IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Myyrämatikainen mulla oli sellaista kevyttä menkkamaista juilintaa tässä viimeisen hoidon kasvatteluvaiheessa, luulen siis että ihan normaalia!

Lipsulle kovasti voimia :Heartred toivon niin että vielä kaikki kääntyisi parhain päin!

Mediumille onnea mielettömästä pakkas-saaliista!

ON: Täällä myös onnistuneesta siirrosta kotiuduttu! Aamulla soittivat labrasta ja vahvistivat siirtoajan, ja meinasi itku päästä kun biologi kertoi että tänään siirretään todella hyvälaatuinen blasto, ja kaksi muuta myös hyvälaatuista blastoa pakastetaan tänään. :wideyed: Kahta muuta seurataan vielä huomiseen asti ja pakastetaan sitten jos kehittyvät tarpeeksi hyvin. En voi uskoa tätä todeksi! Meidän vähäiset alkiot on aina ennen ollut vähän keskinkertaisia ja hitaanpuoleisia, ja nyt saatiin ainakin jo kolme hyvää blastoa..!! :hello2 Nyt sitten alkaa varsinainen piinailu, testipäivä 4.10. :nailbiting:

Ollaan sitten melkeen samassa ajassa :) meidän testipäivä 3.10. Tsemppiä sinne piinailuun! :Heartred
 
Medium, hyvältä kuulostaa teidän alkiot! Toivottavasti tärppää nyt :happy:

Mä en muista tarkemmin ennen punktiota munarakkuloiden kokohaitaria, mutta kolmessa eri kokoluokassa oli follikkeleita, uä:ssä näkyi noin 15 mutta lopulta 23 munasolua kerättiin, niistä 14 vain kypsiä ja 10 hedelmöittyi.

Kemialliselta vaikuttaa tämäkin raskaus. Testiviiva tänään pp10 haaleampi kuin eilen. Huomenna testipäivä, ja tiedän jo että siinä lukee niin raskaana 1-2 viikkoa kuten viimeksikin. Eli digi ei anna mitään lisäarvoa mutta tehdään nyt sitten niin saa kääntää veistä vielä vähän näissä haavoissa. Miksi ihmeessä jo kaksi alkiota kiinnittynyt muttei halua jatkaa kasvua? Olisiko tässä vaiheessa hyvä tehdä era/beready -testi ja/tai alkiodiagnostiikka? Näissä tärppikierroissa ollut kortisoni käytössä, vannon sen nimeen että sen ansiosta edes yrittänyt raskaus alkaa.

Mietin jo, pitäisikö pyytää sairaslomaa. Kaksi kemiallista peräkkäisinä kuukausina, olen aivan rikki henkisesti.
Voi Lipsu ❤️ Ilman muuta pyydät sairauslomaa jos siltä tuntuu.

Minulla ollut myös useampi kemiallinen/ keskenmeno peräkkäin, ja kyllähän siinä alkaa syitä miettimään. Minulla asiaa tutkittiin tarkemmin, ja niin vaikeaa kuin se tuntui mielelle ja sydämelle ymmärtää, niin kyseessä vain huono tuuri.
Kovasti voimia sinulle. ❤️
 
Lipsulle jaksamista! Sairasloma varmasti hyvä ajatus, jos vähänkään siltä tuntuu.

Madalena, kuulostaa hyvältä! Tsempit piinailuun. 4.10. mulla kanssa virallinen testipäivä, verikoe. Saa nähdä miten malttaa olla testailematta aikaisemmin...

CherryRedille myös tsempit piinailuun!

Minkälaisia tukilääkkeitä täällä muuten muilla on käytössä? Mulla oli ensin pelkkä Cyclogest, mutta siihen lisättiin viimeisimmän PAS:in yhteydessä Terolut, koska keltarauhashormonitasoa lääkärin mukaan oli vielä varaa parantaa, vaikka viiterajoissa olikin. Lisäksi oon pistänyt joka kerta Gonapeptylin alkion ollessa kuuden päivän ikäinen kiinnittymistä tukemaan.
 
Lipsulle jaksamista! Sairasloma varmasti hyvä ajatus, jos vähänkään siltä tuntuu.

Madalena, kuulostaa hyvältä! Tsempit piinailuun. 4.10. mulla kanssa virallinen testipäivä, verikoe. Saa nähdä miten malttaa olla testailematta aikaisemmin...

CherryRedille myös tsempit piinailuun!

Minkälaisia tukilääkkeitä täällä muuten muilla on käytössä? Mulla oli ensin pelkkä Cyclogest, mutta siihen lisättiin viimeisimmän PAS:in yhteydessä Terolut, koska keltarauhashormonitasoa lääkärin mukaan oli vielä varaa parantaa, vaikka viiterajoissa olikin. Lisäksi oon pistänyt joka kerta Gonapeptylin alkion ollessa kuuden päivän ikäinen kiinnittymistä tukemaan.

Mulle tulee cyclogest ja gonapeptyl samoin alkion ollessa kuuden päivän ikäinen.
Lääkäri sanoi, että tays "hyväksyy" (tms en muista millä sanalla sanoi) myös suun kautta otettavan terolutin cyclogestin tilalla ja kysyi kummanko haluan. Kysyin, että kumpaa suosittelee niin sanoi että laita cyclogestiä. Siitä se kirjoitti reseptin jo suunnittelukäynnillä.
Mulla luteaaliaika on ollu nyt aika tarkalleen 11 päivää, kerran jopa 9. Eli sais olla vähän pitempi.
 
...mietin kyllä tuota, että pääsisköhän alapää helpommalla, jos pyytäisin vaihtamaan teroihin. Mulla tulee aika herkästi hiiva :meh:


Vika fyremadel isketty vatsamakkaraan. Ja todellakin isketty. Illalla laitoin jotenkin liian hitaasti, niin ei meinannu upota :hilarious: muuten tuo ei juurikaan tunnu. Vähän polttelee piston jälkeen.

Illalla sitten pregnyl 10000iu. Hoitaja suositteli laittamaan kaks piikkiä, helpompi kuulemma sekoittaa. Ihan sama mulle, kun ei näköjään mitään piikkikammoa ole.

Mullahan ei tullu nyt ku vaan 7 pistopäivää gonalille. Kuulostaa aika vähältä, kun lukee muiden tarinoita :pompus:
 
Lipsulle jaksamista! Sairasloma varmasti hyvä ajatus, jos vähänkään siltä tuntuu.

Madalena, kuulostaa hyvältä! Tsempit piinailuun. 4.10. mulla kanssa virallinen testipäivä, verikoe. Saa nähdä miten malttaa olla testailematta aikaisemmin...

CherryRedille myös tsempit piinailuun!

Minkälaisia tukilääkkeitä täällä muuten muilla on käytössä? Mulla oli ensin pelkkä Cyclogest, mutta siihen lisättiin viimeisimmän PAS:in yhteydessä Terolut, koska keltarauhashormonitasoa lääkärin mukaan oli vielä varaa parantaa, vaikka viiterajoissa olikin. Lisäksi oon pistänyt joka kerta Gonapeptylin alkion ollessa kuuden päivän ikäinen kiinnittymistä tukemaan.
Mulla on käytössä lugesteronit 3 kertaa päivässä, ja estrogeenilaastarin vaihto 3 päivän välein.
 
...mietin kyllä tuota, että pääsisköhän alapää helpommalla, jos pyytäisin vaihtamaan teroihin. Mulla tulee aika herkästi hiiva :meh:


Vika fyremadel isketty vatsamakkaraan. Ja todellakin isketty. Illalla laitoin jotenkin liian hitaasti, niin ei meinannu upota :hilarious: muuten tuo ei juurikaan tunnu. Vähän polttelee piston jälkeen.

Illalla sitten pregnyl 10000iu. Hoitaja suositteli laittamaan kaks piikkiä, helpompi kuulemma sekoittaa. Ihan sama mulle, kun ei näköjään mitään piikkikammoa ole.

Mullahan ei tullu nyt ku vaan 7 pistopäivää gonalille. Kuulostaa aika vähältä, kun lukee muiden tarinoita :pompus:

Sulla oli niin iso annos ..siis laitoitko fyreä aamuin illoin?:wideyed:
 
Mullakin on ihan pientä vuotelua taas, ja ainahan se alkaa huolettaa. Pitkiä viikkoja... Mulla ei ole vielä hcg-arvoa otettu verestä, huomenna tarkoitus mennä.
 
Hyviä kommentteja ja mietteitä alkiodiagnostiikasta ja erasta, kiitos! Tiedän kyllä mistä alkiodiagnostiikassa on kyse, missään vaiheessa lääkärimme ei ole nostanut sitä esiin kohdallamme ja täytyy nyt tiedustella mitä lääkäri suosittelee jatkossa. Jos rahaa olisi kuin roskaa, varmasti teettäisimme alkiodiagnostiikan samalla kun erakin tehtäisiin, mutta onneksi lääkärit näkee kokonaisuuden parhaiten ja osaavat ehdottaa mitä kannattaa seuraavaksi tehdä. Kaiken lisäksi haastetta tilanteeseen tuo se, että haluamme vaihtaa vastuulääkäriä aiemman alkionsiirtokokemuksen vuoksi, mutten tiedä kuka lääkäri valittaisiin.

Tänään on virallinen testipäivä pp11 ja digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa kuten ajattelinkin. Liian pienet viikot taas. Liuskatestiä en edes tehnyt vertailun vuoksi, odotetaan huomisen hcg-tulos mutta ollaan jo valmistauduttu että kemialliseksi jää tämäkin.

CherryRed, laitan sinulle viestin jos era/BeReady tehdään :Heartred
 
Illusia, toivottavasti sinun vuoto on vain normaalia alkuraskauden vuotelua:Heartred Kerroit että sinullakin on ollut useita kemiallisia/keskenmenoja peräkkäin - oliko niin, että sen jälkeen olet kuitenkin saanut pysyvänkin plussan ja lapsen syliin asti? Tällaiset vertaiskokemukset tuo valtavasti voimaa jatkaa eteenpäin. :Heartred
 
Hyviä kommentteja ja mietteitä alkiodiagnostiikasta ja erasta, kiitos! Tiedän kyllä mistä alkiodiagnostiikassa on kyse, missään vaiheessa lääkärimme ei ole nostanut sitä esiin kohdallamme ja täytyy nyt tiedustella mitä lääkäri suosittelee jatkossa. Jos rahaa olisi kuin roskaa, varmasti teettäisimme alkiodiagnostiikan samalla kun erakin tehtäisiin, mutta onneksi lääkärit näkee kokonaisuuden parhaiten ja osaavat ehdottaa mitä kannattaa seuraavaksi tehdä.
Tuli tuosta hinnasta vielä sekin mieleen, että omalla kohdallani laskin, että jos 3 alkion alkiodiagnostiikalla välttää kaksi turhaa alkionsiirtoa, on silloin alkiodiagnostiikka rahalisesti kannattavampi. Ne turhat PASsit, luget, yms. eivät ilmaisia ole nekään. Eli ei välttämättä tarvitse olla rahaa kuin roskaa, koska jos sieltä jokin ongelma löytyy, välttää kaiken sen rahanmenon, joka aiheutuisi huonoilla alkioilla tehdyistä tuloksettomista hoidoista.
 
Tuli tuosta hinnasta vielä sekin mieleen, että omalla kohdallani laskin, että jos 3 alkion alkiodiagnostiikalla välttää kaksi turhaa alkionsiirtoa, on silloin alkiodiagnostiikka rahalisesti kannattavampi. Ne turhat PASsit, luget, yms. eivät ilmaisia ole nekään. Eli ei välttämättä tarvitse olla rahaa kuin roskaa, koska jos sieltä jokin ongelma löytyy, välttää kaiken sen rahanmenon, joka aiheutuisi huonoilla alkioilla tehdyistä tuloksettomista hoidoista.

Totta kyllä tämäkin! Ja sitten se kaikki henkinen tuska siihen rahanmenon päälle vielä. Siltäkin välttyminen on varmasti rahan arvoista.

Meillä on neljä alkiota vielä pakkasessa, kaikki kuusipäiväisiä blastoja joista yksi on biologin mukaan hieman heikompi laadultaan.. meillä siis seitsemästä blastosta vain kaksi oli viisipäiväisiä ja loput viisi kehittyi hitaammin blastoiksi, niin mietin jo silloin, että onko alkioissa jotain häikkää. Lääkärit sanoivat, että ei ole väliä onko alkiot viisi vai kuusipäiväisiä, että yjtä hyviä ovat kaikki, kun siirretään ne vain oikea-aikaisesti. Päätöksenteko tuntuu niin vaikealta kaikkien lisätutkimusten tekemisen suhteen, että haluan kuulla mitä lääkärit ehdottavat seuraavaksi. Yksi lääkäri myös ehdotti että jatkossa kokeiltaisiin vaihtaa lääkkeellinen PAS siihen, että pistoshoidoilla saataisiin ovulaatio aikaan, jotta keltarauhastaso olisi varmasti riittävä raskauden jatkumiselle, kun on se oikea keltarauhanen siellä vaikuttamassa, ja siihen vielä lisäksi keltarauhastuki lääkkeillä.
 
Illusia, toivottavasti sinun vuoto on vain normaalia alkuraskauden vuotelua:Heartred Kerroit että sinullakin on ollut useita kemiallisia/keskenmenoja peräkkäin - oliko niin, että sen jälkeen olet kuitenkin saanut pysyvänkin plussan ja lapsen syliin asti? Tällaiset vertaiskokemukset tuo valtavasti voimaa jatkaa eteenpäin. :Heartred
Kyllä, lopulta saimme vauvan useampien kemiallisten/keskenmenojen jälkeen. ❤️ Silloin, kun niitä kokemuksia vuodenkin sisään 3-4, niin muistan kyllä että tuntui täysin toivottomalta.
 
Hei kiva CherryRed että on lisää piinailukavereita! Hyviä piinapäiviä myös sinne! :happy:

Illusia toivotaan että se on vaan normaalia alkuraskauden vuotelua! :Heartpink

MyyräMatikaiselle tsemppiä punktion odotteluun!

On: Sain tänään tiedon että niistä meidän kahdesta viljelyyn jääneistä alkioista vielä toinen oli mennyt pakkaseen! :gen014 Tuntuu edelleen niin uskomattomalta kun muistelee tän kierron ekaa kontrolliultraa missä näkyi se yksi isoksi karannut folli, ja pohdittiin jo sitä että onko järkeä tehdä punktiota jos saaliina mahdollisesti vain yksi solu.. ja niin vaan saatiin lopulta neljä hyvää blastoa! :wideyed:
Jaaa… sitten toki heti mieleen iskee kauhu että jos kaikki on tähän asti mennyt näin yli odotusten niin täytyyhän se romahdus jossain vaiheessa taas tulla. Aikamoista tunteiden vuoristorataa tämä on. :oops:
 
Illusia, toivottavasti vuoto ei ole vakavaa ja verikoe toisi vielä varmuutta siihen, että raskaus etenee normaalisti.

MyyräMatikainen, tsemppiä punktioon. Mä kanssa pistin Fyremadelin iltaisin, mutta irrotuspiikin pistämispäivänä oli ohje laittaa se aamulla, muttei enää illalla (kun irrotuspiikki pistettiin silloin illalla). Sulla ilmeisesti tehty juuri näin?

Madalena, hienoja uutisia. Ajattelen, että jotenkin se mieli vaan pyrkii suojaamaan pettymyksiltä ja siksi tulee niitä epäilyksiä, että missä kohtaa se romahdus odottaa. Mutta koitetaan silti iloita tästä hetkestä, kun kaikki on vielä mahdollista, myös ne parhaat mahdolliset uutiset. :happy:
 
Illusia, toivottavasti vuoto ei ole vakavaa ja verikoe toisi vielä varmuutta siihen, että raskaus etenee normaalisti.

MyyräMatikainen, tsemppiä punktioon. Mä kanssa pistin Fyremadelin iltaisin, mutta irrotuspiikin pistämispäivänä oli ohje laittaa se aamulla, muttei enää illalla (kun irrotuspiikki pistettiin silloin illalla). Sulla ilmeisesti tehty juuri näin?

Madalena, hienoja uutisia. Ajattelen, että jotenkin se mieli vaan pyrkii suojaamaan pettymyksiltä ja siksi tulee niitä epäilyksiä, että missä kohtaa se romahdus odottaa. Mutta koitetaan silti iloita tästä hetkestä, kun kaikki on vielä mahdollista, myös ne parhaat mahdolliset uutiset. :happy:

Joo, just noin Mullakin! Oliko sullakin sit 1,5vrk päästä irrotuspiikistä punktio?
 
Takaisin
Top