IVF/ICSI-HOIDOT 2021

No täällä ollaan menossa kohti siirtoa pitkästä aikaa:smiling-eyes: kyseessä on lääkkeellinen siirto ja ensi viikolla edessä ultra jossa katsotaan kohdun tilanne. Luulen että siirto osuu 24.1. tienoille.

Ferritiini oli noussut hyvin alun 12sta nyt 28, kun se kontrolloitiin.

Toki tällaisena korona aikana voi tulla vielä este siirrolle, mutta ei auta kuin katsoa kuinka käy. Kolmannen rokotteen sain eilen.

En ole jaksanut olla kovin aktiivinen kirjoittelija, kun omissa hoidoissa ei ole tapahtunut mitään puoleen vuoteen. Oli kyllä harmillisen pitkä fyysinen toipuminen keskenmenosta.
 
Mullakin tuli tänään plussa ovulaatiotestiin, kp 17 (olin jo luovuttanut tämän kierron suhteen, eli tosi iloinen ylläri!). Siirto taitaapi olla keskiviikkona. Meillä on 8 kpl 3 päiväisiä alkioita pakkassessa kolmessa oljessa.

Mietityttää vaan, kun mulla ois tälle päivälle 3. koronarokote. Uskaltaako sen nyt sitten ottaa näin lähellä siirtoa? Sain ekasta rokotteesta niin pahat oireet, mutta toisesta ei mitään.
 
No täällä ollaan menossa kohti siirtoa pitkästä aikaa:smiling-eyes: kyseessä on lääkkeellinen siirto ja ensi viikolla edessä ultra jossa katsotaan kohdun tilanne. Luulen että siirto osuu 24.1. tienoille.

Ferritiini oli noussut hyvin alun 12sta nyt 28, kun se kontrolloitiin.

Toki tällaisena korona aikana voi tulla vielä este siirrolle, mutta ei auta kuin katsoa kuinka käy. Kolmannen rokotteen sain eilen.

En ole jaksanut olla kovin aktiivinen kirjoittelija, kun omissa hoidoissa ei ole tapahtunut mitään puoleen vuoteen. Oli kyllä harmillisen pitkä fyysinen toipuminen keskenmenosta.

Näissä keskenmenojen toipumisessa saattaa kestää. Täällä toinen keskenmenosta toipuja ja tässä kuussa myös siirto tulossa.
Mukavasti olet saanut nostettua ferritiiniä pois ihan matalasta tasosta, se on hyvä! Varmaan sulla rauta jatkuukin tässä vielä? Mulle ainakin sitä suositeltiin vielä raskauden alkuunkin koska oli ollut arvo n.30 siirtoa ennen. (edellisessä siirrossa siis)

Meillä on Maanantaina ultra, niin katsotaan miltä näyttää. Mulle tehtiin liuta verikokeita, kun perustesteistä on jo yli 2 vuotta aikaa. Siellä olikin pientä häikkää niin katsotaan edetäänkö nyt vielä siirtoon (kun on mun perimällä 2 viimeistä alkiota, niin en halua siirtoa jos kaikki ei ole OK). Kuulen lääkärin kommentit noista verikokeiden tuloksista myös maanantaina.

@viikunakakku
Mullakin oli koronarokote tässä männä viikolla ja tuli erilaiset oireeti kun kahdesta edellisestä vaikka sain samaa rokotetta. Mutta hieman turposi rokotetun käden kainalo, eli imusolmukkeet ilmeisesti. Olen kuullut että tätä oiretta on joillekin tullut toisesta/kolmannesta. Nää on tarkkaan punnittavia asioita kun aina pelottaa vaikuttaako ne hoitojen onnistumiseen... Mutta jos miettii sitä niin että tuleekin nyt raskaaksi ja saa koronan raskaana ilman kolmatta rokotusta ja on riskiryhmässä raskauden takia, niin haluaako ottaa sen riskin? Toki ne kaksi allaolevaa rokotetta jo jotain auttaa, mutta itseä on pelottanut astmaattisena ihmisenä että korona on raskaana ja astmaattisena aika korkeilla riskeillä. Eli itse sen vuoksi otin kolmannen vaikka tässä kuussa tulee siirto.
 
Muokattu viimeksi:
Mä sain vastauksen husilta ja on ok että jatkan lugeja vielä pari päivää. Käytän niitä nyt samalla tavalla kuin edellisessä siirrossa sitten.

Täällä on ollut vähän hiljaista. Onko kellään alkamassa hoidot tai siirto tulossa? :smiling-eyes:

Bingo!
Eiku nyt ollaankin eri pelissä. Hah nojoo huono läppä, mutta täällä ollaan maanantaina matkalla punktioon ja torstaina suunniteltu tuoresiirto. :smiling-eyes: eilen ultrattiin. Vähän hailakat tulokset on odotettavissa punktiosta, oikealla 5 ja vasurissa vain pieniä. Pistän toivoni niihin viiteen ja toivon että nyt laatu korvaa määrän! :folded:
 
Mullakin tuli tänään plussa ovulaatiotestiin, kp 17 (olin jo luovuttanut tämän kierron suhteen, eli tosi iloinen ylläri!). Siirto taitaapi olla keskiviikkona. Meillä on 8 kpl 3 päiväisiä alkioita pakkassessa kolmessa oljessa.

Mietityttää vaan, kun mulla ois tälle päivälle 3. koronarokote. Uskaltaako sen nyt sitten ottaa näin lähellä siirtoa? Sain ekasta rokotteesta niin pahat oireet, mutta toisesta ei mitään.
Mulle sanottiin että oliko se viikko tai kaksi ennen hoitokierron alkua piti olla rokote otettuna tai sit hoidon jälkeen, mutta ei hoidon aikana. Lähinnä kai siksi jos nostattelee kuumetta tai muuta vastaavaa, niin joutuu perumaan ultra-, punktio- tai siirtoaikaa ja sit kaikki työ on tehty "turhaan".
 
Mulle sanottiin että oliko se viikko tai kaksi ennen hoitokierron alkua piti olla rokote otettuna tai sit hoidon jälkeen, mutta ei hoidon aikana. Lähinnä kai siksi jos nostattelee kuumetta tai muuta vastaavaa, niin joutuu perumaan ultra-, punktio- tai siirtoaikaa ja sit kaikki työ on tehty "turhaan".

Totta, jos tuleekin pahempia oireita rokotuksesta... Oma rokote kuitenkin oli viikkoa ennen hoitokierron alkua, niin lääkäri ei ollut huolissaan sen ajankohdasta.

@viikunakakku Vaikea pala punnitavaksi. Ja kun tänään on Lauantai niin hoitavaa tahoa ei varmaan saa tänään kiinni että tästä voisi kysyä ennen rokoteaikaa?
 
Mulla oli ferrit noussu sieltä syksyltä 14 -> 30, kun joulukuussa kävin ottamassa arvon. Aion todellakin jatkaa raudan syömistä pitkään.:Grimacing Face:
Kaverilla tuli ivf useita keskenmenoja ja paljastui lopulta, että ferrit oli olleet 2. Epäilee itse sen voineen olla osa syy varhaisiin keskenmenoihin?! Tiedä sitten.

Mä lopetin Luget nyt jo aikaisemmin mitä määrätty, kun toivoisin ”normikierron”jatkuvan. Harmi kun ei tarrannut!:sad-face:Toivon seuraavan Pas siirron lääkkelliseen kiertoon.
 
Mulle sanottiin että oliko se viikko tai kaksi ennen hoitokierron alkua piti olla rokote otettuna tai sit hoidon jälkeen, mutta ei hoidon aikana. Lähinnä kai siksi jos nostattelee kuumetta tai muuta vastaavaa, niin joutuu perumaan ultra-, punktio- tai siirtoaikaa ja sit kaikki työ on tehty "turhaan".
Meillä piti kans olla ennen hoitokierron alkua, eli hoitokierron aikana ei suositeltu. Ite otin kakkospiikin pari päivää ennen ivf-kierron alkua. Tämä yksityisellä.
 
Bingo!
Eiku nyt ollaankin eri pelissä. Hah nojoo huono läppä, mutta täällä ollaan maanantaina matkalla punktioon ja torstaina suunniteltu tuoresiirto. :smiling-eyes: eilen ultrattiin. Vähän hailakat tulokset on odotettavissa punktiosta, oikealla 5 ja vasurissa vain pieniä. Pistän toivoni niihin viiteen ja toivon että nyt laatu korvaa määrän! :folded:

Tsemppiä punktioon! Millainen cocktail sulla on nyt stimussa?
 
Totta, jos tuleekin pahempia oireita rokotuksesta... Oma rokote kuitenkin oli viikkoa ennen hoitokierron alkua, niin lääkäri ei ollut huolissaan sen ajankohdasta.

@viikunakakku Vaikea pala punnitavaksi. Ja kun tänään on Lauantai niin hoitavaa tahoa ei varmaan saa tänään kiinni että tästä voisi kysyä ennen rokoteaikaa?

Mä päädyin ottamaan rokotteen. Kaveri kyseli lääkäri-tuttavaltaan ja ite kysäisin rokotteen antajalta mielipidettä ja molemmat kehottivat ottamaan. Toivottavasti kuume ym. oireet pysyvät kurissa. Pitänee mainita tuosta vielä maanantaina kun soittaa siirtoaikaa.
 
Tämä on näitä ’stressaillaan nyt kaikesta’kysymyksiä. Eli hieman tyhmiäkin, mutta haluan varmistaa.:No Evil Monkey:
Epäonnistuneen Pas in jälkeen Husilla siis 1välikierto pidettävä.
Eli monetko menkat välissä, ennen kuin voi ilmoittautua seuraavan siirtoon? kahdet?:Grinning Face With Smiling Eyes:
vai voiko jo toisista siis ilmottautua?
:Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
 
Tämä on näitä ’stressaillaan nyt kaikesta’kysymyksiä. Eli hieman tyhmiäkin, mutta haluan varmistaa.:No Evil Monkey:
Epäonnistuneen Pas in jälkeen Husilla siis 1välikierto pidettävä.
Eli monetko menkat välissä, ennen kuin voi ilmoittautua seuraavan siirtoon? kahdet?:Grinning Face With Smiling Eyes:
vai voiko jo toisista siis ilmottautua?
:Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Meillä ei ole kyllä pitänyt pitää yhtään välikiertoja ja ollaan hoidossa tilkassa. Meillä näkyy oma polulla kysymyksissä, että pas siirtoihin saa ilmoittautua aina.

Välikierto tarkoittaa, että et ilmoittautuisi näistä kuukautisista vaan seuraavista.
 
Meillä ei ole kyllä pitänyt pitää yhtään välikiertoja ja ollaan hoidossa tilkassa. Meillä näkyy oma polulla kysymyksissä, että pas siirtoihin saa ilmoittautua aina.

Välikierto tarkoittaa, että et ilmoittautuisi näistä kuukautisista vaan seuraavista.

Tää on kyllä niin jännää kun meille taas on aina sanottu Tilkassa ettäpitää olla välikierto. Mutta ehkä nämä eri ohjeet tarkoittaa sitä että he oikeasti räätälöivät hoitoja terveystietojen ja diagnoosien mukaan, tai sitä täytyy ainakin toivoa.
 
Tää on vaan jännä sinänsä, kun kuukautiset/uusi kierto alkaa ennen klinikan määräämää raskaustestipäivää. Eli eihän tähän uuteen kiertoon Pasin jälkeen ehtisi oikein edes!?:Grimacing Face: tai luonnolliseen kiertoon kyllä, lääkkelliseen ei. Eli jokataupauksessa välissä kahdet menkat ennen seuraavaa yritystä. blääh.

Kiitos kun vastailitte, tottakai klinikalta kysyn nyt kun menkat alkaa jne.:Slightly Smiling Face:
 
Huh, toimenpide ohi. 7 solua saatiin kerättyä. :Face Without Mouth:

Hienosti enemmän kuin mitä matkan varrella näkyi!
Toivottelen kypsiä munia ja hyvää hedelmöittymistä ja monet blastot! :Heartred
Muista juoda nesteitä toipuessa.

Meillä oli tänään ultra. Näyttää hyvältä ja ne veriarvot missä luulin olevan häikkää ei ole lääkärin mielestä mitään häikkää. Ele jatketaan kohti siirtoa. Seuraavaultra jo torstaina, kun nyt tuli munien ja kohdun limakalvon kypsyttämiseen ovitrellea yhdet naksautukset tästä päivästä eteenpäin ja huomenna jarrupiikki mukaan.
Laitoin ehkä vahingossa kaksi tai kolme naksautusta yhden sijaan, kun se piste siinä ykkösten välissä ovitrellessä hämäsi. Soittelen siitä huomenna klinikalle, mutta en kauheasti siitä stressaa. Ultrassa näkyi molemmin puolin n.12mm solut kypsymässä, etten usko, että sen kokoisena vielä kolmesta yksiköstä lähde karkuun, kun irrotuspiikissä se normiannos on 250mg.
 
Takaisin
Top