IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysymys: onko teillä ollut mitään tuntemuksia munasarjoissa pistämisen alettua, ja missä vaiheessa? Mietin kuvittelenko jo jotain tuntemuksia muniksiin näin varhaisessa vaiheessa!

Monella taitaa olla tuntemuksia munasarjoissa jo melko varhain pistosten aloitettua. Itselläni taas ei ollut hirveästi tuntemuksia missään vaiheessa prosessia. Eli kaikki laidasta laitaan on normaalia ja melko yksilöllistä.

Todella paljon tsemppiä munasolukeräysprosessiin, toivotaan että saatte soluja ja että ne hedelmöittyisi ja lähtisivät jakautumaan.

Täällä on monta kokemusta siitä ettei ole kovin montaa solua saatu ja niistä löytyy onnistumisia joten ei kannata heti lannistua.

Omanapaa taas:
Ovisplussa tulikin jo tänään ja ensi viikon keskiviikkona sitten siirtoon, jos se ainokainen palleroinen kestää sulatuksen jne.:folded:
Huhheijaa! Pettymyksiinkin taas valmistauduttava, samalla kun pitää kiinni toiveikkuudesta:Two-hearts:

Täältäkin liittyy mukaan uusi viestittelijä, vaikka vuosi 21 oli ja meni!

Taustaa: Olen noin 30-vuotias nainen, yritys kumppanin kanssa alkanut keväällä 20. Meillä ei ole minkäänlaista luomuraskauden mahdollisuutta vaurioituneiden ja puuttuvien rakenteiden vuoksi, ja olemme juuri aloittaneet ensimmäisen IVF-kierroksen. Amh:ni on noin 1,5 ja antraalifollikkeleita näkyi nollaultrassa vain muutamia kpl, lisäksi kohtukin on kiinni ties missä. Pistoksia on mennyt nyt kolme päivää ja jännityksellä odotetaan, saako mitään kasvatettua, kerättyä, saati siirrettyä.

Olen seurannut lapsettomuusfoorumeita yrityksen alkuvaiheilta asti kun jotenkin sisimmässäni tiesin, ettei kaikki ole kohdallaan, mutta tämä on ensimmäinen viestini minnekään.

Kysymys: onko teillä ollut mitään tuntemuksia munasarjoissa pistämisen alettua, ja missä vaiheessa? Mietin kuvittelenko jo jotain tuntemuksia muniksiin näin varhaisessa vaiheessa!

Mulla oli vaan aika tukala olo loppuvaiheesta, mutta munasoluja kypsyikin muistaakseni parikymmentä. En voinut istua muutenkuin takakenossa ja urheilua ei olisi tullut kysymykseenkään. Heti punktion jälkeen olin iloinen kun sain röhnöttää sairaalapedin reunalla. Aika äkkiä kuitenkin tyhjät rakkulat taas täyttyivät ja tukala olo tuli takaisin. Tsemppiä ekaan ivf kiertoon! Meillä kans luomumahdollisuus on aika nolla. Tällä hetkellä odotellaan kuukautisia ja välikiertoa tuoresiirron kkm takia. Ajatukset on kuitenkin jo PAS-kierrossa vaikka vielä alkuvuodesta ei ihan siltä tuntunut :Grimacing Face:

Täältäkin liittyy mukaan uusi viestittelijä, vaikka vuosi 21 oli ja meni!

Taustaa: Olen noin 30-vuotias nainen, yritys kumppanin kanssa alkanut keväällä 20. Meillä ei ole minkäänlaista luomuraskauden mahdollisuutta vaurioituneiden ja puuttuvien rakenteiden vuoksi, ja olemme juuri aloittaneet ensimmäisen IVF-kierroksen. Amh:ni on noin 1,5 ja antraalifollikkeleita näkyi nollaultrassa vain muutamia kpl, lisäksi kohtukin on kiinni ties missä. Pistoksia on mennyt nyt kolme päivää ja jännityksellä odotetaan, saako mitään kasvatettua, kerättyä, saati siirrettyä.

Olen seurannut lapsettomuusfoorumeita yrityksen alkuvaiheilta asti kun jotenkin sisimmässäni tiesin, ettei kaikki ole kohdallaan, mutta tämä on ensimmäinen viestini minnekään.

Mulla on endon takia pitkin kiertoa tuntemuksia mutta stimulaatiossa ei tullut mitään erikoista. Toisaalta annos oli maltillinen 150 menopuria. Mun muniksille se ei ollut riittävä boosti koska saaliiksi saatiin vähemmän soluja kuin alku-ultran follimäärästä olisi voinut odottaa. Seuraavassa mennään eri kaavalla ja toivotaan enemmän munasoluja ja parempia alkioita :folded:

Tsemppiä ja toivottavasti pääsette punktioon ja saatte laadukkaita siirrettäviä!

Kiitos kaikille! Muutama päivä onneksi enää seuraavaan ultraan niin ollaan taas vähän viisaampia sen jälkeen.

Tuikku84, tsemppiä siirtoon! Sehän on jo ihan kohta!

Doggo, toivotaan että olisi nopea välikierto että pääsisitte pian passiin. :smiling-eyes:

Butterflies, toivon teillekin laadukkaita siirrettäviä seuraavasta kierroksesta! :folded:

Täällä on nyt haettu alkio kyytiin :smiling-eyes: ajattelin testailla ekan kerran ensi viikonloppuna. Mahtava tunne et päästiin vihdoin tänne asti keskenmenon jälkeen. Jos tästä ei ala raskaus vielä on 3 kpl blastoja jäljellä.

Monella taitaa olla tuntemuksia munasarjoissa jo melko varhain pistosten aloitettua. Itselläni taas ei ollut hirveästi tuntemuksia missään vaiheessa prosessia. Eli kaikki laidasta laitaan on normaalia ja melko yksilöllistä.

Todella paljon tsemppiä munasolukeräysprosessiin, toivotaan että saatte soluja ja että ne hedelmöittyisi ja lähtisivät jakautumaan.

Täällä on monta kokemusta siitä ettei ole kovin montaa solua saatu ja niistä löytyy onnistumisia joten ei kannata heti lannistua.
Ja vaikka yksi hoito menisi täysin penkin alle, ei siitäkään kannata kokonaan lannistua. Seuraavaan voidaan vaihtaa lääkitystä ja/tai kaavaa ja kenties päästä parempiin tuloksiin. Mä itse olen elävä esimerkki siitä, kuinka pieleen menneen hoidon jälkeen ja vaatimattomallakin munasolumäärällä voi onnistua. Tsemppiä!

Minulla tuntemuksia tuli vasta pari päivää ennen punktiota, ja silloinkin tuntui vain että koko maha oli turvoksissa. Munasoluja tuli kuitenkin hyvä määrä, eli ainakaan tuntemusten puuttuminen ei tarkoita, etteikö siellä voisi mennä kaikki oikeinkin.

Taysilaiset hoi, onko teille tullut omataysiin tai kantaan mitään tietoa siitä miten solujen tilanne on punktion jälkeen edennyt?
Mulle sanottiin että pitäisi omataysiin tulla tieto moniko on mennyt pakkaseen, mutta tässä on jo siirrostakin yli viikko eikä siellä mitään lue. Ei lue myöskään kannassa. Soitan sinne tiistaina kun on testipäivä ja kysyn että mikä niiden tilanne on, mutta mietin että onko muut nähneet tilannetta etukäteen jostain?

Taysilaiset hoi, onko teille tullut omataysiin tai kantaan mitään tietoa siitä miten solujen tilanne on punktion jälkeen edennyt?
Mulle sanottiin että pitäisi omataysiin tulla tieto moniko on mennyt pakkaseen, mutta tässä on jo siirrostakin yli viikko eikä siellä mitään lue. Ei lue myöskään kannassa. Soitan sinne tiistaina kun on testipäivä ja kysyn että mikä niiden tilanne on, mutta mietin että onko muut nähneet tilannetta etukäteen jostain?
Ei tullu mihinkään tietoja. Virallisena testipäivänä sain tietää tilanteen, kun soitin tuloksesta.

Mimima, toivotaan että mekin oltais onnekkaita sen suhteen! :folded::smiling-eyes:

Follikkeliultrassa näkyi tänään oikealla iso kysta, ei muuta, eli se on poissa pelistä tämän kierroksen. Vasemmalle oli sen sijaan kaikkien yllätykseksi ilmestynyt näkyviin kahden aiemmin näkyneen sijaan kokonaiset 13 antraalifollikkelia! Munasarja on kuitenkin vielä kuuden pistopäivän jälkeen ihan unessa, eli toivotaan, että se vielä heräisi ja päästäisiin punktioon. Vasen munasarjahan mulla sijaitsee hankalasti tosi ylhäällä, mutta tavoitteena olisi se kuitenkin jollakin keinoa punktioida jos niin pitkälle päästään. Seuraava aika tipahti perjantaille ja siellä tarkastetaan taas tilanne.

Vähäsen toiveikas fiilis kuitenkin kun antraalifollikkelien määrä vastasikin tällä kertaa normaalisti toimivan munasarjan määriä! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mimima, toivotaan että mekin oltais onnekkaita sen suhteen! :folded::smiling-eyes:

Follikkeliultrassa näkyi tänään oikealla iso kysta, ei muuta, eli se on poissa pelistä tämän kierroksen. Vasemmalle oli sen sijaan kaikkien yllätykseksi ilmestynyt näkyviin kahden aiemmin näkyneen sijaan kokonaiset 13 antraalifollikkelia! Munasarja on kuitenkin vielä kuuden pistopäivän jälkeen ihan unessa, eli toivotaan, että se vielä heräisi ja päästäisiin punktioon. Vasen munasarjahan mulla sijaitsee hankalasti tosi ylhäällä, mutta tavoitteena olisi se kuitenkin jollakin keinoa punktioida jos niin pitkälle päästään. Seuraava aika tipahti perjantaille ja siellä tarkastetaan taas tilanne.

Vähäsen toiveikas fiilis kuitenkin kun antraalifollikkelien määrä vastasikin tällä kertaa normaalisti toimivan munasarjan määriä! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mulla on vasuri samalla tavalla hyvin korkealla piilossa ja osoittautui punktiossa odotetusti haastavaksi. Mutta silti punktio oli nopeasti ohitse ja saatiin kerättyä sieltä solut talteen. :) Mä kyselin itse ennen omaa punktiota, että kuinka tavallista on että vasuri on tollee korkealla piilossa, lääkärin mukaan se ei kovin tavallista ole mutta ei varsinaisesti harvinaistakaan.
Mulla jouduttiin pistämään kohtulihaksen läpi jotta onnistui, en sano etteikö se ollut kivuliasta... mutta ei se ollut niin kamalaa etten uskaltaisi mennä samaan toimenpiteeseen uudelleenkin.
Tsemppiä munasolujen kasvatteluun ja punktioon! Hyvin ne saa sen vasurin punktoitua, muista vain pyytää rohkeasti kipulääkettä! :)

Mulla on kans vasen munasarja jotenkin ylempänä ja takana. Punktiot on hoituneet niin, että hoitaja painaa sivusta munasarjaa paremmin eteen "tarjolle". Näin on hoitunut 3 punktiota ihan hyvin.
Toivotaan kunnon saalista teille ja helppoa punktiota!

Heippa kaikille!
Olin täällä aktiivisempi pari vuotta sitten, ja nyt uusien hoitojen myötä koitan aktivoitua uudelleen jonkin aikaa olen taustalta lueskellut! Kovasti Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin ❤
Taustasta vielä sen verran, että meillä on 11/20 syntynyt poika, sai alkunsa toisen ivf-hoidon ainokaisesta alkiosta. Vähän aikaa sitten oli puhetta vähäisestä solumäärästä, joten meidän tapauksessa sillä yhdellä ja ainoalla solulla onnisti! Ja lapsettomuustaustaa ennen raskautta vuosikausia, n. 4 vuotta
Nyt on toinen raskaus haaveissa ja tänään oli pitkän kaavan ivf-hoidon punktio, saaliina 13 solua. Aiemmissa ivf-hoidoissa on tosiaan saatu 1 ja 3 solua, joten tämä oli jo lottovoitto! Alkionsiirtoon ei päästä hypeririskin vuoksi, mutta seuraavassa kierrossa mahdollisesti pas. Nyt toivun ja odotan jännityksellä kuinka monta solua hedelmöittyy, ja mitä saadaan pakkaseen.

Heippa kaikille!
Olin täällä aktiivisempi pari vuotta sitten, ja nyt uusien hoitojen myötä koitan aktivoitua uudelleen jonkin aikaa olen taustalta lueskellut! Kovasti Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin ❤
Taustasta vielä sen verran, että meillä on 11/20 syntynyt poika, sai alkunsa toisen ivf-hoidon ainokaisesta alkiosta. Vähän aikaa sitten oli puhetta vähäisestä solumäärästä, joten meidän tapauksessa sillä yhdellä ja ainoalla solulla onnisti! Ja lapsettomuustaustaa ennen raskautta vuosikausia, n. 4 vuotta
Nyt on toinen raskaus haaveissa ja tänään oli pitkän kaavan ivf-hoidon punktio, saaliina 13 solua. Aiemmissa ivf-hoidoissa on tosiaan saatu 1 ja 3 solua, joten tämä oli jo lottovoitto! Alkionsiirtoon ei päästä hypeririskin vuoksi, mutta seuraavassa kierrossa mahdollisesti pas. Nyt toivun ja odotan jännityksellä kuinka monta solua hedelmöittyy, ja mitä saadaan pakkaseen.

Olipa hieno parannus ja saalis! Toivottavasti saatte myös monta blastoa!

Oliko tämä ensimmäinen pitkä kaava?

Olipa hieno parannus ja saalis! Toivottavasti saatte myös monta blastoa!

Oliko tämä ensimmäinen pitkä kaava?

Kiitos! Tämä oli toinen pitkän kaavan ivf. Lääkeannostuksia muutettiin ekaa pitkän kaavan hoitoa isommiksi ja saatiin parempaa vastetta. Sain tänään soiton labrasta, 5 solua oli hedelmöittynyt ja kahden tilannetta kuulema "seurataan". Loppuviikosta saa tietää mitä saadaan pakkaseen. Toivottavasti jotain!
Tämä punktion jälkeinen turvotus on melkoinen, ekojen ivf-hoitojen jälkeen ei ollut oikein mitään sivuoireita. Lepoa ja paljon juomista siis

Heippa!
Olen täällä taustalla elänyt hengessä mukana, mutta aktivoiduin nyt pitkästä aikaa, kun kaiken maailman epäonnen, keskenmenon, nukahtaneiden munasarjojen, kohdun ruppanan limakalvon ja komplikaatioiden jälkeen ollaankin nyt ehkä vähän yllättäen ivf-kierrossa. Ja tietenkin on moni asia nyt mikä huolestuttaa.. Kävin ma kp9 ultrassa, ja rakkuloita löytyi 4x 14 mm + 2 x 12mm, tämä on minulle hyvä saalis ottaen huomioon matalan AMH:n. Keräys on nyt perjantaina ja tänään pitäisi tuikata irrotuspiikit. Minua lähinnä huolestuttaa, onko kuitenkin liian aikaista? Minkä kokoiset follikkelit teillä on olleet, kun olette laittaneet irrotuspiikit? Kasvaako rakkulat vielä kuitenkin perjantaihin asti?
Ehkä oman mielenrauhan takia olisi ollut hyvä päästä tänään vielä tsekkaamaan tilanne, mutta eipä se muuta sitä tosiasiaa, että vkl on tulossa ja ma punktio olisi ehkä liian myöhään.

Heippa!
Olen täällä taustalla elänyt hengessä mukana, mutta aktivoiduin nyt pitkästä aikaa, kun kaiken maailman epäonnen, keskenmenon, nukahtaneiden munasarjojen, kohdun ruppanan limakalvon ja komplikaatioiden jälkeen ollaankin nyt ehkä vähän yllättäen ivf-kierrossa. Ja tietenkin on moni asia nyt mikä huolestuttaa.. Kävin ma kp9 ultrassa, ja rakkuloita löytyi 4x 14 mm + 2 x 12mm, tämä on minulle hyvä saalis ottaen huomioon matalan AMH:n. Keräys on nyt perjantaina ja tänään pitäisi tuikata irrotuspiikit. Minua lähinnä huolestuttaa, onko kuitenkin liian aikaista? Minkä kokoiset follikkelit teillä on olleet, kun olette laittaneet irrotuspiikit? Kasvaako rakkulat vielä kuitenkin perjantaihin asti?
Ehkä oman mielenrauhan takia olisi ollut hyvä päästä tänään vielä tsekkaamaan tilanne, mutta eipä se muuta sitä tosiasiaa, että vkl on tulossa ja ma punktio olisi ehkä liian myöhään.
Hyvä aika on tuikkasta. Itsellä oli punktiopäivä maanantai ja lauantaina pistin irrotuspiikin. Se irroituspiikki auttaa vielä rakkuloita kasvamaan ennenkuin irroittaa ne, ja irtoamiseen menee se 24-48h. :)

Meillä tuoresiirto ei tuottanut toivottua tulosta. Nyt eletään kp2 ja juttelin klinikan kanssa aamupäivästä. Keräyksestä saatiin 3 top alkiota pakkaseen, kaksi näistä on 4 -päiväisiä ja yksi 5 -päiväinen. Toki hieman lohduttaa kuulla että kaikki kolme ovat kätilön mukaan saaneet todella hyvät luokitukset ja ovat "kauniita alkioita" jokainen. Mutta muredin ihan liikaa sitä kun musta tuntuu että ne alkiot ei halua kiinnittyä mun kohtuuni...

Heippa!
Mun tietääkseni lasketaan että munarakkulat kasvaa 2mm vuorokaudessa ja irroituspiikki tähdätään siihen kun ne on 18mm kokoisia. Jos sulla siis oli ma 14 niin ti 16 ja ke 18. Eli ihan oikea aika :smiling-eyes: Toivottavasti tulee hyvä saalis! :smiling-eyes:

Takaisin