IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiedä mitä sivuvaikutuksia pregnylissä on, mutta Voi elämän syksy, kun väsyttää. Ja päätä särkee.
Itseasiassa nyt tän viikon on koko ajan väsyttänyt. Ja vähän väliä päätä särkenyt..
Pregnylin oireet ovat raskausoireita. Pregnyl on raskaushormonia ja se näkyy raskaustestissä plussana. Tosin se on sanottava, että kropan reaktiot raskaushormoniin vaihtelevat ja oireisiin myös tottuu jossain määrin, joten tästä ei vielä voi varmasti päätellä, millaiset oireet itselle tulee raskaudesta, mutta pientä fiilistä siitä jo saa.

Totta kyllä tämäkin! Ja sitten se kaikki henkinen tuska siihen rahanmenon päälle vielä. Siltäkin välttyminen on varmasti rahan arvoista.

Meillä on neljä alkiota vielä pakkasessa, kaikki kuusipäiväisiä blastoja joista yksi on biologin mukaan hieman heikompi laadultaan.. meillä siis seitsemästä blastosta vain kaksi oli viisipäiväisiä ja loput viisi kehittyi hitaammin blastoiksi, niin mietin jo silloin, että onko alkioissa jotain häikkää. Lääkärit sanoivat, että ei ole väliä onko alkiot viisi vai kuusipäiväisiä, että yjtä hyviä ovat kaikki, kun siirretään ne vain oikea-aikaisesti. Päätöksenteko tuntuu niin vaikealta kaikkien lisätutkimusten tekemisen suhteen, että haluan kuulla mitä lääkärit ehdottavat seuraavaksi. Yksi lääkäri myös ehdotti että jatkossa kokeiltaisiin vaihtaa lääkkeellinen PAS siihen, että pistoshoidoilla saataisiin ovulaatio aikaan, jotta keltarauhastaso olisi varmasti riittävä raskauden jatkumiselle, kun on se oikea keltarauhanen siellä vaikuttamassa, ja siihen vielä lisäksi keltarauhastuki lääkkeillä.

Mulla tehtiin kaks passia täysin lääkkeellisiin kiertoihin, näistä tuloksena kemiallinen ja km rv7. Viimeiseen passiin halusin jotain uutta, joten se tehtiin ovulaatioinduktiona pistoksilla ja ovulaatio varmistettiin irroituspiikillä. Tästä menossa rv 17+2. Mä olin täysin toivoni menettänyt jo, lueskelin paljon alkiodiagnostiikasta ja olisin sitä ehdottanut seuraavaksi jos viimeinenkin siirto olisi mennyt mönkään. Ja tää viimeinen alkio mikä siirrettiin oli muuten porukan hitain ja "ihan ok" Kaksi ekaa oli "top alkioita" :grin Mutta eihän alkioiden kromosomeja ja elinkelpoisuutta näe päällepäin, uskon että kaikilla on potentiaalia mitkä on vaan pakastettu! Anteeksi kun tälleen sivusta huutelen, mutta haluan toivottaa kovasti tsemppiä ja jaksamista!:Heartred Koin itse että toi siirto ovulaatioinduktiona oli muutenkin jotenkin helpompi itselle kuin täysin lääkkeellinen, vaikka en tiedä oliko se syynä onnistumiseen vai mikä.

Madalena, tsemppiä piinailuun ja tosi kiva kuulla että saitte vielä alkioita pakkaseenkin.

Medium, mulla tulee Luget kaiken varalta vaikka ei ole lääkkeellinen PAS ja myös se Gonapeptyl. Klinikka haluaa kai pelata varman päälle.

Illusia, toivottavasti vuoto on harmitonta, mutta kyllähän se säikäyttää vaikka olisikin.

Lipsu, voi ei jos jää taas kemialliseksi. :( Ootko saanut verikokeen tuloksia?

MyyräMatikainen, tsemppiä huomiselle! Mä oon ollut kaikista neljästä stimusta punktiopäivän saikulla. Olikohan kolmas, josta olin tosi huonossa kunnossa, siitä ainakin pari päivää sen jälkeen saikulla ja kävin vielä tarkastuttamassa itseni kun oli sen verran kipeä olo, mutta ei ollut onneksi hyperiä. Vikassa oli paljon folleja niin pistivät punktion jälkeen nestettä suoraan suoneen. Ehkä sen takia olin jo seuraavana päivänä ihan elämäni kunnossa.

Kefir, tuo on kyllä kurjaa kun yrittäjänä ei voi vaan ottaa saikkua.
Meitä kun on kaksi naista ja molemmat on käyneet punktion läpi, niin helppo olla tukena. On se silti eri kun on itse hoidettavana. Alussa käytiin klinikalla aina kahdestaan, mutta lopulta alkoi olla niin tuttua puuhaa ja aikataulujen kannalta helpompaa, että on käyty paljon yksinkin. Punktioon tosin kaipaan seuraa, mutta nyt viimeksi piti koronan vuoksi käydä yksin.

Huomenna alkaa varuiksi ovulaation testaus, mutta pidän hyvin epätodennäköisenä että testi olisi plussa ennen perjantaita ja lauantaita. Ja luultavasti pääsen pistämään sen Pregnylin, jos testi ei ole plussa esim. perjantaihin mennessä. Keskiviikkona ultra.

Mitä Lipsun verikoe näytti? :Heartred

Täällä jäi kemialliseksi eka tuoresiirto :sad001 Haaleana pysyi plussa muutaman päivän, tänään aamulla enää haamuili ja verikokeessa hcg-arvo vain 14. Eli tarrautumisyritystä kuitenkin oli, positiivista kai sekin tavallaan... Vaikka järjellä ajateltuna meidän tilanne on ihan hyvä, vasta yksi siirtoyritys takana ja 2 alkiota pakkasessa, niin just nyt tuntuu äärimmäisen turhauttavalta ja tuskaiselta tämä touhu, etenkin tää henkinen vuoristorata on niin raskasta. Pitää nyt yrittää vaan keskittyä hyviin puoliin, kuten salmiakkiövereiden suunnitteluun :grin

Mites muut piinailijat?
Ainakin Madalena ja Medium? Onko oireita?
Itsellä tuntuu ihan sellaselta kun kaikissa muissakin siirroissa...kaikki voi johtua lugeista ja hormoneista :sour: Että tiiä sitten. Yhtenä sekuntina pieni nippaisu saa toivomaan taas kaikkea, mutta sitten seuraavana sekuntina muistaa lääkkeet sekä endon, joista nippaisut voi myös johtua. Ei mitään selkeää, mutta ei mulla raskautuessakaan viimeksi ollut mitään.

Pahoittelut Thetaio kemiallisesta. Aika hyvin avasitkin tuohon tunteiden vuoristorataa ja sitä että teillä on vielä mahdollisuuksia :)
Toivotaan että seuraava on se oikea <3

Miten Lipsulla?

Täälä vihdoin päästään 29.9. Keskiviikkona ekaan siirtoon 3vrk:lla. Lääkäri antoi synkät pilvet siirtoon ettei onnistumis % ole hyvä.:sad010 Munasarjoissa epämääräsiä "foliikeleja" tai punktion jälkiseurausta. Sain päättää keskeytetäänkö hoito kierto vai tehdäänkö siirto. Päädyin siirtoon 13.10. Testi päivä johon yritän varautua henkisesti pessimistisesti (olen unelmoija). Jos ja kun ei onnistu joudun pitämään 2kk tauon ensi kesän häiden vuoksi etten alttarille joudu ponnistaan:laughing001

Mitä Lipsun verikoe näytti? :Heartred

Täällä jäi kemialliseksi eka tuoresiirto :sad001 Haaleana pysyi plussa muutaman päivän, tänään aamulla enää haamuili ja verikokeessa hcg-arvo vain 14. Eli tarrautumisyritystä kuitenkin oli, positiivista kai sekin tavallaan... Vaikka järjellä ajateltuna meidän tilanne on ihan hyvä, vasta yksi siirtoyritys takana ja 2 alkiota pakkasessa, niin just nyt tuntuu äärimmäisen turhauttavalta ja tuskaiselta tämä touhu, etenkin tää henkinen vuoristorata on niin raskasta. Pitää nyt yrittää vaan keskittyä hyviin puoliin, kuten salmiakkiövereiden suunnitteluun :grin

Voi harmi kun jäi kemialliseksi ja tsemppiä jatkoon kuitenkin!:depressed::Heartred

Meillä ihan sama tilanne siinä mielessä, että yksi tuoresiirto tehty(keskeytynyt keskenmeno) ja kaksi alkiota pakkasessa.
Saas nähdä kauan tällä ivf-polulla joutuu olemaan.:silent Mutta ylä-ja alamäet kohdaten, etiäpäin!:thumright:BangHead

Moi.

Täällä ekakertalainen ivf-hoitolainen. Huomisesta pitäisi alkaa pisteleen ja jännittää paljon. Jännittää miten kroppa toimii, saadaanko mitään aikaiseksi. Ja nyt myös alkoi jännittään punktion ajoitus. Mitä jos keräys osuisi viikonlopulle? Olen yrittänyt lueskella, että miten monta päivää kasvatellaan. Mutta sehän voi siis monessakin tapauksessa osua juuri viikonlopuksi.

Pystytäänkö tätä jotenkin säätelemään? Pystyykö ennen keräystä elämään normaalisti? Vai tuleeko oireita niin, että ei voi esim liikkua normaalisti.

Moi.

Täällä ekakertalainen ivf-hoitolainen. Huomisesta pitäisi alkaa pisteleen ja jännittää paljon. Jännittää miten kroppa toimii, saadaanko mitään aikaiseksi. Ja nyt myös alkoi jännittään punktion ajoitus. Mitä jos keräys osuisi viikonlopulle? Olen yrittänyt lueskella, että miten monta päivää kasvatellaan. Mutta sehän voi siis monessakin tapauksessa osua juuri viikonlopuksi.

Pystytäänkö tätä jotenkin säätelemään? Pystyykö ennen keräystä elämään normaalisti? Vai tuleeko oireita niin, että ei voi esim liikkua normaalisti.

Hyvin samanlaisia ajatuksia sulla, kuin mulla tuossa reilu viikko sitten. Mutta nyt voin kertoa kokemuksen :hilarious:

Mulla stimulaatioaika on nyt kp11 ja tänään on punktio. Tosin mun gonal annostus oli aika suuri, joten stimulaatio aikakin, ehkä parikolme päivää "normia" lyhyempi. Jarruilla pystytään säätelemään, jos keräys osuisi viikonlopulle. Ja normaalia elämää tässä on eletty. Lääkkeet sai kyllä aikaan väsymystä, mutta salilla ja lenkillä oon käyny ihan normisti viime perjantaihin asti. Ja samoiten töissä olin (fyysinen työ) eiliseen asti. Mut pari päivää otin rauhallisemmin.
Mulla on kyllä aika vähäinen määrä folleja kasvamassa. Varmaan riippuu aika pitkälti ihmisestä.

Huh. Nyt ollaan lähdössä kohti Tamperetta.
Aika rauhallinen fiilis tuolla vatsa uumenissa. Onkohan siellä mitään :angelic::bag:

Mulla tehtiin kaks passia täysin lääkkeellisiin kiertoihin, näistä tuloksena kemiallinen ja km rv7. Viimeiseen passiin halusin jotain uutta, joten se tehtiin ovulaatioinduktiona pistoksilla ja ovulaatio varmistettiin irroituspiikillä. Tästä menossa rv 17+2. Mä olin täysin toivoni menettänyt jo, lueskelin paljon alkiodiagnostiikasta ja olisin sitä ehdottanut seuraavaksi jos viimeinenkin siirto olisi mennyt mönkään. Ja tää viimeinen alkio mikä siirrettiin oli muuten porukan hitain ja "ihan ok" Kaksi ekaa oli "top alkioita" :grin Mutta eihän alkioiden kromosomeja ja elinkelpoisuutta näe päällepäin, uskon että kaikilla on potentiaalia mitkä on vaan pakastettu! Anteeksi kun tälleen sivusta huutelen, mutta haluan toivottaa kovasti tsemppiä ja jaksamista!:Heartred Koin itse että toi siirto ovulaatioinduktiona oli muutenkin jotenkin helpompi itselle kuin täysin lääkkeellinen, vaikka en tiedä oliko se syynä onnistumiseen vai mikä.

Kiiitos tästä rohkaisevasta tarinasta! Ehkä vielä meillekin löytyy keinot ja onni! Tuota lääkäri meillekin mietti viimeksi, että pitäisikö tehdä ovulaation induktio jotta saisi oikean keltarauhasen vaikuttamaan ja siihen tukilääkkeet päälle, varmasti kokeilemisen arvoinen vaihtoehto!

Hcg oli eilen pp12 vain 9. Pregcheck antoi eilen edelleen haaleaa viivaa, eli se on kyllä todella herkkä testi! Lopetin lääkkeet ja nyt odotan että saadaan lääkärille etävastaanottoaika jatkon suunnittelemiseksi.

Tsemppiä Myyrä punktioon!! Ja muillekin jos oli jotain tapahtumia :)

Sitä ihmettelen miksi ivf on koeputkihedelmöitys...eikö itse hedelmöitys tapahdu maljalla? :p joillekin sanon että "ivfvauva", ja myöhemmin tajuan että ehkeivät tiedä mitä se tarkoittaa :bag::hilarious:

Pahoittelut Lipsu!

Tsemppiä punktioon MyyräMatikainen!

Hulinamammalle tervetuloa, tuo on jännittävää aikaa kun ei voi tietää miten oma kroppa reagoi. Kuten muut jo totesivat, punktion ajoitusta ei tarvii murehtia, se saadaan lääkkeillä säädettyä sopivalle päivälle. Ja vaikka yksilöllistä onkin, niin hyvät mahdollisuudet on siihen että tosiaan pystyy ihan normaalia elämää viettämään. Mulla ei ollut juuri mitään tuntemuksia, vähän sentään jouduin normaalista ripeästä kävelyvauhdista hiljentämään siinä päivää ennen ja jälkeen punktion. Tsemppiä pistelyiden aloitukseen!

Voi miten surullinen lopputulos sekä Thetaiolla että Lipsulla. Olen tosi pahoillani. Paljon voimia pettymykseen ja uuden toivon keräilyyn palasista. ❤️

Takaisin