IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ON: Tänään oli ultra, ja lievä helpotus sekä pettymys. Helpotus: limis ja rakkulat ovat reagoineet pistoksiin! :cheers Pelkäsin, etteivät ole, koska ei ole ollut mitään tuntemuksia ja ehkä vähän säikähdin sitä, kun gonalin annostusta piti verikokeen perusteella nostaa. Pettymys: oikealla vain kaksi rakkulaa :( Vasemmalla sentään kuusi. Mutta punktio on nyt varattu: ensi ke! Eli on vielä aikaa kasvatella muniksia! Kääk, jännää!

ON: Tänään oli ultra, ja lievä helpotus sekä pettymys. Helpotus: limis ja rakkulat ovat reagoineet pistoksiin! :cheers Pelkäsin, etteivät ole, koska ei ole ollut mitään tuntemuksia ja ehkä vähän säikähdin sitä, kun gonalin annostusta piti verikokeen perusteella nostaa. Pettymys: oikealla vain kaksi rakkulaa :sad001 Vasemmalla sentään kuusi. Mutta punktio on nyt varattu: ensi ke! Eli on vielä aikaa kasvatella muniksia! Kääk, jännää!

Hienosti se menee! Minulla näkyi viikkoa ennen punktiota (to) tosiaan vaan muutama vasemmalla ja olivat jopa, yhtä lukuunottamatta, pieniä. Ja seuraavana tiistaina olikin yli 15 ja melkein sata pientä alkua. Oikealta ei saatu yhtään. Ainakin punktiosta toipuminen on nopeampaa kun ei ole liikaa folleja. Ja solujen määrähän niissä ratkaisee. Minulla oli 16:ssa (plus niissä kymmenissä muissa) vain 6:ssa solu. Mieluummin vähemmän ja hyvälaatuisia, kuin paljon "tyhjiä". Onnea kasvatteluun! :happy:

ON: Tänään oli ultra, ja lievä helpotus sekä pettymys. Helpotus: limis ja rakkulat ovat reagoineet pistoksiin! :cheers Pelkäsin, etteivät ole, koska ei ole ollut mitään tuntemuksia ja ehkä vähän säikähdin sitä, kun gonalin annostusta piti verikokeen perusteella nostaa. Pettymys: oikealla vain kaksi rakkulaa :sad001 Vasemmalla sentään kuusi. Mutta punktio on nyt varattu: ensi ke! Eli on vielä aikaa kasvatella muniksia! Kääk, jännää!

Hyvältä kuulostaa, muista että ratkaisevaa ei ole määrä vaan laatu!! Mullakin oli seurantaultrassa vaan 7 follia (2+5), 9 punktioitiin ja näistä lopulta se 4 top-alkiota (3pv), joista ensimmäisellä nyt plussassin. Eli tosi hyvät mahdollisuudet on sulla vielä ihan kaikkeen :grin

Kiitos teidän ihanista, rohkaisevista kommenteista. Tuli heti vähän luottavaisempi olo. :Heartred Mä pidän itseäni semirationaalisena ihmisenä, mutta kuten täällä aiemminkin olen todennut, niin jostain syystä näihin hoitoihin liittyen pienimmätkin asiat, jotka eivät olet JUST optimaalisesti herättävät itsessä ihmeellistä panikointia.

Kiitos teidän ihanista, rohkaisevista kommenteista. Tuli heti vähän luottavaisempi olo. :Heartred Mä pidän itseäni semirationaalisena ihmisenä, mutta kuten täällä aiemminkin olen todennut, niin jostain syystä näihin hoitoihin liittyen pienimmätkin asiat, jotka eivät olet JUST optimaalisesti herättävät itsessä ihmeellistä panikointia.

Sama täällä. En vieläkään usko plussanneeni - olen ihan varma että jos teen paketin toisen digitestin viikonloppuna tai virallisena testipäivänä, se näyttää tippuneen 1-2 viikkoon. Tänä aamuna panikoin kun ihan kuin tikkutestini (liuska) olisi vaaleampi kuin eilen. Jos ei muuta paniikinaihetta ole niin vähintään tuo sunnuntaina uhkaava lugejen loppuminen.:nailbiting:

Frendeissä on jakso, missä Joeyn sisko kertoo Rachelille pelostaan, että raskaus vaan luiskahtaa ulos kävellessä - Ymmärrän häntä hyvin nyt :laughing021

Meillä oli kans tänään ultra! Samoissa mennään :) Punktio kans Keskiviikkona. Meillä oli käynyt kans samoin, eli pieni pettymys folleissa. Maanantaina näkyi 13 kpl mutta tänään oli 9 (6+3). Alkaa olla turvonnut olo jo nyt. Toivotaan nyt sitä kuuluisaa laatua :smiley-angelic001
Menopur annosta vähän pienennettiin 225-> 150 loppuajaksi,, ettei noi follit innostu liikaa. Isoin oli jo 17mm. Minkäkokosta follia sulla löytyi?
...on tää piinaavaa. En odota yhtään sitä aikaa, kun odottaa onko yhtään blastoja.

Meillä oli kans tänään ultra! Samoissa mennään :) Punktio kans Keskiviikkona. Meillä oli käynyt kans samoin, eli pieni pettymys folleissa. Maanantaina näkyi 13 kpl mutta tänään oli 9 (6+3). Alkaa olla turvonnut olo jo nyt. Toivotaan nyt sitä kuuluisaa laatua :smiley-angelic001
Menopur annosta vähän pienennettiin 225-> 150 loppuajaksi,, ettei noi follit innostu liikaa. Isoin oli jo 17mm. Minkäkokosta follia sulla löytyi?
...on tää piinaavaa. En odota yhtään sitä aikaa, kun odottaa onko yhtään blastoja.

Tsemppiä punktion odotteluun! Yllättävän hyvin meni se alkioiden kasvattelu aika, kun odotti tuloksia. Suosittelen keksimään kaikkea muuta puuhaa :'D

ON: Meillä tuli yllätys-pas jo ensi maanantaille! Minulle piti olla vain folliultra tänään, mutta follit oli ottaneet varaslähdön jo edellisen kierron puolelta pari päivää ja koska mulla oli kovin ovismainen olo, tein jo ovistestin, vaikka kierronpäivien mukaan ois vielä ollut aikaista. Sehän oli yllättäen plussa, ultrassa oli toisella puolella isohko folli, joka oli jo soikeana, eli varmaan nyt vuorokauden sisään puhkeamassa, limakalvo kohdallaan. Pistettiin vielä pikapikaa pregnylit perään ja tosiaan pas kolmen päivän päähän. Ja kun minä pelkäsin, ettei ehditä pasiin ennen pääsiäistä, mut näin se vaan taas kroppa yllätti. :hilarious::nailbiting::wacky:

Tsemppiä punktion odotteluun! Yllättävän hyvin meni se alkioiden kasvattelu aika, kun odotti tuloksia. Suosittelen keksimään kaikkea muuta puuhaa :'D

Tää on jo 2.IVF että koettu jo piinailua :wink Ja kun meillä tuli viimeksi vain 1 blasto kahdeksasta, niin tässä on vähän se, että tulokset ei välttämättä ole hyviä. En siis ole maalaamassa pirua seinille, mutta kun munien laatu ei enää tän ikäisenä ole niin hyvää, niin pitää olla myös realisti. Haluttais kerätä vähintään 6 blastoa alkiodiagnostiikkaan, niin täytyy katsoa kuinka monta stimulaatiokierrosta vedetään, jotta sinne asti päästään. Opiskelen työn ohella, niin onneksi keksin tekemistä :grin

Vähän itketti äsken toi follien häviäminen... vähän aikaa taas keksin syyttää siitä itseäni jotenkin, mutta toivottavasti kohta tulee taas järki ja sanoo, että etiäpäin. :happy7 Hurjat taas nää hormonivuoristoradat!

Muokattu viimeksi:
Paljon onnea kaikille plussista!

Omanapa: täällä odotellaan kärsimättömänä ensi torstain ultraa. Estradot laastarit olleet kierron alusta käytössä. Tämä siis meidän ensimmäinen pas johka nyt toivottavasti päästään. 3blastoa pakkasessa. Onko täälä muilla ollut siirrot millä kierron päivillä jos pas tehty lääkkeelliseen kiertoon? Mietin ehditäänkö ennen pääsiäistä siirtoon :nailbiting:

Omanapa: täällä odotellaan kärsimättömänä ensi torstain ultraa. Estradot laastarit olleet kierron alusta käytössä. Tämä siis meidän ensimmäinen pas johka nyt toivottavasti päästään. 3blastoa pakkasessa. Onko täälä muilla ollut siirrot millä kierron päivillä jos pas tehty lääkkeelliseen kiertoon? Mietin ehditäänkö ennen pääsiäistä siirtoon :nailbiting:

Mulla on pas-siirrot olleet aikalailla samoilla päivillä kp20-21 (olikohan joku 22) riippumatta siitä, onko ollut omaan/tuettuun vai täysin lääkkeelliseen.

Mulla on yleensä ollut kp14-17.

Menkkajomotusta ja vaaleanpunaista Lugemömmöä:eek:kp 23 ja pari päivää siirrosta... Juma jos menkat alkaa:smiley-angry016

Minäkin veikkaan kiinnittymistä tai siirrosta peräisin olevaa vuotoa. Onko sinulla yleensä kuinka lyhyt kierto? Luulisi että luget aika hyvin pitävät menkat pois, varsinkin kovin aikaiset. Itselläni ei ole koskaan lääkkeen (lugejen tai muidenkaan) aikana tullut vuotoa. Aina menee vähintään se pari päivää.

Hei kivaa, että mennään samalla aikataululla :) Mulla isoin folli oli 16, muut 12-14 mm. Sullakin jännät follinkasvatusajat, mutta täällä peukut pystyssä että punktiopäivälle kypsyy hyvä saldo laatupalleroita! <3

Heippa! Päätin liittyä tännekin keskusteluun, kun pas ryhmässä suht hiljaista.

Lyhyesti hoitohistoria: Hoidot alkoivat viime keväänä suoraan ivf hoidoilla johtuen miehen siittiöiden vähäisestä määrästä. Aikaan saatiinkin ihan hyvä määrä alkiota yhteensä 8 kpl ja vielä blastokysteiksi asti. Hoidot osuivat kuitenkin siltä osin huonoon saumaan, että korona oli juuri rantautunut Suomeen ja lapsettomuushoidot keskeytettiin, joten emme päässeet tuorealkion siirtoon.

Meille on tehty yksi luomukierto pas ennen joulua. Sen jälkeen monta kiertoa, joissa siirtoon ei päästy väärän ovulaatio päivän vuoksi.

Tällä hetkellä menossa kokonaan lääkkeellinen kierto. Lääkkeinä Progynova ja lugesteron.

Viime maanantaina siirrettiin 5 päivän ikäinen blasto kyytiin☺️

Muutamia "oireita" on nyt alkanut olla, jotka voivat liittyä toki mihin vain muuhunkin kohdunsuu tuntuu olevan vähän ylempänä ja kovempi. Alavatsassa on pientä kipua ja paineen tunnetta. Muita oireita ei ole.

Vielä päälle viikko viralliseen testiin

Takaisin