IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Miten muuten ootte pystyny olemaan töissä stimulaation aikana?

Mä oon edelleen. Ja huomennakin tarkoitus tulla. Mut nyt tänään oon tehny kevyempää hommaa (kaupassa töissä). Ja huomiselle kans vaan kevyttä. Eli oon aika paljon kassalla. Enkä nostele mitään raskasta.
 
Totta kyllä tämäkin! Ja sitten se kaikki henkinen tuska siihen rahanmenon päälle vielä. Siltäkin välttyminen on varmasti rahan arvoista.

Meillä on neljä alkiota vielä pakkasessa, kaikki kuusipäiväisiä blastoja joista yksi on biologin mukaan hieman heikompi laadultaan.. meillä siis seitsemästä blastosta vain kaksi oli viisipäiväisiä ja loput viisi kehittyi hitaammin blastoiksi, niin mietin jo silloin, että onko alkioissa jotain häikkää. Lääkärit sanoivat, että ei ole väliä onko alkiot viisi vai kuusipäiväisiä, että yjtä hyviä ovat kaikki, kun siirretään ne vain oikea-aikaisesti. Päätöksenteko tuntuu niin vaikealta kaikkien lisätutkimusten tekemisen suhteen, että haluan kuulla mitä lääkärit ehdottavat seuraavaksi. Yksi lääkäri myös ehdotti että jatkossa kokeiltaisiin vaihtaa lääkkeellinen PAS siihen, että pistoshoidoilla saataisiin ovulaatio aikaan, jotta keltarauhastaso olisi varmasti riittävä raskauden jatkumiselle, kun on se oikea keltarauhanen siellä vaikuttamassa, ja siihen vielä lisäksi keltarauhastuki lääkkeillä.
Tämä on totta, ettei alkioiden hyvyysluokituksesta voi päätellä, ovatko alkion kromosomit kunnossa. Minulle biologi kertoi, että heillä oli juuri pari viikkoa aikaisemmin ollut juuri sellainen tulos, että kaikkein kehnoimman näköinen alkio oli ainoa, jossa oli terveet kromosomit, ja paremman näköiset alkiot sitten viallisia. Meilläkin kaikki testatut alkiot näyttivät hyviltä, mutta vain yksi niistä oli terve.
 
Mulla oli kans toi fyremadel irrotuspäivänä päivällä. Ja irrotus 35h ennen punktiota. :)

täällä välikierron menkat voiton puolella, kp4. Kaks ekaa päivää oli kyllä ihan järkyttäviä. Eilen tuli sitten henkinen romahdus. Mutta kai se tästä taas iloksi muuttuu kun pääsee ovista tikuttelemaan, vaikkei uskoa luomuna onnistumiseen oikein olekaan…
 
Miten muuten ootte pystyny olemaan töissä stimulaation aikana?

Mä oon edelleen. Ja huomennakin tarkoitus tulla. Mut nyt tänään oon tehny kevyempää hommaa (kaupassa töissä). Ja huomiselle kans vaan kevyttä. Eli oon aika paljon kassalla. Enkä nostele mitään raskasta.

Juu olin myös loppuun asti. Ota sitten punktion jälkeen iisisti!!
 
Miten muuten ootte pystyny olemaan töissä stimulaation aikana?

Mä oon edelleen. Ja huomennakin tarkoitus tulla. Mut nyt tänään oon tehny kevyempää hommaa (kaupassa töissä). Ja huomiselle kans vaan kevyttä. Eli oon aika paljon kassalla. Enkä nostele mitään raskasta.

viimeksi olin loppuun asti töissä, mutta nyt olen koko stimun ajan ollut saikulla (jalkapöytään tuli rasitusmurtuma elokuussa). Nyt vähän jänskättää, kun sairausloma loppuu punktio päivään. Otin kyllä seuraavalla päivälle vuosilomaa, mutta perjantaina pitäisi itse olla töissä takaisin. Ke-aamulla on siis punktio.
 
viimeksi olin loppuun asti töissä, mutta nyt olen koko stimun ajan ollut saikulla (jalkapöytään tuli rasitusmurtuma elokuussa). Nyt vähän jänskättää, kun sairausloma loppuu punktio päivään. Otin kyllä seuraavalla päivälle vuosilomaa, mutta perjantaina pitäisi itse olla töissä takaisin. Ke-aamulla on siis punktio.
Taas kirjoittaa punktiopäivän plus kaks seuraavaa saikkua. Meillä alustava siirto olis kaiketi perjantaina ja siitä saa vain käyntitodistuksen. Mietin et jos on vatsa arka tms. Niin saiskohan sieltä kinuttua vielä sen perjantaisen sairaslomaa, jos nyt edes sinne asti ti vie :pompus:

Aika arkana tuntuu nyt olevan tuo vatsan ja alakerran seutu. Tulee kauhukuvia, et nytkö ne siellä karkaa :bag::nailbiting:
 
Taas kirjoittaa punktiopäivän plus kaks seuraavaa saikkua. Meillä alustava siirto olis kaiketi perjantaina ja siitä saa vain käyntitodistuksen. Mietin et jos on vatsa arka tms. Niin saiskohan sieltä kinuttua vielä sen perjantaisen sairaslomaa, jos nyt edes sinne asti ti vie :pompus:

Aika arkana tuntuu nyt olevan tuo vatsan ja alakerran seutu. Tulee kauhukuvia, et nytkö ne siellä karkaa :bag::nailbiting:

Kyllä ne jatkoi pyydettäessä saikkua sillon tuoresiirrossa. Jospa ne ei sieltä minnekkään karkaisi, aika hyvin osaavat nuo sumplia :) Onko muuten ollut ok olo?

Meillä on siis ongelmana, kun yrittäjiä ollaan puolison kans ettei se sairausloman kirjoittaminen tarkoita et pääsee huiliin. Täytys joku saada nuo elukat hoitamaan :banghead: Täytyy varmaan soitella vielä maanantaina löytyiskö tuuraajaa perjantaille. Inhottava stressata sitten näitäkin hoitojen lisäksi. Ajatuksia alkaa juosta liikaa päässä :confused005

Miten teillä puolisot osallistuu hoitoihin ja jaksavat kuunnella asioita? Toki varmasti hyvin yksilöllistä mitne näistä haluaa itekkään puhua. Alkaa vaan huomata että tosi vahvasti hallinnoi elämää nyt hoidot ja aikataulutukset, kun pitää organisoida kaikki muukin arki. Vai tuntuuko tämä nyt vaan jotenkin tässä hormoonihöyryissä tältä?:confused004
 
Kyllä ne jatkoi pyydettäessä saikkua sillon tuoresiirrossa. Jospa ne ei sieltä minnekkään karkaisi, aika hyvin osaavat nuo sumplia :) Onko muuten ollut ok olo?

Meillä on siis ongelmana, kun yrittäjiä ollaan puolison kans ettei se sairausloman kirjoittaminen tarkoita et pääsee huiliin. Täytys joku saada nuo elukat hoitamaan :banghead: Täytyy varmaan soitella vielä maanantaina löytyiskö tuuraajaa perjantaille. Inhottava stressata sitten näitäkin hoitojen lisäksi. Ajatuksia alkaa juosta liikaa päässä :confused005

Miten teillä puolisot osallistuu hoitoihin ja jaksavat kuunnella asioita? Toki varmasti hyvin yksilöllistä mitne näistä haluaa itekkään puhua. Alkaa vaan huomata että tosi vahvasti hallinnoi elämää nyt hoidot ja aikataulutukset, kun pitää organisoida kaikki muukin arki. Vai tuntuuko tämä nyt vaan jotenkin tässä hormoonihöyryissä tältä?:confused004
Joo, muuten olo ihan ok. Mitä nyt väsyttää ehkä normia enemmän. Ja pientä kuvotusta.

Mies kuuntelee kyllä ja rohkaisee, oli ultrissa mukana ja tietty lähtee punktioon ja kuskiksi alkionsiirtoon. Meillä on reilu 200km Tampereelle.
Piikityksen jälkeen kysyy aina, et onnistuuko yms.
Enemmän mä tietty lörpötän sille, mut antaa lörpättää :grin

Muoks. Yrittäjyys tuo kyllä omat haasteensa. Tsemppiä!
T. Ex-yrittäjä.
 
Muokattu viimeksi:
Mä olin töissä ihan Punktiota edeltävään päivään. Sit 3vrk sen jälkeen saikkua (punktio, välipäivä ja sit siirto).

Irrotuspiikki pistettiin 36h ennen Punktiota (illalla), aamulla meni vielä yksi suihkaus nenäsumutetta (jarru).

Mies oli hengessä mukana minkä pystyi. Ei aluksi tiennyt et häntä tarvitaan punktiopäivänä kun hedelmöitetään :bag: luuli et alkion siirtopäivänä. Mä oletin et hän ymmärtää, mut toisaalta :rolleyes: onneks kuitenkin selvisi ajoissa niin otti oikean päivän vapaaksi:hilarious:
Yksin kävin kuitenkin ultrissa ym. Ettei hänen tarvinnut olla myös koko ajan töistä pois.
Irrotukseen jälkeisenä aamuna vai irrotuspäivän aamuna? :grin
Miehelle tää on tuttua puuhaa edellisestä suhteesta, mut on unohtanu aika pitkälti.
Muisti se onneks eilisen kassien tyhjentämisen, kun mä unohdin :hilarious:
 
Meille ohjeena oli 2-5 päivää. Eli ofkoors mahdollisimman myöhälle piti jättää :hilarious:

Toivottavasti on eri mood ti aamuna, kuin oli simppa-analyysinäyteaamuna. Sillon ei ois kuulemma huvittanu yhtään ja olikin ollu melkonen työmaa, et oli kuti lähteny :grin pitää puhua höpöjä koko automatka :hilarious:

Mites jos ootte laittanu pregnyliä 10000iu, niin yhellä kertaa kaikki vai kaks eri piikkiä? Hoitaja sanoi et varmaan helpompi kahdella. Mut sit jossain joku oli eka sekottanu yhen satsin ja sit sen sekoitetun laittanu jauheeseen ja se koko hoito mahamakkaraan..
 
Meillä mies on ollut mukana kaikilla käynneillä mihin vaan on töiltään päässyt, joissain kontrolleissa oon kyl käynyt yksinkin, mutta toisaalta musta on ollut kivakin että hän on ollut niin kiinnostunut, sillä vaikka hoidot keskittyy niin paljon naiseen, niin yhteinen tavoitehan tässä on kuitenkin. Siltikin kyllä joudun välillä kotona sit uudelleen selittämään samoja juttuja mitä lääkärissä on puhuttu, huomaa että itse on hakenut tietoa aika paljon enemmän näistä jutuista ja toinen on välillä vähän hukassa eri toimenpiteiden ja aikataulujen kanssa. Myös se kassien tyhjennys on kyllä ollut aina mun vastuulla, muuten olis mennyt sekin monta kertaa ohi! :hilarious:
 
Madalena, hienoja uutisia. Ajattelen, että jotenkin se mieli vaan pyrkii suojaamaan pettymyksiltä ja siksi tulee niitä epäilyksiä, että missä kohtaa se romahdus odottaa. Mutta koitetaan silti iloita tästä hetkestä, kun kaikki on vielä mahdollista, myös ne parhaat mahdolliset uutiset. :happy:

Näinhän se on, tässä hoitotaipaleen aikana ne onnistumisen hetket on vain olleet niin vähäisiä ja aina sitten kuitenkin lopulta viety pois, niin väkisin se kai jälkensä jättää. :sorry: Mutta kuten sanoit, nyt pitää yrittää keskittyä siihen että kaikki on vielä mahdollista! :rolleyes:
 
Joo, just noin Mullakin! Oliko sullakin sit 1,5vrk päästä irrotuspiikistä punktio?

Joo oli, tästä oltiin tarkkoja, että tasan 36 h ennen punktiota piti pistää irrotuspiikki. Musta toi tuntui jotenkin tosi pitkältä ajalta ja pelkäsin, että ne kerkeää karata. Mut hyvin on olleet kaikki tallessa punktiopäivänä :grin
 
Joo oli, tästä oltiin tarkkoja, että tasan 36 h ennen punktiota piti pistää irrotuspiikki. Musta toi tuntui jotenkin tosi pitkältä ajalta ja pelkäsin, että ne kerkeää karata. Mut hyvin on olleet kaikki tallessa punktiopäivänä :grin
No tuo just, että karkaako ne :hilarious:
Mulla on tosiaan tänään 22 irrotus. Ja itseasiassa ilmoittautumisaika tayssiin oli 9.15, niin oisko punktio 10.
 
Meillä mies on osallistunut ultrakäynneille aina, kun on päässyt. Meillä on oman hankaluutensa tuonut se, että jos joku käynti on ollut mun vapaapäivänä, niin silloin myös esikoisella on ollut vapaapäivä päiväkodista. Miehen on siis pitänyt olla lapsen kanssa. Punktio- ja siirtopäivät ollaan järkätty aina niin, että mies pääsee mukaan. Kun meillä on luovutetut siittiöt, niin nuo on todella tärkeitä miehelle, että saa olla mukana ja luodaan yhteisiä muistoja lapsen alulle laittamisesta.

Mies ei tykkää niin paljon puhua aiheesta, vaikka tiedän että miettii kyllä paljon ja suree, kun ei tärppää. Ollaan siinä asiassa erilaisia, ja mies tykkää enemmän hukuttaa murheet siihen, että keksii vaikkapa mahdollisimman paljon tekemistä ja keskittyy jo olemassa olevaan lapseemme. Huomaan myös, että hänellä ei tosiaan pysy päässä yhtä hyvin aikataulut ym. hoitoon liittyvät asiat. Onhan tässä kyllä itselläkin ollut opeteltavaa, kun täytyy pitää päässä kiertopäivät, ultrat, lääkkeet sun muut. Mutta jotenkin nämä kai omaksuu paremmin, kun ne liittyy omaan kehoon.
 
...mietin kyllä tuota, että pääsisköhän alapää helpommalla, jos pyytäisin vaihtamaan teroihin. Mulla tulee aika herkästi hiiva :meh:

Mullahan pamahti alakautta otettavista lugesteroneista kutinaa ja pitkäaikainen ihottuma alapäähän inssien aikaan viime syksynä. IVF:n yhteydessä tuli puhetta hoidoissa tästä, jolloin kävi ilmi, että niissä pähkinää, jolle oon lievästi allerginen, ja sain vaihdon teroluteihin. Mulla myös luteaali ollut n.10 päivää, joten hermostutti vaihtaa "toissijaiseen" luteaalitukeen, kun lugesteronia kuitenkin aina ensisijaisesti tarjottiin. Raskaus kuitenkin alkoi ja pysyi teroillakin, ja alapää kiitti :)
 
mä oon käynyt yksin kaikilla niillä vastaanotoilla, joilla on voinut. lähinnä aikatauluhaasteiden vuoksi, mutta myös siksi, että asia tuntuu pienemmältä kun ei koko ajan tarvitse roikottaa molempia mukana. tähänkin on varmaan yhtä monta oikeaa tapaa kuin on hoitoja läpikäyvää pariakin :) juttelen näistä sen verran miehen kanssa kun tarvii, hänkin on enemmän sitä tyyppiä että käsittelee asiaa päässään ja mieluummin sit keskittyy tekemään muita juttuja. itse taas mielellään puran näitä ja siksi foorumi on hyvä paikka :Heartred varsinkin kun naiset varmasti paremmin osaa eläytyä tähän, kun ovat itsekin kokeneet tismalleen saman eikä vaan vierestä katsojana.

mä tein töitä koko stimulaation ajan, mutta mulla onkin asiantuntijatyö päätteen ääressä (ja toistaiseksi vielä etänäkin), eli oli sikäli helppoa. saikulla olin ainoastaan punktiopäivän, kun se sattui perjantaille.
 
En tiedä mitä sivuvaikutuksia pregnylissä on, mutta Voi elämän syksy, kun väsyttää. Ja päätä särkee.
Itseasiassa nyt tän viikon on koko ajan väsyttänyt. Ja vähän väliä päätä särkenyt..
 
Takaisin
Top