IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitoksia Noaidi ja Beebi, eihän tässä auta muuta kuin toivoa, että rakkuloissa olisi muutakin kuin tyhjiä arpoja.
Olen pahoillani Noaidi, ettei tuoresiirto tärpännyt, onneksi teillä on kuitenkin vielä pakkasessa top-alkioita.

Kysymys: onko teillä ollut mitään tuntemuksia munasarjoissa pistämisen alettua, ja missä vaiheessa? Mietin kuvittelenko jo jotain tuntemuksia muniksiin näin varhaisessa vaiheessa!

Monday, onko sulla pitkä vai lyhyt kaava?

Minä aloitin eilen pistämisen, ensimmäinen IVF kierros, 150 gonal F. Ja minusta tuntuu että jo tänään on ollut tuntemuksia munasarjoissa. Välillä tuntuu niinkun vatsassa olis ilmaa mutta ei siellä kyllä taida olla joten ehkä tämä ei ole mielikuvitusta. Myös tuntuu pientä juilimista/viiltelyä. Minun AMH oli lääkärin mukaan hyvä, ja ajattelivat että vastetta löytyisi. Oikein varoittivat, että ”kun olet tuollainen hoikka pieni nainen voi olla tukalaa se”.
Olin niin odottanut, että pääsen näistä synarelan kammo-oireista ja väsymyksestä eroon pistosten alettua, niin eilen kätilö vähän säälien puisteli päätään että nyt oireet vaan muuttavat muotoaan Toivon että nämä lievät tuntemukset ovat vain kropan totuttelua ja seesteinen, oireeton edes pari päivää olisi tulossa

Minä olen suhtautunut ennen hoitoja todella optimistisesti ja ajatellut että jatkan normaalia elämää, mutta nyt kun nämä hoidot on päällä, mietin vaan että miten kukaan jaksaa vaativaa työtä näiden oireiden ja tämän lamauttavan väsymyksen kanssa. Onneksi kätilö eilen sanoi että Buranaa saa syödä ihan normaalisti päänsärkyihin kolme kertaa päivässä jos tarve on.
Onnelliset te kaikki joilla ei oireita ole - stressaava aika on varmasti helpompi kestää kun jaksaa urheilla ja olla elämässä muuten aktiivinen :)

Ps. Yritin rekisteröityä mutta alkoi ahdistaa nuo kyselyt raskauden suunnittelusta ja uutiskirjeistä..

Hei kaikki!

Minäkin uusi täällä keskustelupalstoilla. Päädyin tänne vähän vahingossa, kun googlettelin Januvia-diabeteslääkettä ja lapsettomuushoitoja.

Vähän taustaa:
1. Ensimmäinen luomuraskaus 2020 eteni ongelmitta, mutta rv 24 päädyttiin keskeytykseen vaikeiden rakennepoikkeavuuksien takia. Elämäni suurin suru Selvisi, että kannamme mieheni kanssa samaa geenivirhettä, mikä sairastutti valitettavasti vauvamme. Todennäköisyys, että lapsemme on sairas on 25%, joten lääkärit kannustivat meitä yrittämään toista raskautta luomusti.
2. Toinen luomuraskaus alkoi 1/2021, mutta päätyi tuntemattomasta syystä keskenmenoon rv 10. Silloin teimme päätöksen, että alkiodiagnostiikka olisi ainoa vaihtoehtomme.
3. Aloitimme hoidot yksityisellä. Saimme hyvän määrän blastoja, jotka lähetettiin tutkittaviksi alkiodiagnostiikan avulla. Tuloksena 9 tervettä 5-7pv blastoa.
4. Nyt, vuosi myöhemmin meille on tehty yhteensä 5 alkionsiirtoa terveiksi todetuilla alkioilla. Näistä alkioista 2 on tarttunut, mutta ovat molemmat päätyneet keskenmenoon ensimmäisinä viikkoina. Lääkäri on ihmeissään. Ei kuulemma juuri koskaan tapahdu tällaista tutkituilla alkioilla.

Luin kuitenkin täältä palstalta, että esimerkiksi Cherrypielle näin oli käynyt? Minulle on keskenmenojen jälkeen kokeiltu verenohennuslääkettä ja nyt aloitettiin Januvia.

Tsempit kaikille näiden asioiden kanssa taisteleville. Nämä on hirveän raskaita asioita

Hei kaikki!

Minäkin uusi täällä keskustelupalstoilla. Päädyin tänne vähän vahingossa, kun googlettelin Januvia-diabeteslääkettä ja lapsettomuushoitoja.

Vähän taustaa:
1. Ensimmäinen luomuraskaus 2020 eteni ongelmitta, mutta rv 24 päädyttiin keskeytykseen vaikeiden rakennepoikkeavuuksien takia. Elämäni suurin suru Selvisi, että kannamme mieheni kanssa samaa geenivirhettä, mikä sairastutti valitettavasti vauvamme. Todennäköisyys, että lapsemme on sairas on 25%, joten lääkärit kannustivat meitä yrittämään toista raskautta luomusti.
2. Toinen luomuraskaus alkoi 1/2021, mutta päätyi tuntemattomasta syystä keskenmenoon rv 10. Silloin teimme päätöksen, että alkiodiagnostiikka olisi ainoa vaihtoehtomme.
3. Aloitimme hoidot yksityisellä. Saimme hyvän määrän blastoja, jotka lähetettiin tutkittaviksi alkiodiagnostiikan avulla. Tuloksena 9 tervettä 5-7pv blastoa.
4. Nyt, vuosi myöhemmin meille on tehty yhteensä 5 alkionsiirtoa terveiksi todetuilla alkioilla. Näistä alkioista 2 on tarttunut, mutta ovat molemmat päätyneet keskenmenoon ensimmäisinä viikkoina. Lääkäri on ihmeissään. Ei kuulemma juuri koskaan tapahdu tällaista tutkituilla alkioilla.

Luin kuitenkin täältä palstalta, että esimerkiksi Cherrypielle näin oli käynyt? Minulle on keskenmenojen jälkeen kokeiltu verenohennuslääkettä ja nyt aloitettiin Januvia.

Tsempit kaikille näiden asioiden kanssa taisteleville. Nämä on hirveän raskaita asioita
Voi ei onpas varmasti mieltä painava tilanne :sad-face: mulle tulee tulee mieleen kun meillä myös samankaltaisista syistä alkiodiagnostiikka ja me tehtiin era eli sellainen kohdun vastaanottavaisuus tutkimus jonka mukaan alkionsiirrot ajoitetaan. Onko teillä tehty sitä? Mä muistelen että mulle sanottiin että siitä on joillekin löytynyt apu siihen jos alkiot ei kiinnity mutta myös siihen jos tulee varhaisia keskenmenoja.

Voi ei onpas varmasti mieltä painava tilanne :sad-face: mulle tulee tulee mieleen kun meillä myös samankaltaisista syistä alkiodiagnostiikka ja me tehtiin era eli sellainen kohdun vastaanottavaisuus tutkimus jonka mukaan alkionsiirrot ajoitetaan. Onko teillä tehty sitä? Mä muistelen että mulle sanottiin että siitä on joillekin löytynyt apu siihen jos alkiot ei kiinnity mutta myös siihen jos tulee varhaisia keskenmenoja.
Mäkin haluaisin ton ERA-tutkimuksen jos ei välikierron jälkeen pakastealkion siirrosta tärppiä tuu. Tuleeko era-tutkimuksesta automaattisesti välikierto vai kuinka se homma eteni teillä?

Mäkin haluaisin ton ERA-tutkimuksen jos ei välikierron jälkeen pakastealkion siirrosta tärppiä tuu. Tuleeko era-tutkimuksesta automaattisesti välikierto vai kuinka se homma eteni teillä?

Kunhan huutelen tähän väliin mitä asiasta muistan :No Evil Monkey: korjatkoon tietävämmät.
Tietääkseni era pitää tehdä yksityisellä, ja tulee välikierto.
Aika hintavakin on..? Ja itse luulin, että se on hyödyllinen lähinnä jos ei ole koskaan raskautunut, mutta sinulla inssistä tuli plussa joskus? Mutta eiköhän lääkäri osaa kertoa paremmin :) tsemppiä:red-heart:

Joo era vaatii yhden kierron jolloin ei voi tehdä muita hoitoja. Ja tehtiin yksityisellä, makso muistaakseni 1000e mutta tästä on pari vuotta jo aikaa. Me tehtiin letrozol + ovitrelle kierto mutta voi tehdä myös kokonaan lääkkeelliseen. Meillä noi letrot jäi pois itse siirto kierrosta koska ne alkoi vaan sekoittaa mun kroppaa. Era kierron jälkeen voi tehdä siirron heti seuraavaan jos vaan eran tulokset ehtii tulla niin että siirto voidaan ajoittaa sen mukaan. Se itse kohdun rapsuttelu näytettä varten sattui mulla ihan sikana mutta oli tosi nopeasti ohi.
Kunhan huutelen tähän väliin mitä asiasta muistan :No Evil Monkey: korjatkoon tietävämmät.
Tietääkseni era pitää tehdä yksityisellä, ja tulee välikierto.
Aika hintavakin on..? Ja itse luulin, että se on hyödyllinen lähinnä jos ei ole koskaan raskautunut, mutta sinulla inssistä tuli plussa joskus? Mutta eiköhän lääkäri osaa kertoa paremmin :) tsemppiä:red-heart:
Mä oon kyllä tosi varma että mulle se yksityinen lääkäri sanoi että siitä voi olla myös hyötyä jos on varhaisia keskenmenoja jos siirtoajankohta ei ole ihan optimaalinen ja alkio ei siksi pysty kiinnittymään kunnolla.

Meille muuten se yksityinen lääkäri sanoi että he tekee käytännössä aina era tutkimuksen jos on alkiodiagnostiikka käytössä koska alkiot on niin kalliita/kallisarvoisia. Niin mekin silloin järkeiltiin että satsataan eraan jos se auttaa meitä välttämään joutumasta jatkamaan julkisen jälkeen hoitoja yksityisellä jossa yhden icsin hinta meille alkiodiagnostiikalla olisi ollut n. 10 000e.

Ja mä olen ollut tosi tyytyväinen tohon eraan ja tekisin ehdottomasti uudelleen jos pitäisi nyt päättää. En tietty tiedä mikä tilanne olis ollut ilman eraa mutta tällein puhtaasti mutu tuntumalla on tuntunut että siirtoajankohta on ollut ihan täysi nappi. Mulla molemmissa siirroissa tullut tosi selkeät tuntemukset kiinnittymisestä nopeasti siirron jälkeen ja vaikea selittää mutta tuntuu vaan että alkiot on olleet siellä ihan täsmälleen silloin kun on pitänyt. Tää on tämmöinen epätieteellinen analyysi tähän loppuun :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Harmi kuulla, että sielläkin geenivirhe.:loudlycrying: Tsemppiä kovasti hoitoihin sinnekin:red-heart:

ERA on tehty heti hoitojen alussa. Välillä oon kyllä itsekin miettinyt, että onko siinä tullut jonkin virhe (vai voiko ylipäätään tulla). On niin himskutin monta paikkaa, missä jokin voi mennä pieleen..

Onko muille muuten siirretty alkionsiirrossa 7pv ikäisiä blastoja? Oon ymmärtäny, että niilläkin voi onnistua, mutta onnistumisprosentti huomattavasti heikompi. Mietityttää, kun meilläkin ilmeisesti vielä joku jäljellä olevista alkioista 7pv.

ps. korjaus aiempaan viestiin: ei Cherrypie vaan Cherryred! Kiitos auto correctin..

Joo era vaatii yhden kierron jolloin ei voi tehdä muita hoitoja. Ja tehtiin yksityisellä, makso muistaakseni 1000e mutta tästä on pari vuotta jo aikaa. Me tehtiin letrozol + ovitrelle kierto mutta voi tehdä myös kokonaan lääkkeelliseen. Meillä noi letrot jäi pois itse siirto kierrosta koska ne alkoi vaan sekoittaa mun kroppaa. Era kierron jälkeen voi tehdä siirron heti seuraavaan jos vaan eran tulokset ehtii tulla niin että siirto voidaan ajoittaa sen mukaan. Se itse kohdun rapsuttelu näytettä varten sattui mulla ihan sikana mutta oli tosi nopeasti ohi.

Mä oon kyllä tosi varma että mulle se yksityinen lääkäri sanoi että siitä voi olla myös hyötyä jos on varhaisia keskenmenoja jos siirtoajankohta ei ole ihan optimaalinen ja alkio ei siksi pysty kiinnittymään kunnolla.

Meille muuten se yksityinen lääkäri sanoi että he tekee käytännössä aina era tutkimuksen jos on alkiodiagnostiikka käytössä koska alkiot on niin kalliita/kallisarvoisia. Niin mekin silloin järkeiltiin että satsataan eraan jos se auttaa meitä välttämään joutumasta jatkamaan julkisen jälkeen hoitoja yksityisellä jossa yhden icsin hinta meille alkiodiagnostiikalla olisi ollut n. 10 000e.
Joo kuulemma myös varhaisissa keskenmenoissa hyödyllinen

Harmi kuulla, että sielläkin geenivirhe.:loudlycrying: Tsemppiä kovasti hoitoihin sinnekin:red-heart:

ERA on tehty heti hoitojen alussa. Välillä oon kyllä itsekin miettinyt, että onko siinä tullut jonkin virhe (vai voiko ylipäätään tulla). On niin himskutin monta paikkaa, missä jokin voi mennä pieleen..

Onko muille muuten siirretty alkionsiirrossa 7pv ikäisiä blastoja? Oon ymmärtäny, että niilläkin voi onnistua, mutta onnistumisprosentti huomattavasti heikompi. Mietityttää, kun meilläkin ilmeisesti vielä joku jäljellä olevista alkioista 7pv.

ps. korjaus aiempaan viestiin: ei Cherrypie vaan Cherryred! Kiitos auto correctin..

Mietinkin, että ehkä tarkoitit minua :smiling-eyes:
Meillä on tehty sekä BeReady (sama kuin ERA) sekä alkiot on iän vuoksi kromosomitestattuja, koska virheellisten alkioiden määrä on sellaista 85% tässä iässä. Mitään syytä ei ole tähän terveen alkion keskenmenoon löytynyt. Statistiikka kertoo, että kromosimotestattuista alkaneista raskauksista vain 5% päätyy keskenmenoon tuossa kohtaa. Meilläkin kuitenkin päästiin sinne 7-8 viikoille. Että joku tuonne 5% mahtuu, muten prosentti olisi puhdas 0. Voi olla että on paska tuuri, mutta tietysti mulla ei ole aikaa kokeilla monia raskauksia eikä meillä tule enää lisää alkioita endometrioosin vuoksi, niin lääkärillä nuo samat suunnitelmat seuraavaksi, eli Januvia alkoi jo Joulukuussa ja seuraavassa siirrossa tulee verenohennuslääke. Tarkkaa aloituskohtaa sille lääkäri vielä miettii. Sekä mulle otetaan varmaan lisäksi piikillä progesteroni, kun se viimeksi heitti niin hurjasti maksimi Lugesteron annoksilla.
Meillä kasvatettiin blastoja kyllä 7 päivään asti, mutta muistaakseni meidän 10 blastosta mikään ei enää ollut hyviä 7 päivänä. Mutta kyllä niitä pakastetaan jos pääsevät blastoksi silloin. Meillä oli monta 6 päiväistä blastoa kylläkin ja vieläpä terveenä.

Heda, meillä on lyhyt kaava. Hyvin voi olla jo follikkelituntemuksia sullakin! Mäkin olin optimistinen tosi pitkään et sitten kun vuosi on täynnä niin pääsee hoitoihin, mutta pääsinkin odottamaan ensikäyntiä puoli vuotta lisää, sen jälkeen leikkaukseen, ja todettiin vähän heikommin toimivat munasarjat ja leikkauksen jälkeisiä kiinnikkeitä, mitkä voivat käsittääkseni hankaloittaa raskaaksi tulemista ja raskautta.

Ymmärrän tuon rekisteröitymisahdistuksen, mulle iski sama mutta tein loppuun

Täällä pistopäivä 12 menossa, olo edelleen samanlainen. Edellisessä ultrassa selvisi onneksi, että toinen munasarja on vihdoin herännyt (näköjään vielä 6 pistopäivän jälkeen ei välttämättä ole tapahtunut mitään ja silti homma lähteekin rullaamaan!), folleja oli 1x12mm, 1x11mm ja 5x10mm, toinen munasarja poissa pelistä kun näkyy vain kysta eikä mitään muuta. Viimeksi kaikki oli alle 10mm niin on siellä aika kivasti jotain tapahtumassa. Oletuksena siis olisi, että päästään kuin päästäänkin punktioon jos kasvu jatkuu! Saalis ei näillä munasarjoilla tule varmaan olemaan kummoinen, mutta kuitenkin tyhjää parempi. Toivon niin, että päästäisiin siirtoon, jotta mulla olis ensimmäistä kertaa elämässäni edes mahdollisuus tulla raskaaksi. Huomenna taas ultra ja jos kaikki menee hyvin niin keskiviikkona voisi jo olla punktiopäivä.

Heda, meillä on lyhyt kaava. Hyvin voi olla jo follikkelituntemuksia sullakin!
.
.
Ymmärrän tuon rekisteröitymisahdistuksen, mulle iski sama mutta tein loppuun
.

Sainpahan rekisteröidyttyä (Heda täällä) - vertaistuki näköjään auttoi tässäkin :)

Mä olen aika järkyttynyt tuntemuksistani jo tässä vaiheessa. Jotenkin kuvittelin ”tukalan olon” terminä helpommaksi mitä tämä todellisuudessa on… Eilen illalla ei meinannut nukkumisesta tulla mitään, jouduin hakea 600 Buranan kun painoi jotenkin niin kaikki asiat sisuksissa kivuliaasti. Kyljellään maatessa tuntuu, että koko kattaus valuu toiseen reunaan. Viideltä aamulla heräsin, ilmeisesti Buranan vaikutus loppu, ja valvomaan sitten sohvalla. Mietin tässä kun pistän 21:30 että onkohan niin, että se oikein boostaa kasvua sitten yöksi… Kysymykseni kuuluu edelleenkin että miten tämän hoidon kanssa jatkaa normaalia elämää Luojan kiitos on etätyöt ja ensi viikon ultrapäivät meinaan kyllä ekan kerran elämässäni saikuttaa hyvällä omallatunnolla. Onnekkaat te joilla tätä kivuliasta paisumista ei ole. Kaikki vinkit olon helpottamiseen otan vastaan! Onkohan Tens sallittu?

Mielenkiintoista lukea tuosta Erasta. Voisin kuvitella, että se olisi hyödyllistä jos ekan kierroksen tulokset ei vakuuta. Voiko sen siis tehdä niin, että käy yksityisellä tekemässä sen vaikka ennen toista IVF kierrosta jos sellaiselle joutuu?

Sainpahan rekisteröidyttyä (Heda täällä) - vertaistuki näköjään auttoi tässäkin :)

Mä olen aika järkyttynyt tuntemuksistani jo tässä vaiheessa. Jotenkin kuvittelin ”tukalan olon” terminä helpommaksi mitä tämä todellisuudessa on… Eilen illalla ei meinannut nukkumisesta tulla mitään, jouduin hakea 600 Buranan kun painoi jotenkin niin kaikki asiat sisuksissa kivuliaasti. Kyljellään maatessa tuntuu, että koko kattaus valuu toiseen reunaan. Viideltä aamulla heräsin, ilmeisesti Buranan vaikutus loppu, ja valvomaan sitten sohvalla. Mietin tässä kun pistän 21:30 että onkohan niin, että se oikein boostaa kasvua sitten yöksi… Kysymykseni kuuluu edelleenkin että miten tämän hoidon kanssa jatkaa normaalia elämää Luojan kiitos on etätyöt ja ensi viikon ultrapäivät meinaan kyllä ekan kerran elämässäni saikuttaa hyvällä omallatunnolla. Onnekkaat te joilla tätä kivuliasta paisumista ei ole. Kaikki vinkit olon helpottamiseen otan vastaan! Onkohan Tens sallittu?

Mielenkiintoista lukea tuosta Erasta. Voisin kuvitella, että se olisi hyödyllistä jos ekan kierroksen tulokset ei vakuuta. Voiko sen siis tehdä niin, että käy yksityisellä tekemässä sen vaikka ennen toista IVF kierrosta jos sellaiselle joutuu?

Mulle vois antaa lisänimen huikka-Henskukka, kun oon täällä muistuttamassa aina stimulaatioiden aikaan juomisesta.

Ootko muistanut juoda hyvin? Tämä helpottaa tukalaa oloa, sekä ennen että punktion jälkeen. Eikä vain pelkkää vettä, vaan vissyä, mehua jne. Pelkkä vesi alkaa vain hölskyä vatsassa pidemmän päälle, ei imeydy.

Me oltiin hoidoissa yksityisellä klinikalla ja siellä hoitaja neuvoi tämän. Mä hain apteekissa Ratiopharmin nesteytysporetabletteja. En edes käyttänyt niin paljon kuin ohjeessa neuvottiin, mutta auttoi tosi hyvin! Kannattaa kokeilla ja tsemppiä tukaluuden kanssa. Muistettiinhan sulle kertoa että kaikki juoksemisen, hypyt, vatsaliikkeet, vatsan kiertoliikkeet yms on nyt kiellettyjä? Rauhallinen liikunta ok.

Henskukan ohje on 100% hyvä. Nesteytykseen kannattaa kiinnittää huomiota. Hyvä nuvo tuo apteekin nesteytystabletit.
Ja liikunnassa on tosiaan rajoituksia, ettei esim. munasarja kierry, esim. nuo kiertävät liikkeet.

Era (tai BeReady) testit on oikein hyviä, mutta jos käyt ottamassa ne yksityisellä, pitää se oikea siirtokierto mimikoida täysin sitä testikiertoa koska muutokset lääkkeisiin/tuleeko irrotuspiikki vai pelkästään ovulaatio todennettuna kotona, voi muuttaa olosuhteita kropassa eli jopa muuttaa aikaikkunaa. Pitäisi siis olla varmaa että se julkisen lääkäri suostuu vetämään sen PAS kierroksen protokollan täysin samanlaisena, kuten testikierrossa. Ja kannattaa muistaa, että ei saa suostua ottamaan tuota kohdun ajoituskoetta ilman irroituspiikkia, jolloin ovulaation pystyy laskea tunnilleen. Meidän jokaisen kroppa toimii hieman erillä tavalla ja nopeuksilla, miten esim, signaali aivoista saa itse munan irtoamaan, joten se piikki on tärkeä ajoituksessa.

Mulla tekivät Mehiläisellä ensimmäisen ajoituskokeen niin että testasin vaan kotona clearblue:lla ovulaation ja sen mukaan tehtiin testi. Vohdettiin tuolta pois, kun meidän mielestä ei ollut niin asiantuntevaa hoitoa, mitä meidän tapauksessa tarvittiin, ja jouduttiin ottamaan uusi testi, että saatii oikea validi aikaikkuna. TUossa ensimmäisessä ja toisessa testissä oli 12 tunnin ero. Eli eka testi oli 12 tuntia myöhemmässä, kun oikea aikaikkuna.

Mä olen aika järkyttynyt tuntemuksistani jo tässä vaiheessa. Jotenkin kuvittelin ”tukalan olon” terminä helpommaksi mitä tämä todellisuudessa on… Eilen illalla ei meinannut nukkumisesta tulla mitään, jouduin hakea 600 Buranan kun painoi jotenkin niin kaikki asiat sisuksissa kivuliaasti.
Jos on kovin tukala olo, ota yhteyttä klinikkaan, koska voi olla tarpeen vaihtaa piikitettäviä lääkkeitä tai niiden annostuksia, tai aikaistaa ultria, koska kovin tukala olo voi olla merkki hyperstimulaatiosta, eikä sitä kannata jättää huomiotta.
Lisäksi burana on lääke, joka saattaa vaikuttaa hoitoihin. Osa klinikoista kieltää sen käytön kokonaan hoitojen ajaksi, eli kannattaa varmistaa klinikalta, mitä lääkkeitä saa tässä vaiheessa käyttää.

Tsemppiä!

Täällä uskaltauduttu tekemään aamulla testi, joka oli iloksi elämäni toinen plussa:red-heart:virallinen testipäivä on perjantai. Keskenmenneen raskauden laskettuaika olisi muuten ollut myös tällä viikolla. Näin kauan meni että päästiin taas siirtoon, joka sitten onnistui.

Ei voi kuin olla iloinen ja toivoa tämän raskauden kohdalla parasta❤️

Kovasti tsemppiä ja voimia kaikille hoitoihin!

Liitteet

• IMG_20220207_081144.jpg
    IMG_20220207_081144.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 146
Jos on kovin tukala olo, ota yhteyttä klinikkaan, koska voi olla tarpeen vaihtaa piikitettäviä lääkkeitä tai niiden annostuksia, tai aikaistaa ultria, koska kovin tukala olo voi olla merkki hyperstimulaatiosta, eikä sitä kannata jättää huomiotta.
Lisäksi burana on lääke, joka saattaa vaikuttaa hoitoihin. Osa klinikoista kieltää sen käytön kokonaan hoitojen ajaksi, eli kannattaa varmistaa klinikalta, mitä lääkkeitä saa tässä vaiheessa käyttää.

Tsemppiä!

Kiitos teille kaikille neuvoista! Nyt tosiaan 5 x 150 IU GonalF takana. Olen ihan todella turvonnut mutta huomenna onneksi ultra. Kivut on onneksi olleet poissa viime yön ja tämän päivän. Yritän juoda nyt hullun lailla. Mulla on mehujen ja vichyn lisäksi urheilunesteytysjuomaa joka on kyllä hyvä värkki. Kun ekaa kertaa olen asialla niin vaikea tietää tässä mikä olo on normaalia ja mikä ei :(
Toivottavasti huomenna näkyisi, että kasvamassa on muniksia ja tämä turpoaminen ja paine ei ole turhaa
Mulle kätilö sanoi erikseen että hän ei ymmärrä miksi naiset ei uskalla syödä Buranaa - hänestä voi syödä kolmesti päivässä jos vaan tarve on, että turha kärsiä oireista. Itsekin vähän ihmettelin että miten näin kun netistä olen ymmärtänyt muuta. Varsin erilaisia on kyllä saamamme ohjeet.

Ja ERAsta selventävää tietoa! Hitsit te tiedätte näistä paljon (hyvä vai huono…..)

Lumotar, onnittelut plussasta ❤️❤️❤️

Kiitos teille kaikille neuvoista! Nyt tosiaan 5 x 150 IU GonalF takana. Olen ihan todella turvonnut mutta huomenna onneksi ultra. Kivut on onneksi olleet poissa viime yön ja tämän päivän. Yritän juoda nyt hullun lailla. Mulla on mehujen ja vichyn lisäksi urheilunesteytysjuomaa joka on kyllä hyvä värkki. Kun ekaa kertaa olen asialla niin vaikea tietää tässä mikä olo on normaalia ja mikä ei :sad001
Toivottavasti huomenna näkyisi, että kasvamassa on muniksia ja tämä turpoaminen ja paine ei ole turhaa
Mulle kätilö sanoi erikseen että hän ei ymmärrä miksi naiset ei uskalla syödä Buranaa - hänestä voi syödä kolmesti päivässä jos vaan tarve on, että turha kärsiä oireista. Itsekin vähän ihmettelin että miten näin kun netistä olen ymmärtänyt muuta. Varsin erilaisia on kyllä saamamme ohjeet.

Ja ERAsta selventävää tietoa! Hitsit te tiedätte näistä paljon (hyvä vai huono…..)

Lumotar, onnittelut plussasta ❤️❤️❤️
Muistaakseni buranaa sai syödä keräykseen asti. Käskettiin ihan ottaa esilääkkeeksi myös 400mg Burana ja 500mg Panadol tuntia ennen punktiota. Olikohan sit niin että keräyksen jälkeen jossain vaiheessa piti jättää Burana pois, ennen alkionsiirtoa..?
Mut kannattaa kysyä hoitavalta taholta niin siinähän se selviää.

Takaisin