IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Oikealla puolen vain 4 rakkulaa. Ja yks pienempi. Eli vain 3kerättävää. Vasemmalla puolella ei vastetta. Tiiä nyt mitä tästä ajattelis :bag:
Tiistaina punktio.
Voi ei, toivottavasti tulee laatua ja pääsette siirtoon asti. Oliko teillä eka hoitokierros?


Digiä en ole vielä tehnyt, teen sitten sunnuntaina kun on virallinen testipäivä. Labrakoe mulla on maanantaille pp12. Kiitos lohduttavista viesteistä! Jotenkin oletin että dpo14 vastaavana päivänä viiva olisi jo vahvempi..
Toivottavasti vahvistuu viiva. Viikonlopulle jotain mielekästä tekemistä?


ON: ultrassa käyty. Melkoinen vaste on ja koko haitari kyllä huolestuttaa 7-16mm folleja löyty ja yhteensä 20kpl :wtf Hieman jos jännittää mahtaako siellä olla minkään vertaa kypsiä munarakkuloita? Ke punktio ja näkyy lätkässeen jo lappuihin näkyviin tuoresiirron ens pe. Omat odotukset ei ihan noin korkeella ole, mutta kai sitä pitäs pysyä optimistisena.
 
Voi ei, toivottavasti tulee laatua ja pääsette siirtoon asti. Oliko teillä eka hoitokierros?



Toivottavasti vahvistuu viiva. Viikonlopulle jotain mielekästä tekemistä?


ON: ultrassa käyty. Melkoinen vaste on ja koko haitari kyllä huolestuttaa 7-16mm folleja löyty ja yhteensä 20kpl :wtf Hieman jos jännittää mahtaako siellä olla minkään vertaa kypsiä munarakkuloita? Ke punktio ja näkyy lätkässeen jo lappuihin näkyviin tuoresiirron ens pe. Omat odotukset ei ihan noin korkeella ole, mutta kai sitä pitäs pysyä optimistisena.
Mulla oli kans iso kokohaitari ja kahdessa ultrassa ennen punktiota mittailtiin yhteensä joku 7-8 kpl niitä isoimpia, pienempiä oli saman verran. Oletin punktioon mennessä et joku 7 solua saadaan maksimissaan, koska monet solut oli niin paljon pienempiä kuin nuo "johtofollit".

Mut ne keräs 14 kpl, näistä peräti 11 kpl oli kypsiä ja 10 kpl hedelmöittyi. Todella paljon paremmin kuin mitä ne ultrat ja mittaukset antoi ymmärtää.
 
Lipsun viivalle vahvistumista. Toivottavasti digitesti ja verikoe toisivat hyviä uutisia.

Tsemppiä punktiota odotteleville.
Mulla oli ultrassa kolme päivää ennen punktiota viisi "varmaa" munarakkulaa, mutta seitsemän hyvän kokoista rakkulaa näkyi punktiopäivänä ja niistä kuudessa oli kypsä solu.

Tänään siirretty onnistuneesti neljän päivän ikäinen alkio. Ja saatiin tietää, että kaikki muut viisi alkiota olivat menneet myös tänään pakkaseen. :happy: Toki karsiutumista olisi voinut tulla, jos huomiseen olisi viljelty, mutta näytti kyllä laatu korvanneen määrän. Lääkärin mukaan biologi oli kehunut alkioiden laatua myös. Lisäksi alkio siirrettiin kiinnittymistä edistävässä nesteessä (alkioliima?).

Madalena, voin vain kuvitella kuinka musertavaa olisi kuulla siirtopäivän aamuna, ettei yksikään alkio ole selvinnyt. :sad001 Tsemppiä huomiseen, toivottavasti saat kyytiläisen matkaan ja piinapäivät voivat alkaa. :)
 
Medium, hyvältä kuulostaa teidän alkiot! Toivottavasti tärppää nyt :happy:

Mä en muista tarkemmin ennen punktiota munarakkuloiden kokohaitaria, mutta kolmessa eri kokoluokassa oli follikkeleita, uä:ssä näkyi noin 15 mutta lopulta 23 munasolua kerättiin, niistä 14 vain kypsiä ja 10 hedelmöittyi.

Kemialliselta vaikuttaa tämäkin raskaus. Testiviiva tänään pp10 haaleampi kuin eilen. Huomenna testipäivä, ja tiedän jo että siinä lukee niin raskaana 1-2 viikkoa kuten viimeksikin. Eli digi ei anna mitään lisäarvoa mutta tehdään nyt sitten niin saa kääntää veistä vielä vähän näissä haavoissa. Miksi ihmeessä jo kaksi alkiota kiinnittynyt muttei halua jatkaa kasvua? Olisiko tässä vaiheessa hyvä tehdä era/beready -testi ja/tai alkiodiagnostiikka? Näissä tärppikierroissa ollut kortisoni käytössä, vannon sen nimeen että sen ansiosta edes yrittänyt raskaus alkaa.

Mietin jo, pitäisikö pyytää sairaslomaa. Kaksi kemiallista peräkkäisinä kuukausina, olen aivan rikki henkisesti.
 
Medium, hyvältä kuulostaa teidän alkiot! Toivottavasti tärppää nyt :happy:

Mä en muista tarkemmin ennen punktiota munarakkuloiden kokohaitaria, mutta kolmessa eri kokoluokassa oli follikkeleita, uä:ssä näkyi noin 15 mutta lopulta 23 munasolua kerättiin, niistä 14 vain kypsiä ja 10 hedelmöittyi.

Kemialliselta vaikuttaa tämäkin raskaus. Testiviiva tänään pp10 haaleampi kuin eilen. Huomenna testipäivä, ja tiedän jo että siinä lukee niin raskaana 1-2 viikkoa kuten viimeksikin. Eli digi ei anna mitään lisäarvoa mutta tehdään nyt sitten niin saa kääntää veistä vielä vähän näissä haavoissa. Miksi ihmeessä jo kaksi alkiota kiinnittynyt muttei halua jatkaa kasvua? Olisiko tässä vaiheessa hyvä tehdä era/beready -testi ja/tai alkiodiagnostiikka? Näissä tärppikierroissa ollut kortisoni käytössä, vannon sen nimeen että sen ansiosta edes yrittänyt raskaus alkaa.

Mietin jo, pitäisikö pyytää sairaslomaa. Kaksi kemiallista peräkkäisinä kuukausina, olen aivan rikki henkisesti.

Vaikka tuntuu, että ei onnistu, niin älä vielä heitä kirvestä kaivoon :Heartred Onko suunnitteilla kuitenkin Maanantaina ottaa verikoe että näkee hcg:n? Noissa kotitesteissä voi olla heittoja.

Toi era/BeReady testaus voisi olla tässä kohtaa hyvä tutkimus, koska 2 kemiallista peräkkäin. Juttele lääkärin kanssa.

Toi alkion kromosomitestaus on validi testi naisille yli 38 vee, jolloin munien laatu laskee eksponentiaalisesti. Jos oot nuori, niin ei pitäisi olla tätä ongelmaa. Testaus on myös todella kallista ja vie pari kuukautta aikaa. Jos tuntuu että haluaa poistaa kaikki epävarmuustekijät niin tästäkin kannattaa jutella lääkärin kanssa. Niin saa ne plussat ja miinukset itselle.

Jos tuntuu siltä että tarvitset aikaa toipua, niin juttele ihmeessä sairasloman tarpeesta. Ei meidän naisten tarvitse kaikesta kärsiä maksimaalisesti ja väkisin pärjätä. Eli jos tuntuu että tarviit lisäaikaa toipua, niin ihmeessä ota se myös esille lääkärin kanssa.
 
Kiitos CherryRed viestistäsi :Heartred täytän 30v niin ehkä tuo alkiodiagnostiikka on näille nyt pakkasessa oleville turhaa, täytyy harkita sitä sitten jos tulee seuraava punktio eteen. Era/BeReady oli puheissa jo tokan siirron yhteydessä, että voitaisiin se tehdä jos ei tärppää. Kun ennusteet onnistumiselle oli 50-60% luokkaa niin lääkäreiden mukaan jo kahden siirron jälkeen mun pitäisi olla raskaana, ja kun nyt kolmesta siirrosta kahdessa on kemiallinen kyseessä niin täytyy selvitellä missä se vika sitten on. Erassa ainaki tulisi sitten yhden kierron tauko siirtojen suhteen, eikö vaan? Ehkä se olisi paikallaan, vaikka haluaisin vain päästä jo tilanteeseen jossa plussa on yhtäkuin vauva 9kk päästä.

Ja maanantaina on verikoe vielä hcg:n suhteen. Se on varmaan jo nollissa maanantaina kun nyt oli niin hailurainen viiva pregcheckissä enää.
 
Lipsu, kovasti tsemppiä sinne:Heartred pidän kovasti peukkuja että tämä voisi vielä parhain päin kääntyä!:Heartred
 
Ei alkiodiagnostiikka turha ole nuoremmillakaan. Jos alkioista ei löydy vikaa, tietää varmasti, että vika on jossain muualla eikä asiaa tarvitse arvuutella.

Alkiodiagnostiikka sinänsä on kaikenikäisillä vain katsomista ja tiedon keräystä, eli se ei paranna tutkittua alkiota mistään, eikä se paranna tutkitun alkion mahdollisuutta kehittyä vauvaksi. Se kuitenkin kertoo, onko tutkitulla alkiolla edes lähtökohtaisesti mahdollista kehittyä vauvaksi asti, ja itse varmasti olisin tämän tiedon halunnut siinäkin tapauksessa, että olisin nuorena joutunut IVF-hoitoihin.

Yksilöitähän me kaikki olemme, ja vaikka jokin ongelma harvinainen olisikin, se ei paljon lämmitä jos itse sitten sattuukin olemaan se tosi harvinainen tapaus.

Minulla alkiodiagnostiikan tulokset tulivat 2,5 viikon kuluttua punktiosta, eli punktio oli maanantaina, seuraavana maanantaina koepalat lähetettiin Britteihin ja seuraavan viikon torstaina minulle soitettiin tulokset.
 
Muokattu viimeksi:
Harvemmin menkoista on ollu iloinen, mutta keskenmenon jälkeen palautuneesta kierrosta kyllä. :happy::king
Nyt päästiin ilmottautumaan Pas-jännäilyyn. Meillä pakkasessa siis vain kaksi blastoa ekasta ivf-sta.
Nyt alkaakin jännäily eka oviksen ajankohdasta jne.!:yuck::nailbiting: yhtä jännäämistä ja pettymyksiin valmistautumista ajoittain tämä taival kyllä on!:meh:
 
Lipsu voimia. :sad001 Meillä oli kolme kemiallista kun yritettiin toista lasta. Sen kolmannen jälkeen lääkäri ehdotti hyytymistekijöiden tutkimusta. Sitä suositellaan kolmen keskenmenon jälkeen, mutta lääkärin mielestä kannatti tutkia vaikka meillä oli "vain" kemiallisia. Löytyi koholla oleva arvo, eli vaimon piti piikittää hyytymisenestolääkettä. Lääkkeen kanssa tuli kyllä kaksi puhdasta negaa, mutta kun niiden jälkeen saatiin plussa, pysyi se matkassa.

Minäkään en sanoisi suorilta käsin että alkiodiagnostiikka on nuorilla turhaa. Meidän lääkärin mukaan kolmekymppisten blastoista noin 50% on elinkelpoisia. Toki tilastot on vain keskiarvoja suurelta otannalta, eli mukaan mahtuu ihmisiä joilla on sekä parempi että huonompi tuuri. Kolme alkionsiirtoa joista kaksi kemiallista ja yksi nega voi hyvinkin olla vielä vain huonoa tuuria - tai sitten jotain muuta. Alkiodiagnostiikka ei toki ole aukotonta edes alkion terveyden suhteen, mutta jos siirretään terveeksi todettu alkio eikä raskaus ala, suurella todennäköisyydellä vika on jossain muualla.
 
Myyrämatikainen mulla oli sellaista kevyttä menkkamaista juilintaa tässä viimeisen hoidon kasvatteluvaiheessa, luulen siis että ihan normaalia!

Lipsulle kovasti voimia :Heartred toivon niin että vielä kaikki kääntyisi parhain päin!

Mediumille onnea mielettömästä pakkas-saaliista!

ON: Täällä myös onnistuneesta siirrosta kotiuduttu! Aamulla soittivat labrasta ja vahvistivat siirtoajan, ja meinasi itku päästä kun biologi kertoi että tänään siirretään todella hyvälaatuinen blasto, ja kaksi muuta myös hyvälaatuista blastoa pakastetaan tänään. :wideyed: Kahta muuta seurataan vielä huomiseen asti ja pakastetaan sitten jos kehittyvät tarpeeksi hyvin. En voi uskoa tätä todeksi! Meidän vähäiset alkiot on aina ennen ollut vähän keskinkertaisia ja hitaanpuoleisia, ja nyt saatiin ainakin jo kolme hyvää blastoa..!! :hello2 Nyt sitten alkaa varsinainen piinailu, testipäivä 4.10. :nailbiting:
 
Kiitos CherryRed viestistäsi :Heartred täytän 30v niin ehkä tuo alkiodiagnostiikka on näille nyt pakkasessa oleville turhaa, täytyy harkita sitä sitten jos tulee seuraava punktio eteen. Era/BeReady oli puheissa jo tokan siirron yhteydessä, että voitaisiin se tehdä jos ei tärppää. Kun ennusteet onnistumiselle oli 50-60% luokkaa niin lääkäreiden mukaan jo kahden siirron jälkeen mun pitäisi olla raskaana, ja kun nyt kolmesta siirrosta kahdessa on kemiallinen kyseessä niin täytyy selvitellä missä se vika sitten on. Erassa ainaki tulisi sitten yhden kierron tauko siirtojen suhteen, eikö vaan? Ehkä se olisi paikallaan, vaikka haluaisin vain päästä jo tilanteeseen jossa plussa on yhtäkuin vauva 9kk päästä.

Ja maanantaina on verikoe vielä hcg:n suhteen. Se on varmaan jo nollissa maanantaina kun nyt oli niin hailurainen viiva pregcheckissä enää.

Mäkin pidän vielä peukkuja sulle :)
Hyvä että ottavat Hcg:n

Tuosta kohdun biopsiasta tulee kyllä yhden kierron viive seuraavaan siirtoon. Siinä siis pipetilla imetään kohdun limakalvoa tutkittavaksi. Alkion kiinnittymisen varmistamiseksi ei tehdä siirtoja testikiertoon, koska ottavat kohdun sisäpintaa pois. Riippuu sitten miten nopea teidän testauslabra on että kestääkö tuloksien tulossa 4, 6 vai 8 viikkoa. Riippuu paikasta ja tämän hetken jonosta, että voi tulla parinkin kuukauden tauko. Mutta sitten olisi varmasti tietoa kohdun oikea-aikaisuudesta. Ei niitä alkioitakaan kuitenkaan kannata turhaan siirrellä, jos on epäilystä. Se vie myös aikaa ja rahaa. Ja voi tarvita sitten uutta IVF:ääkin.

Kuulostaa siltä että alkiodiagnostiikka ei ole tarpeen ainakaan sinun iän vuoksi. Ellei teille jommallakummalla ole suvussa jotain perinnöllistä sairautta mikä voi olla riski (niin että alkiot voi olla sairaita).

Jos päätätte ottaa tuon era/ beready-testin, niin laittele mulle yv:tä tai tänne ketjuun viestiä, koska mä neuvon miten kannattaa sopia (tai vaatia) lääkärin kanssa. Mä jouduin meinaan ottamaan 2 kertaa tuon testin kun eka klinikka teki sen väärin. Eli tulos ei ollut luotettava ja piti sen vuoksi ottaa uudella klinikalla uudelleen.
 
Takaisin
Top