IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Jatkan nyt spämmiäni... Clearbluella oli tällänen niiden sivuilla:

Mitä teen, jos unohdin tehdä testin pisimmän yhtenäisen unenjakson jälkeen ensimmäisestä virtsasta?​

Tee testi niin pian kuin mahdollista, mutta vältä runsasta juomista ennen testin tekemistä. Ellet tee testiä pisimmän unijakson jälkeisestä ensimmäisestä virtsasta, saatat saada yllättävän korkean hedelmällisyyden tuloksen. Tämän vuoksi on tärkeää muistaa tehdä testi pisimmän unijakson jälkeisestä ensimmäisestä virtsasta.
Eli ite tulkitsen tän tosiaan niin, että tuo plussa (huippuhedelmällisyys) on kyllä luotettava myös muista kuin ekasta pissasta, se vilkkunaama (korkea hedelmällisyys) olis vaan ollut mahdollisesti väärä tulos.

Täs viel kuvassa eilinen nega (ylempi) ja tän päivän plussa (alempi), onhan näissä selvästi vaihtunut tuo et kumpi viiva tummempi, pakko uskoa!

View attachment 119411

Mä oon kyllä tehnyt oireiden mukaan noilla aamuin illoin jos ollu oireita, riittää et on vaan tarpeeks vahva virtsa :)

Minkä ikäinen sulla olikaan jäljellä, osuuko siirto ok päivälle? Mullahan tuli ovis plussa kahdesti sillain et ultra oli sit vasta jälkeen päin. Mut ne kyllä soitti sit kun olin ilmottanut siitä oviksesta mulle nyt tällä kertaa, koska o+ oli kai keskiviikkona ja ultra aika vasta perjantai aamuna - ja ultra aika pysyi samana, koska eivät vaan onnistuneet siirtää sitä aikaisemmaksi. Mut mulla oli tosiaan pistohoidoilla aikaan saatu ovis, et en tiiä eroaako nää protokolat.. ekalla kerralla oli aika ehkä samana päivänä kuin sain sen o+:n...

@siska pakkasessa on 5-päivän ikänen blasto, eli riippuen laskutavasta ni siirto varmaan to tai pe? :) Eli ajottuisi kyllä hyvin mun tulkinnan mukaan! Ja tuol HUS sivulla luki niinkin että luonnollisessa kierrossa ei edes ultrata paitsi ekalla kerralla, tai jos jostai syystä koetaan et pitää ultrata. Eli ei välttämättä haittaa... Mut oletan et ne kuitenkin haluu ultrata sillon maanantaina nyt varmuuden vuoks 🤔

Jatkan nyt spämmiäni... Clearbluella oli tällänen niiden sivuilla:

Mitä teen, jos unohdin tehdä testin pisimmän yhtenäisen unenjakson jälkeen ensimmäisestä virtsasta?​

Tee testi niin pian kuin mahdollista, mutta vältä runsasta juomista ennen testin tekemistä. Ellet tee testiä pisimmän unijakson jälkeisestä ensimmäisestä virtsasta, saatat saada yllättävän korkean hedelmällisyyden tuloksen. Tämän vuoksi on tärkeää muistaa tehdä testi pisimmän unijakson jälkeisestä ensimmäisestä virtsasta.
Eli ite tulkitsen tän tosiaan niin, että tuo plussa (huippuhedelmällisyys) on kyllä luotettava myös muista kuin ekasta pissasta, se vilkkunaama (korkea hedelmällisyys) olis vaan ollut mahdollisesti väärä tulos.

Täs viel kuvassa eilinen nega (ylempi) ja tän päivän plussa (alempi), onhan näissä selvästi vaihtunut tuo et kumpi viiva tummempi, pakko uskoa!

View attachment 119411
Oho, siis kp 10 jo?? Eiii, mites meidän synkka menee pieleen! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla ei ole noista kokemusta mutta meinasin kyllä hakea digejä varmistukseksi. Mulle ohjeistus oli että pitää testata iltapäivän virtsasta eli klo 12-17 välillä ja saman olen itse liuskoilla todennut että iltapäivä näyttää niillä parhaiten ovisplussat. Mulle muuten sanottiin myös että jos ovisplussa tulee ennen ultraa kannatti silti mennä ultraan niin ne arvioi siellä tilanteen.

Oho, siis kp 10 jo?? Eiii, mites meidän synkka menee pieleen! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla ei ole noista kokemusta mutta meinasin kyllä hakea digejä varmistukseksi. Mulle ohjeistus oli että pitää testata iltapäivän virtsasta eli klo 12-17 välillä ja saman olen itse liuskoilla todennut että iltapäivä näyttää niillä parhaiten ovisplussat. Mulle muuten sanottiin myös että jos ovisplussa tulee aiemmin kuin ultra kannatti silti mennä ultraan niin ne arvioi siellä tilanteen.
Joo, kp10 tänään 🙈 ja niinpä, just ehin hehkuttaa et synkassa mennään ja sit pamahti plussa 😄 tosi hyvä kuulla tuo että sulla oli tääki mahollisuus käyty läpi ohjeistuksessa, mahollista siis vielä on että hyvin tää menee ☺️

@Monni92 pahoittelut negasta❤️😪 millos sulla virallinen testipäivä?

@Kaihonkukka oooo hienoa viivaa piirtyy ja sille vahvistumista😍 sä kerkiät vissiin tonne lokakuisten puolelle.

@Nurppu onnittelut ovisplussan hyvästä ajotuksesta! @Evanel komppaan ja eiköhän siihen kontrolliultraan silti hyvä mennä katsomaan limiksen tilanne👌

Mä oon kyl ihmeissäni tosta valkkarin vähäsyydestä, tai siis tulee sitä kyllä, mut ei mitään järkkyjä määriä🤔 oon kyl syöny lavto lady maitohappobakteerivalmistetta @CherryRed täällä vinkistä niin voisiko sillä olla vaikutusta kun pitäs tasapainottaa just alakerran bakteerikantaa ja kun raskaus sit sekottaa ni🤔 mut ei se valkkari ny vissii mikää raskaanaolon mittarikaa oo vaa on vaihtelevaa ja yksilöllistä.

@Juliet92, ei annettu muuta virallista testipäivää kuin verikoe kahden viikon päästä siirrosta, eli ensi perjantaina olisi se. Voi kyllä olla, että teen kotitestin torstaina ja soittelen sitten polille, että tarviiko siellä kokeessa käydä, jos/kun negatiivista edelleen näyttää. Monissa paikoissahan tuota verikoetta ei saa vaikka pyytäisi, joten en usko, että sillä kauheasti väliä olisi, jos jättäisin sen välistä, jos on selkeä tilanne.

No sorruin ostamaan tänään jotain halpistestejä - kahden tunnin pidätyksellä vitivalkoinen nega, miksi piti edes testata ja noin lyhyellä pidätyksellä 🥺
Tänään siis kp30/pp8, täytyy testailla uudelleen aamulla ja katsoa onko edelleen vitivalkoinen. Tänään päivästä ihan hirveät menkkakivut - olin jo varma et nyt alkaa mutta ei vielä kuulu 😵‍💫

@Monni92 pahoittelut negasta❤️😪 millos sulla virallinen testipäivä?

@Kaihonkukka oooo hienoa viivaa piirtyy ja sille vahvistumista😍 sä kerkiät vissiin tonne lokakuisten puolelle.

@Nurppu onnittelut ovisplussan hyvästä ajotuksesta! @Evanel komppaan ja eiköhän siihen kontrolliultraan silti hyvä mennä katsomaan limiksen tilanne👌

Mä oon kyl ihmeissäni tosta valkkarin vähäsyydestä, tai siis tulee sitä kyllä, mut ei mitään järkkyjä määriä🤔 oon kyl syöny lavto lady maitohappobakteerivalmistetta @CherryRed täällä vinkistä niin voisiko sillä olla vaikutusta kun pitäs tasapainottaa just alakerran bakteerikantaa ja kun raskaus sit sekottaa ni🤔 mut ei se valkkari ny vissii mikää raskaanaolon mittarikaa oo vaa on vaihtelevaa ja yksilöllistä.
Huh kävin kurkkaamassa lokakuisissa, huh! Vielä pitää aika paljon päästä pidemmälle, että uskaltautuisin osallistumaan... Siellä jengi jo tosissaan miettii, mitkä vaunut ostaa ja millaiseen autoon vaihtavat😱😳 Jos joskus pääsen niin pitkälle, että pääsen osallistumaan odotuksen keskusteluihin niin taidan kaivata ennemmin vertaisten, lapsettomuushoidoissa raskautuneiden, tukea. Henkinen puoli, uskallus ja luottaminen varmasti isompia murheita kuin hankinnat🙈 Ja siis ihanaa luottavaisuutta, mutta tuntuu itselle vain absurdilta, vaikka ihanaa olisikin kaikkea suunnitella, mutta tässä vaiheessa, kun homma voi olla huomenna ohi ja vain kemiallinen kyseessä niin tuntuu mahdottomalta antaa tilaa liialle haaveilulle.

Huh kävin kurkkaamassa lokakuisissa, huh! Vielä pitää aika paljon päästä pidemmälle, että uskaltautuisin osallistumaan... Siellä jengi jo tosissaan miettii, mitkä vaunut ostaa ja millaiseen autoon vaihtavat😱😳 Jos joskus pääsen niin pitkälle, että pääsen osallistumaan odotuksen keskusteluihin niin taidan kaivata ennemmin vertaisten, lapsettomuushoidoissa raskautuneiden, tukea. Henkinen puoli, uskallus ja luottaminen varmasti isompia murheita kuin hankinnat🙈 Ja siis ihanaa luottavaisuutta, mutta tuntuu itselle vain absurdilta, vaikka ihanaa olisikin kaikkea suunnitella, mutta tässä vaiheessa, kun homma voi olla huomenna ohi ja vain kemiallinen kyseessä niin tuntuu mahdottomalta antaa tilaa liialle haaveilulle.
Joo - nuo lasketun ajan ryhmät tuntuu itsestäkin hyvin kaukaisilta ajatuksilta! Tiivistit sen miltä mustakin tuntuu. Jos plussaisi, en kyllä kauheen pian pystyisi luottamaan sillä tavalla kuin noissa lasketun ajan ryhmissä tunnutaan luottavan... Ja tahtoisin kyllä olla niin luottavainen, ihanaa olis! Mutta minkä teet, pelot on tässä vaiheessa liian kovaa pinttyny. Siellä jossain on mun muistaakseni sellanen hoidoista plussanneiden ketju, en tiedä oliko se nyt aktiivinen, mutta sitä voisitte alkaa herättelemään jos siellä tuntuisi luontevammalta jakaa epävarmoja ajatuksia :)

Joo - nuo lasketun ajan ryhmät tuntuu itsestäkin hyvin kaukaisilta ajatuksilta! Tiivistit sen miltä mustakin tuntuu. Jos plussaisi, en kyllä kauheen pian pystyisi luottamaan sillä tavalla kuin noissa lasketun ajan ryhmissä tunnutaan luottavan... Ja tahtoisin kyllä olla niin luottavainen, ihanaa olis! Mutta minkä teet, pelot on tässä vaiheessa liian kovaa pinttyny. Siellä jossain on mun muistaakseni sellanen hoidoista plussanneiden ketju, en tiedä oliko se nyt aktiivinen, mutta sitä voisitte alkaa herättelemään jos siellä tuntuisi luontevammalta jakaa epävarmoja ajatuksia :)
Hoidoista plussanneiden ketju ei valitettavasti oo aktiivinen ja siksi itsekin pyörin lokakuisissa. Tottahan toi on, että olo on siellä jokseenkin vieras muiden tosi lyhyellä yrityksellä tai täysin yrittämättä plussanneiden rinnalla. Siksi onkin jotenkin ollut ihanaa, että myös hoidoista plussanneita on nyt saapunut linjoille muutama. Heidän kanssa tuntuu, että puhuu sitä yhteistä kieltä ❤️

Pitää varmaan aktivoida se pitkään yrittäneiden plussanneiden ketju! ☺️ tää korvaamaton vertaistuki jatkuisi sitten siellä.

Edit. @Kaihonkukka Ootko salaisella puolella? Siellä voisi aktivoida sen ”hoidoista plussanneet tai muuten vain”-ketjun ☺

Muokattu viimeksi:
@Kaihonkukka Elossa täällä ollaan! Käytiin äiten synttäreitä vähän viiveellä juhlimassa. Tai siis kahvilla ja viemässä kukkapuska 😂 Alamaha voi jo ihan hyvin, nyt ongelmaa aiheuttaa ylämaha. Muistanko ihan väärin vai oliko sulla @jannn sen hyperin yhteydessä ylävatsakipua, nopeeta kakkaa jne? Siis ihan niinku olis jotain nesteärsytystä kumminki kun ihan todella kipee ylävatsa ja ruuan jälkeen saa juosta vessaan. Jokainen, joka joskus haistanut sappihapposcheissee tietää et naapuritkin pyörtyy :Grimacing Face: Kehdannut sielä äitelläkään sitten kun kupin kahvia kun sisko oli avomiehensä kanssa myös paikalla 🤦‍♀️ Tai sit toi ylämaha on vaan IBS+lääkkeet+stressi kamala...

@Nurppu lähti sit ovis vähä keuliin! No mut hyvä vaan! Piinaviikot sit nopeammin edessä :folded:

@Kaihonkukka Elossa täällä ollaan! Käytiin äiten synttäreitä vähän viiveellä juhlimassa. Tai siis kahvilla ja viemässä kukkapuska 😂 Alamaha voi jo ihan hyvin, nyt ongelmaa aiheuttaa ylämaha. Muistanko ihan väärin vai oliko sulla @jannn sen hyperin yhteydessä ylävatsakipua, nopeeta kakkaa jne? Siis ihan niinku olis jotain nesteärsytystä kumminki kun ihan todella kipee ylävatsa ja ruuan jälkeen saa juosta vessaan. Jokainen, joka joskus haistanut sappihapposcheissee tietää et naapuritkin pyörtyy :Grimacing Face: Kehdannut sielä äitelläkään sitten kun kupin kahvia kun sisko oli avomiehensä kanssa myös paikalla 🤦‍♀️ Tai sit toi ylämaha on vaan IBS+lääkkeet+stressi kamala...

@Nurppu lähti sit ovis vähä keuliin! No mut hyvä vaan! Piinaviikot sit nopeammin edessä :folded:
Mulla oli lievä hyper syksyllä 21 ja oireena erityisesti ylämahalla valtava paineen tunne ja hartiapistos. Sairaalassa olin nesteytyksellä yhden yön. Olisin varmaan kotonakin pärjännyt, mutta matkaa sairaalaan on sen verta paljon, että ottivat mieluummin sisään.

Mulla oli lievä hyper syksyllä 21 ja oireena erityisesti ylämahalla valtava paineen tunne ja hartiapistos. Sairaalassa olin nesteytyksellä yhden yön. Olisin varmaan kotonakin pärjännyt, mutta matkaa sairaalaan on sen verta paljon, että ottivat mieluummin sisään.

Okei! Hyvä tietää. Kyllä tää tässä kotona menee, vähän vaan kiusalliset oireet. Tota mun ylävatsaa on samanlaisista oireista tutkittu ennenkin (just kova pistävä/polttava kipu, vaaleat ulosteet ja juoksukakat :Grimacing Face: ) Silloin tehtiin kaikki verikokeet ja ultraäänet eikä mitään vikaa löytynyt mistään... Nyt vaan osu ilmeisesti taas tämmönen ihmekausi just tähän punktion jälkeen 🤷‍♀️ Kokeilin ottaa Somacia (sitä on refluksiin määrätty) ja se ei kyllä oo tehnyt mitään eroa.

Noh, vanhat merkit jos paikkansa pitää, niin tää menee kyllä ohi. Mies lähtee taas huomenna Irlantiin. Onneksi Jorvi on vartin päässä jos jää hätä käteen ☝️

Ja sit! Tiedättekö sen tunteen kun välttänyt kiertoliikkeitä ja taivutuksia? Noh nyt kun munikset tuntuu 99% normaalilta ja selkä alkaa huutaa hoosiannaa kun oo kahteen viikkoon harrastanut muuta liikuntaa ku kävelyä, päätin tehdä muutaman kissa-lehmän, heittäytyä selälleni lattialle ja napsauttaa selän kääntämällä lantiota oikee-vasen. TAIVAS :smiling face with heart-eyes::Smiling Face With Halo:

Oon ihan poruilla katellu Instasta jotain ihania rangan kiertoja ja avauksia 🥹 Veikkaan et huomenna jo uskaltaa!

Mukava kuulla @Tonninseteli että olot alkaa siellä helpottaa! Toi ylävatsa voi tosiaan liittyä muuhunkin. Mut enpä ooo juu ennen tohon ibs🤔 mullaha ei siis diagnosoiyu, mut lääkäri vahvasti epäilly kyseistä vaivaa mulle ja mullakin välillä epämääräsiä ylävatsaturvotteluja ollu ja nytkin ollu ton hoidon aikana ja edelleen. Kipeä ei ole, eikä henkeä ahdista, joten ei hyperiltä tunnu. Alavatsa tuntuu ilmapallolta, punktio ja alkanu raskaus taistelee ny kumpi turvottaa enemmä😅 ja ilmaa heti mahassa😪

@Kaihonkukka ymmärrän kyllä noi sun fiilikset hyvin. Pohdin itsekin, et uskaltaako sitä viel hypätä sinne, mut päätin sit kuitenki, meni syteen tai saveen. Niissä on oma tunnelmansa ja juttunsa, vaikka suurinosa siellä onkin näitä helposti raskautuneita.
Tuu mukaa sit ku siltä tuntuu, jos tuntuu❤️ meitä on nyt tuol mun laskujen mukaan neljä ivf/icsi alkusta jo pulinoimassa😊❤️

En kyllä muista että kakka olisi ollut erikoista, kipua kyllä oli ja oksennus tuli pari kertaa.. mut mullahan alkoi vasta joku dpo10 paikkeilla. Ja oli paha, 5päivää sairaalassa ja 7 litraa nesteitä imettiin.
Taidat asua suht lähellä mua jos Jorvi lähellä 😙

En tiedä mihin voisi uskoa enkä uskalla toivoa edes onnistumista. Tänään kp29/pp7 - meille siirrettiin pakaste blastokysti ja oon epäilevä onnistumisesta. Oireita ei ole, olen yrittänyt uskotella ettei niitä tarvitsekkaan välttämättä olla, mutta kyllähän voisi jo vaikuttaa siltä ettei tästäkään kierrosta tullut toivottua tulosta :sad001

Millaisia oireita siirtojen jälkeen? Ennen plussaa? Mä oon epätoivoisena tehnyt myös ovistestin, mutta en tosiaan osaa edes lukea sitä tässä vaiheessa kiertoa 😂 Mitä sen pitäisi näyttää jotta voisi jotenkin tulkita tässä vaiheessa? Näytti siis yllättävän vahvaa viivaa, mutta en todellakaan tulkitse plussaksi.

Pelottaa jo tuleva testipäivä

Ei juurikaan oireita tuoresiirron eikä PAS jälkeen kummassakaan ennen plussaa, ehkä pientä palelua mutta siinä se 😊

Tämä olkoon viimeinen testi tästä kierrosta tähän ryhmään, huomenna virallinen testipäivä ja tänään testi oli näinkin hailakka parin minsan jälkeen. Olin jo ihan maani myynyt (taas), mutta mitäs mieltä te enemmän testejä tehneet olette? Kai sitä vähän vaihtelua voi olla testien välissä riippuen esim. virtsan vahvuudesta, kuivuttuaan näyttävät ihan samalta eilisen testin kanssa. Ennen tätä testiä olin nukkunut 4h eli vessassa käynneistä oli vain sen verran. Edellisissä testeissä lähes sama juttu, mutta olin käynyt yöllä vessassa ja sen jälkeen nukkunut 4h ja sitten testit. Vähäisiä oireitahan aina on, mutta aiemmasta oppineena ne voisivat kuulua myös negakiertoon yhtä hyvin. Huomenna sit CB sellainen perustesti, mut päässä kyl tykyttää, et eihän tollaisilla viivoilla ole mitään asiaa jatkoon🥵 Yritän vaan sanoa itselleni, että meni miten vaan, en voi itse vaikuttaa asiaan.

Liitteet

• 20230219_051116.jpg
    20230219_051116.jpg
    713 KB · Katsottu: 239
Takaisin