hankala kun kukaan lähipiirissä ei ole samassa elämän tilanteessa tai kokenut lapsettomuutta. Olo on vain niin yksinäinen ja ahdistunut. Piti olla ystävän kanssa menoa, mutta nekin peruuntui. Siispä olen lomani viettänyt kotona siivotessa ja pohtiessa asioita.

Huh kuinka kevät ahdistus taas nostaa päätä asian tiimoilta. On kyllä hankala kun kukaan lähipiirissä ei ole samassa elämän tilanteessa tai kokenut lapsettomuutta. Olo on vain niin yksinäinen ja ahdistunut. Piti olla ystävän kanssa menoa, mutta nekin peruuntui. Siispä olen lomani viettänyt kotona siivotessa ja pohtiessa asioita.
Välillä jotkin hetket ovat vaikeampia kuin toiset. Täällä palstalla kuitenkin on ainakin jonkinlaista vertaistukea saatavilla ❤️
Keksisitkö mitään mukavaa tekemistä vaikka yksin tai jonkin muun vaikka kaukaisemmankin ystävän kanssa? Saisitko vertaistukea esim Simpukan kautta? Tai olisiko hyvä käydä juttelemassa ihan jonkun ammattilaisen kanssa?

Minulla on ollut Cyclogestit ja pikkuhousunsuojasta meni joskus ohi. Joten olen käyttänyt pieniä siivettömiä siteitä, olen kokenut parhaiksi. Mutta niiden kanssa en ole kokenut sotkua mitenkään häiritseväksi. Aamulla kun laitan puikon ja uuden siteen, niin iltapäivällä olen jo saattanut ottaa siteen pois ja en ole huomannut sitten enää sotkua.

Mikähän ihmeen pohjaton kanjoni tää oma toosa on kun Luget ei sotke kyllä omasta mielestä nimeksikään :tears: Mihin ne sit oikein uppoo... Mutta siis joo, ihmeen vähällä sotkulla itse pärjännyt kyllä! Ihan sillä sanon, ettei tartte mun kokemuksella ainakaan pelätä Victorias Secrettien puolesta 🤷‍♀️

Se olis tänään sitten virallinen testipäivä :Grimacing Face: Odotukset ei ole kovin korkealla, mutta mies-parka on kovin innoissaan. Finnairista riippuen, testaamaan päästään vielä kuluvan päivän puolella, tai sitten kun kello juuri raksahtanut huomiselle 🤞

Mikähän ihmeen pohjaton kanjoni tää oma toosa on kun Luget ei sotke kyllä omasta mielestä nimeksikään :tears: Mihin ne sit oikein uppoo... Mutta siis joo, ihmeen vähällä sotkulla itse pärjännyt kyllä! Ihan sillä sanon, ettei tartte mun kokemuksella ainakaan pelätä Victorias Secrettien puolesta 🤷‍♀️

Se olis tänään sitten virallinen testipäivä :Grimacing Face: Odotukset ei ole kovin korkealla, mutta mies-parka on kovin innoissaan. Finnairista riippuen, testaamaan päästään vielä kuluvan päivän puolella, tai sitten kun kello juuri raksahtanut huomiselle 🤞
Hei toiveita herättämään, moni sanonut, että tärppikierrossa luget vaan kadonneet jonnekin, eivätkä sotkeneet yhtään, kuten aiemmissa negakierroissa! Peukut pystyssä täällä! Itselläni tosin tärppikierrossa samat sotkut kuin muutenkin🤷🏼‍♀️

Hah, se onkin sitten ainoa toiveita herättävä :tears: Muuten kun ei ole MITÄÄN oiretta.
En halua myöskään mitään turhaa toivoa herätellä ja kaikki reagoimme eri tavoin, mutta itsellä tuoresiirrossa menkat tuli tukilääkityksenkin läpi silloin kun ei tullut tärppiä. Samoin cyclot "pysyy" hyvin ylhäällä aina tärpissä 🙏❤️✨
Voi kunpa nyt olisi sitä itseään 🥰

Moikka! Onpa monella ollut nyt positiivisia uutisia! ❤️ Antaa toivoa samalla siihen, että josko itselläkin onnistuisi.

Talven IVF tuoresiirron ja PASin jälkeen meillä oli yksi välikierto ja nyt sit uudestaan IVF pistelyt menossa. Gonal F annosta vähän nostettiin ja ultrassa näyttääkin että munasoluja kasvaa hyvin, tänään näkyi 9 isompaa kun viimeksi oli samassa kohtaa 3. Toiveikas siitä, että loppumetreillä Ovitrellen myötä lisää lähtisi vielä kasvamaan. Punktio olisi tiedossa keskiviikkona.

Lääkärin kanssa on kuitenkin suunnitteilla myooman poisto leikkaamalla, joka tulee viivästyttämään asioita. Aikataulua sille ei olla vielä sovittu, mutta keväällä kuitenkin ennen kuin PAS yrityksiä tehdään. Lääkäri arvioi että tuoresiirto voidaan kuitenkin yrittää jos haluamme, mutta muut alkiot (jos niistä saadaan) menee sitten pakkaseen odottamaan toipumista. Puoli vuotta pitää sitten välissä odottaa ja antaa kohdun toipua, ennen kuin pakastealkioilla jatketaan yritystä. Puoli vuotta tuntuu tässä kohtaa hyvin pitkältä ajalta, mutta toisaalta olen tyytyväinen että myooma poistetaan. Kun yhtäkään positiivista kiinnittymisyritystäkään ei olla saatu, niin onhan se todennäköistä että tällä on vaikutusta.

Sellaisia kuulumisia siis täällä. Yhtäaikaa IVF hoidon onnistumisen jännittämistä, että tämän aikataulun sulattelemista.

nauran tuolle pohjattomalle kanjonille 🤣 Toivotaan, että oireettomuus ja lugejen katoaminen kanjoniin enteilee hyvää ❤️✨

@Onnenomena Tuo piti paikkansa että iltapäivällä pärjäsi jo ilman. Koko yö oli kyllä sellaista valumista mutta jospa tähänkin tottuisi 🙌🏻 Ja mukavaa tietty, että kokeillaan edes jotain uutta! Toivon niin, että kaikki tämä säätäminen palkitsisi vihdoin meidätkin 🌈

Mulla kyllä cyglotki valuu pitkin päivää ja just pikkarinsuojastaki menee välillä läpi. Ja melkeen tarvii kokoajan suojan.

Tsemppiä @Tonninseteli ja plussatuulia❤️

Ja hei kiitos vastauksista edelliseen☺️

Vähä lisää omanapailua ja meidän taustasta. 2013 lapsettomuus tutkimukset, mulla pcos ja miehellä alhanen määrä hyvin liikkuvia siittiötä. Sillon tehty 1xinseminaatio ja todettu et ei meille hyötyä ja lähete eteenpäin. Sillon 19v en ollu valmis vielä ivf. 10v siihe meni. Eli siis meillä oli punktio 04/22 (blastoja pakkaseen 5 ja tuoresiirtoon 1) tuoresiirrosta kemiallinen. Seuraava yritettiin omaan kiertoon, mutta ees lääkkeillä ei saatu ovista vasta ku kp21 niin ei siirtoa (kesätaukokin tuli samaa syssyy). Sit 08/22 lääkkeelliseen kiertoon siirto ja siitä plussa. Omakustanteisessa Varhaisultras vastas kokoaan ja hieno syke löyty. 8+3 Taysin v.ultras sit ei enää sykettä, oli arviolta 7+5 kokonen. Maailman kauhein kokemus henkisesti, fyysisesti tosi iisi(lääkkeellinen tyhjäys). Kuitenkin lähdettiin heti seuraavista menkoista lääkkeelliseen siirtoon, kun estettä ei ollu ja en halunnu et jää sellasta pelkoa. Siitä puhdas nega ja lomien takia välikierto. Nyt siis tästä siirto ystävänpäivänä 14.2 ja plussa, nyt 5+1. Oishan se ihanaa että tästä uskaltais ees jotenki iloita, mutta ei kyllä vaan pysty.

Tulipas pitkä setti😱

Kiitos paljon Rutq ja Evanel vastauksista! Soitan polille huomenna ja toivottavasti saisin tiedon sitä kautta.
Enpä sitten saanut tietoa alkioiden tilanteesta. Soitin taysiin, mutta labra ei kuulemma ole ehtinyt kirjata tietoa järjestelmään, joten ei näkynyt tieto hoitajallakaan. Sanoi, että siinä vaiheessa jos tuoresiirto ei onnistu ja uusi kierto alkaa, niin sitten vasta soittavat labraan ja kysyvät asiaa, jos kirjausta ei siihen mennessä ole tehty. Eli voi olla pitkäkin odotus edessä, täytyy yrittää malttaa. Tosi vaihtelevia käytäntöjä näköjään.

Enpä sitten saanut tietoa alkioiden tilanteesta. Soitin taysiin, mutta labra ei kuulemma ole ehtinyt kirjata tietoa järjestelmään, joten ei näkynyt tieto hoitajallakaan. Sanoi, että siinä vaiheessa jos tuoresiirto ei onnistu ja uusi kierto alkaa, niin sitten vasta soittavat labraan ja kysyvät asiaa, jos kirjausta ei siihen mennessä ole tehty. Eli voi olla pitkäkin odotus edessä, täytyy yrittää malttaa. Tosi vaihtelevia käytäntöjä näköjään.
Ahaa, no on varmaan siis eri käytäntö tuoresiirron ja pakasteeseen menevien kanssa. Mulla kaikki meni pakkaseen niin varmaan sen takia varasivat jo valmiiksi soittoajan. Toivottavasti tuoresiirto jo tärppää!

Ahaa, no on varmaan siis eri käytäntö tuoresiirron ja pakasteeseen menevien kanssa. Mulla kaikki meni pakkaseen niin varmaan sen takia varasivat jo valmiiksi soittoajan. Toivottavasti tuoresiirto jo tärppää!
Varmaan voi olla myös eri käytäntöjä eri sairaaloissa. Ja kiitos, toivottavasti tosiaan tuoresiirrosta tärppäisi. Jos ei, niin pettymys olisi kyllä vähän helpompi käsitellä jos olisi se tieto, että pakkasessa on edes jotain ja heti ei tarvitsisi lähteä uuteen hoitoon.

Mulla oli tänään tilanne kans. Tuoresiirrosta plussa, mutta silti halusin tietää saatiinko mitää pakkaseen. Meillä oli 4 viljelyssä. Soitin varmaan 3 viikon päästä punktiosta kun ei ollut mitään kuulunut ja silloinkin hoitaja joutui käymään labrasta kysymässä mikä tilanne 😆 no ei oltu mitään saatu pakkaseen. Onneksi tämä yksi nyt jo rv 22 menossa 😊
Jos uuteen kierrokseen päädytään niin haluan kyllä isommalla annoksella gonalia kuin viimeksi, että saataisiin enemmän soluja kuin nyt saatiin vaan 6.

Tietääkö joku täällä paremmin omega kolmosen käytöstä ivf:n aikana? Oliko tässä joku juttu ettei saisi käyttää? Lääkäri ei tästä mitään maininnut.

Tietääkö joku täällä paremmin omega kolmosen käytöstä ivf:n aikana? Oliko tässä joku juttu ettei saisi käyttää? Lääkäri ei tästä mitään maininnut.

Mulla kiellettiin omegojen käyttö vuotoriskin takia IVF:n ja mahdollisen raskauden kanssa. En ole nyt kolmeen vuoteen omegaa syönyt. Aikataulutin sitten 3 x viikossa hyvän rasvan kalaa.

Joko siellä ollaan testattu? 😬

Takaisin