IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä odotellaan vieläkin verikoetuloksia, kun eivät jostain syystä näy missään. Koko aamupäivä mennyt asian selvittelyyn. Eilen olisi jo pitänyt näkyä kannassa tulos...

Huh. Nyt suurin tunnemyrskyn on vähän väistynyt.
Mut joo. Varmasti kato käy ja siellä on paljon kypsymättömiä. Mutta aika epätoivoisella fiiliksellä tultiin tänne. Nyt on vähän enemmän toivoa :angelic:

Pahoittelut myös täältä Lipsulle ja Thetaiolle :Heartred on tämä kyllä niin epäreilun rankkaa, mutta jos jotain positiivista niin ainakin siellä kiinnittymisen yrityksiä on ollut. Paljon voimia jatkon suunnitteluun molemmille!

MyyräMatikaiselle onnea hienosta punktion tuloksesta! Koska saat lisäinfoa kypsistä ja hedelmöittyneistä?

Onko Illusia saanut jo verikokeen tuloksia?

Hulinamammalle tervetuloa! Itsellä on kaikki kolme stimulaatiota ollut vähän eri pituisia, kaikissa eri lääkkeet ja kaksi tehty pitkällä ja yksi lyhyellä kaavalla niin sekin varmaan vaikuttaa. Mutta hyvin normaalia elämää olen pystynyt elämään punktioon asti, sen jälkeen pari-kolme päivää mennyt vähän varovasti liikkuessa kun alakerta on ollut sen verran arka että tärähtelyt ym on tuntunut ikävältä. Mutta kannustuksena sanoisin että yllättävän helposti näistä hoidoista selviää! Itselle enemmän se henkinen puoli on tuntunut vaikealta kun tapaan stressata joka käännettä. :oops:

Täällä menossa pp3 eikä oikein mitään oireita. Paitsi arat tissit ja alavatsan nippailut, mutta nehän alkoi jo ennen itse siirtoa niin taitaapa olla vaan lääkkeistä johtuvaa. :wacky: :hilarious: Mutta halusin kysyä teiltä joilla on oikeasti endo todettu, että miten se on teillä reagoinut stimulaatioihin / punktioon? Minähän olen sen siis vain autodiagnosoinut enkä saanut keltään gyneltä vahvistusta kun ultrassa ei mitään näy, mutta nyt tämän kolmannen punktion jälkeen tuntuu että oireet on pahentunut.. lähinnä siis suolistokivut tuli tämän punktion jälkeen heti päälle. Pari päivää oli tosi kipeä, sitten helpotti muutamaksi päiväksi mutta nyt siirron jälkeen eilen alkoi taas kipuilla. Vähän kauhistuttaa että mitä se voi tarkoittaa siirron onnistumiselle, ja lähinnä siis mietin että kun ne kivut nyt taas tuli päälle niin enteileeköhän vain niitä tulevia menkkoja.. :sorry: varmaan pitäisi jossain vaiheessa suunnata jollekin spesialistille, vaikka en tiedä muuttaisiko se diagnoosi mitään, kun kivut kuitenkin ihan siedettävän rajoissa vielä on.

Pahoittelut myös täältä Lipsulle ja Thetaiolle :Heartred on tämä kyllä niin epäreilun rankkaa, mutta jos jotain positiivista niin ainakin siellä kiinnittymisen yrityksiä on ollut. Paljon voimia jatkon suunnitteluun molemmille!

MyyräMatikaiselle onnea hienosta punktion tuloksesta! Koska saat lisäinfoa kypsistä ja hedelmöittyneistä?

Onko Illusia saanut jo verikokeen tuloksia?

Hulinamammalle tervetuloa! Itsellä on kaikki kolme stimulaatiota ollut vähän eri pituisia, kaikissa eri lääkkeet ja kaksi tehty pitkällä ja yksi lyhyellä kaavalla niin sekin varmaan vaikuttaa. Mutta hyvin normaalia elämää olen pystynyt elämään punktioon asti, sen jälkeen pari-kolme päivää mennyt vähän varovasti liikkuessa kun alakerta on ollut sen verran arka että tärähtelyt ym on tuntunut ikävältä. Mutta kannustuksena sanoisin että yllättävän helposti näistä hoidoista selviää! Itselle enemmän se henkinen puoli on tuntunut vaikealta kun tapaan stressata joka käännettä. :oops:

Ei tuu meillä lisätietoa. Ainoastaan sitten, jos ei ole perjantaille siirrettävää. Sitä en kyllä tiiä, että päivitetäänkö omakantaan. Onko jollain tietoa siitä?

Omakantaan oli kyllä heti kirjattu epikriisi.
Oikealla puolen oli 3 follia ja nämä tiedettiin ja uskon ja toivon että nää olis kypsiä. Ja vasemmalla puolen 4-5 pienempää. Ja näiden kypsyyttä epäilen, koska perjantaina siellä ei tosiaan mitään varteenotettavaa ollu.

Mut hei. Sitäkin pelkäsin et follit ois tyhjiä tuolta oikealta puolen, mut ei onneks ollu :angelic:

Muoks. Ja kysymys vielä, et voiko yhessä follissa olla kaks solua?

Hei kaikille!

Uutena kirjoittelen tähän ketjuun, jonkin aikaa lueskellut kun aihe tullut ajankohtaiseksi itselle.

Hieman taustoja:

Lasta yritetty 3/2020 lähtien
Plussa 10/20
Keskenmeno 11/20 (6 vkolla)
OI+inssi 3/21 ja 4/21, ei tulosta
Luomuplussa 6/21
Keskenmeno 7/21 (10 vkolla)
IVF-hoitojen aloitus 9/21

Hoidot aloitettu aika nopealla aikataululla, koska jotenkin tuli melko nopeasti sellainen tuntuma, että tässä on jotain häikkää. Raskautuminen luonnollisesti tapahtui kuitenkin aika nopeasti molemmilla kerroilla, mutta molemmat päättyivät keskenmenoon. Keskenmenojen syytä ei vielä ole tarkemmin selvitelty, mutta verhoa on raotettu kun viime viikon ultrassa IVF-hoitoja varten lääkäri huomasi, että mulla on hyvin suurella todennäköisyydella unicorteus uterus, eli yksisarvinen kohtu. Hyvin harvinainen synnynäinen vika (1/4000), aiheuttaa mm. ennenaikaista synnytystä ja vaikeuksia muutenkin raskauden kulussa (ei kaikilla, ei aina). Tätä selvitellään vielä lisää, mutta pelko on aika suuri. :sad001

Meistä ei ole löytynyt tosiaan muuta vikaa kuin nyt tämä mahdollinen kohdun epämuodostuma. Yksisarvisessa kohdussa siis puolet kohdusta puuttuu ja vain toinen munanjohdin on kiinni kohdussa.

Meidän IVF-hoidot on aloitettu sumuttelemalla Synarelaa 2x2 suihkausta kp 22 lähtien. Menkat myöhästyi viikolla tuon takia ja huomenna ois sitten tämä "nollaultra" uudelleen. Katsotaan jos kaikki näyttää hyvältä ja saan alkaa pistämään Bemfolaa. Ens viikolla pari kontrolliultraa ja sitten varmaankin keräys.

Jännittää vaan, että vaikka raskaus jälleen onnistuisikin, kuinka pitkälle se pieni alku tällä kertaa mahtaa jaksaa :sad001

Muokattu viimeksi:
Lipsu ja Thetaio :sad001 Voimia:Heartpink

Madalena pidetään peukkuja että tärppää. En tuohon endoon osaa kyllä sanoa.

Illusia löytyikö verikokeen tulokset vihdoin?

MyyräMatikainen Hieno saalis:thumleft Toivotaan et päästään yhtäaikaa piinailemaan. Perjantaina olisi täälläkin siirto, jos kaikki menee hyvin.

Tervetuloa uusille mukaan keskusteluun :welcome

Muoks. Ja kysymys vielä, et voiko yhessä follissa olla kaks solua?

Minulla oli enemmän munasoluja kuin folleja. Olen katsonut monta jaksoa The egg whisperer show'ta youtubesta ja muistan, että kanavan ivf-lääkäri vastasi tähän kysymykseen. Yhdessä munasolussa ei hänen mukaansa voi olla kahta solua, vaan siinä on varmaan käynyt niin, että pieni folli on punktioitu isomman kanssa samaan aikaan ja pienemmässä on voinut olla raaka munasolu.

Täällä menossa pp3 eikä oikein mitään oireita. Paitsi arat tissit ja alavatsan nippailut, mutta nehän alkoi jo ennen itse siirtoa niin taitaapa olla vaan lääkkeistä johtuvaa. :wacky: :hilarious: Mutta halusin kysyä teiltä joilla on oikeasti endo todettu, että miten se on teillä reagoinut stimulaatioihin / punktioon? Minähän olen sen siis vain autodiagnosoinut enkä saanut keltään gyneltä vahvistusta kun ultrassa ei mitään näy, mutta nyt tämän kolmannen punktion jälkeen tuntuu että oireet on pahentunut.. lähinnä siis suolistokivut tuli tämän punktion jälkeen heti päälle. Pari päivää oli tosi kipeä, sitten helpotti muutamaksi päiväksi mutta nyt siirron jälkeen eilen alkoi taas kipuilla. Vähän kauhistuttaa että mitä se voi tarkoittaa siirron onnistumiselle, ja lähinnä siis mietin että kun ne kivut nyt taas tuli päälle niin enteileeköhän vain niitä tulevia menkkoja.. :sorry: varmaan pitäisi jossain vaiheessa suunnata jollekin spesialistille, vaikka en tiedä muuttaisiko se diagnoosi mitään, kun kivut kuitenkin ihan siedettävän rajoissa vielä on.

Endon reagointi hoitoihin on tosi yksilöllistä, toisilla ei reagoi mitenkään ja toisilla voi alkaa oireilla hyvinkin voimakkaasti. Minulla on diagnosoitu endo, ja hoidot kyllä sai sen oireilemaan aika voimakkaasti jo munisten kasvattelun aikana. Punktion jälkeen epäiltiin ensiksi hyperiä, mutta todennäköisesti kyse oli kuitenkin endon reagoinnista. Minulla meni punktion jälkeen useampi viikko että endo rauhoittui, mutta valitettavasti vaikuttaa siltä, että paheni jonkin verran hoitojen seurauksena kokonaisuudessaan. Mutta kuten sanottu, reaktiot on tosi yksilöllisiä.

Pahoittelut Lipsulle ja Thetaiolle myös minulta.
:Heartred

MyyräMatikainen, hyvältä kuulostaa! Toivottavasti perjantaina on siirrettävää ja pakkaseenkin saisitte jokusen. :happy:

Tervetuloa uudet keskustelijat ja tsemppiä hoitoihin!

Mulla ei nyt dpo8 ole vielä mitään erityisiä oireita. Alavatsalla tuikkivaa kipua ajottain, mutta menee enemmän munasarjojen puolelle ja varmaan johtuu punktiosta / keltarauhasesta (tai keltarauhasista, eikös niitä punktion jälkeen voi muodostua useampia vai olenko ymmärtänyt oikein :wideyed:). Mua siis usein sattuu välillä sille puolelle alavatsaa, missä ovulaatio on tapahtunut ja olen ajatellut, että se keltarauhanen siellä tuikkailee. Onhan ne munasarjat toki punktion jälkeen edelleen kookkaat ja voi aiheuttaa kaikenlaisia tuntemuksia.

Kääk! Olikin muuttunu palstan ulkoasu, ettei täällä osaa kirjoittaakaan mitään. Ja kaikki hyvät hymiöt kadonnu
No. Ehkä tuon kanssa pystyy elämään.

Pahoittelut minultakin Lipsu ja Thetaio. Niin epäreilua

Illusia, joko oot saanu verikoetuloksia?

Limppu, kiitos infosta.
Mullahan niitä antraaleja oli yhteensä 10. Eli onkohan ne kaikki nyt sitten kuitenkin lähteny kasvamaan. Vaikkakin osa hitaammin ja osa sitten nopeemmin. Jos tästä ei tulosta tule, niin toivottavasti asialle on tehtävissä jotain, että alkais kasvamaan tasaisemmin.

viikunakakku, tsemppiä!

Medium ja madalena, tsemppiä piinailuun. Nuo on niin pitkiä päiviä. Luomukierrossa kuitenkin varmasti ihan erilaista. Mä oon varmaan ihan idiootti, JOS päästään piinailemaan.

ON.
Koko eilisen päivän olin ihan töttöröö. Ja kun päästiin punktiosta kotiin, niin siitä lähtien makasin raatona sohvalla ja nukuinkin taju kankaalla hetken. Ja illalla sängyssä nukahtelin ja PITKÄSTÄ aikaa nukuin aamuun asti heräämättä sen kummemmin. Edes vessassa en käyny, vaikka eilen joinkin paljon illan aikana. Vatsassa tuntuu arkuutta, mutta ei todellakaan niin paljoa kuin eilen. Eilinen päivä oli kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa. Ja varmasti kiljun joka kerta nyt, kun puhelin soi. Niin toivon, ettei sieltä soitettais vaan päästäis siirtoon..

Muokattu viimeksi:
On tosiaan erikoisen olonen tämä ulkoasu Anguished Face-

Punktiosta kotiuduttu. Meni ihan kohtuudella. Niitä follejahan näky se parikymmentä, mutta munasoluja saatiin vaan 6kpl. Jospa nämä nyt hedelmöittyisi ja päästäisiin siirtoon perjantaina. Melko höntti olo on, mutta onneksi kipuilua ei juurikaan.

On tosiaan erikoisen olonen tämä ulkoasu Anguished Face-

Punktiosta kotiuduttu. Meni ihan kohtuudella. Niitä follejahan näky se parikymmentä, mutta munasoluja saatiin vaan 6kpl. Jospa nämä nyt hedelmöittyisi ja päästäisiin siirtoon perjantaina. Melko höntti olo on, mutta onneksi kipuilua ei juurikaan.

Tsemppiä toipumiseen! Muista juoda :)

Mulla lievä endo ja siirron jälkeen olin heittää hanskat tiskiin heti alussa kun alavatsaa juili tuttuun tapaan ja mietin että ei tästä ikinä voi tulla mitään. Mutta taisikin olla kiinnittymiseen liittyviä tuntemuksia koska siirto johti raskauteen josta syntyi meidän esikoinen :) eli älä heitä vielä kirvestä kaivoon! Voi olla hyväkin merkki. Mulla noi tuntemukset oli heti siirrosta seuraavana aamuna ja sitä seuraavana iltana tuntui hassu sykkivä tunne alavatsalla ja sen jälkeen aloin olla varma että jotain on tapahtunut :)

Thetaio ja Lipsu voi ei, pahoittelut kemiallisesta. :(

Mars, onpa kurjaa jos lääkäri antoi huonon ennusteen. Luulisi kuitenkin etteivät olisi tehneet siirtoa ollenkaan jos olisi ihan toivotonta. Vähän outoa silti että jättävät asiakkaan päätettäväksi, hehän niitä asiantuntijoita ovat.

Hulinamamma, tervetuloa! Mäkin olen elänyt ennen punktiota aika normaalisti (päivää ennen tosin jo rauhallisesti), sen jälkeen kyllä ottanut rauhallisesti.

NewMoonin kommenttiin viitaten, meidän yksityisellä tehdään siirtoja ainakin lauantaisin, mutta punktioita vain arkena. Siihen tarvitaan ilmeisesti enemmän henkilökuntaa. En toki tiedä muista yksityisistä.

MyyräMatikainen, hienoa että saittekin noin monta solua. Toivottavasti mahdollisimman moni jaksaa kasvaa!

Madalena, harmi kun endo oireilee noin, mutta toivotaan ettei vaikuta kiinnittymiseen. Mitä olen täällä ihmisten polkuja seurannut, niin edes endon vaikeudesta ei aina voi päätellä kuinka helposti tärppää.

Viikunakakku, tervetuloa! Onpa teillä hankala tapaus kun eipä sille kohdulle voi tosiaan mitään tehdä. Toivotaan silti että onnistuisi vielä!

Illusia, saitko jo tuloksen?

On. Ultrassa käyty, tänään siis kp 10. Myös vanhentuneet Letrot toimivat oikein hyvin: limakalvo oli hyvä 10 mm ja folli jo 24, eli irrotuspiikki ei perjantaina vaan tänään. Lauantaina alkaa Terolutit. Tämä lääkäri ei laittanutkaan mulle Gonapeptyliä (se jolla viimeksi kävin oli lomalla), mutta päätin luottaa hänen arvioonsa enkä kysynyt sen perään.
Siirto ensi viikon keskiviikkona.

Endon reagointi hoitoihin on tosi yksilöllistä, toisilla ei reagoi mitenkään ja toisilla voi alkaa oireilla hyvinkin voimakkaasti. Minulla on diagnosoitu endo, ja hoidot kyllä sai sen oireilemaan aika voimakkaasti jo munisten kasvattelun aikana. Punktion jälkeen epäiltiin ensiksi hyperiä, mutta todennäköisesti kyse oli kuitenkin endon reagoinnista. Minulla meni punktion jälkeen useampi viikko että endo rauhoittui, mutta valitettavasti vaikuttaa siltä, että paheni jonkin verran hoitojen seurauksena kokonaisuudessaan. Mutta kuten sanottu, reaktiot on tosi yksilöllisiä.

piti lisätä tähän vielä, että tosiaan endoa tai ei, ei se välttämättä vaikuta siirron onnistumiseen mitenkään. Itsekin raskauduin hetkeksi heti tuosta ekasta siirrosta kunnes meni kemiallisesti kesken, ja se taas ei lääkärin mukaan liity mitenkään endooni.

Kiitos kaikille tsempeistä ❤️ Tottahan se on että endo varmasti oireilee kaikilla vähän eri tavalla, mutta ihana kuulla että siitä huolimatta niitä onnistumisiakin on tullut! Ei se auta kuin katsoa päivä kerrallaan tämäkin vaihe, mutta kuten tiedätte, paniikki on aina läsnä.Alien Monster

Viikunakakku tervetuloa mukaan! Toivottavasti hoidoista löytyy nopea apu teidän tilanteeseen!

Saatteko Kefir90 te lisätietoa soluista ennen siirtoa? Tsemppiä toipumiseen ja odotteluun!

On muuten hassu tämä uusi versio, etenkin kun sympatia-sydän on näköjään vaihtunut ihanaksi Astonished Face-
Edit: enkä näköjään osaa käyttää noita hymiöitäkään Cat With Tears Of Joy

Takaisin