L
Lilium8
Vieras
Minä nimenomaan jo tätä kysyin lääkäriltä "auttaisiko jos syön e-pillereitä välikierrossa, onko parempi onnistumisprosentti PASille?" ja lääkäri vastasi että ei, ei vaikuta. Eli lääkärin suosituksesta olen endometrioomasta nyt täysin lääkkeetön kunnes kesäkuussa tehdään lääkkeellinen PAS.
Mielelläni kuulen jos jolekkin teille on sanottu muuta. Tuntuu että vaihtelee paljon lääkäristä riippuen.
Mulla on ollut endon hoidossa visanne, jonka myötä kivut helpottuivat, rektovaginaalinen pesäke pieneni ja samoin endometrioomat. Se oli tosin vuoden käytössä, että en sitten tiedä onko esimerkiksi muutamalla kuukaudella merkitystä. Kuitenkin oma kokemus oli se, että kivut hellittivät hyvin pian visannen aloituksen jäljeen, niin tuntuisi, että voisi olla apua edes yleiseen olotilaan. En ole vielä asiasta kysellyt, eli en tiedä mikä on lääkärin kanta asiaan. Procrenia olen myös miettinyt. Onko siitä tullut pahat sivuoireet sitä käyttäneille?
Tänään siirrettiin kolmipäiväinen ja yksi jäi vielä jatkoviljelyyn, eli jos hyvin käy, saadaan myös yksi pakkaseen.
En osaa oikein käyttää tätä, en saa lisättyä kahta lainausta samaan viestiin.