IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Höööh, voi harmi! 😭 Miten tästä jatketaan, onko uusi ultra vai mitä...?
Uusi ultra perjantaina. Mutta tuskin siihen mennessä mitään ihmeitä tapahtuu ilman lääkkeitä. Ei siis määrätty mitään enää tähän kiertoon. En sitten tiedä mitä silloin perjantaina ultrataan kun lääkärikin hieman valmisteli tulevaan pettymykseen. Kyllä sitä näköjään on jotain omasta kropasta oppinut ja nyt todistetusti ovislimattomuus tarkoittaa juurikin sitä että ei siellä mitään kasva. (paitsi ne hemorragiset kystat punktiosta. :sad-face:)

@Lumik On kyllä selvä haamu, toivottavasti vahvistuu! Eihkä kuume liittyi juurikin kiinnittymiseen?

@Kaihonkukka Joko saa onnitella? Varovaiset onnittelut ainakin ja viivan vahvistumista! :red-heart:

@Tonninseteli Hienosti olivat pallerot kasvaneet ja onnea matkaan pikku Helinälle! :smiling face with heart-eyes:

@Nurppu Hienoa että siellä oli kaikki hyvin! Pääset jännäileen siirtoa. :smiling-eyes: En muuten kanssa tiennyt tuota että siirto lasketaankin ovisplussasta eikä varsinaisesta oviksesta.

Ja ettei kaikki menisi liian positiiviseksi niin mun ultra ei mennyt ihan niin hyvin. Oli vielä selvästi punktion jälkimainigit muniksissa meneillään, ei löytynyt kuin yksi pieni 5 mm folli ja limis ei ollut kasvanut kuin 4,5 mm. Tämä kp 13, eli ei todellakaan hyvältä vaikuta. Taitaa mennä harakoille tämä kierto. :loudlycrying:
Kiitti @Evanel ! Eiköhän nyt voi sit varovasti onnitella🙈 Pelottaa kyllä. Ja harmi toi sun ultra, niin tuttua😑😥

@Tonninseteli Joo eipä kroppaa tästä voikaan syyttää, kun olihan se kuin munikset olis pussiliset kiviä kasvatelleet. (Tuntui ainakin siltä.) Harmittaa vaan missata tuoresiirto ja myös tämä seuraava kierto. Aivot huutaa että mikä hyöty on alkioista jos niitä ei pääse käyttään.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pitää hakee lisää ovistestejäkin kun todennäköisesti mennään reilusti yli normaalin ovisajan, jos nyt ovista tulee lainkaan. Onneks varmaan perjantaina pääsee siitäkin hirrestä että onko tämä kierto totaalisen menetetty peli.

Mä kävin tänä aamuna Tilkassa varhaisultrassa.
Tyyppi vastasi viikkoja 7+6, LA 5.10 jos kaikki menee hyvin ❣️

IMG_20230221_091407__01.jpg

Ihania kuulumisia täällä ♥️ En nyt tiedä mitä muut on mieltä, mutta voisiko olla hyvä siirtyä toiseen ryhmään kun on raskaus varmistunut ja ultrakuvia yms? 🙈 Varmaan jännittävää ja pelottavaakin uskoa ja siirtyä, mutta aika vahvasti siltä näyttää että raskaus jatkuu hienosti 💪! Vielä kerran isosti onnea @nninas_ toivon teille kaikkea hyvää 🤗

Kun itse raskauduin täällä oli oma ketjunsa IVF ja ICSI -hoidoista plussanneille, tosin se ei taida olla kamalan aktiivinen tällä hetkellä? Minutkin silloin opastettiin kyseiseen ketjuun, kun useampi hoidoissa ollut plussasi ja jotain kirjoiteltiin täällä lasketuista ajoista yms. Ja siis ymmärrän tuon näkökulman hyvin, ettei tämä ehkä ole paras paikka moiselle keskustelulle tai esimerkiksi jollekin raskausoireiden vertailulle.

Mä kävin tänä aamuna Tilkassa varhaisultrassa.
Tyyppi vastasi viikkoja 7+6, LA 5.10 jos kaikki menee hyvin ❣️

View attachment 119524
Ihana pikku papu! On se heti konkreettisempaa saada kuvaa todisteeksi kuka siellä asustelee. :Two Hearts:

Toivottavasti tämä ketju ei ihan hiljene kun niin moni plussasi tässä lyhyen ajan sisällä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mua ei täällä haittaa plussapostaukset tai ultra-kuvat mutta en tietysti voi puhua kaikkien puolesta.

Muokattu viimeksi:
@Lumik On kyllä selvä haamu, toivottavasti vahvistuu! Eihkä kuume liittyi juurikin kiinnittymiseen?

@Kaihonkukka Joko saa onnitella? Varovaiset onnittelut ainakin ja viivan vahvistumista! :red-heart:

@Tonninseteli Hienosti olivat pallerot kasvaneet ja onnea matkaan pikku Helinälle! :smiling face with heart-eyes:

@Nurppu Hienoa että siellä oli kaikki hyvin! Pääset jännäileen siirtoa. :smiling-eyes: En muuten kanssa tiennyt tuota että siirto lasketaankin ovisplussasta eikä varsinaisesta oviksesta.

Ja ettei kaikki menisi liian positiiviseksi niin mun ultra ei mennyt ihan niin hyvin. Oli vielä selvästi punktion jälkimainigit muniksissa meneillään, ei löytynyt kuin yksi pieni 5 mm folli ja limis ei ollut kasvanut kuin 4,5 mm. Tämä kp 13, eli ei todellakaan hyvältä vaikuta. Taitaa mennä harakoille tämä kierto. :loudlycrying:
Hyvin vahvistuu 🥰 varmaan liittyi kuume kiinnittymiseen! Tänään pp9 edellinen testi oli pp7. Toivottavasti pysyy matkassa🤞🏻1. Icsi ja 3. Pas.

Ja ymmärrän niin hyvin miten odottaminen ärsyttää. Onneksi jo perjantaina selviää enemmän. 🤞🏻

Liitteet

• FE5D0C2D-0F35-4C80-943C-025AFB35468C.jpeg
    FE5D0C2D-0F35-4C80-943C-025AFB35468C.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 162
Hyvin vahvistuu 🥰 varmaan liittyi kuume kiinnittymiseen! Tänään pp9 edellinen testi oli pp7. Toivottavasti pysyy matkassa🤞🏻1. Icsi ja 3. Pas.

Ja ymmärrän niin hyvin miten odottaminen ärsyttää. Onneksi jo perjantaina selviää enemmän. 🤞🏻
Ihanasti vahvistunut!

Olipas erikoinen vastaus sumatriptaaneista, kun teratologisen ja neuvolalääkärin mukaan sumatriptaania sais uusien suositusten mukaan käyttää harvemmin kuin kerran kuussa 😮👀 just pari viikkoa sitten tätä vasta selvittelin teratologisesta ja ma kävin neuvolalääkärillä, jolta sain panacodit kokeiluun suman tilalle. Itselläni kohtauksia on 0-2krt /2vk ja suman käyttö ”kielletty” näin useasti.
Kuulostaa kyllä erikoiselle, että panacod olisi sikiölle turvallisempi kuin sumatriptan. Panacodissa on kodeiinia, joka aiheuttaa riippuvuutta ja taitaa sillä olla myös päihdyttävä vaikutus. Nykyään neurologit eivät suosittele migreeniin panacodia, koska se voi lisätä migreeniä. Itselläni siis krooninen migreeni ja olen neurologin hoidossa. Mullekin joskus tk-lääkäri kirjoitti reseptin panacodiin, mutta neurologit eivät sitä ole enää suostuneet uusimaan vuosiin.

Kuulostaa kyllä erikoiselle, että panacod olisi sikiölle turvallisempi kuin sumatriptan. Panacodissa on kodeiinia, joka aiheuttaa riippuvuutta ja taitaa sillä olla myös päihdyttävä vaikutus. Nykyään neurologit eivät suosittele migreeniin panacodia, koska se voi lisätä migreeniä. Itselläni siis krooninen migreeni ja olen neurologin hoidossa. Mullekin joskus tk-lääkäri kirjoitti reseptin panacodiin, mutta neurologit eivät sitä ole enää suostuneet uusimaan vuosiin.
Joo, tuntuu olevan aikalailla lääkäristä kiinni nämä ohjeistukset. Mulle selitettiin, että panacod ei ole paras mahdollinen migreeniin, mutta parempi kuin sumatriptan. Sumatriptaanissa on siis teoreettinen mahdollisuus istukan verisuonten supistumiselle ja sen vuoksi sen sanottiin olevan ihan viimeinen vaihtoehto, jos mikään muu ei tehoa. Panacodin käyttö ohjattiin lopettamaan ennen synnytystä, ettei vauvalle tule sivuvaikutuksia synnyttyään. Oon soitellut näistä lääkitysasioista teratologiseen ja pyytänyt pariin kertaan neuvolasta jat tk:sta myös lähetettä erikoissairaanhoitoon. Kuulemma erikoissh pääsee vaan, jos tällä ohjeistuksella migreenit ei pysy aisoissa.

Onko sulla ollut raskauksien aikana käytössä sumatriptan?

Hah, täällä sydän pomppas kurkkuun ku PAS aamuna tuli viesti omapolulta että asiantuntija on tehnyt merkinnän. Aattelin että näin ne ilmottaa että sulatus epäonnistu. Mut se merkintä oli vaan päivitys siihen että montako on pakkasessa nyt (0) ja että "yksi alkio sulatettu" 😅 meinaakohan tuo että tyyppi selvis siitä sulatuksesta vai että ovat ottaneet sulamaan ja vielä voi käydä köpelösti 🤔 oletan että ensimmäinen!

Takaisin