IVF/ICSI-HOIDOT 2021

En osaa oikein käyttää tätä, en saa lisättyä kahta lainausta samaan viestiin.

Sen saa niin, että klikkaa vaan tuota "lainaus"-kohtaa niin monta kertaa, kuin haluaa viestiin lainauksen laittaa. Itsekin hoksasin sen vaan niin, että klikkailin sitä kuvaketta :grin
 
@Aamuvirkku
EDIT on: täällä olotila on edelleen ihan syvältä, vatsa niin turvonnut että en osaa edes kuvitella & jatkuvia kipuja ympäri vatsaa ja kohdun seutua. Pistää mielen matalaksi kun tuntuu, että tilanne ei yhtään parane.

oletko mitannut paljon on turvonnut cm tai katsonut paljonko tullut lisäkiloja? Jos tulee tukala olo ja ei pysty olemaan kotona niin soittaisin päivystykseen tai kävisin jo aikaisemmin yksityisellä katsomassa tilanteen, että onko kertynyt nestettä paljon. Itselläni todettiin hyperi/päädyin lääkäriin kun oli tullut noin 10cm ja 2kg mutta osastolle päädyin kun oli 20cm ja 5kg koska silloin oli jo vaikea olla kotona[/QUOTE]

Kiitos kaikille huolenpidosta, olette ihan mahtavia :Heartred Mittanauha on ollut käytössä viime vklsta asti, ja lukemat on pysynyt tismalleen samana (todella korkeana :wideyed:) mikä tietysti hyvä että kasvua ei ole tapahtunut. Punktiosta lähtiessä tsekkailtiin vielä ultralla tilannetta ja nestekertymää ei silloin löytynyt. Sen takia varmaankin itsellä on jäänyt pyörimään mielessä se, että olisiko kyse hyperin sijaan endon tekosista jota aiemmin kirjoittelinkin. Toivon kovasti että tulisi tyhjennysvuoto pian, niin josko se tasaisi asiaa, mikäli siis endo on tässä syynä. Toisaalta nää kivut paikallistuu paljon myös tuonne munasarjoihin kuten stimulaation aikana (se ei ole minulle tyypillistä endokipua), ja ne todennetusti oli stimuloinnista kookkaaksi kasvaneet, joten se puhuisi hyperin puolesta muiden oireiden kanssa.

Tiedä näitä sitten, mutta toki soittelen päivystykseen heti jos tuntuu että tilanne huononee. Maanantaina on lääkärin soittoaika joka tapauksessa, joten siinä toki tätä hänen kanssa puin viimeistään. Ja sinne maanantaille näemmä menee myös alkioiden osalta tilanteen päivittäminen, sillä omapolulle ei ole tullut mitään :sorry:
 
Akupunktio oli ainakin itselleni silmiä avartava kokemus, sain hyviä ravintovinkkejä jne. Jos päätät joskus sitä kokeilla, kannattaa sitten valita hoitaja joka on erikoistunut tiettyjen vaivojen hoitoon :) Kävin myös kerran osteopaatilla, akupunktiohoitajan suosituksesta.

Menitkö siis ihan lapsettomuuden takia osteopatiaan? Minkälainen kokemus oli? Mulle osteopatia on ihan uusi tuttavuus enkä oikein tiedä minkälaisiin kaikkiin vaivoihin osaavat vaikuttaa. Yksi käsittelykerta sai kuitenkin vauvan neljä viikkoa jatkuneet rintaraivarit loppumaan, joten ainakin tämän perusteella olen hyvin vakuuttunut ja valmis kokeilemaan itsekin :)
 
Koska nämä kaikki ivf-asiat ovat vielä aika uusia, kysynkin siis täältä taas..:rolleyes:

Minkälaisten eri syiden takia keräyksen jälkeen ei voida tuoresiirtoa tehdäkkään?:confused004
Hyperistä ainakin olen täältä yhtenä syynä ehkä lukenutkin...

Minä sain niin kovat oireet noista pistoksista ettei tuoresiirtooon päästy, oli pahoinvointia,turvotusta ja kipua..
 
Menitkö siis ihan lapsettomuuden takia osteopatiaan? Minkälainen kokemus oli? Mulle osteopatia on ihan uusi tuttavuus enkä oikein tiedä minkälaisiin kaikkiin vaivoihin osaavat vaikuttaa. Yksi käsittelykerta sai kuitenkin vauvan neljä viikkoa jatkuneet rintaraivarit loppumaan, joten ainakin tämän perusteella olen hyvin vakuuttunut ja valmis kokeilemaan itsekin :)

Menin sinne, kun akupunktiohoitaja suositteli varaamaan ajan osteopaatille, kuulemma joku nikama olisi jotenkin jumissa tai väärässä asennossa tms. Sain myös suosituksen hoitajasta, mutta tämä ko. henkilö vastasi sähköpostiini kuukauden viiveellä, ja olin sitten ehtinyt varata ajan enemmän fysioterapeutti osteopaatille :hilarious:

Vastaanotolla kyllä sitten kävi ilmi, että nikama oli ihan ok, mutta olin muuten aika jumissa. Tykkäsin kyllä hoidosta, kävin siis kerran ja mietin, olisinko käynyt toisenkin kerran mutta koronan takia jätin kaiken ylimääräisen pois (hästäg, koronatukka). Voisin ehkä uudestaan varata ajan osteopaatille, joka on erikoistunut naisten vaivoihin sekä lapsiin :) En ole selvittänyt, voiko osteopaatilla käydä esim. raskaana ollessa, ainakin itse mietin siinä rusauteltavana ollessa, että jos nyt olisi raskaana, olisi aika kyytiä :schoked025Mutta sain hyviä kotihoitoohjeita, eli venyttelyliikkeitä ja itseasiassa tuon hoitokerran jälkeen kroppa on ollut ihan erilainen, ei niin juntturassa!
 
On: tänään tuli tieto että neljä alkiota saatiin pakkaseen:angel7 11munasolua kerättiin joista 7 hedelmöittyi normaalisti eli aikamoinen kato käyny..

Täällä myös endo/adenomyoosi ja turvotus oli tosi paha samoin suolisto oireet, kaks viikkoa oli maha kuralla:sour: ensimmäisestä piikistä alkaen olin tosi kipeä ja uskon että se endometrioosi siellä pisti parastaan. Tuore siirto tosiaan evättiin kokonaan kaikkien noiden oireiden takia.. nyt alkaa olla jo normaali olo:rolleyes: vähän jännittää kun nyt pitäisi luomu kiertoon saada pas, aion kyllä myös pyytää tuon irrotus piikin jos vaan suostuuvat ettei menis tää kierto ohi..
Olipas sekava selostus:bag:

Onnea plussanneet ja jaksamista kaikille omiin tilanteisiin:Heartred
 
4+3, p-hcg 6 U
Se taisi olla sitten siinä :sorry:

Voi ei, oon tosi pahoillani... on tää vaan niin raadollista ja epäreilua. :sorry: Kovasti voimia!


Osteapatiasta sen verran, että olen käynyt osteopaatilla usein lähinnä lantion seudun jumien ja kiputilojen takia. Osteopaatteja on siis todella erilaisia ja todella eri suuntauksilla. Omani ei koskaan tee mitään rusautteluja eikä edes kovia vääntelyitä vaan hoitaa todella hellästi. Ekalla kerralla mietin hoidon aikana, että voiko tästä olla apua kun tuntuu ettei tee mitään. Mutta jälkikäteen olin eri mieltä! Tuntuma koko lantion alueella on aina hoidon jälkeen todella "irtonainen" kun yleensä koko alavatsa ja lantio tuntuu turvotuksineen yhdeltä tiukalta paketilta. Hän hoitaa myös hermoston ylivirittyneisyyttä ja olo on hoidon jälkeen tosi tasapainoinen. Hän ei ole varsinaisesti lapsettomuuden hoitoon erityisesti perehtynyt, mutta hormonien tasapaino ym on tullut puheeksi endoon liittyen. Olisi mielenkiintoista käydä juuri lapsettomuuteen perehtyneellä osteopaatilla ja verrata hoitoja.
 
Ulpu, pahoittelut. :sad001

Vilja, hieno tulos siellä, toivottavasti mahdollisimman moni jaksaa blastoksi!

Aamuvirkku, tsemppiä oloihin, toivottavasti ei tule hyperiä. Onpa kurjaa jos joudut odottamaan tietoa alkioista ensi viikolle.

Mulla kp 6 ja kävin ultrassa. Oikein hyvä tilanne; toisella puolella 15 tasakokoista follia ja toisella 17. Tänään alkoi myös jarru. Uusi ultra ensi viikon tiistaina ja punktio hyvin todennäköisesti ensi viikon pe. To se ei voi olla kun on helatorstai ja ensi viikon ma menee jo tosi pitkälle.

Ai niin, keksin taas tänään valittaa jarrulääkkeen paksusta neulasta ja lääkäri tiesi kertoa, että siitä on tulossa uusi versio (siis ainakin Fyremadelista) jossa on pienempi neula! En kysellyt tarkemmin milloin, kun mua se ei ehdi nyt auttaa, mutta hyvä jos tulevaisuudessa piikittäjien ei tarvitse kärsiä noista ällöpaksuista neuloista.
 
@Aamuvirkku mulla hyperin oireet alkoivat vasta 7 päivää punktiosta. Alkionsiirrossa, 4päivää punktiosta ei näkynyt vielä mitään poikkeavaa, joten aina ultrauskaan ei heti perään kerro tilannetta. Mutta voi toki olla endosta kuten sanoit. Toivotaan että olo helpottuu pian!
 
Osteapatiasta sen verran, että olen käynyt osteopaatilla usein lähinnä lantion seudun jumien ja kiputilojen takia. Osteopaatteja on siis todella erilaisia ja todella eri suuntauksilla. Omani ei koskaan tee mitään rusautteluja eikä edes kovia vääntelyitä vaan hoitaa todella hellästi. Ekalla kerralla mietin hoidon aikana, että voiko tästä olla apua kun tuntuu ettei tee mitään. Mutta jälkikäteen olin eri mieltä! Tuntuma koko lantion alueella on aina hoidon jälkeen todella "irtonainen" kun yleensä koko alavatsa ja lantio tuntuu turvotuksineen yhdeltä tiukalta paketilta. Hän hoitaa myös hermoston ylivirittyneisyyttä ja olo on hoidon jälkeen tosi tasapainoinen. Hän ei ole varsinaisesti lapsettomuuden hoitoon erityisesti perehtynyt, mutta hormonien tasapaino ym on tullut puheeksi endoon liittyen. Olisi mielenkiintoista käydä juuri lapsettomuuteen perehtyneellä osteopaatilla ja verrata hoitoja.

Onpa kiva kuulla, että osteopatiaa tosiaankin voidaan tehdä monella tapaa :) Mulla oli tosiaankin henkilö, joka teki myös fysioterapiaa ja muita hoitoja, ja tänne menin sen takia kun se oli ihanan lähellä. Mielestäni pk-seudulla taisi ainakin Helsingissä olla joku osteopatiaklinikka, missä olivat erikoistuneet naisiin ja näin olikin, nyt kun asiaa vielä googletin. Siellä oli mainittuna raskauden suunnittelu, lapsettomuus ja raskauden ajan osteopatia!
 
Sissu90, minusta teidän pakkassaalis kuulostaa hienolta ja hyvältä määrältä :) Nyt siis vaan ekaa PASia odottamaan, toivotaan sopivia ovispäiviä alkioiden ikään nähden!
 
Tänään testasin taas. Negaa näytti ei edes haamun haamua.Testaan vielä keskiviikkona ja perjantaina. Oireita, muka on, mutta oon varmaan luulosairas tai sitten johtuu estrodista ja cyglogestista. Kyllä te ootte sitkeitä, kun lukee täältä kuinka monta epäonnistunutta yritystä keskenmenoa ym on monella ollut. Oon äärettömän onnellinen, että mulla on se yksi lapsi edes ja nyt oon jo täysin valmis heittämään hanskat tiskiin on tää niin helvetillistä. Lahja-alkiopas tehty 28.4. Täältä on kuitenkin ihana lukea myös niitä onnistumisia ja kuinka paljon on saatu lapsia syliin. Tsemppiä kaikille. Laitan vielä virallisena testipäivänä miltä näytti. Tuskin ennen kesäsulkua ehdin uuteen passiin, joten menee luultavasti syksyyn.
 
Heippa kaikille!

Tulin päivittämään meidän tietoja tänne eli meidän pienen pienet kaksospojat syntyivät rv 17. Normaalissa kontrolliultrassa ei enää löytynyt sykkeitä ja diagnoosina toisen kolmanneksen keskenmeno. Syytä ei vielä tiedetä, vauvat lähti Helsinkiin tutkittavaksi. Synnytys oli lopulta onneksi nopea ja päästiin kotiin toipumaan. Nyt joudutaan odottelemaan muutama kuukausi ennen kuin saadaan lupa seuraavan PAS:n. Olo on ollut todella epätodellinen ja tyhjä. Palaan tänne IVF-jengiin ja toivotaan että ensi kerralla onnistuttaisiin.
 
Heippa kaikille!

Tulin päivittämään meidän tietoja tänne eli meidän pienen pienet kaksospojat syntyivät rv 17. Normaalissa kontrolliultrassa ei enää löytynyt sykkeitä ja diagnoosina toisen kolmanneksen keskenmeno. Syytä ei vielä tiedetä, vauvat lähti Helsinkiin tutkittavaksi. Synnytys oli lopulta onneksi nopea ja päästiin kotiin toipumaan. Nyt joudutaan odottelemaan muutama kuukausi ennen kuin saadaan lupa seuraavan PAS:n. Olo on ollut todella epätodellinen ja tyhjä. Palaan tänne IVF-jengiin ja toivotaan että ensi kerralla onnistuttaisiin.
Voi ei!.. :sad010 kauhea tilanne.. voimia teille jaksaa eteenpäin, ei aina voi ymmärtää mikä tarkoitus kaikella on
:Heartblue :Heartblue
 
Muokattu viimeksi:
Heippa kaikille!

Tulin päivittämään meidän tietoja tänne eli meidän pienen pienet kaksospojat syntyivät rv 17. Normaalissa kontrolliultrassa ei enää löytynyt sykkeitä ja diagnoosina toisen kolmanneksen keskenmeno. Syytä ei vielä tiedetä, vauvat lähti Helsinkiin tutkittavaksi. Synnytys oli lopulta onneksi nopea ja päästiin kotiin toipumaan. Nyt joudutaan odottelemaan muutama kuukausi ennen kuin saadaan lupa seuraavan PAS:n. Olo on ollut todella epätodellinen ja tyhjä. Palaan tänne IVF-jengiin ja toivotaan että ensi kerralla onnistuttaisiin.
Olen niin pahoillani menetyksestänne. Paljon voimia surutyöhön :Heartred
 
Heippa kaikille!

Tulin päivittämään meidän tietoja tänne eli meidän pienen pienet kaksospojat syntyivät rv 17. Normaalissa kontrolliultrassa ei enää löytynyt sykkeitä ja diagnoosina toisen kolmanneksen keskenmeno. Syytä ei vielä tiedetä, vauvat lähti Helsinkiin tutkittavaksi. Synnytys oli lopulta onneksi nopea ja päästiin kotiin toipumaan. Nyt joudutaan odottelemaan muutama kuukausi ennen kuin saadaan lupa seuraavan PAS:n. Olo on ollut todella epätodellinen ja tyhjä. Palaan tänne IVF-jengiin ja toivotaan että ensi kerralla onnistuttaisiin.

Voi ei miten surullista ja ikävää! Varmasti kauhea menetys. Todella paljon voimia ja jaksamista teille.
Vaikka ei kenelle toivo keskenmenoa tai menetystä niin etenkin tässä porukassa toivoisi ettei kenenkään tarvitsisi kokea menetystä kaiken tämän taistelun jälkeen :Heartred
 
Heippa kaikille!

Tulin päivittämään meidän tietoja tänne eli meidän pienen pienet kaksospojat syntyivät rv 17. Normaalissa kontrolliultrassa ei enää löytynyt sykkeitä ja diagnoosina toisen kolmanneksen keskenmeno. Syytä ei vielä tiedetä, vauvat lähti Helsinkiin tutkittavaksi. Synnytys oli lopulta onneksi nopea ja päästiin kotiin toipumaan. Nyt joudutaan odottelemaan muutama kuukausi ennen kuin saadaan lupa seuraavan PAS:n. Olo on ollut todella epätodellinen ja tyhjä. Palaan tänne IVF-jengiin ja toivotaan että ensi kerralla onnistuttaisiin.

Jää kyllä sanattomaksi tällaisen tapahtuman äärellä.
Paljon voimia surun käsittelyyn :Heartred
 
Heippa kaikille!

Tulin päivittämään meidän tietoja tänne eli meidän pienen pienet kaksospojat syntyivät rv 17. Normaalissa kontrolliultrassa ei enää löytynyt sykkeitä ja diagnoosina toisen kolmanneksen keskenmeno. Syytä ei vielä tiedetä, vauvat lähti Helsinkiin tutkittavaksi. Synnytys oli lopulta onneksi nopea ja päästiin kotiin toipumaan. Nyt joudutaan odottelemaan muutama kuukausi ennen kuin saadaan lupa seuraavan PAS:n. Olo on ollut todella epätodellinen ja tyhjä. Palaan tänne IVF-jengiin ja toivotaan että ensi kerralla onnistuttaisiin.

Voi ei :sorry: Paljon voimia tulevaan :Heartred
 
Takaisin
Top