IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Cha-cha oh dear, vaikeimman kautta mennyt sullakin :Grimacing Face: Nimimerkistä päättelisin, että sinäkin viihdyt kilpatanssilattialla? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Samaa itsekin, nyt tosin pitänyt taukoa kun ei pysty tai uskalla... Normaalipainoiseksi sanoisin itseäni.

Luotan, että maanantaina sanotaan (jos nyt siis edes tulee siirrettävää) rehellisesti, onko lääketieteellisesti esteitä siirrolle. Just jotain nestettä kohdussa, estääkö vanha veri kohdunsuulla... Kun en ite vieläkään ole onnistunut alan ammattilaiseksi :tears: Toivon kuitenkin et tää olo tästä skarppaantuisi ja toi vanhakin veri tuolta alakerrasta valuisi pihalle ennen maanantaita :folded:
Viihtyisin kilpatanssilattialla varmasti, jos olisi pari 😩 olen tanssin aktiivinen harrastaja siis ainoastaan. Mulla punktion jälkeen vielä noin kolme-neljä viikkoa en pystynyt tanssia jivea, tuntui että munasarjat edelleen kipeytyi. Eli tanssimiseen on kyllä vaikuttanut kovasti. Myös kerran PAS alkionsiirron jälkeen sanottiin että pariin päivään ei kannata tanssia ”muuta kun hitaita” (luulen että he ei ehkä ymmärtänyt millaisia mun hitaat saattaa olla joten peruin sit treenit kokonaan) 🤣

Epäilisin että se ”vanha veri” ei olisi peräisin kohdusta, vaan ihan limakalvoista kun siellä on puuhailtu aika paljon, ja niistä pisto rei’istä joten sen puolesta en jännittäisi ellei ihan yhtäkkiä yltyisi se vuoto.

Kysymys! Muistatteko minkä kokoisia folleja teillä ollut ekassa ultrassa?
Itsellä eilen viiden pistopäivän jälkeen näkyi vaivalla muutamia 9mm ja muutamia 6-7mm. Lääkäri ei vaikuttanut tyytyväiseltä 😒 ikinä ei ole hoitojen onnistuminen tälläsestä kiinni että saa jännittää kasvaako tarpeeksi/tarpeeksi isoja folleja.
Jatkan pistelyjä viikonlopun ja maanantaina uusi tarkastus.
Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne,oli se mikä hyvänsä 🙏
Jotenkin ei mielestäni kuulosta huolestuttavalta. Mulla oli pistelyiden aloituksesta vasta 8. päivänä eka ultra ja follit 11-13 mm siitä kolme päivää niin ne oli 13-16. Muistaakseni vaan kasvatettiin hetken pidempään. Ja punktiossa saatiin 15 munasolua kerättyä 👍🏻

@Evanel mulla vähän erilainen tilanne kun tehdään luteaalivaiheen stimulaatiota eli alotin pistelyt Ovitrellellä aiheutetun ovulaation jälkeen. Eli aloitin pistelyt kp12 ja eilen ekassa ultrassa oli kp17.. mutta eipä auta kuin odottaa maanantaihin tuomiota.

@Kaihonkukka minä veikkaan että ei mitkään pikkunaksut enää näy. Itselläni tosiaan ei näy edes seuraavana päivänä mitään viivan tapaistakaan testissä jos edellisenä päivänä yksi naksu pistetty. Eli joko sinua saa onnitella? 😉 milloin virallinen testipäivä?

@Evanel mulla vähän erilainen tilanne kun tehdään luteaalivaiheen stimulaatiota eli alotin pistelyt Ovitrellellä aiheutetun ovulaation jälkeen. Eli aloitin pistelyt kp12 ja eilen ekassa ultrassa oli kp17.. mutta eipä auta kuin odottaa maanantaihin tuomiota.

@Kaihonkukka minä veikkaan että ei mitkään pikkunaksut enää näy. Itselläni tosiaan ei näy edes seuraavana päivänä mitään viivan tapaistakaan testissä jos edellisenä päivänä yksi naksu pistetty. Eli joko sinua saa onnitella? 😉 milloin virallinen testipäivä?
Ei saa onnitella!😱😱😱😛🙈😂 Virallinen testipäivä on maanantaina eli vielä 3 päivää. Ei ole koskaan tullut mitään haamun tapaistakaan, mut olen testaillut lähinnä vaan pakon edessä... Nyt oli neljäs siirto.

@Kaihonkukka ihana paniikki onnittelukysymykseen 😅 Hyvältä vaikuttaa tosin!

Ite jätin aamulla Tilkkaan soittopyynnön ja soittivat äsken takaisin. Taas aivan ihana hoitaja puhelimessa kun sönkötin etten oikein tiedä miks soitan, varmaan vaan hakeakseni viikonloppua vasten varmistelua et tää on ihan normaalia 😂 Käytiin sit yhdessä oireet läpi ja sain normaalin leiman. Joillain se vaan on vaikeempaa ja kuulun siihen ryhmään mutta mikään ei ole hälyttävää kuitenkaan 🙏

Paitsi ilmeisesti mun järjenjuoksu. "Käytä nyt hyvä ihminen sitä Panadolia äläkä yritä kituuttaa ilman!"

Kysymys! Muistatteko minkä kokoisia folleja teillä ollut ekassa ultrassa?
Itsellä eilen viiden pistopäivän jälkeen näkyi vaivalla muutamia 9mm ja muutamia 6-7mm. Lääkäri ei vaikuttanut tyytyväiseltä 😒 ikinä ei ole hoitojen onnistuminen tälläsestä kiinni että saa jännittää kasvaako tarpeeksi/tarpeeksi isoja folleja.
Jatkan pistelyjä viikonlopun ja maanantaina uusi tarkastus.
Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne,oli se mikä hyvänsä 🙏
Mulla on tehty viisi ns. normi alkukierron stimulaatiota / 4 alkukierron punktiota ja yksi luteliaalivaiheen stimulaatio/punktio.

Luteliaalivaiheen stimulaatiossa mulla ultrattiin ensimmäisen kerran vasta pistospäivänä 10, koska tilanne oli se, että yritettiin ensin alkukierron stimulaatiota/puntkiota, jota ei tehty huonoon vasteen vuoksi ja kesken kierron vaihdettiin luteliaalivaiheen stimulaation eli Ovitrellella irrotettiin johofolli ennen pistosten aloittamista, samoin kuin sinulla. Tuossa luteliaalivaiheen stimulaation ensimmäisessä ja ainoassa ultrassa, joka oli pistospäivänä 10 (kk-vuoto alkoi päivänä 9) näkyi 1 kpl 6-8 mm, 2 kpl 11-12 mm, 4 kpl 13-14 mm ja 1 kpl 15-16 mm. Tuolloin olin jo pistellyt pistospäivänä 1 ison satsin 150 Elonvaa, joka on pitkäkestoinen lääke ja sitten pistelin pistospäivinä 4-11 Pergoveristä, jonka annosmäärää kasvatettiin koko ajan 50-300.

Taustatietona se, että mulla annokset oli tosi isoja, koska AMH oli ja on alhainen ja vasteet oli neljässä ensimmäisessä stimulaatiossa niin huonot (1 punktio jopa peruuntui huonon vasteen vuoksi). Tuosta luteliaalivaiheen stimulaatiosta saatiin ennätysmäärä 6 kypsää munasolua. Yksikään ei tosin hedelmöittynyt, koska ei tehty ICSI:ä, joten lopputulos ei johtunut huonosta vasteesta tai stimulaatiosta.

Olin myös syönyt ennen tätä luteliaalivaiheen stimulaatiota/punktiota ja viidettä alkukierron punktiota 6 kk ubikinoniinia ja lisäksi DHEA:ta 3 kk 3 x 25 alhaisen AMH:n ja huonolaatuisten munasolujen parantamiseksi.

Tsemppiä ja jaksamista kasvatteluun ja onnea punktioon! 🌈

Oma Oys ei näköjään ole käyttänyt sitä. Puhuivat että kantaan tulee tällä viikolla mutta en ainakaan mistään mitään löydä 🙄
Mulla oli niin et lääkäri soitti ku 10 munasolua oli 5 hedelmöittynyt, 5:ntenä päivänä sit viimeinenkin oli kuukahtanut kesken, niin vasta lääkärin soitettua asiasta ilmestyi tekstikin omakantaan.
Ja oon itekki OYSsissa hoidoissa 👍

Pahoittelut negasta @Monni92 :sad-face:

@Tonninseteli Hyvä että sait polilta varmistuksen, ettei ollut mitään huolestuttavaa. Toivottavasti alkaa oireet pian helpottaan.

Täällä alkoi viimein ovismetsästys. Tikku oli niin haalee että en muista sellaista nähneenikään. En tosin ole pitkään aikaan testannut niin aikaisin kuin kp 10. On myös ollut tosi kuivaa että enpä tiedä tästä kierrosta... Yleensä on tullut ekat kunnon limat viikko kuukautisten jälkeen mutta nyt on ollut kuin saharassa. Tissikipuakin on vielä että ei ole tainnut vielä estrogeeniromahduksesta palautua. Vähän jännittää se maanantain ultra miten ohut limis siellä on. :Grimacing Face:

En tiedä mihin voisi uskoa enkä uskalla toivoa edes onnistumista. Tänään kp29/pp7 - meille siirrettiin pakaste blastokysti ja oon epäilevä onnistumisesta. Oireita ei ole, olen yrittänyt uskotella ettei niitä tarvitsekkaan välttämättä olla, mutta kyllähän voisi jo vaikuttaa siltä ettei tästäkään kierrosta tullut toivottua tulosta :(

Millaisia oireita siirtojen jälkeen? Ennen plussaa? Mä oon epätoivoisena tehnyt myös ovistestin, mutta en tosiaan osaa edes lukea sitä tässä vaiheessa kiertoa 😂 Mitä sen pitäisi näyttää jotta voisi jotenkin tulkita tässä vaiheessa? Näytti siis yllättävän vahvaa viivaa, mutta en todellakaan tulkitse plussaksi.

Pelottaa jo tuleva testipäivä

En tiedä mihin voisi uskoa enkä uskalla toivoa edes onnistumista. Tänään kp29/pp7 - meille siirrettiin pakaste blastokysti ja oon epäilevä onnistumisesta. Oireita ei ole, olen yrittänyt uskotella ettei niitä tarvitsekkaan välttämättä olla, mutta kyllähän voisi jo vaikuttaa siltä ettei tästäkään kierrosta tullut toivottua tulosta :sad001

Millaisia oireita siirtojen jälkeen? Ennen plussaa? Mä oon epätoivoisena tehnyt myös ovistestin, mutta en tosiaan osaa edes lukea sitä tässä vaiheessa kiertoa 😂 Mitä sen pitäisi näyttää jotta voisi jotenkin tulkita tässä vaiheessa? Näytti siis yllättävän vahvaa viivaa, mutta en todellakaan tulkitse plussaksi.

Pelottaa jo tuleva testipäivä
Eipä niitä oireita tosiaan tarvitse tuosaa vaiheessa olla, vaikka kivoja olisivatkin. Et oo tehnyt raskaustestiä? Ovistestejä ei kai suositella käytettäväksi raskaustesteinä, mutta kai sen pitäisi samoin toimia, että ilmestyy kaksi viivaa, kuulostaa siis ihan lupaavalta. Tee ihmeessä testi, jos haluat tietää tämän hetken tilanteen. Mikä on virallinen testipäivä?

Voi ei, pahoittelut! 🥺Vieläkö on mahdollista muuttua plussaksi, milloin se näkyy näissä siirroissa?
Kai se olisi periaatteessa mahdollista, kun joillekin voi aika myöhäisiäkin plussia tulla. Itsestäni en tiedä, koska en ole eläissäni plussan plussaa saanut. Mutta aika vähissä on toiveikkuus, koska alkio oli kuitenkin silloin viikko sitten siirrettäessä jo viiden päivän ikäinen, joten luulisi jotain jo näkyvän.

@Monni92 voi ei 😢 harmi nuiden alkioiden kanssa, olen kyllä pahoillani sinun puolesta 😞 sehän se eniten pelottaa, että missä vaiheessa ne jättää leikin sikseen.
Otin härkää sarvista ja soitin oys, oli 12 munasolusta 4 kehittynyt pakkaseen asti.
2 x 2päiväinen ja 2 x 5 päiväinen blasto.
Itku pääsi, kun edes pieni toivon hipunen iski. Vielä pitää kestää sulatukset ja monta mutkaa ennen kuin sen syliin asti saa.

Mikä vointi @Tonninseteli? Ja olipa kiinnostavaa kuulla tosta luteaalivaiheen stimulaatiosta, pitääpä lukea vielä ajatuksella. Kiitos @Sofia83! Ja äh ihan liian tuttu tilanne @Monni92, tsemppiä paljon!

Omaa napailua. Huh kun eilen mieli myllersi ja mietin lakkaamatta testiä, vaikka mitä muuta yritin... Sitten nukuin surkean levottomasti, kun pelkäsin, että tänään testiin ei piirry mitään. Olen niin onnellinen että kuitenkin piirtyi haalea viiva/selkeä haamu, vaikka testi oli eri. Vika Ovitrelle-naksu oli sunnuntaina eli 5,5 päivää sitten, vaikea kuvitella että johtuisi siitä... kai... Ja heti alan epäillä... Uskoisin kuitenkin että ekaa kertaa koskaan ainakin jotain yrittää tapahtua ja se on jo tosi kivaa.

Liitteet

• 20230218_075707.jpg
    20230218_075707.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 135
Mä uskaltauduin rekisteröimään itseni foorumille, joten vaihto omalle profiilille - oon pitkään seuraillut vaan sivusta päin ja nyt musta tuntuu et tää on se mitä tarviin just nyt tähän hetkeen 🙊
Eipä niitä oireita tosiaan tarvitse tuosaa vaiheessa olla, vaikka kivoja olisivatkin. Et oo tehnyt raskaustestiä? Ovistestejä ei kai suositella käytettäväksi raskaustesteinä, mutta kai sen pitäisi samoin toimia, että ilmestyy kaksi viivaa, kuulostaa siis ihan lupaavalta. Tee ihmeessä testi, jos haluat tietää tämän hetken tilanteen. Mikä on virallinen testipäivä?
Kiitos tästä vastauksesta ❤️ Meillä on testipäiväksi laitettu ensi viikon tiistai joten montaakaan päivää ei ole enää jäljellä 😥 Tiesinkin, ettei ovistestejä suositella mutta kaappiin yksi apteekin jäänyt lojumaan niin pakkohan se vähän oli testailla, raskaustestiä en oo uskaltautunut tekeen tai olen.. pp5 ja tuloskin sen mukainen 🙊 Aikaisemmissa olen ollut himotestaaja ja testasin päivittäin, nyt yritän pitää itseni kiireisenä jotta malttia löytyisi 🥺

Eilen illasta jomotusta alavatsalla kovastikin ja pientä etovaa oloa, toivontoivontoivon.. ❤️ Lisäksi parina iltana hirveet iltakiukut, itkua, raivoa, naurua..kaikkea sekaisin 🤔

@Kaihonkukka - vielä vastaus omaasi - nyt on kyllä selkee! Paljon onnenhiukkasia, että lähtee vielä vahvistumaan - me pidetään sormet ja varpaat pystyssä jatkumolle ❤️

@Monni92 isot pahottelut negasta 😞💔

@Kaihonkukka ihanaa että siellä oli viiva! ❤️ Vahvistumista viivalle!!

@Nepe vertaistuki on kyl tosi tärkee apu! :) Ymmärrän tosi hyvin tuon että yrittää olla testaamatta 🙈 mä oon painunu sen välillä että vetääkö himotestailulla vai tolla testaamattomuudella PASin jälkeen. Nyt tuntuu että ehkä kuitenkin käännyn himotestailun puoleen, en ehkä kestä sitä pudotusta jos on monta päivää ehtiny uskomaan että ehkä kuitenkin 🙈 mut en vielä tiedä! Voi kunpa siel olis plussa muhimassa ❤️

Rutq: oi miten monta meni pakkaseen, paljon onnea saaliista! 😍

@Evanel hauskaa et meillä on nyt ihan samat ajotukset! 😄 Munkin piti eilen alottaa ovistestailu. Mut mä oon kyl nyt ollu vähän huono tässä! Haluun käyttää sitä clearblue tupladigiä, mut ei ollu eilen aamulla sellasta ni hain sen iltapäivästä ja sillon tein sen, eli en suinkaan aamun ekasta 🙈 ja tänään aamulla unohin taas koko homman ja lurittelin pönttöön pissat ennen ku muistin, eli taas tuun tekee sen päiväpissasta. Soosoo. Kyllähän se sen oviksen tunnistaa muistakin pissoista jos niikseen tulee, oletan että se aamuajankohta olis tärkee siihen että se vilkkujuttu toimis oikein? Nooh, näillä mennään 🤷🏼

...Okei tein nyt tokasta pissasta digiovistestin ja tää näyttää nyt pysyvää naamaa?! 🤯😵 Kp10 tänään ja vasta maanantaina se kontrolliultra!! Onko tää varmasti luotettava nyt kun en tehny aamun ekasta? Kyllä toi rfsu liuskatestikin on tänään paljon tummempi ku eilen. Ja kananmunanvalkuaislimoja ollu jo neljä päivää tässä. Mut onko ny riski että ei päästäiskään siirtoon jos ovis tuli ennen kontrolliultraa? Onko kellään kokemusta 🙈

Jatkan nyt spämmiäni... Clearbluella oli tällänen niiden sivuilla:

Mitä teen, jos unohdin tehdä testin pisimmän yhtenäisen unenjakson jälkeen ensimmäisestä virtsasta?​

Tee testi niin pian kuin mahdollista, mutta vältä runsasta juomista ennen testin tekemistä. Ellet tee testiä pisimmän unijakson jälkeisestä ensimmäisestä virtsasta, saatat saada yllättävän korkean hedelmällisyyden tuloksen. Tämän vuoksi on tärkeää muistaa tehdä testi pisimmän unijakson jälkeisestä ensimmäisestä virtsasta.
Eli ite tulkitsen tän tosiaan niin, että tuo plussa (huippuhedelmällisyys) on kyllä luotettava myös muista kuin ekasta pissasta, se vilkkunaama (korkea hedelmällisyys) olis vaan ollut mahdollisesti väärä tulos.

Täs viel kuvassa eilinen nega (ylempi) ja tän päivän plussa (alempi), onhan näissä selvästi vaihtunut tuo et kumpi viiva tummempi, pakko uskoa!

PXL_20230218_091250762.jpg

Takaisin