IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alakulo alkaa vallata mielen. Eilen (viikko ja 1vrk) kolmepäiväisen alkion siirrosta ja tullut eilen ja tänään välillä pyyhittäessä oranssihtavaa valkovuotoa. Tovi lugen laitosta valahtaa hieman oranssihtavaa myös pikkuhousunsuojaan, muuten ei vuotoa suojaan asti tule. Eiköhän tämä ole lopun alkua ja taas epäonnistunut hoito. Olisi luullut että hieman pitemmälle pääsisi ilman vuotoja kun normaalistikin minulla pitkät kierrot enkä ole taipuvainen tiputtelemaankaan. Ei kun leuka rintaan ja tulvaa odottamaan. :sad001 Tsemppiä ja parempaa onnea muille!
Mulla onnistuneessa siirrossa tuli ruskea/punaista vuotoa, normi kierroissa ei mullakaan mitään välitiputteluja. Kesti muistaakseni aika pitkään tuo vuoto. Ja kyllähän se ilmestyessään säikäytti.
Toivotaan että olis sullakin harmitonta
:Heartred

Tilkasta kirjoitettiin punktiopäivänä 2 päivää saikkua, jota en kylläkään tarvinnut enkä siis tehnyt lapulla yhtään mitään. Paljon helpompi olla sohvalla työn parissa kun vaan pohtia punktiota. Toki jos olisi fyysinen työ, niin vaatisi ehkä tuon pari päivää. Siirrosta ei saa eikä tarvitse saikkua. Minulla oli vielä tärkeä palaveri 40 min siirtoajan jälkeen, enkä voinut sitä perua. Menin ajoissa paikalle Tilkkaan ja pääsinkin sisään 10 min etuajassa. Alle 5 minuutissa ovesta sisään mentyä olin jo odottamassa kyytiä kotiin alakerrassa. Koko reissu hoitui lounastauon (45 min) aikana. Ja se oli se kova lumimyräkkä -päivä :grin

Punktiopäivänä toki hyvä muistaa, että siellä laitetaan aika huolella sitä morfiinia suoneen. Eli jos aikoo töitä tehdä niin ei varmaan kannattane mitään tärkeitä päätöksiä ja presentaatioita siihen päivälle jättää. Itse tein paperitöitä.

Juu ei tarttis siirrosta lomaa mutta aattelin että ilman työstressiä voisi tärpätä paremmin :bag::rolleyes: mut juu täytyy katsoa sit mikä fiilis ja tilanne töissä. Punktion jälkeen joutuu aika paljolti olemaan saikulla jos hyperstimulaatio iskee :nailbiting:

Mulla onnistuneessa siirrossa tuli ruskea/punaista vuotoa, normi kierroissa ei mullakaan mitään välitiputteluja. Kesti muistaakseni aika pitkään tuo vuoto. Ja kyllähän se ilmestyessään säikäytti.
Toivotaan että olis sullakin harmitonta
:Heartred

Pahoin pelkään ettei minun kohdalla tarkoita mitään hyvää. Yleensä kun ensimmäiset merkit verestä ilmaantuu niin se on menoa. Viimeksi kun plussasin 1ivf tuoresiirrosta niin aloin samoihin aikoihin vuotaa. Lopulta vuoto yltyi ja raskaus meni kesken. Nyt testipäiväänkin on vielä aikaa joten raskaustestiinkään ole vielä luottamista. Ei auta kuin odottaa mitä tapahtuu.

Onko punktiopäivä jo saikkua? Ja sen jälkeen saa jonkin verran saikkua. Meillä saa onneksi omallakin ilmoituksella olla noin viikon pois. Mulla aika fyysinen työ niin otan sit kyl iisisti. Jos pääsee tuoresiirtoon niin montako päivää punktion jälkeen se suunnilleen on? Siirron jälkeen voisin ehkä ottaa pari lomapäivää :rolleyes::scratch meillä vaan nyt töissä vähän pulaa henkilökunnasta, ei ainakaan vähennä stressiä/huonoa omaatuntoa..
Olen kyllä kertonut töissä hoidoista.

Punktiopäivän ja pari seuraavaa saa sairauslomaa, jotka ovat yleensä palkattomia. Itse en saikkua pitänyt,kun ei ollut mitään tarvetta sille, vaan jatkoin iltapäivällä jo töitä. Mulla oli punktio tiistaina ja tuoresiirto perjantaina. Siirtopäivänä kävin todella nopean keikan klinikalla liukuvaa työaikaa hyödyntäen ja jatkoin hommia ( oli mm. kokouksia iltapäivällä). Itse koin helpompana tehdä töitä. Pääsin hyvin pitkälle piinapäivissäkin,niin etten edes asiaa ajatellut kuin muutamia hetkiä. Enkä edes hötkyillyt testien teon kanssa, muutaman päivän etuajassa tein testin ja se olikin sitten jo positiiviinen. Itse koin, että työstressi on paljon pienempää kuin se stressi, jos jää vain miettimään hoitoja ja niiden onnistumista tai onnistumattomuutta. Jokainen on toki yksilö ja reagoi eri tavalla, mutta näin korona-aikana arki on melkoisen tylsää ja menovaihtoehdot vähissä, joten saikkuhan olisi mennyt vain sohvannurkassa asioita märehtiessä, siksi työ oli mulle paljon parempi vaihtoehto kuin asian vatvominen.

Meidän käyttämällä klinikalla saikkua tulee se aika, joka menisi punktiosta tuoresiirtoon (vaikka meillä ei tullut tuoresiirtoa) eli kolme päivää. Kirjoitetaan alavatsakipuna, eli ei haittaa jos ei halua että töissä saavat tietää.

Meidän lääkäriltä oli vahva suositus jäädä kotiin lepäämään, vaikka olo olisi hyvä. Ehkäisee hyperiä, sillä vaikka olisi hyvä olo heti punktion jälkeen niin hyperi voi tulla myös myöhemmin.

Itse koin että tuo oli hyvä hetki nollata hoidot siihen saakka ja rauhoittaa mieltä ja kehoa hoitojen seuraavaan vaiheeseen.

Kysyn mielenkiinnosta kokemuksia, voiko täysin lääkkeellisessä kierrossa alkaa kuukautiset ennen lääkkeiden lopetusta? Luomu /lugekierrossa kuukautiset alkoivat päivää ennen testipäivää.

Itsellä epäsäännöllinen kierto 28-35 päivää, joten kuukautiset voisivat alkaa jo ennen virallista testipäivää tai sen jälkeen, jos raskaus ei ole alkanut.

Tällä hetkellä alavatsassa pientä kipuilua silloin tällöin, joka voi tosiaan merkitä mitä vaan rauhallisin mielin odottelen joka tapauksessa, kun näihin ei voi paljon itse vaikuttaa.

En zumenon ja cyclokest alotettiin molemmat heti kierron alussa

Missä ootte hoidoissa? Mä en oo kuullut aiemmin missään tehtävän näin :wideyed: Estrogeenihan kasvattaa sen limakalvon ja progesteronilla ajoitetaan limakalvo sen alkion iän mukaan. Niin miten tää voi onnistua jos kumpikin alkaa heti kierron alussa?

Missä ootte hoidoissa? Mä en oo kuullut aiemmin missään tehtävän näin :wideyed: Estrogeenihan kasvattaa sen limakalvon ja progesteronilla ajoitetaan limakalvo sen alkion iän mukaan. Niin miten tää voi onnistua jos kumpikin alkaa heti kierron alussa?
Me ollaan ovumian asiakkaita :) meille siirrettiin 6pv:n blasto. Yllätyin itsekkin kun heti onnistui

@Tammenterhotar Mitkä fiilikset? Millainen hoito teillä on tässä lopussa ennen punktiota? :)

Täällä alkaa olla jo vähän tukalaa. Sohvalla istuessa pitää ottaa "man spreading" asento että on mukavaa istua :p
Tänään oli viimeiset hormonipiikit ja huomenna irrotuspiikit. Mulle tulee 2 Gonapeptyliä. Nyt kun ei optimoida raskautta niin ei tule Ovitrelleä.

Tänään digillä 3+. Tottakai tässä ehdin jo googlata, että varmaan tarkoittaa down-syndroomaa tai rypäleraskautta, kun noin nopeaan nousee :nailbiting: Yhden blaston jakaantuminen kaksosiksi 5 päivän jälkeen lienee kuitenkin aika harvinaista. Ja luomusti ei ole voinut tapahtua, kun piikitykset ja punktio vei minulta halut pariksi viikoksi.

Tänään digillä 3+. Tottakai tässä ehdin jo googlata, että varmaan tarkoittaa down-syndroomaa tai rypäleraskautta, kun noin nopeaan nousee :nailbiting: Yhden blaston jakaantuminen kaksosiksi 5 päivän jälkeen lienee kuitenkin aika harvinaista. Ja luomusti ei ole voinut tapahtua, kun piikitykset ja punktio vei minulta halut pariksi viikoksi.

Kauan sulla on siirrosta? :) En nyt yhtään muista.

Dreamer21, sulla olikin tuoresiirto näköjään siis 9.3, löytyikin edelliseltä sivulta maininta ellen nyt ihan väärin kattonu.
Sulla on siis huomenna 2 viikkoa siirrosta, mun mielestä kyllä voi ihan hyvin näyttää jo 3+. :happy119

Muistan lukeneeni, että identtisten kaksosten riski on IVF-hoidoissa hitusen suurempi kuin tavallisesti. En kyllä enää muista kuinka paljon suurempi tai oliko siirretyn alkion iällä merkitystä tai mihin suuntaan.

Tänään pp10 tein tiputteluvuodon jatkuessa entisenlaisena myös raskaustestin ja negahan se. Polille laitoin viestiä ja kyselin lupaa lugejen lopetukseen, jotta uusi kierto pääsisi alkamaan. Nyt vaan kädet ristissä toivon että edes joku neljästä alkiosta olisi selviytynyt pakkaseen:smiley-angelic001 mielellään se josta raskaus sitten jo viimein alkaisi.

Pääseekö muuten epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen heti pas-yritykseen vai täytyykö odotella vielä yhden kierron väli?

Dreamer21, sulla olikin tuoresiirto näköjään siis 9.3, löytyikin edelliseltä sivulta maininta ellen nyt ihan väärin kattonu.
Sulla on siis huomenna 2 viikkoa siirrosta, mun mielestä kyllä voi ihan hyvin näyttää jo 3+. :happy119

Huomenna tosiaan 2 viikkoa siirrosta ja torstaina 3 viikkoa punktiosta ja hedelmöityksestä - oli kyllä lähtenyt heti jakaantumaan ja nopealla tahdilla (jos sillä nyt on merkitystä). Ja viime torstaina oli digillä iltapäivällä 2-3 eli silloin jo mentiin vähän etuajassa.

Tänään pp10 tein tiputteluvuodon jatkuessa entisenlaisena myös raskaustestin ja negahan se. Polille laitoin viestiä ja kyselin lupaa lugejen lopetukseen, jotta uusi kierto pääsisi alkamaan. Nyt vaan kädet ristissä toivon että edes joku neljästä alkiosta olisi selviytynyt pakkaseen:smiley-angelic001 mielellään se josta raskaus sitten jo viimein alkaisi.

Pääseekö muuten epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen heti pas-yritykseen vai täytyykö odotella vielä yhden kierron väli?

Ikävä kuulla huonoista uutisista :sad001 Tilkasta ainakin tuli alkuvuonna ilmoitus, että jonojen takia pitää ilmeisesti odottaa aina yksi välikierto (tämä taisi koskea sekä IVF: ää että PAS : a). Jonot taitavat olla todella pitkät, koska itselläni meni 3 kk ennen kuin pääsin ivf-hoitoon ilmoittaessani uudesta kierrosta. Tosin yksi näistä kierroista alkoi juuri joulunpyhien aikaan ja saattoi johtua siitä.

Hurjasti onnea Dreamer21, ihana uutinen!! :happy093

Pahoittelut Meegulle :sorry: Toivottavasti tosiaan ei tule mitään turhia väliodotuksia ennen PASia.

Ja CherryRed, kiitos kysymästä :) Eilen pistin minäkin viimeisen gonalin, ja tänään illalla Ovitrelle + vika sumu! Yllättävän hyvillä fiiliksillä olen, eikä oireitakaan ole kovin paljon! Jos istahtaa kovin tömähtäen, niin sitten saattaa tuntua mahassa pieni aristus, välillä pientä vihlontaa, mutta maha ei ole yhtään turvoksissa eikä olo ole tukala. Tosin kananmunanvalkuaiset kalpenevat näiden limojen rinnalla, mitä parina päivänä on ilmennyt :eek: laughing7

Viimeksi jouduin odottelemaan yhden välikierron tuoresiirron jälkeen mutta se km:n takia. Toivon todella pääseväni seuraavasta jo pas-siirtoon, jotta ennättää ennen kesätaukoja. Mahdollisesti ennättäisi tehdä kaksikin siirtoa jos vaan pakastettavaa on jäänyt. Toisaalta mulla ei ole kummoisia odotuksia pas-siirroista, tuntuu etteivät ne yritä minulla edes tarttua lainkaan.

Takaisin