Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Isot pahoittelut tilanteestanne!Me ei päästäkään siirtoon nyt tässä kuussa
Ultrassa löytyi nestettä kohdusta sekä epäilty polyyppi tai jopa mahdollisesti vielä keksenmenon residuaa. Näitä mitään ei näkynyt Maanantain ultrassa, mutta Torstaina oli. Nesteestä lääkäri kommentoi että se on kohdun tapa koittaa poistaa jotain, eli työstää siellä sitä jotain materiaalia itse pois. Sellaiseen tilaan ei voi siirtää alkiota. Varsinkin kun meillä on niitä vain kaksi enää.
Lääkäri laittoi HUSille lähetteen ja alkoi ahdistamaan tosi paljon että tässä menee puoli vuotta hukkaan, kun jonottelee hoitoja HUS:ille. Kun edellisessä kkm:ssä he kieltäytyivät tekemästä imukaavintaa, vaikka siihen oli lähete. Ja loppujen lopuksi se toinen kaavinta oli tarpeen ja pakko tehdä, mutta maksoin siitä sitten yksityisellä, kun julkinen ei sitä suostunut tekemään. Jos mitään hyvää tässä on, niin lääkäri soitti HUS:ista jo perjantaina ja nyt mulla on aika kohdun tähystykseen ja toimenpiteeseen Helmikuun puolessa välissä. Mutta kaksi kuukautta tässä ihan minimissään menee hukkaan. Eikä tähän väliin edes ole lääkitystä endometrioosiin, että sekin stressaa, mitä se keksii tässä kahdessa kuukaudessa.
Alkaa tosissaan syödä ihmistä kaikki nämä vastoinkäymiset... tämä on taas jotain ihan uutta, mikä tuli puskista. Miten vielä mun kroppa voi pettää? Nyt jos Suomessa olisi sijaissynnyttäminen laillista, niin olisi se hetki, että haluaisin jutella siitä mahdollisuudesta. Mitä jos mun kohtu on nyt kertakaikkiaan lopettanut yhteistyön ja ei ole enää hyvä alusta raskauksille? Meillä on pakkasessa ne kaksi tervettä testattua alkiota... Ulkomaille?
Miten muilla piinailijoilla sujuu? Onko mitään tuntemuksia?
Mulla lähinnä menkkasärkyihin verrattavaa juilintaa, mutta sitä on ollut punktiosta asti, joten en pidä sitä juuri minään. Samaten rinnat olleet kipeät mutta onhan tässä noita hormoneita pistetty että onko ihmekään jos on kipeenä.
Muita tuntemuksia ei oo. Onkohan nyt piinapäivä 3, tylsää odottelua kun ei viitsi edes pohtia ja jännittää tuntemuksiaan kun voi johtua mistä vaan.
Tänään varmistui siirto aika joka onkin ensi lauantai. Kohdunlimakalvo oli paksuuntunut nyt 6 mm 8 mm, joten on varmaan hyvä sitten la. Kiva kun hus on välistä auki myös viikonloppu la. Nyt sit vielä "pitkä odotus" sinne
Kiitos. Toivotaan että onnistuu la. Tätä on nyt odotettu kohta puolivuotta, että päästäisi jatkamaan hoitoja.Ihanaa että pääset siirtoon! Tsemppiä odotukseen.
Tsemppiä myös piinailijoille!!
Mites te jotka piinailette tai olette joskus piinailleet: Ootteko muuttaneet jotakin elämässänne (ennen) ja jälkeen alkionsiirron? Ite jätin treenit väliin pariksi päiväksi, mutta pp4 olin jo tatamilla ihan kunnolla ja muutenkin muu elämä melko samalla tavalla kuin normaalistikin. Granaattiomenamehua ostin... ja yritän syödä säännöllisesti ja välttää liian isoja määriä sokeria kerrallaan.
Tuoresiirron jälkeen jatkoin normia elämää, lenkkiä ja salia ja punaviiniä - nega.Mites te jotka piinailette tai olette joskus piinailleet: Ootteko muuttaneet jotakin elämässänne (ennen) ja jälkeen alkionsiirron? Ite jätin treenit väliin pariksi päiväksi, mutta pp4 olin jo tatamilla ihan kunnolla ja muutenkin muu elämä melko samalla tavalla kuin normaalistikin. Granaattiomenamehua ostin... ja yritän syödä säännöllisesti ja välttää liian isoja määriä sokeria kerrallaan.
Heippa! Hyppään täältä joukkoonne. Oon ekaa kertaa missään keskustelupalstoilla joten saa nähdä miten täällä osaan kirjotella :D
Lyhyesti: ollaan yritetty esikoista syksystä 2019. Vuoden päästä aloitettiin lapsettomuustutkimukset kunnallisella, tuloksena miehessä ei mitään vikaa, mulla hieman kohonnut TSH ja aloitettiin tyroksiini. Spontaani raskaus alkuvuodesta 2020 josta kkm viikoilla 10. Kesä taukoa ja itsensä kokoomista ja syksystä yksityiseltä lähete lapsettomuuspolille. Ensikäynti syksyllä 2021 ja mulla alhainen amh jonka vuoksi suunniteltiin suoraan IVF-hoito joka alkaisi tammikuun 2022 menkoista. Stimuloinnit on tehty ja huomenna aamulla punktio. Maanantaina mahdollinen siirto. Soluja ei näkynyt kuin 3-4 vasemmalla ja oikealla muutama pienempi jotka "eivät ehdi tähän kiertoon".
Mulla on noin 10 vuoden takaa kokemus munasolujen luovutuksesta, joten punktio ei kauheesti jännitä, enemmän jännittää se paljonko sieltä sitten loppupeleissä niitä soluja tulee ja tuleeko siirtokelpoisia yhtään..
Mulle lääkäri sanoi, että voidaan siirtää kaksikin, mikäli tulee vaikka vaan kaksi huonolaatusta.
Onnea kaikille jo plussanneille ja tsemppiä piinapäivissä eläville!