IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi. Lupasin kirjoitella, kuinka hoidot lahja-alkioilla etenee. Suunnittelukäynti Taysissa 9.3 yksi lahjasoluneuvonta vaaditaan ja sitten meille aletaan etsiä sopivaa lahja-alkioita. Lahja-alkiot siis alkioita, jotka muilta hoidossa käyneiltä jääneet yli ja jotka haluavat lahjoittaa eteenpäin. 3 yrityskertaa lahja-alkioilla tarjoaa julkinen meille. Oltais päästy jo huhtikuussa siirtoon, mutta sanoin itse, että olis vasta toukokuussa, että saisin hieman painoa ennen siirtoa pois. pakastealkion siirto lääkkeelliseen kiertoon tehdään mulle. Käydään lahjasoluneuvonta yksityisellä ja lähetetään lausunto. Taysissa vapaita psykologin aikoja oli huhtikuun lopulla seuraavan kerran.

Hienoa! Onpa nopeaa toimintaa! Itse luulin että julkisella saisi odotella ainakin vuoden lahjasoluhoitoihin. Onnea siirtoon teille. :angel1Kerrothan miten meni.

Meillä oli lääkkeellinen kierto passiin. Keltarauhastuki alotettiin heti ekana kiertopäivänä ja tänään rv 10+2 lopetettiin :rolleyes: Toivotaan et istukan hormoonit pelittäs ja kyytiläinen ois matkassa loppuun asti

Varmaan nyt sekoitat estrogeenin ja keltarauhashormonin? Estrogeeni aloitetaan kp1-3 välillä lääkkeellisessä kierrossa, keltarauhashormoni sitten alkion iän mukaan ennen siirtoa.

Kuinka nopeasti tuo keltarauhastuki aloitetaan ennen siirtoa vai siirron jälkeen?

Onnea piinailuun! Voi teillä osui korona vielä pahempaan aikaan, kun olitte jo ehtineet aloittaa hoidot :sad001 Meillä oli blaston tuoresiirto 9.3. ja luget alkoivat 7.3. Tänään 21.3. loppuvat. Ilmeisesti hyvin paljon vaihtelee tämä käytäntö. Jännittää älyttömästi mitä tapahtuu :nailbiting: Kysyin lääkäriystävältäni eilen (on onneksi auttanut minua kysymysteni kanssa) ja hän sanoi, että hänen tietääkseen jopa IVF:ssä kehittyisi jonkinlaista omaa keltaraushashormonia (lyhyt kaava). Voi kun toivon tämän pitävän paikkansa.

On: tässä nyt vielä tämän aamun testit. Viimeinkin liuskatestissä viivat ovat yhtä tummat. Eilen näytti digi 2-3 eli vastaa viikkoja eikä ole tippunut torstaista. Virallinen testipäivä on tiistaina ja kyllä tämä nyt kovasti näyttää siltä, että testit ovat positiivisia ja pääsemme viimeinkin eteenpäin prosessissa :) 20210321_081917.jpg

:gen014Ihanaa kun on tullut plussia! Valaa uskoa ja jaksamista omiin hoitoihin!

ON: punktio tulossa tiistaina ja vikassa folliultrassa näkyi 10 sopivan kokoista, joten ainakin toistaiseksi vältyttiin merkittävältä simulaatiolta pcos:sta huolimatta:smiley-ashamed004 nyt vaan toivotaan ettei kaikki ole taas tyhjiä ja päästäisiin edes seuraavaan vaiheeseen :smiley-angelic001

mitä ootte sanoneet töissä, kun tulee näin lyhyellä ilmoituksella poissaolo? Tuntuu että oma pomo on alkanut ihmettelemään, koska on toinen poissaolo parin kuukauden sisään...

ON: punktio tulossa tiistaina ja vikassa folliultrassa näkyi 10 sopivan kokoista, joten ainakin toistaiseksi vältyttiin merkittävältä simulaatiolta pcos:sta huolimatta:smiley-ashamed004 nyt vaan toivotaan ettei kaikki ole taas tyhjiä ja päästäisiin edes seuraavaan vaiheeseen :smiley-angelic001

mitä ootte sanoneet töissä, kun tulee näin lyhyellä ilmoituksella poissaolo? Tuntuu että oma pomo on alkanut ihmettelemään, koska on toinen poissaolo parin kuukauden sisään...

Totuuden kertonut alusta asti. Oon kokenut sen stressittömimmäksi vaihtoehdoksi.

Olen etätöissä ja kaikki muut käynnit paitsi punktio ovat menneet pitkien lounaiden ym. piikkiin. Punktiopäivänä sanoin meneväni viisaudenhampaanpoistoon. Punktion jälkeen palasin töihin klo 13 ja tein ihan normaalin päivän siinä sen jälkeen, vähän otin rauhallisemmin. Seuraavana päivänä olin jo töissä ihan normaalisti. Mies kertoi töissä ihan oikean syyn, koska hänellä ei ole samalla tavalla itsenäinen työaika.

Vuonna 2017 julkisella oli kyllä vaikeaa yhteensovittaa aikatauluja oman työn kanssa, koska tein asiakastyötä ja tapaamisia piti siirtää ym. Aiheutti turhaa ylimääräistä stressiä. Yksityisellä sain aamuajat aina muulloin paitsi punktiossa ja siirrossa. Kerroin silloin esimiehille oikean syyn ja ymmärsivät kyllä.

Tsemppiä punktioon!

Itse kans aikoinaan painin nuitten asioitten kanssa. Mietin että mitä kertoa töissä, miten saisi hoidot onnistumaan kertomatta mitään!.. Loppujen lopuksi ”vähiten ressaavaa” oli kertoa hoidoista yms. Mulla peruuntu kahdesti kaikki suunnitelmat..olin pyytänyt palkatonta yms, järjestellyt asiani, ja sitten peruuntui ihan viime metreillä.. kyllä silloin harmitti. Olisivat varmasti ihmetelleet töissä jos eivät olisi tienneet missä mennään.. Kun porukka tiesi, niin olivat hienotunteisia, ainakin suurin osa.

Onko punktiopäivä jo saikkua? Ja sen jälkeen saa jonkin verran saikkua. Meillä saa onneksi omallakin ilmoituksella olla noin viikon pois. Mulla aika fyysinen työ niin otan sit kyl iisisti. Jos pääsee tuoresiirtoon niin montako päivää punktion jälkeen se suunnilleen on? Siirron jälkeen voisin ehkä ottaa pari lomapäivää :rolleyes::scratch meillä vaan nyt töissä vähän pulaa henkilökunnasta, ei ainakaan vähennä stressiä/huonoa omaatuntoa..
Olen kyllä kertonut töissä hoidoista.

Onko punktiopäivä jo saikkua? Ja sen jälkeen saa jonkin verran saikkua. Meillä saa onneksi omallakin ilmoituksella olla noin viikon pois. Mulla aika fyysinen työ niin otan sit kyl iisisti. Jos pääsee tuoresiirtoon niin montako päivää punktion jälkeen se suunnilleen on? Siirron jälkeen voisin ehkä ottaa pari lomapäivää :rolleyes::scratch meillä vaan nyt töissä vähän pulaa henkilökunnasta, ei ainakaan vähennä stressiä/huonoa omaatuntoa..

Viimeksi tuli punktiopäivä + kaksi lisäpäivää saikkua. Nyt kysyttiin tarviinko saikkua ja koska olen täysin etänä, en tiedä tarviinko. Ehkä ilmoitan että olen puoli päivää pois, koska sen verran siinä menee väkisinkin sivuun aikaa.

Mä en kertonut viimeksi hoidoista. Meillä oli osa-aika lomautuksia niin punktio osui nätisti sinne lomautuspäivälle. Tammikuussa kerroin esihenkilölle meidän hoidoista koska tuli kkm ja komplikaatioita niin jouduin silloin olemaan viikon pois töistä.

Punktion jälkeen siirto on 2-5 päivän päästä, riippuen munasolujen määrästä ja kuinka pitkälle viljellään. :)

Nämä Lapsettomuushoitohommat taitaa olla semmoinen ”kiistelty” asia. Toiset työnantajat ymmärtää, toiset ei.. hyvä jos sulla ymmärtäväinen ja vielä joustookin löytyy. Oliko näin että koska perustuu vapaaehtoisuuteen nämä hoidot niin ei edes oo ”virallista saikkua” mulla hoidot oli palkattomista ja vapaista koottuja.
Muistan miten katkerin mielin, näitäkin pykäliä aikoinaan lueskelin.. en tiedä onko sitten asiat muuttuneet sitten vuoden -17
Nyt olen menossa PAS:siin ja koska oon hoitovapaalla, niin ei onneksi tartte näistä nyt vääntää..
:gen045 :gen014

Nämä Lapsettomuushoitohommat taitaa olla semmoinen ”kiistelty” asia. Toiset työnantajat ymmärtää, toiset ei.. hyvä jos sulla ymmärtäväinen ja vielä joustookin löytyy. Oliko näin että koska perustuu vapaaehtoisuuteen nämä hoidot niin ei edes oo ”virallista saikkua” mulla hoidot oli palkattomista ja vapaista koottuja.
Muistan miten katkerin mielin, näitäkin pykäliä aikoinaan lueskelin.. en tiedä onko sitten asiat muuttuneet sitten vuoden -17
Nyt olen menossa PAS:siin ja koska oon hoitovapaalla, niin ei onneksi tartte näistä nyt vääntää..
:gen045 :gen014

On joustava kyllä, ei varmaan kuitenkaan ole helppoa johtajalle kun taas yksi työntekijä pois.. kohta kysyn onko parempi että olen koko ivf suunnittelukäynnin päivän pois töistä vai olenko vain aamupäivän pois..ne päivät kun olen monta tuntia pois, olen ottanut osittain palkattomana. Muistaakseni punktiosta saattaa saada erilaisia koodeja poissaololle, jos saa siihen esim vastakivun eikä punktiota tmv niin saa palkan saikkupäivältä vai miten se oli.. kai silti näytän töissä todistuksen vaikka saadaan omallakin ilmoituksella olla.

Tilkasta kirjoitettiin punktiopäivänä 2 päivää saikkua, jota en kylläkään tarvinnut enkä siis tehnyt lapulla yhtään mitään. Paljon helpompi olla sohvalla työn parissa kun vaan pohtia punktiota. Toki jos olisi fyysinen työ, niin vaatisi ehkä tuon pari päivää. Siirrosta ei saa eikä tarvitse saikkua. Minulla oli vielä tärkeä palaveri 40 min siirtoajan jälkeen, enkä voinut sitä perua. Menin ajoissa paikalle Tilkkaan ja pääsinkin sisään 10 min etuajassa. Alle 5 minuutissa ovesta sisään mentyä olin jo odottamassa kyytiä kotiin alakerrassa. Koko reissu hoitui lounastauon (45 min) aikana. Ja se oli se kova lumimyräkkä -päivä :grin

Punktiopäivänä toki hyvä muistaa, että siellä laitetaan aika huolella sitä morfiinia suoneen. Eli jos aikoo töitä tehdä niin ei varmaan kannattane mitään tärkeitä päätöksiä ja presentaatioita siihen päivälle jättää. Itse tein paperitöitä.

Mä sanoin töissä vähän etukäteen että tarviin seuraavalla viikolla pari päivää vapaata omiin pakollisiin asioihin, ja että tiedän vasta paria päivää etukäteen milloin tämä tarve on, mutta ja otan ne ylityötunneista (punktio ja seuraava päivä, arvioin). Tämä ookoo, ei onneksi osunut kiireisimmillään työpäiville. Sain Tilkasta saikkulapulle vaan 1 päivän ja se oli se palkaton koodi. Omalla ilmoituksella meillä saa olla sairauspoissaolo 3-5 päivää mutta jotenkin ei omatunto antanut myöden tätä hyödyntää. Onneksi oli noita ylityösaldoja mitä käyttää niin sain normaalin palkan.

Muut käynnit oon myös tehnyt tunnit ja työt sisään etukäteen tai jälkikäteen. Henkilökohtaisesta menosta oon vaan sanonut, samoin mies, ja molempien työpaikoilla on tähän selitykseen tyydytty. Onhan sitä ihmisillä lääkäreitä, pankkiasioita, sairaita läheisiä ja vaikka mitä lakijuttuja, joita joskus täytyy hoitaa virka-aikaan ja ne ei varsinaisesti työnantajalle kuulu. Ainahan voi myös äkisti sairastua tms. jolloin poissaolo välttämätön.

Täällä alakulo alkaa vallata mielen. Eilen (viikko ja 1vrk) kolmepäiväisen alkion siirrosta ja tullut eilen ja tänään välillä pyyhittäessä oranssihtavaa valkovuotoa. Tovi lugen laitosta valahtaa hieman oranssihtavaa myös pikkuhousunsuojaan, muuten ei vuotoa suojaan asti tule. Eiköhän tämä ole lopun alkua ja taas epäonnistunut hoito. Olisi luullut että hieman pitemmälle pääsisi ilman vuotoja kun normaalistikin minulla pitkät kierrot enkä ole taipuvainen tiputtelemaankaan. Ei kun leuka rintaan ja tulvaa odottamaan. :sad001 Tsemppiä ja parempaa onnea muille!

Varmaan nyt sekoitat estrogeenin ja keltarauhashormonin? Estrogeeni aloitetaan kp1-3 välillä lääkkeellisessä kierrossa, keltarauhashormoni sitten alkion iän mukaan ennen siirtoa.

En zumenon ja cyclokest alotettiin molemmat heti kierron alussa

Takaisin