IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hurjasti onnea Dreamer21, ihana uutinen!! :happy093

Pahoittelut Meegulle :sorry: Toivottavasti tosiaan ei tule mitään turhia väliodotuksia ennen PASia.

Ja CherryRed, kiitos kysymästä :) Eilen pistin minäkin viimeisen gonalin, ja tänään illalla Ovitrelle + vika sumu! Yllättävän hyvillä fiiliksillä olen, eikä oireitakaan ole kovin paljon! Jos istahtaa kovin tömähtäen, niin sitten saattaa tuntua mahassa pieni aristus, välillä pientä vihlontaa, mutta maha ei ole yhtään turvoksissa eikä olo ole tukala. Tosin kananmunanvalkuaiset kalpenevat näiden limojen rinnalla, mitä parina päivänä on ilmennyt :eek: laughing7

Limat kuulostavat lupaavalta. Minultakin tuli ihan järkyttävä määrä sitä limaa n. viikon ajan Gonalin käytön aikana. Jännityksellä odotan tietoja miten punktio menee!

Täällä on jännät paikat punktioihin menevillä :) Mielenkiinnolla odotan miten nenevät!

Meegulle pahoittelut! PAS voi kyllä ihan yhtä hyvin onnistua, kun tuoresiirtokin. Meillä on PAS-poika (ja toivottavasti noista 10 alkiosta saataisi sisarus :Heartpink).

Kauheen hitaasti aika taas menee, kun odottaa menkkoja alkaviksi että pääsisi siirtoon.. :wacky: Ens viikolla pitäisi alkaa, ke-to.

Hurjasti onnea Dreamer21, ihana uutinen!! :happy093

Pahoittelut Meegulle :sorry: Toivottavasti tosiaan ei tule mitään turhia väliodotuksia ennen PASia.

Ja CherryRed, kiitos kysymästä :) Eilen pistin minäkin viimeisen gonalin, ja tänään illalla Ovitrelle + vika sumu! Yllättävän hyvillä fiiliksillä olen, eikä oireitakaan ole kovin paljon! Jos istahtaa kovin tömähtäen, niin sitten saattaa tuntua mahassa pieni aristus, välillä pientä vihlontaa, mutta maha ei ole yhtään turvoksissa eikä olo ole tukala. Tosin kananmunanvalkuaiset kalpenevat näiden limojen rinnalla, mitä parina päivänä on ilmennyt :eek: laughing7

Joo, on kyllä ihan megalomaaniset eggikset. :grin On tullut miehen kanssa niitä hyväksikäytettyä :love022
Hyvä, ettei ole turvotusta tai tukalaa.

@Meegu Harmi, ettei napannut tässä kierrossa <3 Toivottavasti tähän alkavaan kiertoon reagoidaan nopeasti Tilkassa ja pääsisitte jatkamaan ilman taukoa.

Tein aamulla one stepin herkän 10iu ja siihen sain korkeintaan jonkun ehkä silmin erotettavan viivanpaikan tai esihaamujen esihaamun. Ostin sitten kauppareissulla pregchekin liuskoja, tänään blaston siirrosta pp5 eli alkion ikä 10 päivää ja sainkin suht lyhyellä pidätyksellä tämmösen näkyviin.
Ei kuitenkaan tarvinnut käännellä eri valoissa ja kulmissa, että näkyiskö jotain. :hilarious:
En nyt tosiaan laske tämän varaan mitään kun viralliseen testiin vielä ikuisuus mutta varovaisen toiveikas ja aamulla uudestaan :angelic:

https://aijaa.com/xgQsU8

Tässä vielä toinen kuva;

https://aijaa.com/Oktfa3

Tein aamulla one stepin herkän 10iu ja siihen sain korkeintaan jonkun ehkä silmin erotettavan viivanpaikan tai esihaamujen esihaamun. Ostin sitten kauppareissulla pregchekin liuskoja, tänään blaston siirrosta pp5 eli alkion ikä 10 päivää ja sainkin suht lyhyellä pidätyksellä tämmösen näkyviin.
Ei kuitenkaan tarvinnut käännellä eri valoissa ja kulmissa, että näkyiskö jotain. :hilarious:
En nyt tosiaan laske tämän varaan mitään kun viralliseen testiin vielä ikuisuus mutta varovaisen toiveikas ja aamulla uudestaan :angelic:

Tässä vielä toinen kuva;

Kyllähän tuo näkyy ihan selkeästi. Paljon onnea ja toivotaan että viiva lähtee vahvistumaan! :smiley-bounce012

Viimeksi jouduin odottelemaan yhden välikierron tuoresiirron jälkeen mutta se km:n takia. Toivon todella pääseväni seuraavasta jo pas-siirtoon, jotta ennättää ennen kesätaukoja. Mahdollisesti ennättäisi tehdä kaksikin siirtoa jos vaan pakastettavaa on jäänyt. Toisaalta mulla ei ole kummoisia odotuksia pas-siirroista, tuntuu etteivät ne yritä minulla edes tarttua lainkaan.
Jospa saisit jotain ”uutta apua” siirtoihin.
Onko sulla kokeiltu mitä tukilääkkeitä?

Tässä vielä toinen kuva;

Onnittelut! :)

Tässä vielä toinen kuva;

Sehän on ihan selvä viiva! :Heartred Jipii, lämpimät onnittelut!

Ei apua, tänään pitäisi olla nuo viimeiset synarela-sumut. Nyt yhtäkkiä rupesin miettimään, että suihkutinko aamulla vai en! En ole merkannut paketin kylkeen raksia tältä aamulta! Mitä tehdä - ottaa varmuuden vuoksi suihkaus myöhässä vai antaa olla? On myös mahdollista, että suihkautin, mutta unohdin merkitä. Tilkan IVF-puhelinpäivystys ei ole enää auki, laitoin kuitenkin kysymyksen omapolun kautta. Äh :sad001

Jospa saisit jotain ”uutta apua” siirtoihin.
Onko sulla kokeiltu mitä tukilääkkeitä?

Lugesteronia vain 200mg 3krt/vrk. Pas-siirrossa oli 200mg 2krt/vrk. Aina menty kaikessa samalla kaavalla eikä mitään muutoksia tehty. Toivoisin niin passia lääkkeelliseen kiertoon koska omaan luonnolliseen kiertoon ei ole luottoa. Myös uskoisin ivf suhteen pitkästä kaavasta olevan hyötyä kun mulla tuntuu aina muutama munasolu kovasti keulivan ja muiden jäävän kyydistä.

Ei apua, tänään pitäisi olla nuo viimeiset synarela-sumut. Nyt yhtäkkiä rupesin miettimään, että suihkutinko aamulla vai en! En ole merkannut paketin kylkeen raksia tältä aamulta! Mitä tehdä - ottaa varmuuden vuoksi suihkaus myöhässä vai antaa olla? On myös mahdollista, että suihkautin, mutta unohdin merkitä. Tilkan IVF-puhelinpäivystys ei ole enää auki, laitoin kuitenkin kysymyksen omapolun kautta. Äh :sad001
Minä olen soittanut ongelmatilanteissa apteekkiin. Farmaseuteilla on usein parempia reittejä saada lääkäriin yhteys, ainakin minä olen saanut sitä kautta vastauksia.

Minä olen soittanut ongelmatilanteissa apteekkiin. Farmaseuteilla on usein parempia reittejä saada lääkäriin yhteys, ainakin minä olen saanut sitä kautta vastauksia.

Sain itse asiassa omapolulta vastauksen, jossa kehotettiin ottamaan yksi ekstra varmuuden vuoksi. Mutta tämä oli tosi hyvä idea, joka täytyy ottaa käyttöön jos (toivottavasti ei) vastaavankaltainen tilanne tulee uudestaan!

Mutta miten voi tässä vaiheessa ehkä-unohtaa ottaa suihkeen? o_O Tai ehkä just siksi, se on niin vahvalla rutiinilla mennyt osana aamutoimia, että jälkikäteen on vaikea sanoa unohdinko ottaa suihkeen vai unohdinko vaan merkitä sen. Sekin vaihtelee, että kuinka paljon sitä ainetta valuu nieluun (varsinkin aamuisin), että olisi siitä osannut päätellä. Miehen kanssa tehtiin kaikennäköisiä visualisointeja tässä, että lähdinkö aamiaispöydästä jossain kohtaa suihkuttamaan vai en. Varsinainen salapoliisitehtävä. Minusta ei kyllä mitään Sherlock Holmesia tämän perusteella tule...:facepalm:

Nyt on omapolkuun päästy kirjaamaan positiivinen tulos. Ei auta tätä infernaalista väsymystä kyllä yhtään, että heräilin aamuneljän jälkeen tunnin välein valmiina kirjaantumaan omapolkuun ja kertomaan tulokseni :woot: Saas nähdä kuinka tästä päivästä selviän. Normaalisti voisin juoda litratolkulla kahvia, mutta nyt sekään ei onnistu :rolleyes:

14.4. ultra. Mies ei saa tulla koronarajoitusten takia mukaan :sad001
Varasin sitten heti 1.4. yksityiselle varhaisultran. Silloin pitäisi olla 6+0 ja mahdollisesti näkyä syke. Ainakin saamme varmistuksen onko siellä mitään, vaikka syke ei vielä näkyisikään. Meille myös tosi tärkeää, että mies pääsee mukaan ekaan ultraan ja Terveystalossa kuulemma pääsee.

Muokattu viimeksi:
CherryRedille ja Tammenterhottarelle tsemppiä huomiseen punktioon!

Omalta osalta sujui oikein hyvin ja kerätystä 18 folikkelista 12. oli munasolu :hello2 parempi siis kun edellinen 0 tulos eli pitää olla erittäin tyytyväinen ja toivoa että edes yksi selviää pakkaseen! Ensimmäistä kertaa hoitojen aikana on jopa hieman innostunut fiilis:love7

Vau miten hieno saalis, ja huikea nousu kyllä edelliseen nollaan! :) Nyt toivotaan hyviä hedelmöittymisiä ja jakautumisia! Onko sulle suunnitteilla tuoresiirto?

Kiitos tsempeistä, täällä kyllä kova jännitys päällä huomista punktiota ajatellen. Tosi vaikea keskittyä töihin. Psyykkaan jo itseäni, että mikä kaikki voi mennä pieleen (ei niinkään toimenpiteen vaan lopputuleman kannalta), jotta en tipahda kauhean korkealta. Toisaalta on tosi hyvä ja kevyt ja innostunut mieli. Näin viime unta, että olin ihan viimeisilläni raskaana. Toivottavasti oli enneuni :rolleyes:

CherryRedille ja Tammenterhottarelle tsemppiä huomiseen punktioon!

Omalta osalta sujui oikein hyvin ja kerätystä 18 folikkelista 12. oli munasolu :hello2 parempi siis kun edellinen 0 tulos eli pitää olla erittäin tyytyväinen ja toivoa että edes yksi selviää pakkaseen! Ensimmäistä kertaa hoitojen aikana on jopa hieman innostunut fiilis:love7

Wau! Nyt en muista, tehtiinkö tässä ivf kierrossa jotain erilailla, vai oliko "sattumaa", että nyt parempi tulos kuin viimeksi?:happy:

Ihanaa kun on tullut plussia! Paljon onnea plussanneille ❤️ Ja tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin!

Mulle siirrettiin blasto edellisviikon perjantaina ja testailin hailua plussaa seuraavan viikon torstaina ja lauantaina. Tänään tein eri testillä varsin hailun plussan, siis todella onnettoman. Klinikalta neuvoivat testaamaan huomenna tai ylihuomenna uudestaan. Vähän huonot fiilikset on nyt itsellä. Kiva toki, että on yrittänyt ainakin kiinnittyä, mutta epäselvä tilanne estää ainakin hoidoissa etenemisen. Tylsää kun ehti myös jo vähän iloita.

Vau miten hieno saalis, ja huikea nousu kyllä edelliseen nollaan! :) Nyt toivotaan hyviä hedelmöittymisiä ja jakautumisia! Onko sulle suunnitteilla tuoresiirto?

Kiitos tsempeistä, täällä kyllä kova jännitys päällä huomista punktiota ajatellen. Tosi vaikea keskittyä töihin. Psyykkaan jo itseäni, että mikä kaikki voi mennä pieleen (ei niinkään toimenpiteen vaan lopputuleman kannalta), jotta en tipahda kauhean korkealta. Toisaalta on tosi hyvä ja kevyt ja innostunut mieli. Näin viime unta, että olin ihan viimeisilläni raskaana. Toivottavasti oli enneuni :rolleyes:

Mulla on enemmän jännitystä siihen alkioiden kasvamisen ja blastoiksi selviämiseen. Punktio on vaan toimenpide ja ohi nopeesti. :grin Hyvä, että sulla on kevyt ja innostunut mieli. Auttaa toipumisessakin.

@Miselli Älä heitä vielä kirvestä kaivoon!! Osa testeistä voi näyttää aika pitkällekin haaleaa. Koita jaksaa odottaa tosiaan muutama päivä että hcg ehtii tuplautua vielä.

@Fliber Ihan älyttömän hieno saalis ja ymmärrän kyllä ettei edellisen nollan jälkeen ole ollut kauhean kovat odotukset! :woot:
Kiinnostaa kyllä myäs kuulla, mikä oli tällä kertaa erilaista viime kertaan?

Takaisin