IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onnea hienosta saaliista @Tonninseteli! Ehkä kroppakin ehtii toipua punktiosta paremmin, kun siirto on vasta maanantaina. Hyvät tsäänssit kaikin puolin!

Itsellä taas vaihteeksi vähän pessimistisempänä. Missä on kaivo? Täällä ois yks kirves. Eilen illalla alkoi tuntua olkapäässä ja kyljessä perinteiset menkkoja enteilevät pistokset ja päivällä jomotteli mahaa. Näinä päivinä alkaisi kuukautiset normaalissa kierrossa, mutta Cyglogestit oletettavasti myöhästyttää niitä. Nyt illemmasta ei tosin ole enää tuntunut juurikaan missään, mutta vähän kyllä toivo meni.

Hei minä täällä taas :Waving Hand Sign: Miten muiden vuoto punktion jälkeen..? How much blood is too much blood? Toi oikea (9 follia ystävällisesti luovuttanut) puoli pistää ikävästi, vasen on jo oma ittensä. Verta tulee edelleen ihan mukavasti ja kirkkaana, ei oikein näytä merkkejä luovuttamisesta.

HUS ohjeessa luki et veristä vuotoa voi tulla viikonkin mutta paljonko? Hoitaja muistaakseni sanoi et jos sitä tulee sidetolkulla muutamaan tuntiin niin sit soittaa päivystykseen 🧐 Ja kai se vähän on hyytymään päin kun muutama hyytymälötsä sieltä pönttöön muljahti (anteeksi, jos pyörryit 😅)

Hei minä täällä taas :Waving Hand Sign: Miten muiden vuoto punktion jälkeen..? How much blood is too much blood? Toi oikea (9 follia ystävällisesti luovuttanut) puoli pistää ikävästi, vasen on jo oma ittensä. Verta tulee edelleen ihan mukavasti ja kirkkaana, ei oikein näytä merkkejä luovuttamisesta.

HUS ohjeessa luki et veristä vuotoa voi tulla viikonkin mutta paljonko? Hoitaja muistaakseni sanoi et jos sitä tulee sidetolkulla muutamaan tuntiin niin sit soittaa päivystykseen 🧐 Ja kai se vähän on hyytymään päin kun muutama hyytymälötsä sieltä pönttöön muljahti (anteeksi, jos pyörryit 😅)
Hmm, en osaa oikein sanoa, kun itse pärjäsin yhdellä siteellä. Jomotuksia oli jonkin verran, mutta ei niin paljon, että kipulääkkeitä olisi tarvinnut. Mutta kai odotettavissa on, että jonkin verran voi kipeää tehdä, kun sairaslomaa näistä yleensä kirjoitetaan. Onko sulla sitten vuotanut jo sidekaupalla? 😳

Hmm, en osaa oikein sanoa, kun itse pärjäsin yhdellä siteellä. Jomotuksia oli jonkin verran, mutta ei niin paljon, että kipulääkkeitä olisi tarvinnut. Mutta kai odotettavissa on, että jonkin verran voi kipeää tehdä, kun sairaslomaa näistä yleensä kirjoitetaan. Onko sulla sitten vuotanut jo sidekaupalla? 😳

Siteeseen asti jonkin verran, ei nyt ainakaan vielä mitenkään siis menkkojen määrää. Vessassa käydessä holahtelee enemmän. Tai ainakin vesi punasena ja pöntön reunassa valumia. Siis todella ärsyttävän hankala mitata kun ei saa käyttää kun sidettä 🧐

Mulla on monessa hommassa kyllä ollut vuototaipumusta. Pitää kattoa rauhoittuuko se huomenna tai sit soitella Tilkkaan. Onneks nyt ei ole tyyliin perjantai niin on vielä pari arkipäivää edessä jos tarvii jotain suonia käryttää.

Siteeseen asti jonkin verran, ei nyt ainakaan vielä mitenkään siis menkkojen määrää. Vessassa käydessä holahtelee enemmän. Tai ainakin vesi punasena ja pöntön reunassa valumia. Siis todella ärsyttävän hankala mitata kun ei saa käyttää kun sidettä 🧐

Mulla on monessa hommassa kyllä ollut vuototaipumusta. Pitää kattoa rauhoittuuko se huomenna tai sit soitella Tilkkaan. Onneks nyt ei ole tyyliin perjantai niin on vielä pari arkipäivää edessä jos tarvii jotain suonia käryttää.
Totta, hyvin kerkee olla vielä ennen viikonloppua yhteydessä johonkin, jos näyttää ettei asetu. Mutta toivotaan toki että tuo vuoto osaisi loppua itsestään.

Onnea saaliista @Tonninseteli!

Mä en ole viekäkään tehnyt testiä ja nyt lienee pp 6. Tänään alkoi valkovuoto olla ihan vähän beigeä ihan valkoisen lugemössön sijaan. Yleensä aina se ollut merkki kohti menkkoja menemisestä... Pienestä sen yleensä tietää🥴 Voi kumpa olisinkin väärässä, mutta tuskin. Ehkä huomenna testi, kun su oli vika Ovitrellenaksu. Mietin vaan et jos ja kun tulee nega, miten jaksaa käyttää tukilääkkeitä viikon loppuun saakka...

Mä pärjäsin yhdellä tai kahdella siteellä. Ei tullut varsinaista vuotoa kuin ihan muutaman tunnin ja sitten olikin lähinnä kevyttä tiputelua pari päivää.
@Tonninseteli Jee, hienoa että punktio meni hyvin ja saalistakin tuli! Toivottavasti suurin osa hedelmöittyy ja jatkaa blastoksi!

@Tonninseteli kannattaa kyllä olla herkästi yhteydessä johonkin jos yhtään epäilyttää. Mulla vuoto oli siis ihan olematonta ja kotiin päästyä ei tullut tuoretta enää, en tiiä oonko huono vertailukohta, ymmärsin kyllä että sitä voi siis kyllä tulla..

Mustakaan ei oo hyötyä, ei tullu ku ihan vähän ruskeeta vuotoa heti punktion jälkeen, sit ei oikeestaan enää mitään. Toki sit ku plussa tuli ni heti alko taukoamaton vuoto seuraavat 3 viikkoa. Kai teoriassa on voinu joku punktion aiheuttama hematooma ollu.

Kiitän kokemuksista :folded: Seurailen ja soittelen sinne huomenna jos tää ei tästä iloksi muutu... Siskollahan on verenvuototauti ja itellä ne hyytymistekijät siinä ja tässä. Voi tosiaan olla, että vaan kestää kauemmin. Ei tää nyt (toistaiseksi) ainakaan lisääntynyt ole. Kun sitä painotettiin et jos vuoto ja kivut lisääntyy niin on huono homma.

@Tonninseteli onneksi olkoon hyvästä saaliista ja mukavaa, et kipulääkityksetkin meni nappiin! Sattuneesta syystä itsekin liputan blastojen puolesta, mutta täällä on esimerkkejä, että 2 päiväsellä onnistuu myös😊 toivotaan, et mahdollisimman moni jaksaa sinne asti! Piinaavin osuus on just tää alkioiden/munasolujen kohtalon odottelu. Tsemppiä piinapäivät vaihe 1!

Ja vuodosta, kävisin kyllä herkästi.näytillä.jos yhtään huolettaa! Mullakin oli tooosi niukkaa ja lähinnä.vähän pyyhittäessä.

Moikka! Olen välillä seurannut taustalla keskustelua odottaen 3. Pas kahden varhaisen keskenmenon jälkeen. Täällä onkin upeita uutisia, positiivisia testejä ja hyviä saaliita🤩

Olisi kysymys teille. Sain alkion matkaan 13.2. Ja eilen illalla 15.2 alkoi kunnon lämpöily, yöllä korkein mitattu oli 38,5C. Ei mitään esim flunssan oireita. Mietin vain että voiko keho hylkiä alkiota niin että nostaa tulehdusreaktion? Onko kellään kokemusta että olisi kova kuume mutta alkio jaksaisi silti kiinnittyä?

Moikka! Olen välillä seurannut taustalla keskustelua odottaen 3. Pas kahden varhaisen keskenmenon jälkeen. Täällä onkin upeita uutisia, positiivisia testejä ja hyviä saaliita🤩

Olisi kysymys teille. Sain alkion matkaan 13.2. Ja eilen illalla 15.2 alkoi kunnon lämpöily, yöllä korkein mitattu oli 38,5C. Ei mitään esim flunssan oireita. Mietin vain että voiko keho hylkiä alkiota niin että nostaa tulehdusreaktion? Onko kellään kokemusta että olisi kova kuume mutta alkio jaksaisi silti kiinnittyä?
En ole kuullut, että noin olisi käynyt. Sen sijasta NewMoonin tapaan olen ymmärtänyt, että alkion kiinnittyminen laskee vastustuskykyä (jotta keho ei nimenomaan hylkisi alkiota). Itselläni todettiin kyynärpään limapussin tulehdus muutama päivä siirron jälkeen; tämä nosti minulle lievää kuumetta ja jouduin antibioottikuurille. Silti siitä siirrosta sai meidän esikoinen alkunsa. :smiling-eyes:

On kyllä hyviä saaliita ja onnistumisia nyt tässä ketjussa! Hyvä hyvä! 🥰🥰

Me päätettiin miehen kanssa vielä yhteen hoitoon lähteä, ja nyt "lusitaan" yksi välikierto, ennenkuin saadaan hoitosuunnitelma. Hoitosuunnitelmapalaveri on 9.3., saapa nähdä mitä tällä kertaa keksivät meille ICSIn lisäksi.. 🤔
Mahdollisesti päästäisiin aloittamaan siis jo seuraavaan kiertoon stimulaatio.. 🙏

Täälläpä on ollut positiivisia pöhinöitä, kiva lukea teiän kaikkien hoitopolkuja 🤗

@Tonninseteli mustakaan ei nyt oo apuja tuohon punktion jälkeiseen vuotoon ku en vuotanut siteeseen asti ollenkaan. No, sairaalan siteeseen kaks tippaa, kotona tuli pönttöön ihan vähän mutten tarvinnut sidettä ollenkaan (kuukuppiin tottuneena siteet on 👎).
Vieläkö sulla kovin vuotaa? Muistathan rautalisää ottaa jos pystyt, matala ferritiini tulee helposti jos vuotaa ja se taas on kinkkinen juttu raskaudessa.
Tsemppiä maanantaille❣️💖🍀💖🍀

@Harmi89 Hyvä, että löysitte yhteisen ratkaisun :Two-hearts: Toivottavasti nyt löytyy kaava, jolla syntyy tulosta :folded:

@Kisu83 Kiitokset omista kokemuksista! Eilisen illan jälkeen ei mitään edes aamun ensimmäisellä vessareissulla, äsken pyyhkiessä vanhaa ruskeaa verta. Ehkä se tosiaan tyrehtyi sitten itsekseen eilen. Seuraan vielä ja jos alkaa taas losottaa tuoretta niin soittelen huomenna Tilkkaan IVF hoitajan soittotunneilla 🤗 Mutta selkeästi parempi jo kun eilen.

Takaisin